Offtopic (I/2009)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by TheDuck »

Kohta siis google ei ole pelkkä selain, vaan käyttöjärjestelmä!
^^
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Koodiapina »

Uusi käyttöjärjestelmä perustuu avoimeen Linux-lähdekoodiin
Ei mikään yllätys, että pystyy haastamaan Windowsin.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by valscion »

Kevyeksi ja nopeaksi suunniteltu Google Chrome-käyttöjärjestelmä on aluksi tarkoitettu ennen kaikkea miniläppäreille.
Nnoh, siinä sitten ei haittaa se windowsin suuri etu, pelien toimivuus, jos kerran miniläppäreille aluks haetaan =). Vois ihan onnistuakin tuo systeemi
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by esa94 »

Grandi wrote:
Uusi käyttöjärjestelmä perustuu avoimeen Linux-lähdekoodiin
Ei mikään yllätys, että pystyy haastamaan Windowsin.
Tuo nyt enää oo mikään 'uusi käyttöjärjestelmä', todennäköisemmin valtaväestölle suunnattu suljettu GNU/Linux-distro :P
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Koodiapina »

Sitä voi kuitenkin kutsua uudeksi käyttöjärjestelmäksi ja on terminä peruskäyttäjälle tutumpi. Yleensähän noissa uutisartikkeleissa pyritään siihen, että mahdollisimman moni ymmärtäisi mistä on kyse.
User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by vilQuri »

Uskoisin(ainakin toivoisin) että tuosta Googlen käyttiksestä tulee avoin/avoin versio. Koska google tuo varmasti jotain hyviä toteutuksia nopeutta ja käyttäjäystävällisyyttä koskien joista muilla distroilla voisi olla oppimista. Saas nähdä tuleeko tästäkään distrosta sitä oikeaa windowsin haastajaa vaikka takana onkin Google...
MysteryMarioMan

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by MysteryMarioMan »

MikkoK141 wrote:Ostin tänään Super Mario Galaxyn Wiille (Tai siis eilen.) On kyllä parhain peli mitä olen pelannut. Tai no tasoissa Kingdom Hearts 2:n kanssa.
Ja uutta on tulossa :o
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by esa94 »

Oletteko huomanneet, että Firefox 3.5 kusee? (Ja ei, tuon ongelman ratkaisu ei toiminut itselläni. :P )
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Koodiapina »

Tuo on syy miksi käytän ohjelmistoista mielellään astetta vanhempaa versiota. Jos vanha on ollut hyvin toimiva eikä uusi versio toisi tullessaan mitään mitä tarvisin, en näe syytä vaihtaa.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by esa94 »

Grandi wrote:Tuo on syy miksi käytän ohjelmistoista mielellään astetta vanhempaa versiota. Jos vanha on ollut hyvin toimiva eikä uusi versio toisi tullessaan mitään mitä tarvisin, en näe syytä vaihtaa.
Kysehän on siitä, että miksi ohjelma julkaistiin, kun ko. bugi esiintyi monilla release candinaten käyttäjillä?
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Koodiapina »

Löysin mielenkiintoisen kohdan raamatusta.
3. Moos. 21:16-23 wrote: 16. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
17. Puhu Aaronille ja sano: jos jossakin sinun jälkeläisistäsi, tulevissa sukupolvissa, on joku vamma, älköön hän lähestykö uhraamaan Jumalansa leipää.
18. Älköön lähestykö kukaan, jossa on joku vamma, älköön kukaan sokea tai ontuva, kukaan kasvoiltaan tahi jäseniltään muodoton,
19. jalkansa tai kätensä taittanut,
20. kyttyräselkäinen tai surkastunut, silmävikainen tai ihotautinen tai rupinen tai kuohittu.
21. Pappi Aaronin jälkeläisistä älköön kukaan, jossa on joku vamma, lähestykö uhraamaan Herran uhreja; hänessä on vamma, sentähden hän älköön lähestykö uhraamaan Jumalansa leipää.
22. Kuitenkin hän syököön Jumalansa leipää, sekä korkeasti-pyhää että pyhää.
23. Mutta älköön hän tulko esiripun luo älköönkä lähestykö alttaria, koska hänessä on vamma, ettei hän häpäisisi minun pyhäkköäni; sillä minä olen Herra, joka pyhitän heidät.
Uudemmassa painoksessa puhutaan vielä viallisista kiveksistäkin.

Onneksi en ole tuon Aaron-heebon jälkeläinen. Olen nimittäin likinäköinen eli toisin sanoen silmävikainen :P
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Jare »

Grandi wrote:Löysin mielenkiintoisen kohdan raamatusta.
Hm, Jumala on ihmisen kuva (eiku oliko se toisinpäin), joten eikai joku raajarikko tms. saa tulla julkisesti pilaamaan tätä kuvaa. Näin ainakin tuon logiikan mukaan. :P
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by kaneli2000 »

Joo, Raamatussa(isolla?) vanhan testamentin(isolla?) alkukohdissa kuvaillaankin ihmistä syntiseksi saastaksi, koko ajan se tekee Jumalan tehtoa vastaan.
I see the rainbow rising
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi »

Joo,ja Sauronille kelpas vaan örkit ja mitä muita niitä nyt olikaa...
Huuda mun ip:tä!
Guest

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Guest »

Väitelkääpä täällä. :)
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

Olwi wrote:Joo,ja Sauronille kelpas vaan örkit ja mitä muita niitä nyt olikaa...
Et varsinaisesti sanonut mitään, joka ei pitäisi paikkansa, mutta rivien välistä (olenkin aika hyvä, kun luen yhden rivin välistä :D) päättelin, että asiaa pitänee oikaista/selvittää.

1. Sauron ei ole jumalolento. Edes Sauronin "luonut" Melkor ei ole jumala, Melkor on vala, ainu, maiaa vahvempi pyhä henki. Melkorin luonut Ilúvatar on jumala, ja Ilúvatar on luonut ainurn - eli maiarin ja valarn - ihan ensimmäisenä. Ainur opettelivat laulamaan Ajattomissa Saleissa ensin yksinään, sitten yhdessä hitaasti oppien ymmärtämään toisiaan ja lopulta Ilúvatar aloitti uuden suuren sävelen, johon ainur yhdistyivät ja tämän Suuren Soiton seurauksena luotiin maailma, Eä, maa, joka on olemassa. (Huom: se ei ole 'Eä', vaan 'E-A'; kaksi pistettä ovat erokepisteet, eivät ään pisteet) Melkor sitten päätti laulella Suureen Soittoon mukaan, pari riitasointua ja näin syntyi pahuus. Valloittaakseen maailman, Melkor houkutteli mukaansa osan maiaria ja heistä tuli Melkorin palvelijoita - monista tuli Balrogeja, pahojen tulien ja varjojen henkiä, yksi Melkorin puolelle menneistä maiarista oli Sauron.

2. Örkit olivat haltioita, jotka Melkor muokkasi omia tarkoitusperiään varten sopiviksi.

@ Vieras: Ei, kun täällä.
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Substance »

Chaosworm wrote:
Olwi wrote:Joo,ja Sauronille kelpas vaan örkit ja mitä muita niitä nyt olikaa...
Et varsinaisesti sanonut mitään, joka ei pitäisi paikkansa, mutta rivien välistä (olenkin aika hyvä, kun luen yhden rivin välistä :D) päättelin, että asiaa pitänee oikaista/selvittää.

1. Sauron ei ole jumalolento. Edes Sauronin "luonut" Melkor ei ole jumala, Melkor on vala, ainu, maiaa vahvempi pyhä henki. Melkorin luonut Ilúvatar on jumala, ja Ilúvatar on luonut ainurn - eli maiarin ja valarn - ihan ensimmäisenä. Ainur opettelivat laulamaan Ajattomissa Saleissa ensin yksinään, sitten yhdessä hitaasti oppien ymmärtämään toisiaan ja lopulta Ilúvatar aloitti uuden suuren sävelen, johon ainur yhdistyivät ja tämän Suuren Soiton seurauksena luotiin maailma, Eä, maa, joka on olemassa. (Huom: se ei ole 'Eä', vaan 'E-A'; kaksi pistettä ovat erokepisteet, eivät ään pisteet) Melkor sitten päätti laulella Suureen Soittoon mukaan, pari riitasointua ja näin syntyi pahuus. Valloittaakseen maailman, Melkor houkutteli mukaansa osan maiaria ja heistä tuli Melkorin palvelijoita - monista tuli Balrogeja, pahojen tulien ja varjojen henkiä, yksi Melkorin puolelle menneistä maiarista oli Sauron.
Ja juuri toissapäivänä aloin lukemaan Silmarillionia, aika jännä...
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by regalis »

LittleGreen wrote:Ja juuri toissapäivänä aloin lukemaan Silmarillionia, aika jännä...
Onnea urakkaan. :D Muutama vuosi sitten lukeneena täytyy sanoa, ettei ole mitään ihan kevyintä luettavaa. Mahtava kirja joka tapauksessa, suosittelen kaikille jotka ovat pitäneet muusta Tolkienin tuotannosta.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by MikkoK »

Itse olen katsonut kaikki LOTR leffat ja kuninkaan paluu pelikin on läpi menty muutamaan kertaan. Kirjaversioita kun en omista. Kuka muuten aikoo mennä katsomaan uusimman Harry Potter leffan itse varmaan menen kun se kirja oli niin kiinnostava. Ei, en ole Harry Potter fani viimeinen kirja on ainoa minkä olen lukenut ja leffoista katsonut ensimmäiset 4 varmaankin. :D

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by Awaclus »

MikkoK141 wrote:Itse olen katsonut kaikki LOTR leffat ja kuninkaan paluu pelikin on läpi menty muutamaan kertaan. Kirjaversioita kun en omista. Kuka muuten aikoo mennä katsomaan uusimman Harry Potter leffan itse varmaan menen kun se kirja oli niin kiinnostava. Ei, en ole Harry Potter fani viimeinen kirja on ainoa minkä olen lukenut ja leffoista katsonut ensimmäiset 4 varmaankin. :D
Hihii, itse muistan melkein ulkoa kaikki pidentämättömien LOTR -leffojen repliikit (juu, ne sindarin kielisetkin), The Hobbit -peli on menty läpi kolmesti, kirjaversiot sekä Hobitista että LOTRista kahdesti olen lukenut, Silmarillion, Roverandom sekä Seppä ja Satumaa (kaksi viimeistä eivät liity Keski-Maahan, ovat Tolkienin muuta tuotantoa) kertaalleen luettuna, Children of Húrin on työn alla :D

Sen lisäksi edellisen koneeni kiintolevyltä löytyy tämmöinen kuva:
http://image06.webshots.com/6/6/43/80/8 ... CYW_fs.jpg (iso kuva, en laittanut siksi tähän suoraan)

Potterit löytyy kaikki tuolta kirjahyllystä, useampaan kertaan luettuina nekin, ja elokuvat 1-5 olen nähnyt ja elokuvat 1-4 löytyy VHS-kasetilla tai DVD:llä.

Odottaen vuosia 2010 ja 2011, silloin pitäisi ilmestyä kaksiosainen Hobitti-elokuva. Harmi, ettei pysty menemään Wellingtoniin katsomaan maailmanensi-iltoja :(
Locked