Offtopic (I/2009)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Offtopic (I/2009)

Post by Pettis »

EDIT:

Jatketaan Offtopic-keskustelua uudessa viestiketjussa: Offtopic (I/2010)

Offtopic

Tässä ketjussa voi keskustella vaikkapa päivän säästä tai sen suosikkilaulajan tai -näyttelijän edesottamuksista. Tämä viestiketju on siis ketju jossa voit postata ne vähäpätöisimmät asiat jotka eivät ihan omaa viestiketjua tarvitse. Voit siis kirjoittaa vaikka terveisesi mummolasta tänne.

Vaikka viestiketjun nimi on offtopic ei se tarkoita sitä, että täällä voisi keskustella ihan mistä tahansa. Foorumin säännöt pätevät edelleen täälläkin. Viestiketjua seurataan kuten muitakin ja tarvittaessa toimintaan tullaan puuttumaan. Näitä offtopic-ketjuja on ollut muutama ja jokainen niistä on päättynyt siihen että meininki karkaa käsistä.

Banniruletti

Esimerkiksi seuraavat toimet ovat offtopicissa olleet varsin yleisiä ja johtavat pikabannivoittoihin:
  • Täysin asiattomat viestit
  • Loukkaavat viestit
  • Törkeät kuvat
  • Sisällöttömät viestit
  • Chattaily
  • Liiallinen kiroilu
  • Toisten ihmisten julkinen arvostelu
  • Toisille ihmisille naureskelu
  • Pikkumoden leikkiminen
  • Kielipoliisin epäviralliset tehtävät
Foorumin säännöt pätevät siis täälläkin.

Muuta

Mikäli meininki karkaa käsistä ei offtopicin sulkeminen tuota ongelmia. Valvojat ja foorumin ylläpitäjät voivat sulkea kaikki viestiketjut parilla klikkauksella viestiketjun suosiosta tai suuruudesta huolimatta. Tarpeen vaatiessa offtopicin sulkeminen ei aiheuta kenellekään tunnontuskia vaan tilanteen jossa foorumeiltä kielletään offtopic kokonaan (ei, se ei ole sallittua muualla).

Vastuuvapaus

Offtopic ketjuun postaaminen ja etenkin sen lukeminen tapahtuu käyttäjän omalla vastuulla. Emme vastaa pienessä maistissa lähettämistäsi tai raivon vallassa postatuista viesteistäsi - vastaat niistä ihan itse (katso myös kohta banniruletti). Emme myöskään suosittele viestiketjun liiallista lukemista, emmekä vastaa esimerkiksi viestiketjun lukemisen mahdollisesti aiheuttamista aivovaurioista tai liiallisen naurun aiheuttamista vatsakivuista.
Last edited by Zero on Mon Jan 04, 2010 9:20 am, edited 4 times in total.
Reason: Viilausta
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Viltzu »

Noniin, hienoa, että nyt on ihan säännötkin tänne :D
Meille ostettiin kaukoputki, jolla katotaan taivasta / avaruutta :D Harmi kun kuuta ei oo näkynyt täälläpäin. Mutta Ursa.fi on mahtava paikka :D Ja täällähän on sitten uutisia avaruuteen liittyvään: http://www.avaruus.fi
EDIT:

Tai olihan ne säännöt täällä aina, mutta nyt niistä on ihan kerrottu kunnolla ;3

mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by mikeful »

Itsellä oli tänään yksi välikoe ja loppuviikosta ei ole koulua. Eli hiihtoloma alkaa jo nyt.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by KankiKalle »

Noniin, saatiinhan tämäkin sitten takaisin :P

Saako edelleen tämän kokoista tekstiä kirjoittaa? Viittaan siis tähän:
Pettis wrote: EDIT: Ai niin, en muistanut sisällyttää tätä v****maista tapaa pistää pientä tekstiä foorumikirjoitukseen. Tästäkin melkein vois alkaa banhammeria heiluttamaan...
Omasta mielestäni on niin, että jos joku kirjoittaa pienellä fontilla foorumille, sille on yleensä jokin (hyvä) syy. Ei siitä saisi alkaa tälläistä kamalaa banhammeria heiluttamaan.
Loppukevennyksenä ilmoitan, että on mahtavaa että hiihtoloma alkaa pian.
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Koodiapina »

No se pienellä kirjoittaminen on kyllä ärsyttävää. En näe mitään niin hyvää syytä siihen, että sitä kannattaisi käyttää. Suomen kieli on jo itsessään sen verran rikas, että eiköhän sillä jonkun paremman keinon keksi. Oikeastaanhan nuo fontin koonmuuttamis-asetukset ovat muutenkin ihan turhia. Jotkin otsikoimis-tagit riittäisivät vallan hyvin ja asioiden painottamiseen lihavointi, kursivointi ja alleviivaus.

Kiva muuten, että saatiin taas offtopic-ketju pystyyn.
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by mikeful »

Muistutus: toisten käyttäjien tahallinen ärsyttäminen ja kiusaaminen voi myös johtaa rangaistuksiin. Itse laskisin joissain tilanteissa pienellä fontilla kirjoittamisen tähän. ;)
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Ruuttu »

Jep, Offtopic on taas täällä, ja hyvä niin (mutta kuinka kauan..?) :)
On se jännä, mutta mä olen ollut hiihtolomalla jo kolme päivää.

Mielestäni pienellä kirjoittaminen on kyllä vähän ikävä, mutta joskus välttämätön tapa. Olisi kivaa jos foorumisoftaan sisältyisi jonkinlainen
-tagi, jolla voisi luoda tekstiä joka pysyy näkymättömänä kunnes nappia painetaan (olen nähnyt tämän käytännössä muutamilla foorumeilla ja hyvin toimii). Ei siinä muuten, mutta joskus on jotain sanottavaa, joka on sinänsä merkityksetöntä tai jota ei ehkä haluaisi kaiken kansan kuullen huudella. Mieti, jos et kahvilassakaan pystyisi lainkaan madaltamaan ääntäsi - aika rajoittavaa.
EDIT:

Tuosta

tagi -jutusta vielä. Toinen kiva vaihtoehto olisi että voisi muuttaa tekstin väriksi viestin taustavärin niin että teksti pitää maalata ennen kuin se näkyy. Jep, sen voi pistää valkoiseksi, mutta esimerkiksi prosilver -teemassa joidenkin viestien taustaväri on sinertävä.[/edit]
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi »

Motot.netin foorumeilla on sellainen kätevä [piilota][/piilota] tms. tagi. Sellanen ois khiva.

Aloitinpa taas travianin,nimi sama kuin täällä ja koillisessa surffaillaan.
Huuda mun ip:tä!
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

@ Olwi: Jaa, missähän serverissä? Itse aloitin tuon nelosserverin 12.12. edellistä vuotta, kun se silloin alkoi - nimimerkillä Chaosworm, kuinkas muutenkaan, heimona Gallialaiset ja ilmansuuntana Satunnainen, vielä en ole muistanut selvittää sitä.

Tuosta pienellä kirjoituksesta. Minä käytän sitä juurikin spoilereihin, tai sitten kirjoitan sen niin, että sen näkee aika hyvin lukea ilman erillistä temppuilua tai sitten sitä ei oikeasti tarvitse lukea. Minun mielestäni koko 70 on vielä ainakin ihan helposti nähtävissä paljaalla silmällä ja 50kin vielä. Mutta käytän sitä erittäin harvoin. Kahvilassa madallat ääntäsi kun puhut joillekkin tietyille henkilöille, ja haluat, ettei kukaan muu kuule. Foorumeilla hoidat semmoiset asiat yksityisviestillä.
Pettis wrote:Kielipoliisin epäviralliset tehtävät
Voi ei, kielioppivirheistä kettuilu on yxci hauskimpia asioita julkisilla foorumeilla :) No, ihan hyvä että tulee säännöt tähän alkuun. Jospa ne sitten pysyisivät ihmisten mielessä paremmin, kun ne näkee joka kerta klikatessaan Offtopic-sanaa eikä niitä tarvitse kaivaa tuolta linkin takaa. Tosin IMHO offtopicista olisi voinut pitää taukoa hieman pitempäänkin.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by MikkoK »

Tietääkös kukaan peliä Mega Game semmonen 3D ostospeli huomasin videon youtubessa ja nyt kiinnostaa eli ilmotelkaa jos tiedätte tästä tai teillä on tää.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Thomazu »

Olwi wrote:Motot.netin foorumeilla on sellainen kätevä [piilota][/piilota] tms. tagi. Sellanen ois khiva.

Aloitinpa taas travianin,nimi sama kuin täällä ja koillisessa surffaillaan.
Itse ainakin pelaan Speed3x ja Nelosservulla samalla nimellä kuin täällä. Ja lounaasta minut löytää kummastakin :P kävin katsomassa niin Olwi pelaa ainakin Speed3x:llä.
Image
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by phons »

Hei, mäkin oon Travianissa nelos serverisää. Älkää hyökätkö...(Olisin halunnut kirjoittaa tuon pienellä.)
Kimpuuni hyökätään n. 15 kertaa päivässä.
Edit: missäs päin lounaata, Thomazu? Sieltä minutkin löytää.
Image
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi »

Fix kuten joku jo sanoikin. On normiservuillaki tullu pyörittyä mutta liian hidasta mulle:/ Jos joku muistaa s5 Buddha:n tai fix 1-3 Olwin,ni kertokaas:D
Huipulle tähdätään :twisted:
Huuda mun ip:tä!
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

Olwi wrote:Jos joku muistaa s5 Buddha:n tai fix 1-3 Olwin,ni kertokaas:D
En kyllä muista, mutta itsekin pelasin Fix kolmosella. Tarmogoyf oli kyläni nimi ja Chaosworm käyttäjänimi sielläkin.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Koodiapina »

Itsellänikin on kokemuksia tuosta Travianista.

Peli oli ihan rento, mutta selain- ja stategiapeliyhdistelmänä hieman tylsähkö. Erillaisten komponenttien latautumista piti odottaa ties kuinka kauan, eikä peliä voinut pelata kovin kauaa kerralla. Ymmärrän, että tämä on jutun juju, mutta saattaa olla juuri se syy, miksi ei itseäni paljoa innostanut.

Voimasuhteetkin kylien välillä olivat vähän niin ja näin. Hyökkäsin pariin naapurikylään ihan huvin vuoksi, mutta eipä kauaa kestänyt kun niiden klaanit jo tulivat kyläilemään. Itse ainakin pidän ärsyttävinä pelejä, joissa omalla hyvyydellä ei loppujen lopuksi ole niin paljon väliä vaan sillä miten hyvässä klaanissa on.
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Thomazu »

phons wrote:Hei, mäkin oon Travianissa nelos serverisää. Älkää hyökätkö...(Olisin halunnut kirjoittaa tuon pienellä.)
Kimpuuni hyökätään n. 15 kertaa päivässä.
Edit: missäs päin lounaata, Thomazu? Sieltä minutkin löytää.
Tarkalleen -114|-49. Tosin en oikein pahemmin muista nelosservulla käydä kun se on niin hidasta.. Speedillä olen aktiivisesti.
Image
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi »

Grandi wrote:Itsellänikin on kokemuksia tuosta Travianista.

Peli oli ihan rento, mutta selain- ja stategiapeliyhdistelmänä hieman tylsähkö. Erillaisten komponenttien latautumista piti odottaa ties kuinka kauan, eikä peliä voinut pelata kovin kauaa kerralla. Ymmärrän, että tämä on jutun juju, mutta saattaa olla juuri se syy, miksi ei itseäni paljoa innostanut.

Voimasuhteetkin kylien välillä olivat vähän niin ja näin. Hyökkäsin pariin naapurikylään ihan huvin vuoksi, mutta eipä kauaa kestänyt kun niiden klaanit jo tulivat kyläilemään. Itse ainakin pidän ärsyttävinä pelejä, joissa omalla hyvyydellä ei loppujen lopuksi ole niin paljon väliä vaan sillä miten hyvässä klaanissa on.
Kuulehei. Muistaakseni sulla oli korkeimmillaan alle 200 asukasta? Kun kyliä alkaa olemaan enemmän kuin kolme,se syö koko elämän eikä kaikkee ehi tehä mitenkää,joudut stressaa joka yö,riittääkö joukoille viljaa ja hyökkääkö joku nolife kylään. Silloin olisit toivonut että kaikessa kestäis vielä enemmän aikaa.

Oma hyvyys on melko olennainen osa hyviin liittoumiin pääsyssä...
Lisäksi muistan yhden pelaajan,joka pelasi lähes koko serverin yksin,oli top-20 joukossa ja aivan lopussa liittyi joukkoineen(jotka oli yhdet isoimmista) liittoumaan,joka lopulta voitti.
Huuda mun ip:tä!
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Koodiapina »

@Olwi:

Kuten sanoin, genre ei vain innosta. Pidän sellaisista peleistä, joita voi pelata niin kauan kuin haluaa, eikä ole minkään laskurin orja. En pidä myöskään siitä, että peli hallitsisi elämääni ja joutuisin sen takia menettämään yöuneni tai siihen tulisi jonkin asteinen riippuvuus. Mielestäni pelien pitäisi jäädä viihdetasolle ja tärkeämpien asioiden, kuten koulun, pitäisi mennä turhuuksien edelle. Tämän opin jäätyäni muutamaksi vuodeksi koukkuun RuneScape nimiseen verkkopeliin.

Kyläni taas jäi siksi pieneksi, koska mielenkiinto peliä kohtaan loppui melkein heti. Se voi olla totta, että peli muuttuu mielenkiintoisemmaksi saavutettaessa enemmän, mutta tuskin se hyödyttää jos sinne astikkaan ei jaksa pelata.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

Grandi wrote: Voimasuhteetkin kylien välillä olivat vähän niin ja näin. Hyökkäsin pariin naapurikylään ihan huvin vuoksi, mutta eipä kauaa kestänyt kun niiden klaanit jo tulivat kyläilemään. Itse ainakin pidän ärsyttävinä pelejä, joissa omalla hyvyydellä ei loppujen lopuksi ole niin paljon väliä vaan sillä miten hyvässä klaanissa on.
Otapa nyt huomioon se, ettei liittoumaan mahdu rajattomasti pelaajia ja siksi hyviin liittoihin otetaan vain serverin silloiseen tasoon nähden hyviä pelaajia. Mutta joo, minäkin olen sitä mieltä että jos pääsee hyvään liittoon pelin alkuvaiheessa, niin silloin ei itse tarvitse tulla hyväksi ja silloin se on rasittavaa. "Jos hyökkäät vielä kerran mun kimppuun, liittolaiset pulttaa sut viljalukkoon"
tärkeämpien asioiden, kuten koulun, pitäisi mennä turhuuksien edelle
Koulu on turhuus. Minä olen siellä istunut lähes seitsemän vuotta ja vielä en ole oppinut MITÄÄN, josta olisi hyötyä muualla kuin kokeissa. Suomen koulutusjärjestelmä olettaa kaikkien olevan pölhöjä, jotka eivät osaa mitään valmiiksi, ja tämä on äärettömän tyhmää. Nimimerkki "Laskin murtoluvuilla ollessani neljävuotias, osasin puhua 1kk vanhana ja kirjoittaa kolmevuotiaana. Sitäpaitsi pyörtyilen enkä muutenkaan käy yleensä koulussa." Olisin siis enemmänkin huolissani siitä unen määrästä.

EDIT: Pelin alkuvaiheessa on hyviä liittoja. Ne ovat useimmiten ne samat, jotka olivat edellisen serverin WorldWonder-sodassa.
Last edited by Awaclus on Thu Feb 19, 2009 4:36 pm, edited 2 times in total.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi »

Chaosworm wrote:
Grandi wrote: Voimasuhteetkin kylien välillä olivat vähän niin ja näin. Hyökkäsin pariin naapurikylään ihan huvin vuoksi, mutta eipä kauaa kestänyt kun niiden klaanit jo tulivat kyläilemään. Itse ainakin pidän ärsyttävinä pelejä, joissa omalla hyvyydellä ei loppujen lopuksi ole niin paljon väliä vaan sillä miten hyvässä klaanissa on.
Otapa nyt huomioon se, ettei liittoumaan mahdu rajattomasti pelaajia ja siksi hyviin liittoihin otetaan vain serverin silloiseen tasoon nähden hyviä pelaajia. Mutta joo, minäkin olen sitä mieltä että jos pääsee hyvään liittoon pelin alkuvaiheessa, niin silloin ei itse tarvitse tulla hyväksi ja silloin se on rasittavaa. "Jos hyökkäät vielä kerran mun kimppuun, liittolaiset pulttaa sut viljalukkoon"
a) pelin alkuvaiheessa ei ole hyviä liittoja
edit:
en tiedä,minkä ajanjakson lasket pelin alkuvaiheeksi,mutta normaalisti nuo perustetaan vasta 1-2 vkon päästä alusta. Lisäksi noihin otetaan aluksi vain ne,jotka liittouman riveissä oli edelliselläkin kerralla. Ja jos on 1-2vkon ajan pärjänny niin hyvin,että pääsisi n00bseihin,HV!:hin tai mitä ne huippuliittoumat nykyään ovat,niin miksi se kehitys siihen loppuisi? Ja noissa huippuliittoumissa on henkinen ikä-raja,mikä viimeistään karsii joukosta nämä "Liittouma pulttaa sun kyläs ja raiskaa sun muijas...!"-tyypit.
b) jos kumminkin jossain vaiheessa pääsee hyvään liittoon,niin sieltä lähtee melko nopeasti jos ei omista joukkoja,on farmi,vittuilee liikaa ja väärille ihmisille ja ei muutenkaan näytä kehittyvän
c) Oletkos kuullut sanasta "KOALITIO"? tms sinnepäi jtn emt:D
edit:
d) kaikki eivät ole sinunkaltaisiasi neroja,mutta parin tunnin travianpelailut/päivä eivät koulunkäyntiin vaikuta. Ehkä muuhun elämään...(Grandina en olis tästä huolissani,muuta elämää sillä ei ole)(tämän olisin halunnut kirjoittaa pienellä)
Last edited by Olwi on Thu Feb 19, 2009 4:37 pm, edited 1 time in total.
Huuda mun ip:tä!
Locked