tarkoitat muutenki varmaan leveyttä (width) eikä pituutta(height) kun kerran tossa koodissa oli ensimmäinen

Joo, ja div keskitetään tuolla CSS-koodilla. Vaikka se onkin text-align, niin kyllä se muutkin keskittää. Voit lisätä sen myös suoraan html-koodiin tekemällä esim. näin:Khamûl wrote:ei olin keskittämässä tota diviä (onk se ny sitte suomeks mikä?)VesQ wrote:Eikö onnistunut CSS:n avulla? text-align: centerKhamûl wrote:korjasin ton margin ongelman lisäämällä koko koodin ympärille <center> tagit, vähä karskii mut keskittääpähän keskelle...
<center> tagi on nimittäin vanhentunut.
Code: Select all
<div style="text-align: center">Wohoo, keskitettyä tekstiä!</div>
Väärin. Muuten näkymätön, koko sivun levyinen div + keskitettyä tekstiä näyttää samalta kuin keskitetty, tietyn mittainen div. Kuitenkin ne ovat eri asioita, ja tuo tekemäsi versio ei suoriudu oikean keskitetyn divin vaatimuksista. Tässä muutama havainnollistava esimerkki:VesQ wrote:Joo, ja div keskitetään tuolla CSS-koodilla. Vaikka se onkin text-align, niin kyllä se muutkin keskittää.
<!-- Sinun esimerkkisi väritettynä. Näkyy selvästi, että div itse ei ole keskitetty. -->
<div style="
text-align: center;
background: #ff0000;"> Illuusioesimerkki taustavärillä. </div>
<!-- Sama 300px:n levyisenä. -->
<div style="
text-align: center;
background: #ff0000;
width: 300px;"> Illuusioesimerkki taustavärillä 2. </div>
<!-- Laitoin tämän tähän vain havainnollistamaan eroa. -->
<div style="
margin: auto;
width: 300px;
background: #0000ff;"> Mäpä olen keskitetty! </div>
tuon verran jopa itse (ihme kyllä...) päättelin, mutta olisko nyt tohon toiseen kysymykseen vastausta?Grandi wrote:Vielä sananen: Text-align ei vaikuta itse kohde-elementin sijaintiin vaan keskittää sen sisällä olevaa sisältöä
|class="ylempi"
|______________
|tähän diviin avataan.
|class="alempi"
|_________________
lisäilen doctypet
[Edit2]voi voi kiitti pettis nyt toi margin toimii, olin muistiolla räplätessäni unohtanu ne docit kokonaan ^^
Älä tee jokaista erikseen. Sivujen päivittäminen on sen jälkeen hirveä työ.Khamûl wrote:k kiitän, eli rupeen varmaa tästä värkää jokaista sivua omaan tiedostoon, se olis varmaa tällä tasolla paras vaihtoehto ^^
(en rupee sotkee tähän enää mitään uutta php tai scriptijuttuja)
jep, uppasin sen mikrobitille, ja toimii moitteettomasti ^^
laitan opettajalle tiedoston jossa on linkki tohon sivuu, kiitti!
Huuda mun ip:tä!
Ei ole olemassakaan moista juttua. Kaikissa sotastrategioissa pärjää, jos on paljon joukkoja.Olwi wrote:Nyt keksikääpä mulle joku real time strategy,jossa sotimiseen tarvii oikeesti taitoa eikä vaan paljoa joukkoja.
Huuda mun ip:tä!
Generals, pah. Alkuperäinen Command & Conquer voittoon!! Sen saa nykyään ilmaiseksikin.MaGetzUb wrote:Itse pidän enemmän realismista ja suosittelisin hakkaamaan Command And Conquer Generals + Generals Zero:Hour:n tehtävät läpi brutaalilla/hard vaikeustasolla, siinä kyllä tarvitaan jo taitoa ja joustavuutta.