Offtopic (I/2009)
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Koodaamani työkalu Fallout3Nexus:ssa ei tunnu toimivan 64 -bittisillä järjestelmillä - ohjelma kaatuu MAViin Windows XP:stä eteenpäin (vaikka ohjelmassa ei kaiken järjen mukaan ole mitään MAV -alttiita ohjelmalohkoja). Onko Vistassa tai Windows 7:ssa jotain tiettyjä ominaisuuksia jotka eivät tykkää tiedostojen luku- ja kirjoituskomennoista tms.? Mitään tiettyjä komentoja joita pitäis välttää? Vai eikö CB yksinkertaisesti ole yhteensopiva ja piste?
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Mulla ainakin toimii CB-ohjelmat (jotka kirjoittavat ja lukevat tiedostoja) 64-bit Win7:ssa.Ruuttu wrote:Koodaamani työkalu Fallout3Nexus:ssa ei tunnu toimivan 64 -bittisillä järjestelmillä - ohjelma kaatuu MAViin Windows XP:stä eteenpäin (vaikka ohjelmassa ei kaiken järjen mukaan ole mitään MAV -alttiita ohjelmalohkoja). Onko Vistassa tai Windows 7:ssa jotain tiettyjä ominaisuuksia jotka eivät tykkää tiedostojen luku- ja kirjoituskomennoista tms.? Mitään tiettyjä komentoja joita pitäis välttää? Vai eikö CB yksinkertaisesti ole yhteensopiva ja piste?
Edit 9.8.: Minulla CB ei ole asennettuna Program Filesiin.
Last edited by Jare on Sun Aug 09, 2009 12:42 pm, edited 1 time in total.
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Missähän ihmeessä sitten voisi olla vika? Ohjelma ei nimittäin käytä objekteja eikä ääniä tms, ainoa keksimäni selitys voisi olla että koetan lukea/kirjoittaa taulukosta "yli". Tämä on sinänsä huono selitys, sillä koodi on muotoiltu niin että taulukkoon varataan tilaa määrä X, ja taulukkoa läpikäydessä käydään läpi arvot 1-X, joten yli ei pitäisi mennä. Toisaalta ohjelmassa on aika runsaasti monisoluisia taulukoita, ja taulukoiden kokokin voi vaihdella asetusten mukaan joten virheille on toki tilaa. Toisaalta on hassua ettei tämä virhe ole sattunut kohdalleni kummassakaan XP tai Vista -koneessa (32bit) joilla olen ohjelmaa ajanut.Jare wrote:Mulla ainakin toimii CB-ohjelmat (jotka kirjoittavat ja lukevat tiedostoja) 64-bit Win7:ssa.
Hmm...
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Vistassa ja Windows 7:ssa Program Filesiin kirjoittaminen vaatii järjestelmänvalvojan oikeudet.
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Joskus kanssa ihmettelin kun en saanut CB:llä mitään Vistalla tallennettua, mutta sitten siirsin CB:n muualle ja alkoi toimimaan.Astigma wrote:Vistassa ja Windows 7:ssa Program Filesiin kirjoittaminen vaatii järjestelmänvalvojan oikeudet.
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Ei oo CB asennettuna Program Filesiin, ja ohjelma yrittää lähinnä kirjoitella Omat Tiedostot -kansioon. Toki tämän kansion paikallistaminen voi mennä pieleen ja tiedosto humpsahtaakin jonnekin muualle.
Pitää tutkia tätä asiaa tarkemmin...
Pitää tutkia tätä asiaa tarkemmin...
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Yrittävät varmaan mennä Winkkareissakin Linux-maiseen suuntaan eli yhteiset ohjelmatiedostot ovat vain järjestelmän ylläpitäjän (Järjestelmänvalvoja/root) päivitettävissä. Parantaa tietoturvaakin ihan kohtuullisesti, kun kuka tahansa ei voi asennella mitä tahansa.Astigma wrote:Vistassa ja Windows 7:ssa Program Filesiin kirjoittaminen vaatii järjestelmänvalvojan oikeudet.
-
- Active Member
- Posts: 170
- Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Noniin, nyt kun on kesän aikana taas ladattu akkuja ja eletty rennosti, mieleeni tuli että voisikohan sitä ottaa lapion ja alkaa kaivamaan esiin sitä vanhaa suunnitteilla ollutta Yhteisprojektia?
Eli siitä mistä jonka aihe joskus äänestettiin ja muutamat ahkerat henkilöt tekivät jo erinäisiä sivustoja ja muuta sälää. Mielestäni se oli mukavasti kehitteillä kunnes aivan kuin salama kirkkaalta taivaalta sen kanssa pähkäily lopahti. Olisikos silloin mukaan ilmoittautuneet vielä halukkaita jatkamaan siitä mihinkä jäätiin?
Eli siitä mistä jonka aihe joskus äänestettiin ja muutamat ahkerat henkilöt tekivät jo erinäisiä sivustoja ja muuta sälää. Mielestäni se oli mukavasti kehitteillä kunnes aivan kuin salama kirkkaalta taivaalta sen kanssa pähkäily lopahti. Olisikos silloin mukaan ilmoittautuneet vielä halukkaita jatkamaan siitä mihinkä jäätiin?
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Itse haluaisin olla mukana tekemässä tuolle projektille sitä mainittua kehityssivustoa, mutta aika ei nyt tunnu riittävän sivuston kehitykseen. Epäilen, että omalta osaltani koko syksy menee toisen projektin parissa.KankiKalle wrote:Noniin, nyt kun on kesän aikana taas ladattu akkuja ja eletty rennosti, mieleeni tuli että voisikohan sitä ottaa lapion ja alkaa kaivamaan esiin sitä vanhaa suunnitteilla ollutta Yhteisprojektia?
Eli siitä mistä jonka aihe joskus äänestettiin ja muutamat ahkerat henkilöt tekivät jo erinäisiä sivustoja ja muuta sälää. Mielestäni se oli mukavasti kehitteillä kunnes aivan kuin salama kirkkaalta taivaalta sen kanssa pähkäily lopahti. Olisikos silloin mukaan ilmoittautuneet vielä halukkaita jatkamaan siitä mihinkä jäätiin?
Ylipäätään yhteisprojekti tuntuu edelleen kiinnostavalta. Luulen vain, että siihen on vaikea kenenkään tarttua kiinni, ennen kuin joku tekee aloitteen. Äänestystuloksia en nyt muista yhtään, mutta jos jokin aihe jo tosiaan päätettiin ja lyötiin lukkoon, niin joku voisi luoda yksinkertaisen, mutta kattavan pohjasuunnitelman pelille. Tämän jälkeen hän tekisi suunnitelmasta "demo-ohjelman", eli selkeän lähdekoodin, joka esittäisi suunnitelman elävänä. Peliä voitaisiin lähteä tekemään kyseisen koodin päälle - tai sitten aloittaa koko lähdekoodi alusta. Ensimmäisen ohjelman pointti ei siis olisi välttämättä olla pohjana tulevalle pelille, vaan antaa varteenotettava ehdotus pelin suunnasta tai tyylistä. Kehittäjät, jotka nyt ajattelevat "voisihan sitä ehkä osallistua", näkisivät käytännössä, mitä voitaisiin saada aikaan.
Demo-ohjelman jälkeen seuraisi keskustelua ja mielipiteiden jakamista. Onko tämä sellaista, mitä jokainen haluaa? Ketkä loppujen lopuksi haluavat lähteä tähän täysillä mukaan? Tällaisia asioita olisi ehkäpä helpompi miettiä silloin, jos joku on tehnyt yksinkertaisen rungon, joka kuitenkin näyttää suuren potentiaalinsa.
Ja vielä palatakseni sivustoon, jonka kautta kommunikointi ja tiedostojen jako tapahtuisi, niin voin harkita kehitteillä olevan sivustoni avaamista niille, jotka lähtevät mukaan yhteisprojektiin. Sivusto tarjoaa jo mahdollisuudet keskusteluun ryhmässä ja yksityisesti, sekä tiedostojen uploadaamisen ja lataamisen. Sivusto ei kuitenkaan ole vielä valmis projektin kehitystä varten, sillä siinä ei ole esimerkiksi tiedostojen versionhallintaa lainkaan. Mutta jos kiinnostusta löytyy, niin voin yrittää järjestää itselleni aikaa parannella sivustoa ja kehittää sitä tukemaan tällaisen projektin kehitystä. Huomiota kannattaa kiinnittää toki siihen, että kyseinen sivusto ei ole olemassa pelkästään yhtä tällaista peliprojektia varten, vaan siitä on tarkoitus tulla yleinen sivusto kaikille pelintekijöille, jotka haluavat julkaista pelinsä tai saada apua pelintekoon. Sivustolla on jo muutama käyttäjä testaamassa ja kommentoimassa toimintoja ja ominaisuuksia. Eli jos joku haluaa täysin privaatin sivuston tämän projektin kehitystä varten, niin sitten tämä minun sivustoni ei tarkoitukseen sovellu.
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Löysin tällaisen kuvan sivustolta, jossa oli ihmisiä, jotka näyttivät joiltain kuuluisilta henkilöiltä ja repesin: "Happy bread totally looks like happy coffee!"
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Tosiaan, tämä oli jotenkin unohtunut... Mikä muuten aihe oli, en muista yhtään millaista peliä päätimme ruveta tekemään, vai päätimmekö lainkaan?? Joku kai ehdotti tekstipeliä, mutta kuka sellaista pelaa 24\7, en minä ainakaan... Vai tehdäänkö niin että annetaan tämän olla ja ajtketaan sitä katapulttipeliä. Se vaikutti kiintoisammalta. Tosin se voi olla hankalampi jos se nettiin menisi. BTW, mitä teemme tälle "projektille".KankiKalle wrote:Noniin, nyt kun on kesän aikana taas ladattu akkuja ja eletty rennosti, mieleeni tuli että voisikohan sitä ottaa lapion ja alkaa kaivamaan esiin sitä vanhaa suunnitteilla ollutta Yhteisprojektia?
Eli siitä mistä jonka aihe joskus äänestettiin ja muutamat ahkerat henkilöt tekivät jo erinäisiä sivustoja ja muuta sälää. Mielestäni se oli mukavasti kehitteillä kunnes aivan kuin salama kirkkaalta taivaalta sen kanssa pähkäily lopahti. Olisikos silloin mukaan ilmoittautuneet vielä halukkaita jatkamaan siitä mihinkä jäätiin?
Edit: 602 viesti.
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Nno, olihan olemassa se katapulttipeli joka oli tarkoitus saada assyille valmiiksi? Se vähän lopahti, mutta on projektin ainekset kumminkin vielä elossa - siitä voisi saada toimivan yhteisprojektin, kunhan ideaa vähän twiikataan.Jare wrote:...tekstiä...KankiKalle wrote:...tekstiä...
Linkkiä topikkiin: viewtopic.php?f=11&t=1659
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
-
- Moderator
- Posts: 227
- Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Ruuttu: kirjoitat taulukoista yli.
Taulukoiden indeksointi alkaa nollasta. Sinun pitä käyttää taulukkoa väliltä 0 ja X-1 kun taulukon koko on X.
Taulukoiden indeksointi alkaa nollasta. Sinun pitä käyttää taulukkoa väliltä 0 ja X-1 kun taulukon koko on X.
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Nope. CB luo taulukolle indeksit 0-X. Eli se tekee aina "ylimääräisen" indeksin.atomimalli wrote:Taulukoiden indeksointi alkaa nollasta. Sinun pitä käyttää taulukkoa väliltä 0 ja X-1 kun taulukon koko on X.
-
- Advanced Member
- Posts: 281
- Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
- Location: Hämeessä miä
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Eiiih. Koulu alkaa tänään kello 8.00, mutta kun asun hevon v****sa joudun heräämään ennen kuutta.
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann
Jep sama täälä, aivan liian aikaisin!
(***** toi hyväksymis koodi on mahdoton, onnistuin 6 kerralla)
(***** toi hyväksymis koodi on mahdoton, onnistuin 6 kerralla)
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Minä taas en ole mennyt vielä edes nukkumaan, unirytmi täysin pielessä kiitos Assyjen. Vaan mikäs siinä, koulun alkuun vielä viikon verran.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
-
- Active Member
- Posts: 155
- Joined: Wed Dec 03, 2008 8:17 pm
- Location: Haukipudas
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
ihanaa. opastaa nuorempia oppilaita.
joutuu olemaan täälä vain kauemin.
Mutta vuosi alkoi todella hyvin.
pyörällä lähdin kohti koulua. noin 1 km polkemisen jälkeen kumi puhki --> pyörä olalle ja hölkätään kotia, jossa äiti alkaa kyselemään olenko pessyt hampaat.
joutuu olemaan täälä vain kauemin.
Mutta vuosi alkoi todella hyvin.
pyörällä lähdin kohti koulua. noin 1 km polkemisen jälkeen kumi puhki --> pyörä olalle ja hölkätään kotia, jossa äiti alkaa kyselemään olenko pessyt hampaat.
Turmankylä
huonoja pelejä, purkkaisia viritelmiä, tylsiä tarinoita.
huonoja pelejä, purkkaisia viritelmiä, tylsiä tarinoita.
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti
Mä menen vasta ens tiistaina kouluun. Tosin tän loppuloman hyöty on aika mitätön, koska oon kipeenä.
Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann
Sikainfluensa (H1N1) !! Ootko jo eristksessä vai mikä tauti sulla on ?Igr0 wrote:Mä menen vasta ens tiistaina kouluun. Tosin tän loppuloman hyöty on aika mitätön, koska oon kipeenä.
Black city peleistä parhain