Offtopic (I/2009)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Hene
Active Member
Posts: 122
Joined: Wed Apr 22, 2009 8:13 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Hene »

Jani wrote:Joo-o...
Nyt on taas päänvaivaa: serkulle pitäis löytää näppäimistö jossa on se sormenjälkitunnistin (niin, siis kyllä se ite sen maksaa).
Toimiiko ne muuten Vistalla?
Näin vielä opiskelevana nörttinä haluaisin tiedustella, mikä se sormenjälkitunnistin näppäimistössä on?
EDIT:

Jeespoks! Sain 50 viestiä täyteen ja tuon tittelini vaihtumaan.

"Baby," I said. "I'm a genius but nobody knows it but me."
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Jani »

Hene wrote:
Jani wrote:Joo-o...
Nyt on taas päänvaivaa: serkulle pitäis löytää näppäimistö jossa on se sormenjälkitunnistin (niin, siis kyllä se ite sen maksaa).
Toimiiko ne muuten Vistalla?
Näin vielä opiskelevana nörttinä haluaisin tiedustella, mikä se sormenjälkitunnistin näppäimistössä on?
EDIT:

Jeespoks! Sain 50 viestiä täyteen ja tuon tittelini vaihtumaan.

Salasanan tilalla käytetään sormenjälkeä.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by TheDuck »

Yötä vaan kaikille!

Kuten monet jo tietävätkin(IRC), olen koodannut wanhan lolzerian toimintoja täysin uudestaan käyttäen tuhansien tiedostojen sijaan MySQL-tietokantaa. Kaikki wanhan lolzerian toiminnot lukuunottamatta yhteisöjä ja kuvien kommentointia ovat valmiina. Näihin toimintoihin kuuluu mm.

- Rekisteröityminen & Kirjautuminen
- Käyttäjäsivut, käyttäjähaku sekä käyttäjien selaus (tosin aakkosjärjestys puuttuu mutta se on parin rivin homma)
- Avatarit, kuvaukset + muut omat asetukset
- Salasanan vaihto
- Kuvien uploadaus, poisto sekä kuvaukset
- Viestisysteemi (jota tosin on paranneltu huomattavasti)
- Ulos kirjautuminen

Uutuutena on mukana jo mm.:

- Kuvat jaetaan albumeihin. Albumeja voi luoda, poistaa sekä kuvia voi siirtää albumista toiseen.
- Lähes täysin uudistettu viestityssysteemi:
välilyöntejä- Viestilaatikko-sivu jossa listataan kaikki viestit
välilyöntejä- Viestejä voi poistaa yksitellen
välilyöntejä- Viestien lukuun on oma sivunsa, listassa on vain otsikot, lähettäjät, ajat ja toiminnot
välilyöntejä- Moniriviset viestikentät!

Parin päivän sisällä luultavasti tulen värväämään foorumeilta beta-testaajia ennen virallista julkaisua.

Viesti kirjoitettu myöhään yöllä ja jokin asia on voinut jäädä mainitsematta / typoja on voinut tulla.

EDIT: Ja ainiin, näin väliaikatilastoina, koodia on yhteensä noin 40kt ja koodirivejä 914.
^^
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

TheDuck wrote: Parin päivän sisällä luultavasti tulen värväämään foorumeilta beta-testaajia ennen virallista julkaisua.
EKA!

Juu, elikkä voisin mielelläni tulla beta-testaajaksi. Koska parin päivän sisällä olen kiinni Ropeconissa, ilmoittelen tästä jo nyt.
User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by vilQuri »

Kuulosta hyvältä. Tuleeko sinne joku haku-palkki? Mielestäni vanhassa lolzeriassa ei sellaista ollut, korjatkaa jos olen väärässä. Ja et kai ole muuttamassa sitä käyttöliittymää, se kun on varsin selkeä ja kätevä :P .
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by TheDuck »

Käyttöliittymää on vain tehty entistä selkeämmäksi. Ja empä tiedä tuosta hakupalkista, voisi olla aika iso homma.. Mutta käyttäjähaku löytyy ja luultavasti teen myös yhteisöille oman hakuominaisuutensa.

Ja ne testaajat sitten haen ihan omassa topikissaan, ja varmistan että kaikki halukkaat voivat yrittää hakea testaajiksi ;)
^^
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by kaneli2000 »

Minä betaan!!!!

EDIT:
TheDuck wrote: Ja ne testaajat sitten haen ihan omassa topikissaan, ja varmistan että kaikki halukkaat voivat yrittää hakea testaajiksi ;)
Huoh failasin >.<
Last edited by kaneli2000 on Thu Jul 30, 2009 10:19 pm, edited 1 time in total.
I see the rainbow rising
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by Jare »

regalis wrote:
Ruuttu wrote:Kysehän ei oikeastaan ole virheestä, mutta olisi realistista jos botti osaisi jättää itsensä ja seinän väliin tilen tai pari tyhjää tilaa, jos sitä on saatavilla. Kohentaisi inhimillisyysarvoa aika mukavasti. Tämä on tietty aika hemmmmmmmetin hankala toteuttaa eikä varmasti tee suorituskyvyllekään hyvää, et tota..
Yksi helppo ja suorituskyvyn kannalta hyvä tapa toteuttaa tuo olisi tehdä tilemapin kokoinen taulukko, johon tallennettaisiin hit-kerros sillä muutoksella, että seinien ympärillä on ylimääräiset törmäystilet. Reittiä haettaessa sitten käytettäisiin tätä taulukkoa tilen tarkistamiseen. Silloin tosin botti ei pääsisi kulkemaan kartassa olevista alle kolmen tilen levyisistä käytävistä tai oviaukoista, mutta muuten ihan toimiva tapa.
Tuo mun systeemi käyttääkin nimenomaan tilemapista erillistä taulukkoa (jonka sisältö kopioidaan automaattisesti tilemapista, jos sellaista käytetään). Käytän tätä taulukkototeutusta jo senkin vuoksi, että systeemin voi implementoida sellaiseenkin peliin, joka ei käytä tilemappeja.

Asia, jota tuo esimerkkiohjelma ei tuo järjestelmässä esille, on mahdollisuus "sakottaa" haluaminsa ruutuja joko kulkusuunnan perusteella tai muuten vain. Tämä saa reitinhakualgoritmin välttelemään sakotettuja ruutuja, mutta tarvittaessa kulkemaan niiden kautta, jos se kuitenkin tuntuu järkevimmältä vaihtoehdolta. Käytännön "ongelma" vain on se, että ruutujen sakotuksessa ei ole mitään automatiikkaa, vaan ohjelmoija joutuu itse asettamaan kaikki sakot. Tämä voi olla raskasta, mutta toisaalta reitinhakukartan voi tallentaa tiedostoon ja ladata sieltä, jolloin sakot tarvitsee generoida vain kerran, mikäli pelikenttä ei juurikaan muutu. Ruuduille voi myös antaa negatiivista sakkoa, mikä saa algoritmin suosimaan sitä enemmän.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by kaneli2000 »

Sami The Great wrote: Itse olin paikalla ja päästiin ihan lavan eteen katsomaan Metallicaa :).
Minä en, mutta Saxonia pääsin.
I see the rainbow rising
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by DatsuniG »

Noniin, Intel E8500 onnistuneesti kellotettu 3,16 GHz -> 3,33 GHz eli vastaa nykyään Core 2 Duo sarjan eliitin E8600 kellotaajuutta. : )
Hengität nyt manuaalisesti.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

Nyt täytyy pukeutua
ja boffot teroittaa.
Saa nopill' heittää lämää
ja hippoi verottaa.

On mulla fiilis aivan voittamaton ton ton!
Sillä vain kerran vuodessa on
Ropecon con con!
Ropecon!

Hyvin roolit kun pelittää,
täydy sääntöi ei selittää.
Lyödään miekalla korttia
kohti avaruusporttia.

Nyt täytyy eläytyä
ja figut meikata.
Saa kivet paperoida
ja paprut leikata.

On mulla riemu aivan loppumaton ton ton!
Miksi vain kerran vuodessa on
Ropecon con con?

Kawai-rare-offgame
Kawai-rare-offgame, expa expa!
Kawai-rare-offgame
Kawai-rare-offgame, exxx-PA!

"Saanksmä kertoo mun hahmosta?"
"Heitin kolkyt deekutosta."

Alta lateksikorsetin,
minä apua morsetin.

Ropecon!

Nyt täytyy päästä pakoon,
mua kutsuu Hiittinen.
On pakko onnistua
ja heittää kriittinen.

Mua täällä uhkaa suuri Harmagedon don don!
Onneks' vain kerran vuodessa on
Ropecon con con!

Täällä uhkaa suuri Harmagedon don don!
Expa Expa!
Kawai!
Kawai-rare-offgame, expa expa!
Off-game!
Kawai-rare-offgame,
Offgame!
Kawai-rare-offgame, expa expa!

Ropecon!
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi »

http://www.basso.fi/televisio/7/tony-st ... eo-larppaa

:P

Vapaapäivä. Jos vaikka istuis koneella. Ja vois mopotki lopulta korjata :roll: No,Teeäffä on jännempi :D
Huuda mun ip:tä!
Dande
Active Member
Posts: 193
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:30 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Dande »

Aloitin tässä eilen väsäämään CoolBasicille pientä uutta esikäsittelijää. Toteutuskieleksi en tosin tällä kertaa valinnutkaan CB:tä, kuten Ensimmäisessä tekosessani vaan C++:n.

Pohjana käytin Sami345:n kasaamaa CBDebugger-pakettia, ja koodasin siihen uuden Debug.exen. Se ei sinällään ole yhteensopiva alkuperäisen kanssa, sillä komennot ovat eri nimisiä. C:n esikäsittelijää käyttäneelle seuraava koodinpätkä saattaa näyttää mukavan tutulta:

Code: Select all

//define lauseita ei kannata vielä kommentoida, sillä kommentti lasketaan mukaan makron määrittelyyn
#Define _DEBUG 'kommentoi jos et halua debugata

#ifdef _DEBUG 'jos _DEBUG on määritelty
	#define Debug
#Else
    'muuttaa Debug-sanan kommenteiksi
    #define Debug //
#EndIf

Debug Print "Tulostuu vain virheitä etsittäessä"

#ifndef _DEBUG
	Print "Tulostuu vain kun virheitä ei etsitä"
	#ifndef foo 'demonstroi sisäkkäisiä if lauseita
		Print "Tulostuu myös kun _DEBUG ei ole päällä"
	#endif
#else
	Print "Tulostuu myöskin vain virheitä etsittäessä"
#endif

Print "Tämä komento sijaitsee rivillä __LINE__" //__LINE__ on valmiiksi määritelty makro, joka kertoo rivinumeron

WaitKey
Tällä hetkellä esikäsittelijä siis sisältää seuraavat komennot/ominaisuudet:
  • #define //Määrittelee makron
  • #ifdef //Tosi jos makro on määritelty
  • #ifndef //Käänteinen edelliseen
  • #else
  • #endif
  • __LINE__ //valmiiksi määritelty makro, joka kertoo rivinumeron
  • ei sotke virheilmoitusten rivinumeroita
Valitettavasti esikäsitteliä ei ainakaan vielä osaa käsitellä include tiedostoja, mutta esikäsittelijään voi tiputtaa tiedostoja (siis hiirellä raahat tiedoston esikäsittelijän kuvakkeen päälle), jolloin se käsittelee ne.
Vielä semmoinen varoituksen sanainen, että raahausoperaatio käsittelee alkuperäistä tiedostoa, joten muista varmuuskopioida koodisi. Editorin kanssa käytettäessä vaaraa ei pitäisi olla.

Laitan tämän ainakin toistaiseksi tänne offtopic-ketjuun. Sitten kun jaksan tehdä tästä julkaisukelpoisemman paketin, niin saatan tämän projekteihin laittaa.
Jos joku jaksaisi tätä testailla ja kertoa mahdollisista bugeista (niitä varmasti on, koska se ei ole läheskään täysin testattu), niin olisin kiitollinen.

Liitteenä oleva Debug.exe siis korvaa CBDebuggerin oman Debug.exen CoolBasicin IDE-kansiossa.
Tiedän, että se ei CBDebuggerin tarjoamia StartDebug-, StopDebug-komentoja, mutta ehkä sellaisetkin olen tähän lisäämässä.
Olen avoin myös ehdotuksille ja ideoille tätä koskien.
Attachments
Debug.zip
CB_Preprocessor pre-alpha julkaisu
(9.99 KiB) Downloaded 265 times
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Koodiapina »

Tehkääpä sellainen esikääntäjä, jonka avulla CoolBasicia voisi koodata C:n syntaksilla.

Code: Select all

while (1)
{
    a += 5
    text (0, 0, "Hello, world!");
    drawscreen();
}
Muuttuisi muotoon...

Code: Select all

repeat
a+5
text 0,0,"Hello, world!"
drawscreen
forever
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Jani »

Tuohon ois hyvä lisä saaha makroja.
Eli siis vois laittaa vaikka, että #Define lol(a) (a)*2
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
User avatar
Dibalo
Advanced Member
Posts: 298
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
Location: Espoo, Finland
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Dibalo »

Joo. Nyt ollaan täällä ropeconissa!! Meikällä on pääasiassa 'utti red berets' paita päällä. Jos näkyy niin tulkaa moikkaa! Pelailen lähinnä lautapelejä siellä lautapelipaikassa mutta oon myös kattoos kps yms juttuja pihal. :)
The darkest spells can be found from
http://tunkkaus.blogspot.fi
Nassi_Setä
Advanced Member
Posts: 281
Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
Location: Hämeessä miä

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Nassi_Setä »

Onnea Tuxille!
\../(-_-)\../ <---klick MyBrute Image
Jotain evilii on tekeillä....
zHelmet
Member
Posts: 73
Joined: Mon Nov 10, 2008 3:55 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by zHelmet »

Aivan syvältä -> Image.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Pettis »

Kaikilla ei ala koulu samaan aikaan ja osa ei ole koulussa lainkaan :)
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

Dibalo wrote:Joo. Nyt ollaan täällä ropeconissa!! Meikällä on pääasiassa 'utti red berets' paita päällä. Jos näkyy niin tulkaa moikkaa! Pelailen lähinnä lautapelejä siellä lautapelipaikassa mutta oon myös kattoos kps yms juttuja pihal. :)
En muista kyseistä paitaa, itsellä oli pellavainen alustunika, rautainen rengaspaita sekä vyö (perjantaina oli myöskin vihervalkoinen topardi, lauantaiksi otin pois); harrastin pääasiassa ohjelman lukemista väärin päin, mutta pelailin myös Magic: the Gatheringia korttisaleissa ja kävin esitelmissä Verta, veitsiä ja vehkeilyä: historialliset salamurhat, Japanin kansantarut ja urbaanit legendat ja Uskonnollisen uhraamisen monet muodot.
Locked