Offtopic (I/2009)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Ruuttu »

Uskokaa pois ettei rippileirin onnistuminen ole minusta kiinni. Jännän sattuman kautta koko koulun kaikki rämäpäät on joutunut samaan luokkaan. No, ja minä.
Requiem for Anthrax
Active Member
Posts: 155
Joined: Wed Dec 03, 2008 8:17 pm
Location: Haukipudas

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Requiem for Anthrax »

kauheaa aivopesua yrittävät tollasilla leireillä. en ole menny, vaikka porukat houkutteli rahoilla ja muilla höpötyksillä.
Turmankylä
huonoja pelejä, purkkaisia viritelmiä, tylsiä tarinoita.
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by DatsuniG »

Rippikoulu vain vahvisti omaa näkemystäni siitä, ettei jumalaa ole.
Hengität nyt manuaalisesti.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Jare »

Grandi wrote:Rippikouluun ei tarvitse mennä, jos ei kunnioita niiden sääntöjä tai usko Jumalaan. Valitettavasti monet käyvät sen pelkän rahan tai moottoripyörän/muun palkinnon takia, mikä on minusta pahinta jumalanpilkkaa. Oikeastaan tämä on seikka, jonka takia en pidä rippikoulua tai konfirmaatiota missään arvossa.
Jännä logiikka. Viestin alussa saa kuvan, että pidät rippikoulua arvokkaana koska sillä leikkiminen "on jumalanpilkkaa", joten toisinpäin ajateltuna sinne tosissaan meneminen olisi jumalan arvostamista. Mutta kun käytännössä moni menee sinne vain rahan takia, niin se jotenkin syö rippikoulun arvon ihan kokonaan huolimatta siitä, että jotkut menevät sinne ihan puhtaan uskon vuoksi. Mikä tässä on pointtina? Rippikoulu on jumalan kunniaksi, mutta silti arvoton?

Njoo, tuo oli vain mun pohdintaa. Loppujen lopuksi en ole edes kiinnostunut mistään rippikoulusta. Tulihan se joskus käytyä. Turhaan...
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

DatsuniG wrote:Rippikoulu vain vahvisti omaa näkemystäni siitä, ettei jumalaa ole.
Juu, varmasti. Se johtuukin siitä, että Raamattu on ihmisen kirjoittama; mikäli kaikki, mitä kirjassa sanotaan, pitäisi paikkansa, se olisi suurin todiste siitä, että Jumalaa ei ole - siitäpä kuitenkin vain harvat asiat ovat totta - ja rippikoulu taitaa perustua hyvin pitkälti pelkkään Raamattuun.

Jos otetaan kirjahyllystä käteen vaikkapa Tolkienin Silmarillion (juu, kyllä se siellä kirjahyllyssä on, tai muuten sitä ei voi sanoa oikeaksi kirjahyllyksi), niin saadaan jo paljon uskottavampaa tekstiä Íluvatarista ja valarista kuin Raamatussa Jumalasta.

Jos nyt sitten vielä toistaisi kerran taas itseään, niin Jumala on olemassa, taivas on olemassa jollain tasolla, helvetti on olemassa jollain tasolla myös, mutta Saatanaa ei ole (tämä johtuu siitä, että Kamahl "Komea" ja kumppanit kävivät sen listimässä viime viikolla RuneQuestissa - ei kun siis ihan oikeasti sitä ei ole). Ei ihmisen rankaisemiseen kahta eri juttua (ne on nyt juttuja, koska en keksi älykkäämpää nimitystä) tarvita; yksi Jumala pystyy tekemään sen aivan yhtä hyvin.

Ja oikeastaan, Jumala ei välttämättä edes ole "hyvä"; Jumala on joku ihan järkyttävän älykäs tyyppi, joka parhaansa mukaan yrittää pitää tätä ulottuvuutta tasapainossa ja sitten, kun tasapaino ei enää pystykään toimimaan, Jumala heittää sinne Punaisen Lepakon liitelemään - ei kun siis sitten tapahtuu joku katastrofi ja Jumala aloittaa alusta (hehee, saatiinpa taas 21.12.2012 kuullostamaan järkevämmältä).

Eipä kyllä oikeastaan käy Jumalaa yhtään kateeksi, mahtaa olla aika tylsää puuhaa moinen.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by -Z- »

kaneli2000 wrote:Jumalaan uskon, taivaasta ja helvetistä en ole varma. Mutta pääasia on, että jumalanpilkka/satanistisuus on jotain aidan tuolla puolen, ja vaikka olisi matala aita, niin sinne en mene.

Sitäpaitsi ei siellä riparilla nyt niin kauheaa voi olla.
Satanismilla ei muuten ole mitään tekemistä kristinuskon/kristillisen okkultismin kanssa. Se on muuan herra LaVeyn kehittämä filosofinen suuntaus, joka kannustaa ihmistä uskomaan vain itseensä, ja hakemaan kaikesta tekemästään henkilökohtaista etua.

Satanismista voi lukea lisää täältä

Ja riparin kävin tosiaan aikanaan rahan takia. Fiksut elää hölmöjen selkänahasta, niinhän se satanismikin opettaa :lol:
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Koodiapina »

Jare wrote:Jännä logiikka.
Itse logiikka ei ole jännä, vaan tapa jolla sen ymmärsit (täysin väärin).
Jare wrote:pidät rippikoulua arvokkaana koska sillä leikkiminen "on jumalanpilkkaa"
En puhunut missään vaiheessa "rippikoululla leikkimisestä", enkä pidä sitä arvokkaana (kuten viestin lopussa mainitsin). Arvostelin vain sitä, miten se saa jotkut toteuttamaan epäeettistä toimintaa. Raamatussa sanotaan, että ihmisen on valittava herrakseen joko Jumala tai raha, "sillä et voi kunnioittaa yhtä halveksimatta toista".
Jare wrote:moni menee sinne vain rahan takia, niin se jotenkin syö rippikoulun arvon ihan kokonaan huolimatta siitä, että jotkut menevät sinne ihan puhtaan uskon vuoksi.
Juuri näin. Mutta huomaa, että tämä on vain minun mielipiteeni.
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by KilledWhale »

Itsekkin kävin rippikoulun vuosi sitten ja ateistina sen turhaksi totesin. Ainot todellinen hyöty siitä oli raha. Olihan siellä ihan hauskaa naureskella sille, kun jotkut selittivät jumalasta ja muista satuhahmoista ja vielä uskoivat sanomaansa. Leiri vahvisti vain omaa käsitystäni jumalan olemassaolemattomuudesta ja ihmisten sekopäisyydestä.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by CCE »

Hurjia puolusteluja täällä porukoilla :S Minusta rippikoulu oli hieno kokemus monellakin tasolla, vaikka en siitä paljoa rahallisesti hyötynytkään. Opin myös paljon uutta itsestäni, uskosta ja Jumalasta.

Mutta joo, tutuistuin tässä hiljan loistavaan verkkopeliin nimeltä Minecraft
Peli on varsin vapaamuotoinen, siinä ei voi voittaa eikä hävitä, mutta hupina onkin rakentelu maailmankaikkeuden peruspalasista, kuutiosta. Teamspeakiin/Steamchattin pari kaveria ja mukaan ja rakentelemaan, ah sitä riemua!

Edit:
Satanismista voi lukea lisää täältä...
Hassua, miten tuostakin on tehty noin iso numero, siellä vain kerrotaan piirteitä ihmisen perusluonnosta :D
Last edited by CCE on Mon Jun 15, 2009 11:24 pm, edited 1 time in total.
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by otto90x »

En oikeastaan välitä siitä mihin muut uskovat tai jättävät uskomatta. Ei se minun asia ole alkaa muiden uskoa arvostelemaan tai koittaa saada heitä uskomaan toisin. Ovathan he itse tehneet valintansa. Kunhan oma usko ei häiritse muiden ihmisten vapautta uskoa ja elää niin en näe mitään ongelmaa erilaisissa uskonnoissa. Jaetaan kansalle leipää ja oopiumia niin kaikki menee kivasti.

Ja tosiaan itse koin rippikoulussa sosiaalisen heräämisen, pari viikkoa täysin tuntemattomien ihmisten kanssa teki ihmeitä.

Itse en usko mihinkään jumaluuksiin.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by -Z- »

CCE wrote: Edit:
Satanismista voi lukea lisää täältä...
Hassua, miten tuostakin on tehty noin iso numero, siellä vain kerrotaan piirteitä ihmisen perusluonnosta :D
Osuit juuri asian ytimeen.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by MikkoK »

programmer of DSG wrote:
MikkoK141 wrote:
Sain puhelimen rippilahjaksi. :P Nokia 3110 Classic 99 € maksoi.
Onko se hyvä? Saan huomenna N95, jonka ominaisuuksia kyllä tarvitsenkin. :)
Onhan tämä nyt hyvä. :P Kaikki ominaisuudet täyttää mitä halusin jotka olivat: Muistikorttipaikka, Kamera, Bluetooth, MP3 Soitin ja että saa tietokoneeseen liitettyä :D

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Pettis »

Uskontokeskustelut on foorumeilla ja muissa viestimissä aika arkaluontoinen aihe. Olen positiivisesti yllättynyt tämän viestiketjun asiallisuudesta ottaen huomioon aiheen.

Muistetaan nyt kaikki se, että jokaisella on oikeus uskoa siihen mitä haluaa ja jokaisella on oikeus tuoda omat mielipiteensä julki. Kenenkään ei pidä loukkaantua siitä, mitä jonkun toisen ihmisen ajatusmaailma on, vaikka se ei omiin ajatusmalleihin tai arvoihin sovikaan.

Toiset uskovat omaan käsitykseensä Raamatusta tai jostain muusta opista. Toiset eivät usko mihinkään ja jotkut uskovat johonkin täysin päinvastaiseen kuin muut.

Mielestäni keskustelu voi vielä jatkua, mutta mikäli tämä menee sotimiseksi täytyy minun tai jonkun muun valvojan puuttua asiaan.

--

Henkilökohtaisesti minulle ei ole väliä mitä ihmiset uskon asioissa ajattelevat, kunhan siitä ei ole haittaa muille, yksilölle itselleen tai yksilö ei tyrkytä ajatusmaailmaansa toisille mikäli he eivät sitä halua.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Ruuttu »

Sattuuko joku tietämään hyvää ohjelmaa näppäimistön pikanäppäimien ja makrojen ohjelmointiin? Olen löytänyt muutamia, mutta ovat olleet joko liian monimutkaisia (ohjelma toimii kokonaan skripteillä, ei minkäänlaista käyttöliittymää) tai liian yksinkertaisia ("Haluatko tämän näppäimen käynnistävän ohjelman vai tiedoston?" - Wizard).
Sinänsä ei väliä kuinka homma toimii mutta haluaisin kyetä säätämään esim. voluumia suunnasta toiseen ja asettamaan koneen lepotilaan näppäimen painalluksella. Useiden eri makrosettien ohjelmoiminen käytettäväksi eri pelien kanssa olisi myös toivottava ominaisuus.


[mielipiteet]
Itse olen sitä mieltä että näin nykypäivänä uskonto tai uskonnot ovat hyödyttömiä - olivat sitten tosia tai eivät - ja ihmiskunta pärjäisi hyvin niitä ilmankin. Jollekulle saattaa tuoda turvallisen tunteen tieto siitä että Jumala pitää hänestä huolen yms. yms. ja kyseinen jumalhenkilö myös tuo toivoa vaikeina aikoina. Se on okei. Itse kuitenkin uskon että ihmisten olisi parempi oppia pärjäämään ihan itse, sillä jäävät uskonsa vuoksi elämässään monesta paitsi ja pudotus voi olla kova jos Jumala jonain päivänä ei pelastakaan. Kenties jonain päivänä ihmiset oppivat uskomaan vaikka itseensä, eivätkä siihen henkilöön joka ilmeisesti on tehnyt luomakunnalleen niin ikävää vahinkoa ettei ole kehdannut antaa itsestään merkkiä pariin tuhanteen vuoteen. [/mielipiteet]
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

Ruuttu wrote:[mielipiteet]pälä pälä[/mielipiteet]
Hyvä ajatusmalli, juuri näin kaikkien pitäisikin ajatella. Kristinuskonto ei ole antanut tähän mennessä minulle mitään, no, paitsi 25 euroa, kun kävin soittamassa selloa jossain tilaisuudessa, usko itsessään sen sijaan on antanut vaikka mitä.
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by mikeful »

Ruuttu wrote:Sattuuko joku tietämään hyvää ohjelmaa näppäimistön pikanäppäimien ja makrojen ohjelmointiin? Olen löytänyt muutamia, mutta ovat olleet joko liian monimutkaisia (ohjelma toimii kokonaan skripteillä, ei minkäänlaista käyttöliittymää) tai liian yksinkertaisia ("Haluatko tämän näppäimen käynnistävän ohjelman vai tiedoston?" - Wizard).
Sinänsä ei väliä kuinka homma toimii mutta haluaisin kyetä säätämään esim. voluumia suunnasta toiseen ja asettamaan koneen lepotilaan näppäimen painalluksella. Useiden eri makrosettien ohjelmoiminen käytettäväksi eri pelien kanssa olisi myös toivottava ominaisuus.
Itse suosittelen Autohotkey:tä, vaikka se onkin skriptipohjainen. Haluamasi ominaisuudet on sen verran monimutkaisia, että niiden toteuttamiseen tarvii nähdä vähän enemmän vaivaa.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Ruuttu »

mikeful wrote:Itse suosittelen Autohotkey:tä, vaikka se onkin skriptipohjainen. Haluamasi ominaisuudet on sen verran monimutkaisia, että niiden toteuttamiseen tarvii nähdä vähän enemmän vaivaa.
Joo, tuota itseasiassa käytänkin tällä hetkellä. Ikävä kyllä ohjelma ei tunnista osaa näppäimistöni näppäimistä (pikatoiminnot on vissiin "ohjelmoitu" niihin kiinteästi).

EDIT: Siis Hotkey Masteria käytän... Menee jo nimetkin sekaisin..
Last edited by Ruuttu on Wed Jun 17, 2009 7:41 am, edited 1 time in total.
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Ris »

Minä suosittelen siirtämään uskontoon yms muihin "elämän erikoisaiheisiin" liittyvän keskustelun Tiede.Fin puolelle.

Linkkejä:

http://www.tiede.fi/keskustelut/muut-ti ... 98-75.html
http://www.tiede.fi/keskustelut/evoluut ... 6-210.html
http://www.tiede.fi/keskustelut/evoluut ... 8-270.html
http://www.tiede.fi/keskustelut/evoluut ... -1350.html

Jos kiinnosta väittely, niin sinne vaan väitteleen / keskusteleen itseään kiinnostavista tiede yms muista aiheista. Mielestäni tällä foorumilla on turha keskustella noista erikoisaiheista. Laitoimpahan tälläisen "mainoksen" tähän väliin.

Muistetaan myös tiede.fin puolella säännöt: http://www.tiede.fi/keskustelut/netiket ... le-t8.html

Mielestäni erikoisaiheista keskustelu ei sovi CoolBasic foorumin luonteeseen, tokihan näistä saa keskustella jos saa aikaiseksi järkevää keskustelua "erikoisaiheista". Tosin onhan minullakin muutama turha posti tällä foorumilla. Mutta noin laajempaan keskusteluun kreationismistä, ynnä muista "erikoisaiheista" Tiede.fi soveltuu hyvin.
Last edited by Ris on Tue Jun 16, 2009 1:43 pm, edited 2 times in total.
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by skinkken »

Musiikkia, olkaa hyvät.

Paras omatekemistäni 8-)
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Tuxi
Active Member
Posts: 190
Joined: Wed Jan 21, 2009 10:25 pm
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Tuxi »

skinkken wrote:Musiikkia, olkaa hyvät.

Paras omatekemistäni 8-)
Hyvä oli. Millä ohjelmalla teit?
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Locked