Offtopic (I/2009)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Requiem for Anthrax
Active Member
Posts: 155
Joined: Wed Dec 03, 2008 8:17 pm
Location: Haukipudas

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Requiem for Anthrax »

@ Olwi: Omapa oli vika.
Turmankylä
huonoja pelejä, purkkaisia viritelmiä, tylsiä tarinoita.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi »

Requiem for Anthrax wrote:@ Olwi: Omapa oli vika.
Jeesustele lisää viel :)
Huuda mun ip:tä!
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Jare »

Olwi wrote: Ja omilla rahoillani oon kaikki maksanu.
Ei voi vanhempas myydä mopoa, jos tosiaan oot sen itse maksanu. Eli jos myyvät, niin sekä he että ostaja rikkovat lakia. Mut ne voivat ainakin yrittää estää sua ajamasta sillä. Se taas että oot saanu sakot viritetystä moposta, ei kerro yhtään sun ajotaidoista.
Olwi wrote: Mä lähen juomaan saatana.
Kuhan et vedä liikaa. ;)

Mut sit yleisesti tästä mopon virittämisestä. Ite kun en oo mopolla ajanu, niin en tiedä niistä paljoakaan. Tälleen keittiöfilosofin miettein voisin ajatella näin: Jotenkin tuntus että viritetyssä mopossa on järkeä sillon jos tarttee ajaa pitkiä matkoja esim. valtateillä, joilla nopeusrajoituskin sallii jo varsin suuren vauhdin. Mut sit vastaavasti jarrut ja muut turvallisuustekijät pitäis olla paranneltuja samalla. Jos sillä mopolla sitten ajaa mettään, ojaan tms. jossain kaheksankympin vauhdissa niin toki sillon on aika suojaton vaikka miten ois hyvät jarrut. Riki tähän lienee kuitenkin pieni, jos ajajalla on pelisilmää esim. mutkien ja töyssyjen havaitsemiseen.

Sit jos bensan kulutusta saa pienennettyä, niin sekin olis must ihan hyvä syy virittää, mutta pienille matkoille nopeuden kasvattaminen ei varmaan oo tarpeellista. Tavallaan viritetty mopo vois siis olla ihan ok, kunhan runko, jarrut ym. on tarpeeksi vahvoja ja sillä ymmärtää ajaa turvallisesti - eli ajaa lujaa vaan sellasilla teillä, mitkä on suurille nopeuksille tarkotettu.

Mitäs mieltä muut ovat?

Edit: Miks tää "Kirjoita sana CoolBasic" -kysely tulee nyt vähän väliä - esim. lähettäessäni vastausta topikkiin? Kuitenkin evästeet on kunnossa, niin eikös sen pitäisi muistaa että minä olen vain ihminen - en mikään über spam bot? Tuntuu vähän siltä että tässä bottiansassa on parantelemisen varaa - joskin olen joka tapauksessa tyytyväinen sen olemassa oloon. Tai voihan tuossa evästeessä olla turhan lyhyt voimassaoloaika. Mun viestien lähetysten välissä kun on voinut olla jokunen tunti.
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by regalis »

Jare wrote:...mopojen virityksestä...
Mopoa ajamattoman mielestä 45 km/h tuntuu varmaankin ihan riittävältä huippunopeudelta ainakin taajama-ajoon, mutta käytännössä asia ei ole ihan noin yksinkertainen. Vaikka se olisikin riittävä nopeus, ei ole todellakaan miellyttävää joutua raiskaamaan moottoria isoilla kierroksilla vain pysyäkseen liikenteen mukana. Myös vääntö ja kiihtyvyys ovat usein vakiomopoissa todella huonot, eli ylämäet pitää jurnuttaa ylös pienellä vaihteella ja liikennevaloista lähteminen on tahmeaa. Puhumattakaan siitä jos ajetaan kaksi päällä. Viritetyllä mopolla on paljon mukavampaa ajaa, kun voi ajaa hieman pienemmillä kierroksilla olematta silti liikenteen tukkona.

Nykymopojen jarrut ja runko on suunniteltu lähes poikkeuksetta kovempiin nopeuksiin kuin se 45 km/h, maahantuoja vain rajoittaa niiden tehot Suomen lainsäädännön mukaisiksi. Jarrujen riittämättömyyttä ei siis voi pitää kunnollisena perusteena mopojen virittämistä vastaan (vaikka on tässä poikkeuksiakin, onhan se nyt selvää etteivät jonkun PV:n jarrut ole riittävät jos mopo kulkee 100 km/h). Kuskin puutteelliset taidot ovat yleensä se mikä aiheuttaa vaaratilanteita, varsinkin kun mopokortin saamiseen ei vaadita (vielä) edes ajokoetta.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi »

Itellähän tulee ajomatkaa kesän aikana Ouluunki varmaan kerran viikossa(matkaa n. 45km meiltä) ja ei ois kiva sitä vakiolla ajella.

Bensan kulutuksen pieneneminen riippuu ajotyylistä. Kun kurit sain pois,oli kokoajan kaasu pohjas ja kierrokset tapis mut sit se rauhottu vähän,ni bensaaki alko menee paljo vähemmän mitä vakiolla. Ja kivempi ajella kun pysyy liikenteen mukana eikä tarvi potkutella liikkeelle.

Ja kun jäin kiinni, moponi oli siinä kunnossa mistä se tehtaalla oli lähteny,eli kurit,jotka oli lisätty suomessa,oli poistettu. Eli jarrut täysin riittävät.


Isän kans sovittiin et jos mahdollista,katsastan mopon lyhemmillä välityksillä ja hieman isommalla reiällä kurissa,että kulkee n. 55-60 ja kiihtyy hyvin. Kortin saan varmaan ensikertalaisena jo 1kk päästä,ens viikol aika kuulusteluun.
Huuda mun ip:tä!
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by MikkoK »

Mikset Olwi sanonut niille poliiseille että se heppu sillä ajoi etkä sinä? Itse ainakin olisin sanonut. :P Vai eivätkö poliisit uskoneet?

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi »

MikkoK141 wrote:Mikset Olwi sanonut niille poliiseille että se heppu sillä ajoi etkä sinä? Itse ainakin olisin sanonut. :P Vai eivätkö poliisit uskoneet?
Meinasin kyl mut tuskin oisivat uskoneet et en oo omalla mopollani ajanu :lol:
Huuda mun ip:tä!
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by regalis »

Olwi wrote:Isän kans sovittiin et jos mahdollista,katsastan mopon lyhemmillä välityksillä ja hieman isommalla reiällä kurissa,että kulkee n. 55-60 ja kiihtyy hyvin.
Tuskin menee läpi katsastuksesta, paitsi jos katsastusmies on joku tuttu tai muuten vaan rennompi tyyppi. Minun kohdallani ainakin välitykset tarkistettiin heti ensimmäisenä, kun olin rekisteröimässä mankiani...
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by Olwi »

regalis wrote:
Olwi wrote:Isän kans sovittiin et jos mahdollista,katsastan mopon lyhemmillä välityksillä ja hieman isommalla reiällä kurissa,että kulkee n. 55-60 ja kiihtyy hyvin.
Tuskin menee läpi katsastuksesta, paitsi jos katsastusmies on joku tuttu tai muuten vaan rennompi tyyppi. Minun kohdallani ainakin välitykset tarkistettiin heti ensimmäisenä, kun olin rekisteröimässä mankiani...
Jooh,soitin ja kysyin eikä mene läpi. Noh,pitää sit muutella jälkeenpäin taas. Jonkinlainen rajotin pakko hommata,kemmukorttia ei huvita siirtää. Ja mopohan lähtee myyntiin seuraavasta kerrasta ku kilvet lähtee.
Huuda mun ip:tä!
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

Onnea Ramille!
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by skinkken »

Tässäpä aika pelottava peli, jos pelaa ensimmäistä kertaa(varsinkin se viimeinen huone).
Tämä siis on point and click-tyylonen, mutta et voi siirtyä paikasta toiseen.
Klikkaile kaikkea mahdollista niin kyllä jossain vaiheessa pääset seuraavaan huoneeseen. ;)
h r r r r . . . . .
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

skinkken wrote:Tässäpä aika pelottava peli, jos pelaa ensimmäistä kertaa(varsinkin se viimeinen huone).
Tämä siis on point and click-tyylonen, mutta et voi siirtyä paikasta toiseen.
Klikkaile kaikkea mahdollista niin kyllä jossain vaiheessa pääset seuraavaan huoneeseen. ;)
h r r r r . . . . .
Huhhuh tosiaan. Pelasin itse keittiöön asti, sitten en enää viitsinyt kun ei alkanut tapahtua mitään.
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by skinkken »

Chaosworm wrote:
skinkken wrote:Tässäpä aika pelottava peli, jos pelaa ensimmäistä kertaa(varsinkin se viimeinen huone).
Tämä siis on point and click-tyylonen, mutta et voi siirtyä paikasta toiseen.
Klikkaile kaikkea mahdollista niin kyllä jossain vaiheessa pääset seuraavaan huoneeseen. ;)
h r r r r . . . . .
Huhhuh tosiaan. Pelasin itse keittiöön asti, sitten en enää viitsinyt kun ei alkanut tapahtua mitään.
Et siis uskaltanut? :twisted: No ei, siitä pääsee siis painelemalla sitä kalenteria ja nukkea vuorotellen, ja sitten siihen putoaa myös jokin paperilappu(painettava)
Olohuoneessa ei sitten ole oikein mitään hätkähdyttävää, mutta se viimeinen huone on aika paha
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

skinkken wrote:Et siis uskaltanut? :twisted:
Ei, kun en osannut. Klikkailin ensin sitä kalenteria hulluna, sitten sitä nukkea hulluna ja kesti varmaan viisi minuuttia ilman että tapahtui mitään muuta kuin se, että nukke heilui siinä niin kuin se koko ajan oli heilunutkin. Tosin on se kyllä aika pelottavakin peli, mutta ei siinä kolmostasossa, jossa ei tapahdu mitään. :)

EDIT: Jee, pääsin läpi. Kylpyhuone oli ehkä pelottavin IMO, viimeisessä huoneessa oli aika helposti arvattavissa, mitä tapahtuu.
Last edited by Awaclus on Tue May 19, 2009 2:19 pm, edited 1 time in total.
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by otto90x »

skinkken wrote:Tässäpä aika pelottava peli, jos pelaa ensimmäistä kertaa(varsinkin se viimeinen huone).
Tämä siis on point and click-tyylonen, mutta et voi siirtyä paikasta toiseen.
Klikkaile kaikkea mahdollista niin kyllä jossain vaiheessa pääset seuraavaan huoneeseen.
No jaa, aika tavallinen kauhupeli. Tuo kliksuttelun epäjohdonmukaisuus kyllä häiritsi pahasti ja ärsyttävästi huoneet oli ladattava erikseen. Itseäni tämän tyylisissä elokuvissa ja peleissä "pelottaa" ainoastaan nuo äkilliset äänet ja nopeasti silmille rävähtävät kuvat. Vaikka enemmän kyllä pelottaa tämä oikea maailma, kuin japanilaiset mustahiuksiset takkutukka tytöt.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by rami123 »

Chaosworm wrote:Onnea Ramille!
heh. kiitoksia onnitteluista :!: :D
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Substance »

skinkken wrote:Tässäpä aika pelottava peli, jos pelaa ensimmäistä kertaa(varsinkin se viimeinen huone).
Tämä siis on point and click-tyylonen, mutta et voi siirtyä paikasta toiseen.
Klikkaile kaikkea mahdollista niin kyllä jossain vaiheessa pääset seuraavaan huoneeseen. ;)
h r r r r . . . . .
Nojaa, amme - täyttyy verellä, vessanpönttö - alkaa vuotamaan verta, valokatkaisija... Ei kovin pelottava, vaikka tunnelmaakin kyllä löytyi.
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi »

Rento tetti,korjaan Fudea kotona :lol: :lol:
Se vaan vituttaa etten saa toiseen(se josta lähti kilvet) mopooni koskea :?
Huuda mun ip:tä!
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

Tässäpä on kymmenen faktaa:
1. Luet nyt viestiäni
2. Nyt ajattelet, että se on tyhmä tai merkityksetön fakta
4. Et huomannut, että kohta 3 jäi puuttumaan
5. Tarkistit sen äsken
6. Hymyilet tai naurat juuri nyt.
7. Luet viestiäni edelleen.
8. Tiedät, että kaikki faktat ovat tähän mennessä pitäneet paikkansa
10. Et huomannut, että kohta 9 jäi puuttumaan
11. Ehdit tarkistaa jo senkin
12. Et tajunnut, että tässä oli kuin olikin kymmenen faktaa

EDIT: Onnea muuten Nassi_sedälle.

EDIT 2: Juu, itse sen ensimmäistä kertaa näin tuossa äskettäin, ja ajattelin pistää eteenpäin muille, jotka eivät sitä vielä ole nähneet.
Last edited by Awaclus on Thu May 21, 2009 9:52 pm, edited 1 time in total.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by kaneli2000 »

Chaosworm wrote:Tässäpä on kymmenen faktaa:
1. Luet nyt viestiäni
2. Nyt ajattelet, että se on tyhmä tai merkityksetön fakta
4. Et huomannut, että kohta 3 jäi puuttumaan
5. Tarkistit sen äsken
6. Hymyilet tai naurat juuri nyt.
7. Luet viestiäni edelleen.
8. Tiedät, että kaikki faktat ovat tähän mennessä pitäneet paikkansa
10. Et huomannut, että kohta 9 jäi puuttumaan
11. Ehdit tarkistaa jo senkin
12. Et tajunnut, että tässä oli kuin olikin kymmenen faktaa

EDIT: Onnea muuten Nassi_sedälle.
>.< nää on ärsyttäviä. Kaikki repii nuita esim. youtubessa, ai kun on kivaa.
I see the rainbow rising
Locked