Re: World Fighter nyt ladattavissa!
Posted: Fri Feb 06, 2009 11:19 pm
aika = framet / ruudunpäivitysnopeus
Jos peli 60 FPS, niin jaa framejen määrä 60:llä.
Jos peli 60 FPS, niin jaa framejen määrä 60:llä.
Game Making Should Be Easy...
https://www.coolbasic.com/phpBB3/
Niin mutta silloin jack on jo purkanut tarpeeks ison määrän ydin pommeja ja jäljellä olevat ei enää riitä tuhoamaan New Yorkia.QV3571 wrote:Jännää, että viimeisen (?) tason pääsee läpi, kun selviää riittävän määrän frameja ja ydin_aseita putoilee vielä alas (käsittääkseni). Vai onko asia hoidettu jotenkin?
Ai jack siis antaa parin ydin_pommin tippua kaupunkiin, koska ne eivät riitä tuhoamaan sitä kokonaan? Aika kylmä kaveri, kun antaa ihmisten kuolla tuolla tavalla....osmo112 wrote:Niin mutta silloin jack on jo purkanut tarpeeks ison määrän ydin pommeja ja jäljellä olevat ei enää riitä tuhoamaan New Yorkia.QV3571 wrote:Jännää, että viimeisen (?) tason pääsee läpi, kun selviää riittävän määrän frameja ja ydin_aseita putoilee vielä alas (käsittääkseni). Vai onko asia hoidettu jotenkin?
Ne putoo mereen niin ne sammuu.Taatero wrote:Ai jack siis antaa parin ydin_pommin tippua kaupunkiin, koska ne eivät riitä tuhoamaan sitä kokonaan? Aika kylmä kaveri, kun antaa ihmisten kuolla tuolla tavalla....osmo112 wrote:Niin mutta silloin jack on jo purkanut tarpeeks ison määrän ydin pommeja ja jäljellä olevat ei enää riitä tuhoamaan New Yorkia.QV3571 wrote:Jännää, että viimeisen (?) tason pääsee läpi, kun selviää riittävän määrän frameja ja ydin_aseita putoilee vielä alas (käsittääkseni). Vai onko asia hoidettu jotenkin?
Selittäisitkö, miten ydinpommi "sammuu" kun se putoaa mereen? Sinulla ei siis ole pienintäkään käsitystä miten ydinaseet toimii? Ja miksi niitä pommeja pitää edes estää putoamasta, jos ne putoavat mereen ja sammuvat?osmo112 wrote:Ne putoo mereen niin ne sammuu.
No niiden virtapiirit menee sekasin tai jotain. Ja jos ne räjähtäisikin vedessä, ne ei tekisi mitään vahinkoa.regalis wrote:Selittäisitkö, miten ydinpommi "sammuu" kun se putoaa mereen? Sinulla ei siis ole pienintäkään käsitystä miten ydinaseet toimii? Ja miksi niitä pommeja pitää edes estää putoamasta, jos ne putoavat mereen ja sammuvat?osmo112 wrote:Ne putoo mereen niin ne sammuu.
... Jos oletetaan että niillä on noin yhden megatonnin räjähdysvoima, (tämä siis on vain hyvin pieni) niin ionisoiva säteily olisi hengenvaarallinen 3,1 kilometrin päässä räjähdyksestä, samoin jos pommi räjähtää 20 metrin syvyydessä meressä, niin se aiheuttaisi hyökyaallon, joka olisi 0,96 kilometrin päässä räjähdyksestä vielä neljä metriä korkea ja kahden kilometrin päässä se olisi vielä kaksi metriä korkea. Ja mitenhän juuri ne ajan jälkeen tippuneet pommit ovat ne, jotka tippuvat mereen; miksei kaikki pommit tipu mereen?osmo112 wrote:No niiden virtapiirit menee sekasin tai jotain. Ja jos ne räjähtäisikin vedessä, ne ei tekisi mitään vahinkoa.regalis wrote:Selittäisitkö, miten ydinpommi "sammuu" kun se putoaa mereen? Sinulla ei siis ole pienintäkään käsitystä miten ydinaseet toimii? Ja miksi niitä pommeja pitää edes estää putoamasta, jos ne putoavat mereen ja sammuvat?osmo112 wrote:Ne putoo mereen niin ne sammuu.
Sitähän tässä ollaan tehty. Lisäksi, kukaan ei jaksa enää arvostella peliäsi (lue: sanoa että se on huono), koska et kuitenkaan ota sitä kuuleviin korviisi. Kannattaisi kritiikin pohjalta alkaa parantamaan peliä.osmo112 wrote:No ne ei räjähdä niiden virta piirit tuhoutuu. Ne vajoo pohjaan.
Älkää viitsikö valittaa jostain noin pienestä. Arvostelkaa peliä.
Ansat ei olis ansooja jos niistä varotettais etu käteen.elmo123 wrote:Ilmeisesti tämä peli on ensimmäisiä pelejäsi, kuten edelliset Jungle Fighter ja Bunker fighter.
Muut ovat oikeassa: muutokset ovat edellisiin versioihin verrattuna pieniä.
Kritiikkiä:
En millään saanut kolmostasoa läpi, joten suunnittele kentät paremmin. Botit kuolevat liian helposti, ja ammukset kulkevat edelleen seinien läpi!
Bottien kosketus ei riitä selitykseksi, miksi Jack kuolee noin vain. Kolmostasossa piilevät ansat eivät tee tasoa mahdottomaksi, mutta ihmettelin, miksi varoitus ansoista tuli vasta, kun jouduin ansaan. Laita vaikka niin, että ilmoitus tulee heti, kun pääsee kolmostasoon. Ja kolmostaso oli täysin mahdoton, kun pylväs oli liian korkea.
Parannusehdotuksia: Kokeile asettaa vihollisille tai edes Jackille elämät, jotta elämän menettäessään saa aloittaa kentän uudestaan. Vihollisten suhteen olisi hyvä, jos ne eivät kuolisi heti yhdestä luodista, ja jokin kuolinanimaatio olisi kiva. Vihollisten ohjukset voisivat liikkua hitusen nopeammin. Ydinohjusten suhteen olisi parempi, jos niissä olisi jonkinlainen lähtöalusta ja lähtölaskenta, jonka aikana pelaajan pitäisi mennä lähtöalustan kohdalle ja painaa vaikka A:ta.
Lähtölaskennan loputtua ei voisi enää tehdä mitään, vaan ohjus lähtee lentoon kiihtyen nopeasti. Game over-screen olisi kiva, jotta tietää kuolleensa.
Laita aseen ammusten tulemiselle viive, jonka voit toteuttaa vaikka näin:
Ehtopaikka, jossa on "key down: space", sisältää ehtolauseen, jossa tarkistetaan muuttujan 'reload' tila. Jos se on 0, ammutaan, ja laitetaan sen arvoksi vaikka 10. Sitten Step-ehtopaikan sisälle laitat ehtolauseen, jossa tarkistetaan, onko 'reload' suurempi kuin nolla. Jos on, reload-muuttujaa vähennetään yhdellä
(laita 'set variable value as -1' ja rasti Relative-ruutu). (Huom! jotta pelisi ei kaatuisi, laita ehtopaikan "game start" sisälle "Set variable reload to 0". Nimen reload sijaan voit myös itse keksiä jonkin muun nimen. Muuttujilla voit myös helposti toteuttaa vihollisten healtit.)
Ja tiedoksi vielä, osmo: kritiikki on hyvien ja huonojen puolien ilmoittaminen puolueettomasti. Jos pelissäsi on huonoja puolia, josta muut mainitsevat, välitä niistä! Pyri korjaamaan virheet pelistä! Ja jos muut tarjoavat parannusehdotuksia, yritä edes tehdä ne ehdotetut parannukset! Kun joku tarjoaa apua, hyväksy tarjous, jos tarvitset sitä. Kun muut voivat auttaa, pelistäsi voi tulla ehkä siedettäväkin. Jos menee sormi suuhun peliä tehtäessä, voit pyytää apua GMS-foorumeilta.
(Olen joskus tehnyt pieniä pelejä itsekin Game Makerilla, joten olen kokenut käyttäjä. Nykyisellä koneellani ei Game Maker suostu käynnistymään, mutta sen valmiit pelit rullaavat hyvin. Voit YV:llä kysyä myös minulta apua, jos sitä kaipaat)
ÄRH!! Juuri tuo on onglem... Paras vaan olla hiljaa, ettei napsahda bännejä... Pelissä on vielä paljon paranettaavaa. Yritä ammentaa kritiikistä tietoa, mitä pitäisi tehdä. Joskus, sitten isompana koet varmasti sen wtf-tunteen, kun katsot tätä peliä.osmo112 wrote:Ansat ei olis ansooja jos niistä varotettais etu käteen.elmo123 wrote:
Rakentavaa kritiikkiä.
Offtopic: There will be time, when CoolBasic games are at least as popular as 2-D games made with C++ etc. games are, THIS... I... SWEEEEEAR!!!!!!temu92 wrote:Minäkin käytin reilun 2 viikkoa (ja sitä tehtiin yöllä ja päivällä) pelini tekoon Assemblyjen Gamedev kisaan ja silti onnistuin pääsemään sijalle 12 / 12, pisteillä 160 joka on varmaankin huonoin (tai ainakin huonoimpia) gamedev tulos ikinä.