Ideointitopic.
Re: Ideointitopic.
Tee 2d - räiskintäpeli, jossa on hissejä ja teleportteja.
Ympäristönä tee vaikka joku rakennus jossa on paljon huoneita ja kerroksia.
Kerrokset toteutetaan vaihtamalla kartta kerroksen vaihtuessa, kun kävellään portaita pitkin (tai hissillä).
Peliin tehdään 4 vapaavalintaista asetta.
Kerroksia rakennuksessa vähintään 4. Hissiin tehdään ohjauspaneeli, jonka kontrolli sijaistee ylimmässä kerroksessa.
Hissikuiluun pääsee kolmioavaimella, jonka voi löytää jostain päin rakennusta.
Tee teleporteista eri huoneita linkittäviä reittejä. Teleportti saa olla joko tiettyyn huoneeseen viittaava tai satunnaiseen huoneeseen menevä.
Peli-idea on päästä karkuun boteilta, löytää aseita matkan varrelta, piiloutua (esim. hissikuiluun), hakata botit...
Tee peliin kohtuullisesti toimiva AI ja waypointit boteille.
Haastetta amatöörille ja ajankulua kokeneelle.
Ympäristönä tee vaikka joku rakennus jossa on paljon huoneita ja kerroksia.
Kerrokset toteutetaan vaihtamalla kartta kerroksen vaihtuessa, kun kävellään portaita pitkin (tai hissillä).
Peliin tehdään 4 vapaavalintaista asetta.
Kerroksia rakennuksessa vähintään 4. Hissiin tehdään ohjauspaneeli, jonka kontrolli sijaistee ylimmässä kerroksessa.
Hissikuiluun pääsee kolmioavaimella, jonka voi löytää jostain päin rakennusta.
Tee teleporteista eri huoneita linkittäviä reittejä. Teleportti saa olla joko tiettyyn huoneeseen viittaava tai satunnaiseen huoneeseen menevä.
Peli-idea on päästä karkuun boteilta, löytää aseita matkan varrelta, piiloutua (esim. hissikuiluun), hakata botit...
Tee peliin kohtuullisesti toimiva AI ja waypointit boteille.
Haastetta amatöörille ja ajankulua kokeneelle.
Re: Ideointitopic.
Ideani olisi, tee mahdollisimman muokattava 2D räiskintä, pelissä suoritettaisiin tehtäviä yksin tai oman AI tiimin kanssa, peliin tulisi editori tehtävän (tehtävä tallennettaisiin skriptinä tiedostoon) ja tehtäväkartan (tilekartan) tekoon ja omien aseiden(aseet tallennettaisiin asetustiedostona .ini), sekä kulkuneuvojen tekoon (kulkuneuvot myös asetustiedostoon). Peli avaisi aina tiedostot omista kansioistaan Vehicles, Weapons, Missions. Ja pelissä olisi myös Co-Op moodi mahdollinen.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Ideointitopic.
Elikkä tuli mieleen tuollainen kyselijä joka kyselisi esimerkiksi englannin sanoja, aina kun sana menee väärin tulee punaisella lukemaan oikea vastaus ja kun sana menee oikein siirtyy ohjelma seuraavaan sanaan. Ohjelma jankkaisi sanoja niin kauan, että ne menee oikein, jos sana menee oikein sitä ei kysytä uudelleen, kun kaikki sanat ovat sanottu oikein alkaa kysely uudelleen
Lisäksi: Kun avaat ohjelman tulee kaksi taulukkoa, toiseen tulee 'kysymys' ja toiseen vastaus.
Lisäksi: Kun avaat ohjelman tulee kaksi taulukkoa, toiseen tulee 'kysymys' ja toiseen vastaus.
Re: Ideointitopic.
* * * B U M P * * *
Nostetaanpa nyt tätä ketjua, näitä ideoita aina tulee ja menee niin pääsee kirjoittelemaan. Nämä vanhatkin ideat ovat hyviä, joskin yhdestäkään ei tainnut mitään konkreettista tulla - mutta tämähän on ideointitopic, ei toteutustopic
Mietin sellaista rpg-tyyppistä peliä, joka olisi pelatessa myös editori. Eli kun pelaaja aloittaa pelin, aloituspaikka olisi randomilla luotua maastoa tai tasaista maata (valintamahdollisuus). Pelaaja voi itse asettaa kentälle vihollisia ja NPC:tä, sekä muokata maastoa. Jos juttelee NPC:n kanssa, dialogi kirjoitetaan itse. Sitten kun olet pelannut jonkin aikaa peliä, tallennat ja annat pelin jollekin toiselle (tämä voisi myös tapahtua automaattisesti internetin välityksellä, peli voisi toimia jopa MMO:na). Toinen pelaaja aloittaa pelin samasta paikasta kuin edellinen, mutta voi pelata peliä eritavalla. Esim. jos dialogissa vastaa kysymykseen eritavalla kuin aikaisemmat pelaajat, voi itse kirjoittaa mitä sitten tapahtuu. Muutaman kymmenen iteraation jälkeen peli saattaa olla jo hyväkin sekasotku
Sitä täytyy ehkä selventää, että vaikka pelissä pystyy muokkaamaan aikaisempien pelaajien päätöksiä, tarkoitus olisi pääasiassa luoda uutta sisältöä joka kerralla. Pääpaino pelissä olisi syvien dialogipuiden rakentaminen. Ehkä tuloksena ei ole mitään eeppistä tarinaa, mutta todennäköisesti sen tekeminen olisi hauskaa.
Valmiit tuotokset voisi sitten lukita muutoksilta (tosin kaikki umpikujat pitäisi ratkoa tietenkin, ehkä koneellisella avustuksella?) ja nostaa sisältöpalvelimelle, josta niitä voi kuka tahansa pelata ja arvostella.
Tämä idea oikeastaan lähti miettiessäni yhtä suurta ongelmaa pelinteossa itselläni, eli sisällön luomista. Siinä vaiheessa kun pelimoottori on oikein mukava niin, että peliä on ilo pelata, ei tahdo aikaa viettää editorissa (huomaa: pisimmälle saamani projektit sisältävät joko satunnaisesti luotua maastoa tai sitten peliympäristö on aina sama). Eli pohjalla oleva idea oikeastaan pätee muuhunkin kuin tuohon yksittäiseen peliin. Oikeastaan voisi kokeilla lisätä karttaeditorin johonkin valmiiseen pelimoottoriin, ja katsoa mitä siitä tulee.
Nostetaanpa nyt tätä ketjua, näitä ideoita aina tulee ja menee niin pääsee kirjoittelemaan. Nämä vanhatkin ideat ovat hyviä, joskin yhdestäkään ei tainnut mitään konkreettista tulla - mutta tämähän on ideointitopic, ei toteutustopic
Mietin sellaista rpg-tyyppistä peliä, joka olisi pelatessa myös editori. Eli kun pelaaja aloittaa pelin, aloituspaikka olisi randomilla luotua maastoa tai tasaista maata (valintamahdollisuus). Pelaaja voi itse asettaa kentälle vihollisia ja NPC:tä, sekä muokata maastoa. Jos juttelee NPC:n kanssa, dialogi kirjoitetaan itse. Sitten kun olet pelannut jonkin aikaa peliä, tallennat ja annat pelin jollekin toiselle (tämä voisi myös tapahtua automaattisesti internetin välityksellä, peli voisi toimia jopa MMO:na). Toinen pelaaja aloittaa pelin samasta paikasta kuin edellinen, mutta voi pelata peliä eritavalla. Esim. jos dialogissa vastaa kysymykseen eritavalla kuin aikaisemmat pelaajat, voi itse kirjoittaa mitä sitten tapahtuu. Muutaman kymmenen iteraation jälkeen peli saattaa olla jo hyväkin sekasotku
Sitä täytyy ehkä selventää, että vaikka pelissä pystyy muokkaamaan aikaisempien pelaajien päätöksiä, tarkoitus olisi pääasiassa luoda uutta sisältöä joka kerralla. Pääpaino pelissä olisi syvien dialogipuiden rakentaminen. Ehkä tuloksena ei ole mitään eeppistä tarinaa, mutta todennäköisesti sen tekeminen olisi hauskaa.
Valmiit tuotokset voisi sitten lukita muutoksilta (tosin kaikki umpikujat pitäisi ratkoa tietenkin, ehkä koneellisella avustuksella?) ja nostaa sisältöpalvelimelle, josta niitä voi kuka tahansa pelata ja arvostella.
Tämä idea oikeastaan lähti miettiessäni yhtä suurta ongelmaa pelinteossa itselläni, eli sisällön luomista. Siinä vaiheessa kun pelimoottori on oikein mukava niin, että peliä on ilo pelata, ei tahdo aikaa viettää editorissa (huomaa: pisimmälle saamani projektit sisältävät joko satunnaisesti luotua maastoa tai sitten peliympäristö on aina sama). Eli pohjalla oleva idea oikeastaan pätee muuhunkin kuin tuohon yksittäiseen peliin. Oikeastaan voisi kokeilla lisätä karttaeditorin johonkin valmiiseen pelimoottoriin, ja katsoa mitä siitä tulee.
Re: Ideointitopic.
Mitenkäs olisi CbFunista Win7 versio? Beep-komento ei nimittäin ainakaan toimi Win7:lla.
~Yhteiskuntaan kyllästynyt koodari.
Re: Ideointitopic.
Eikö se beeppi käytä jotain tietokoneen sisäistä kaiutinta? Todennäiköisimmin mokomaa ei ole koneesi sisällä ja siksi se ei toimi.
Re: Ideointitopic.
Voi olla. Vanhalla XP-rakkineellahan mulla oli toi kaiutin, kun tuo kyseinen toiminto toimi hyvin. Mutta minusta on melko omituista, että uusimmissa koneissa ei ole tätä hienoa ominaisuutta, jolla voi muutamalla (tuhannella) koodinpätkällä luoda hienoja kappaleita!temu92 wrote:Eikö se beeppi käytä jotain tietokoneen sisäistä kaiutinta? Todennäiköisimmin mokomaa ei ole koneesi sisällä ja siksi se ei toimi.
EDIT:
Tässä vielä wikipedia lainaus: Tavallisten PC-tietokoneiden ääniominaisuudet rajoittuivat pitkän aikaa sisäiseen kaiuttimeen (PC-speaker, suomeksi usein PC-piipperi, piipperi), joka pystyy normaalisti tuottamaan vain eritaajuisia piippauksia.
~Yhteiskuntaan kyllästynyt koodari.
Re: Ideointitopic.
Tietääkseni piipperillä ei nykyään ole oikeastaan muuta virkaa kuin kertoa virhekoodeja koneen käynnistyksen yhteydessä. Yksi piippaus alussa = kaikki okei (muistaakseni). Jos piippausta ei kuulu koneen käynnistyksen yhteydessä, ei todennäköisesti piipperiä ole tai ei ole kytketty, itse ainakin tykkään irrottaa omista koneista virran merkkivalon ja piipperin.Combatti wrote:Voi olla. Vanhalla XP-rakkineellahan mulla oli toi kaiutin, kun tuo kyseinen toiminto toimi hyvin. Mutta minusta on melko omituista, että uusimmissa koneissa ei ole tätä hienoa ominaisuutta, jolla voi muutamalla (tuhannella) koodinpätkällä luoda hienoja kappaleita!
EDIT:
Oho, tämä ei olekaan offtopic-ketju. Pitänee palauttaa keskustelu raiteilleen. Ei vaan tule mitään ideaa mieleen