Jungle Fighter Ja Bunkker fighter
Re: Jungle Fighter Ja Bunkker fighter
Niin, no pointti tässä on se että GM:ssä on skriptikieli mikä eroaa ohjelmointikielestä. Mutta kuten Wee totesikin, niin turha tässä pistää flamewaria pystyyn
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Jungle Fighter Ja Bunkker fighter
Ymmärsinkö väärin, vai sanotko GM:mää paremmaksi kuin CB? Jos näin on, niin saat kuulla pitkän listan CB:n eduista!Wee wrote:Pötyä. Kaikki ohjelman toiminnot voi korvata tällä kielellä, ja se taipuu myös siihen, mihin nykyinen cb versio ei, eli 3d:hen. Itsekkin olen sillä hiukan 3d:tä kokeillut. En nyt haluaisi aloittaa hirveää flamesotaa GM tukee myös .dll kirjastoja, sekä siihen voi myös kirjoittaa skripteiksi pidempiä koodinpätkiään, ja ne voi ladata haluamassaan kohdassa. Kokeile ensin, hutki sitten
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Jungle Fighter Ja Bunkker fighter
nevssons wrote:saat kuulla pitkän listan CB:n eduista!
OonSuomesta wrote:turha tässä pistää flamewaria pystyyn
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Re: Jungle Fighter Ja Bunkker fighter
Voi olla, että GM:llä saa ainakin vähemmällä vaivalla hienoja pelejä aikaan ja saattaahan olla, että sillä saa enemmän irti koneesta mutta IMO hienointa on, kun voi sanoa tehneensä itse oman pelinsä oli se sitten hyvä tai vähemmän hyvä ja sitä ei mielestäni GM:n kaltaisilla pelinrakenteluohjelmilla tehdyistä peleistä voi sanoa. Äh joo, vaikka kuinka yrittäisi pysyä poliittisissa vastauksissa niin se valuu flamen puolelle... >_>
Re: Jungle Fighter Ja Bunkker fighter
Game Makerin skriptikieli on lähinnä ponnahduslauta ohjelmoinnin kynnyksen yli. CB:kin toimii vähän samalla tavalla, siitä sitten voi siirtyä C/C++:aan, Freebasiciin ja Brainfuckiin (onnea vaan jälkimmäiseen), ja juuri tästä syystä CB on niin loistava, kun sitä täällä kehutaan, ja myös siksi että silläkin saa melko hienoja pelejä jo parilla sadalla rivillä koodia. (kun käyttää kaksoispisteitä ) That's my opinion. Jotkut ovat varmasti eri mieltä tästä asiasta, ja luultavasti itsekin jo olen ehtinyt olemaan, mutta nyt vaihdan mielipiteeni tällaiseksi koska nyt vasta tajusin, miten tämä menee.
GM -> CB -> C++. Minulla on nyt tuossa tuon CB:n tilalla QB ja sitä viimeistä vaihetta en ole vielä aloittanutkaan. Ja sillä sitten ihan varmasti saa hienompia pelejä kuin Game Makerilla, koska ne ovat itse tehtyjä. Game Makerilla tehdyt pelit ovat käytännössä Game Makerin tekemiä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Jos osaa, varmasti silläkin saa hienoa jälkeä aikaan. (Viittaan nyt taas siihen samaan yhteen ainokaiseen überhienoon peliin jonka olen nähnyt)
En väitä etteikö Game Maker olisi hyödyllinen juttu, mutta sitäpä ei kannata ohjelmoinnin ohi hehkuttaa ohjelmointiaiheisilla foorumeilla. Menkää hehkuttamaan jonnekin, missä keskustellaan lähinnä pelien teosta yleensä tai muuten saatte kolme sataa kiloa suolaa päällenne.
Tämän ei ole tarkoitus käydä sotaa mistään vaan käsitellä asioita mahdollisimman realistisesti - luultavasti siis ei, mutta jos nyt kuitenkin yrittäisi.
EDIT: Lisätään sitten vielä hymiö, ettei näyttäisi niin negatiiviselta
EDIT 2: @ Quru: You cannot read? Juurihan sanoin nähneeni yhden überhienon pelin. Sanoin myös CB:n toimivan vähän samalla tavalla kuin Game Makerin skriptikieli mitä ponnahduslautaominaisuuksiin tulee. En väittänyt missään vaiheessa tätä viestiä (edellisissä saatoin kylläkin) etteikö Game Makerilla saisi vähemmällä taidolla hienomman pelikokemuksen - juuri sitä nimenomaan tarkoitinkin, että sekä Game Maker että CoolBasic ovat täynnä valmiiksi tehtyjä työkaluja, mutta Game Makerissa vain on niitä hyvin, hyvin paljon enemmän ja kumpikin ovat hyödyllisiä kehittyjille. Mutta koska CoolBasic vaatii kuitenkin enemmän taitoa kuin GM, niin sillä tehtyjä pelejä arvostetaan CoolBasic-foorumeilla enemmän. Ja vaikka olisit mitä mieltä, niin minä kyllä olen sitä mieltä, että jos on tekstiseikkailupeli, jossa on hyvä juoni, ja kolmiulotteinen, viimeiseen asti hiottu autoilupeli, tekstiseikkailu on parempi - riippumatta millä ohjelmilla/ohjelmointikielillä ne ovat tehty.
Mutta uskokaa jo! Täällä ei ihan hirveästi tarvitse mainostaa Game Makerin hienouksia, menkää niitä mainostamaan muualle, ja tämä on vinkki. Nimittäin jossain muualla sitä saatetaan jopa arvostaa. Tänne tulkaa, jos osaatte olla hiljaa asioista, joista täällä ei pidetä tai muuten saatte toiset 300kg jodioitua ruokasuolaa (joka muuten on älyttömän pahaa teelusikalla syötynä) niskaanne.
Mutta nyt tuli lunta! Tämä ketju on täynnä offtopicia, joten pyytäisin että lähetätte minulle yksityisviestiä jos jotain kettuilua on jäänyt sanomatta.
EDIT 3: Ja osmo112 kirjoitti juuri tämän ketjun asiallisimman viestin!
GM -> CB -> C++. Minulla on nyt tuossa tuon CB:n tilalla QB ja sitä viimeistä vaihetta en ole vielä aloittanutkaan. Ja sillä sitten ihan varmasti saa hienompia pelejä kuin Game Makerilla, koska ne ovat itse tehtyjä. Game Makerilla tehdyt pelit ovat käytännössä Game Makerin tekemiä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Jos osaa, varmasti silläkin saa hienoa jälkeä aikaan. (Viittaan nyt taas siihen samaan yhteen ainokaiseen überhienoon peliin jonka olen nähnyt)
En väitä etteikö Game Maker olisi hyödyllinen juttu, mutta sitäpä ei kannata ohjelmoinnin ohi hehkuttaa ohjelmointiaiheisilla foorumeilla. Menkää hehkuttamaan jonnekin, missä keskustellaan lähinnä pelien teosta yleensä tai muuten saatte kolme sataa kiloa suolaa päällenne.
Tämän ei ole tarkoitus käydä sotaa mistään vaan käsitellä asioita mahdollisimman realistisesti - luultavasti siis ei, mutta jos nyt kuitenkin yrittäisi.
EDIT: Lisätään sitten vielä hymiö, ettei näyttäisi niin negatiiviselta
EDIT 2: @ Quru: You cannot read? Juurihan sanoin nähneeni yhden überhienon pelin. Sanoin myös CB:n toimivan vähän samalla tavalla kuin Game Makerin skriptikieli mitä ponnahduslautaominaisuuksiin tulee. En väittänyt missään vaiheessa tätä viestiä (edellisissä saatoin kylläkin) etteikö Game Makerilla saisi vähemmällä taidolla hienomman pelikokemuksen - juuri sitä nimenomaan tarkoitinkin, että sekä Game Maker että CoolBasic ovat täynnä valmiiksi tehtyjä työkaluja, mutta Game Makerissa vain on niitä hyvin, hyvin paljon enemmän ja kumpikin ovat hyödyllisiä kehittyjille. Mutta koska CoolBasic vaatii kuitenkin enemmän taitoa kuin GM, niin sillä tehtyjä pelejä arvostetaan CoolBasic-foorumeilla enemmän. Ja vaikka olisit mitä mieltä, niin minä kyllä olen sitä mieltä, että jos on tekstiseikkailupeli, jossa on hyvä juoni, ja kolmiulotteinen, viimeiseen asti hiottu autoilupeli, tekstiseikkailu on parempi - riippumatta millä ohjelmilla/ohjelmointikielillä ne ovat tehty.
Mutta uskokaa jo! Täällä ei ihan hirveästi tarvitse mainostaa Game Makerin hienouksia, menkää niitä mainostamaan muualle, ja tämä on vinkki. Nimittäin jossain muualla sitä saatetaan jopa arvostaa. Tänne tulkaa, jos osaatte olla hiljaa asioista, joista täällä ei pidetä tai muuten saatte toiset 300kg jodioitua ruokasuolaa (joka muuten on älyttömän pahaa teelusikalla syötynä) niskaanne.
Mutta nyt tuli lunta! Tämä ketju on täynnä offtopicia, joten pyytäisin että lähetätte minulle yksityisviestiä jos jotain kettuilua on jäänyt sanomatta.
EDIT 3: Ja osmo112 kirjoitti juuri tämän ketjun asiallisimman viestin!
Last edited by Awaclus on Thu Jan 01, 2009 1:13 am, edited 2 times in total.
Re: Jungle Fighter Ja Bunkker fighter
Brainfuck on nyt ihan easymode kieli. Paljon helpompi kuin C++, eihän koko kielessäkään ole kuin vain 8 eri komentoa. Tosin sitten ominaisuudetkin on aika rajoittuneet + sillä on vaikeaa taas tehdä mitään monimutkaisempaa.Chaosworm wrote:-- ja Brainfuckiin (onnea vaan jälkimmäiseen) --
Code: Select all
++++++++++ alustetaan pointteri nolla kymmeneen
[>+>+>+<<<-] lisätään pointtereihin 1 2 ja 3 kymmenen
>+>++>+++<< lisätään pointtereihin 1 2 ja 3 jokaiseen lukuja
.>.>. tulostetaan pointterien sisältö
Vielä Brainfuck Helloworld (wikipediasta):
Code: Select all
++++++++++[>+++++++>++++++++++>+++>+<<<<-]>++.>+.+++++++..+++.>++.<<+++++++++++++++.>.+++.------.--------.>+.>.
Malbolge sen sijaan.. Helloword (wikipediasta):
Code: Select all
(=<`:9876Z4321UT.-Q+*)M'&%$H"!~}|Bzy?=|{z]KwZY44Eq0/{mlk**
hKs_dG5[m_BA{?-Y;;Vb'rR5431M}/.zHGwEDCBA@98\6543W10/.R,+O<
Re: Jungle Fighter Ja Bunkker fighter
Senpähän haluaisin sanoa, että kyllä CB:kin tekee melko paljon niitä asioita sinun puolestasi. Mielestäni ei ole pätkääkään sen hankalampaa ja enemmän arvostettavaa kirjoittaaChaosworm wrote:Game Makerin skriptikieli on lähinnä ponnahduslauta ohjelmoinnin kynnyksen yli. CB:kin toimii vähän samalla tavalla, siitä sitten voi siirtyä C/C++:aan, Freebasiciin ja Brainfuckiin (onnea vaan jälkimmäiseen), ja juuri tästä syystä CB on niin loistava, kun sitä täällä kehutaan, ja myös siksi että silläkin saa melko hienoja pelejä jo parilla sadalla rivillä koodia. (kun käyttää kaksoispisteitä ) That's my opinion. Jotkut ovat varmasti eri mieltä tästä asiasta, ja luultavasti itsekin jo olen ehtinyt olemaan, mutta nyt vaihdan mielipiteeni tällaiseksi koska nyt vasta tajusin, miten tämä menee.
GM -> CB -> C++. Minulla on nyt tuossa tuon CB:n tilalla QB ja sitä viimeistä vaihetta en ole vielä aloittanutkaan. Ja sillä sitten ihan varmasti saa hienompia pelejä kuin Game Makerilla, koska ne ovat itse tehtyjä. Game Makerilla tehdyt pelit ovat käytännössä Game Makerin tekemiä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Jos osaa, varmasti silläkin saa hienoa jälkeä aikaan. (Viittaan nyt taas siihen samaan yhteen ainokaiseen überhienoon peliin jonka olen nähnyt)
En väitä etteikö Game Maker olisi hyödyllinen juttu, mutta sitäpä ei kannata ohjelmoinnin ohi hehkuttaa ohjelmointiaiheisilla foorumeilla. Menkää hehkuttamaan jonnekin, missä keskustellaan lähinnä pelien teosta yleensä tai muuten saatte kolme sataa kiloa suolaa päällenne.
Tämän ei ole tarkoitus käydä sotaa mistään vaan käsitellä asioita mahdollisimman realistisesti - luultavasti siis ei, mutta jos nyt kuitenkin yrittäisi.
EDIT: Lisätään sitten vielä hymiö, ettei näyttäisi niin negatiiviselta
kuin pistää valikosta hahmon kuva valikosta valitulle kentälle ja pistää niille törmäystarkistus kolmannesta valikosta. Käytän törkeästi hyväkseni sinun kirjoitustasi ja tiivistän tämän vielä: "Coolbasicin valmis objektisysteemi on lähinnä ponnahduslauta ohjelmoinnin kynnyksen yli".hahmo = Loadobject("gfx/kuva.png")
kartta = loadmap("gfx/kartta.til","gfx/tileset.png")
Setupcollision hahmo,kartta,2,4,2
Pelikokemukseeni ei myöskään vaikuta se, millä ko. tuotos on tehty. Jos mielestäsi CB:lla toteutettu tekstiseikkailu on parempi kuin hauska ja toimiva 3d-autopeli joka on tehty GM:llä, se on sinun ongelmasi. Coolbasic antaa kuitenkin hurjasti pelinteon välineitä valmiina verrattuna kehittyneempiin ohjelmointikieliin (C/C++,C#,Java,Python, you name it). Samalla lailla Game Maker antaa valmiit raamit, erona siinä on vain se, että ne raamit ovat graafiset. Väittäisin röyhkeästi, että GM:llä saa osaavissa käsissä aikaan näyttävämpään, sujuvampaa ja kehittyneempää jälkeä kuin CoolBasicilla. Ehkä sinun eteesi ei vain ole tullut niitä hyvä GM-pelejä kun kovasti niitä arvostelet. Aivan samalla lailla suuri osa CoolBasicilla tehdyistä peleistä on täyttä paskaa, en minä niitä jaksa pelata vaikka ne kuinka olisi tehty "omin käsin koodaamalla".
Re: Jungle Fighter Ja Bunkker fighter
Tää topic on tarkotettu kokonaan mun pelille, ja sen arvostelemiselle ei teidän flame warille.
täällä on tosi vähän kunnon arvosteluita.
täällä on tosi vähän kunnon arvosteluita.
Re: Jungle Fighter Ja Bunkker fighter
Siinäs kuulitte. Tapelkaa jossain muualla.
Re: Jungle Fighter Ja Bunkker fighter
Etkö osmo tajua, että ne arvostelut on jo tehty, eikä kukaan vaivaudu uusia kirjoittamaan, kun niiden sisälto kuitenkin olisi sama?
Re: Jungle Fighter Ja Bunkker fighter
Niin, mutta osmo tarkoittikin käsittääkseni vain tulla väliin sanomaan ettei täällä saa riehua, jos ymmärsin oikein. Jos osmo ei ole vielä käsittänyt ettei tule mitään positiivista pelistään kuulemaan, niin ihmettelen suuresti, ei kukaan voi olla niin tyhmä.
Re: Jungle Fighter Ja Bunkker fighter
Ette näköjään osaa olla riehumatta, niin pistetään ketju lukkoon. Osmo voi pistää minulle tai jollekin muulle ylläpidosta viestiä, jos haluaa ketjun aukio esim. seuraavan version tullessa.