Page 1 of 1

Tarinasta peliä

Posted: Fri Oct 17, 2008 2:26 am
by i-point
Olen tässä jo pidemmän aikaa ollut innostumaton koodailemaan yhtään mitään, sen sijaan olen kirjoitellut kaikessa hiljaisuudessa suurempaa tarinakokonaisuutta, joka pohjautuu ymäpäristöön jonka olen lounut. Tässä topikissa nyt tiedustelenkin, löytyykö täältä innokkaita ihmisiä tekemään pelejä tarinan pohjalta. Tarkoituksena on luoda samaan tarinaan pohjautuva peli-sarja. Tarina itsessään sijoittuu pimeään aikaan ja sisältää tyypillistä hyvä/paha klisettä ja monellaisia käänteitä jne. Pelejä ei tietenkään tehdä pelkästään itse päätarinasta, vaan peleistä olisi tarkoitus tulla tuki päätarinalle. Esimerkiksi hahmo A, joka tarinan alku vaiheessa poistuu paikalta, mutta tarina seuraa päähenkilöä. Pelit kertoisivat siis tässä tapauksessa tarinan mitä hahmo A:lle tapahtuu sillä välin kun hän on poissa itse päätarinasta. Tarinan pohjalle on luotu oma maailmansa, joka sisältää paljon elementtejä joita ei käytetä itse päätarinassa, myös näitä elementtejä voitaisiin hyödyntää peleissä.

Tarjoan:
Tarinan
Toimntaympäristön
Grafiikkaa

Tässä niille tekemistä joilla ei ole ideaa peliin mutta intoa/taitoa löytyy.

Jos innostusta ei löydy ni tarinasta tulee vain pelkkä kuvitettu kertomus luettavaksi nettiin.

Re: Tarinasta peliä

Posted: Fri Oct 17, 2008 8:46 am
by MikkoK
No voisinpa tehdää kun tuo RPG proju on ihan aluillaan.

Re: Tarinasta peliä

Posted: Sun Oct 19, 2008 4:33 pm
by MAVmaggot
Itsekkin olisin innostunut tekemään rpg:tä, grafiikan teko vain lannistuttaa minua kun en osaa paljoa. Mutta jos grafiikka ja juonikin tarjotaan, mikä siinä ;)

Re: Tarinasta peliä

Posted: Sun Oct 19, 2008 4:51 pm
by Ris
Itsekkin olen kiinnostunut tästä. Joten siispä ehdotan yhteisprojektia.
Varmasti yhteistyöllä saataisiin tehtyä hyvä roolipeli, ja valmiiksi asti.

Sitä vaan pitää päättää kuka ohjelmoi minkäkin ominaisuuden, ynnä muuta.
Tekemistähän roolipelissä riittää paljon.

Re: Tarinasta peliä

Posted: Sun Oct 19, 2008 6:04 pm
by Awaclus
Jos haluatte tiimin tätä varten kasata, voisin tulla henkilöksi, joka osaa vähän kaikkea, muttei tosi hyvin mitään, jos on tarvis sellaiselle henkilölle. Lähinnä kai grafiikkaan painottuu taidot.

Re: Tarinasta peliä

Posted: Mon Oct 20, 2008 8:48 pm
by Pate5
Itse olisin valmis auttamaan koodaamisessa, kun en nyt ole vähään aikaan saanut itse mitään aikaan paitsi pari köyhää pelintynkää.
EDIT:

Niin, ja koodata osaan CoolBasicilla. Oikeastaan kaikki kielen ominaisuudet ihan hyvin hallussa eli typet ja taulukot ulkoa, kuvat, objektit ja muut. Osaan myös melko hyvin matematiikkaa (sin,cos ym).

EDIT:

Olen koodannut 2-3 vuotta.


Re: Tarinasta peliä

Posted: Mon Oct 20, 2008 9:21 pm
by Bajaxo
Itse olen todella hyvä ideoija, joten voin jelppaa suunnittelus.

Re: Tarinasta peliä

Posted: Mon Oct 20, 2008 10:11 pm
by axu
Kuulostaa melko mielenkiintoiselta, mutta voisit ehkä kertoa enemmän juonesta. Ja eikös tämmöset kuulu tiimin hakuosioon?

Re: Tarinasta peliä

Posted: Tue Oct 21, 2008 10:53 pm
by MaGetzUb
Itseäkin tuo rpg kiinnostaa.. Muttakun en tiedä koskaan mistä aloittaa. No tehän sen tiedätte nii voisin tulla myös jossain jelppaamaan.. Mä oon vähän kaiken alan amatööri, kaikkea kuitenkin osaan, grafiikkaa, musiikkia, koodata.. ;)

Re: Tarinasta peliä

Posted: Wed Oct 22, 2008 9:06 am
by lukutoukka
Minukin tämä kiinnostaa ja osaan kiitettävästi koodata (kaikki perus asiat) ja saan vaivalla jotain graiikkaakin väsättyä :D jos jotain sellaista tarvitaan...

Re: Tarinasta peliä

Posted: Wed Oct 22, 2008 3:57 pm
by E.T.
Minäkin voisin osallistua tämän tekemiseen. Itsellänikin on ollut rpg projekti, mutta se jäi kesken ideoiden puutteen vuoksi.

Re: Tarinasta peliä

Posted: Thu Oct 23, 2008 1:14 am
by i-point
Edelleenkin tässä ei haeta tiimiä tai porukkaa, vaan tarkoituksena on että jokainen kykenevä tekee oman pelinsä, toki saatte muodostaa tiimejäkin jos siltä tuntuu. Piahkoin lähitulevaisuudessa laitan tänne pätkiä, jotka olen itse katsonut sopiviksi peli aiheiksi ja ne ovat sivutarinoita, joista voitte sitten vapaan valinnan mukaan valita aiheenne ja tehdä pelin. Luonnollisesti olisi ihan mukavaa että lisäätte peliin intron, joka myös ilmestyy tänne lähitulevaisuudessa.

Re: Tarinasta peliä

Posted: Thu Oct 23, 2008 2:44 am
by Bambi
Mitäs tässä vielä sitte odotellaan, juonta pöytään niinku olis jo! :D Ite voisin koittaa tehdä tätä C++:ssalla ja allegrolla, jos taidot riittää, katsotaan nyt. Mutta CB:llä ainaskin, meenkin tekemään jo engineä. ->

Re: Tarinasta peliä

Posted: Sun Oct 26, 2008 10:42 pm
by i-point
Laitan tähän nyt juonen, josta selviävät tarinan pääkohdat.

Tarina alkaa klassisesti eräänä päivänä, kun Fatum saapuu metsä retkeltään takaisin kotikyläänsä carmalasiin. Kauhistukseen hän kuitenkin huomaa kaiken jähmettyneen paikoilleen. Asiaa hiukan tutkittuaan hän huomaa että kyseessä on jonkin sortin taika, joka on langetettu kylän ylle sillä välin kun hän itse on ollut metsästämässä. Fatum päättää pelastaa kylänsä ja lähteä etsimään keinoa jolla taika voitaisiin purkaa. Niinpä hän ottaa suuntansa kohta kuningaskunnan pääkaupunkia Caphammia.
Matkan varrella hänet ryöstetään puille paljaille ja perille päästyään Fatum yrittää turhaan päästä kuninkaan puheille, sillä vartijat eivät päästä heittiön näköisiä ihmisiä lähellekkään linnaa. Saadakseen vakuutettua vartiat siitä ettei hän ole heittiö vaan kunnon kansalainen, fatum tekee kaupungissa erinäisiä hyviä tekoja muille kansalaisille ja pääsee kuin pääseekin lopulta kuninkaan puheille. Kuningas itse ei voi auttaa, mutta hänen lähesin avustajansa, Flor on erittäin taitava, mutta saita velho. Flor lupaa auttaa Fatumia vastapalvelusta vastaan.

Flor auttaa Fatumia heti sen jälkeen, kun Fatum tuo Drogenationin saarelta näytteen saaren jokaisesta kasvista. Kasveja ei saa varastaa, vaan ne pitää ansaita. Saarella asuu vain Droge, joka on kasvien ja ihmisten ystävä. Saarelle päästyään Fatum tapaa Drogen, joka ei ole aivan samalla aaltopituudella, kuin Fatum itse. Fatum päättääkin istahtaa Drogen seuraan hetkeksi. Droge pyytää Fatumia maistamaan muutamia kasveja.

Viikko tämän jälkeen Fatum saapuu laivalla takaisin mantereelle ja on kuin onkin päässyt drogen kanssa samalle aaltopituudelle ja saanut näytteet kasveista. Flor antaa kertoo Fatumille, että on saanut selville taijan langettajan olevan Streben ja olevan pahoillaan siitä, että lähetti Fatumin hakemaan kasveja, sillä välin kun fatum oli poissa taika oli vahvistunut niin paljon ettei Flor itse pystyisi poistamaan sitä. Fatumin tulee hakea kohtalonkeihäs lohikäärmesaarelta, jotta taijan langettaja Streben saadan tuhotuksi. Fatum matkustaa Lohikäärmesaarelle, jossa hän kohtaa viettelyksen ongelman. Keihäs pitäisi hakea, mutta saari on täynnä kultaa, joka tulisi tarpeeseen, koska roistot olivat vieneet häneltä kaiken hänen matkallaan Caphammiin. Kultaan kuitenkaan ei saa koskea sillä kultaan koskeminen herättää saaren lohikäärmeet eloon, mutta tätä Flor ei ollut muistanut kertoa Fatumille, joka yrittää varastaa lohikäärmeiden kullan. Fatum kuitenkin pääsee pakenemaan saarelta, mutta ilman keihästä. Tilanteeseen pettyneenä Flor päättää lähettää Fatumin itse tuhoamaan Strebenin. Matkallaan Strebenin valtakuntaan, Fatum eksyy pimeään metsään, jossa hän tapaa joukon heittijöitä. Eräs urhea heittiö nimeltään Qual lupautuu saattamaan Fatumin metsän läpi Strebenin valtakuntaan.

Strebenin valtakunnassa Fatum monien taisteluiden kautta pääsee vihdoinkin Strebenin luolaan, jossa käydään pitkä ja verinen taistelu. Lopulta Fatum saa viimeisillä voimillaan kukistettua strebenin ja kuulee tämän huutavan viimeisinä sanoinaan "Tämä on vasta alkua". Palattuaan kotiinsa Fatum huomaa kaiken olevan ennallaan ja että taika on poissa, mutta silti häntä vaivaa jokin. Strebenin viimeiset sanat jäivät vaivaamaan oliko hän nyt suututtanut retkellään joitain suurempia voimia, eli oliko hän ns. Sohaissut kepillä muurahaispesää. Äkillisesti hän muistaa, että häntä auttanut Qual niminen heittiö oli kadonnut taistelussa Muerten läheisyydessä. Fatum päättää läheteä pelastamaan ystävänsä, mutta se onkin sitten toinen tarina.

Alla on listattu tärkeimmät henkilöt ja paikat.
paikat:
carmalas: Fatumin kotikylä, joka on joutunut pahojen voimien haltuun.
Cumadonin Kuningaskunta: Kuningaskuntaa johtaa ylpeä kuningas trots
caphamm: Kuningaskunnan pääkaupunki
Lusamudia: Kuningaskunnan maagiakaupunki, jossa asuu kuningaskunnan mahtavin naisvelho flor
Pimeydenmetsä: Kuningaskunnan rajalla sijaitseva metsikkö, jossa asuvat kuningaskunnan vähäosaiset ja hylkiöt. Metsä johtaa Sterbenin valtakuntaan.
Strebenin valtakunta: Strebenin johtaa valtakuntaansa pahuuden voimalla. Ainut käynti pimeydenmetsän kautta.
Muerte: Pahamaineinen vankila strebenin valtakunnassa. Muertestä ei ole kukaan paennut ja harva elää edes viikkoa pidempää.
Kuoleman kraateri: Strebenin valtakunnassa sijaitseva kraateri joka johtaa ala-maailmaan.
Kurwamadonia: Strebenin päämaja
Caphamin satama: Kaupungista hiukan erillään oleva satamakylä, josta on laivayhteys lohikäärme, Drogenation, kaivossaarille.
Kaivossaari: Saari josta kaivetaan mineraaleja kuningaskunnan käyttöön
Drogenation-saari: Erittäin laajan kasvikunnan omaava saari, jolla on vain yksi asukas. Suuri parantaja Droge
Lohikäärmesaari: Saarella asuvat ikiaikaiset kuningaskunnan puolustaja. Pitkäaikaisen rauhan vuoksi lohikäärmeet ovat kivettyneet saaren rannoille. Saarella on kuningaskunnan suurin aarre kohtalonkeihäs.
Ala-maailma: Pelkkää kiveä ja laava. Ala-maailmassa asuvat strebenin veljet Abfan ja Heiden sekä heidän lisäkseen paha velho Harn

Henkilöt:
Fatum: Tarinan päähenkilö, joka lähtee etsimään pelastusta kylälleen, joka on joutunut pahojen voimen haltuun
Qual: Heittiö, joka lähtee fatumin oppaaksi strebenin valtakuntaan.
Trots: Itsestään erittäin ylpeä kuningas. Ensimmäinen suvun jäsen, joka on unohtanut lohikäärmesaaren salaisuuden, seurauksena sukupolvien ajan kestäneestä rauhasta.
Flor: Taitava velho, joka neuvoo nuorta kuningasta parhaansa mukaan.
Heittiöt: Väkeä Pimeydenmetsässä liikkuvat myös molempien valtakuntien alueella. Hallitsevat alkoholin valmistamisen taidon ainoaina maailmassa.
Streben: Oman valtakuntasa hallitsia. Streben aikoo valloittaa kuningaskunnan itselleen pimeitävoimia käyttämällä.
Muerten vartiat: KaaoksenTuojat, 9 julmaa soturia, joilta ei ole paennut vielä yksikään vanki.
Droge: Lääketieteen salat tietävä vanha mies, joka kasvattaa saarellaan kaikkia maailman kasveja
Abfan: Toinen strebenin veljistä. Siellä missä abfan on kävellyt maan päällä ei elä mikään. Hallitsee muerten vartiojoita.
Heiden: Ala-maailman hallitsia. Veljeksistä pahin ja tuntee pimeän magian pimeimmätkin salaisuudet.
Harn: Ala-maailman velho, joka loihtii erilaisia hirviöitä avukseen ala-maailmassa.

Ilmoitettahan tässä topikissa, jos aijotte tehdä pelin tarinasta tai jostain sivu henkilöstä. Tarinan muista henkilöistä voi kysyä luonnollisesti lisä tietoa.

Re: Tarinasta peliä

Posted: Tue Oct 28, 2008 11:11 pm
by Ris
Täytyykin koittaa jos saisin tehtyä jonkinlaisen pelin jostain sivuhenkilöstä.

Itselläni tosin alkaa intti, eli armeijan suorittaminen 2009. Joten voi olla että en ehdi saamaan peliä valmiiksi asti.
No ehkä lomilla voi koittaa jotain tehdä, mutta en usko että aika riittää lomilla, kun on muutakin tekemistä.

En tosin ole tähänkään mennessä saanut mitään valmista aikaiseksi. =E