Musiikki

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Post Reply
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Musiikki

Post by Ris »

EDIT:

Niin ja saa tässä topikissa keskustella yleisesti musiikista, bändeistä, biiseistä ja kaikesta muuhun musiikkiin liittyvästä. Esim, bändien uusista biiseistä, ynnä kaikkea muuta musiikista.

Elikkä joo, en löytänyt täältä yhtäkään musiikkia koskevaa topikkia. Joten tein tämän.

Minkä tyylistä musiikkia kuuntelette? Mitkä bändit / artistit miellätte parhaiksi? Minkä artistien / bändien biisit ovat teidän mielestä hyviä? Jotta topikki ei mene pelkäksi listaamiseksi, niin kertokaa myös jotain siitä miksi kuuntelette musiikkia

Milloinka löysitte omasta mielestänne parasta musiikkia? Niin ja jos bändillä / artistilla on Youtubessa musiikkivideoita niin postatkaa myös linkki niihin.

Itse kuuntelen kaikenlaista metallia, niin trash, perus heavy, kuin neon klassista metalliakin. Itse miellän seuraavat
bändit / artistit parhaiksi: Michael Angelo Bation soolobändi. Muitakin hyviä on, esim Iron Maiden, Yngwie Malmsteen,
Slayer ja Metallica. Biiseistä taasen, Iron Maidenin Fear of the Dark on hyvä, sitten Metallican Master of Puppets.
Muitakin hyviä biisejä on etc, mutta niitä en tähän listaa. Koska vaikea niitä on paremmuusjärjestykseen laittaa.

Itse kuuntelen huviksi musiikkia silloin kun ei keksi muutakaan tekemistä. Itsehän löysin metalli musiikin siinä 11 vuotiaana, liki 7 vuotta sitten. Iron Maiden oli eka bändi jonka biisejä kuuntelin. Niin ja tässä vielä Youtuben linkki Michael Angelo Bation 1 soolo biisiin. Michael Angelo Batio Double-Guitar Solo
Last edited by Ris on Mon Oct 06, 2008 5:48 pm, edited 7 times in total.
Igr0
Active Member
Posts: 110
Joined: Thu Oct 02, 2008 8:04 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Musiikista

Post by Igr0 »

Kuuntelen lähinnä metallia, enimmäkseen heavyä. Parhaita bändejä mielestäni ovat Children Of Bodom,
Sonic Syndicate, Soilwork ja Slipknot, joista COB on ehdottomasti paras. :D
Hyviä biisejä: COB:in Hate Crew Deathroll, Sonic Syndicaten Jailbreak ja Slipknotin Psychosocial. Nuo ovat vaan
muutamia hyviä biisejä, enemmänki listattavaa löytyis... ;)

Musaa kuuntelen yleensä, kun en mitään ihmeempää koneella tee.(esim pelaa jotain räiskyttelypräiskyttelyä :) )
Ja tällaista musiikkia olen kuunnellut nyt vuoden tai pari.

Ja youtubelinkki Sonic Syndicaten Jailbreakiin: http://www.youtube.com/watch?v=MP88bYXxTuY
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Musiikista

Post by kaneli2000 »

Hevimetalli = YEAH!!! (= lempparimusiikkiani)
I see the rainbow rising
Eur0-5isu
Active Member
Posts: 106
Joined: Mon Sep 01, 2008 5:12 pm

Re: Musiikista

Post by Eur0-5isu »

Lähinnä southern rockkia kuuntelen mutta myös hevi ja muu metalli menee.
Ehottomia suosikkeja löytyy kuten Lynyrd Skynyrd, The Allman Brothers, 38. Special, Scorpions sekä sitten raskaammalta puolelta esimerkiksi Stone ja Mokoma.
Ilman musiikkia ei vain voisi elää. Niin se vaan menee.

Lynyrd Skynyrd - Simple Man
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Musiikista

Post by Olwi »

Enimmäkseen räppi. Mutta mikä vain käy,jos se on nopeatempoista ja mun mielestä hyvää. Heviä vain muutama biisi.
No,töissä tms. on NRJ kokoajan auki,en vaihda kanavaa jos ei nyt kovin kauheeta paskaa tule.
Suomiräppärit<3
Huuda mun ip:tä!
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Musiikista

Post by DatsuniG »

Olw1 wrote:Enimmäkseen räppi. Mutta mikä vain käy,jos se on nopeatempoista ja mun mielestä hyvää. Heviä vain muutama biisi.
No,töissä tms. on NRJ kokoajan auki,en vaihda kanavaa jos ei nyt kovin kauheeta paskaa tule.
Suomiräppärit<3
Töissä ja olet 15v? : O

Itse kuuntelen lähinnä trancea, technoa, hardstyleä ja hardcorea. Myös perus rockki menee. Hyviä biisejä on esim. Showtek - Rockin' steady (100% deepack mix) ja lähes kaikki Leevi and the Leavingsin biisit. : )
Hengität nyt manuaalisesti.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Musiikista

Post by Awaclus »

Tästä on ollut Offtopic-ketjussa paljonkin keskustelua. Yhdyn edelliseen mielipiteeseeni: Rock ja kaikki sen tyylisuunnat ovat usein hyvää musiikkia, joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Ja muutenkin kaikki musiikki on hyvää, niin kauan kun sitä voi kutsua musiikiksi. Musiikin lisäksi Thrashmetalkin on ihan kivaa, mutten ole koskaan osannut ymmärtää rapin/hippelihopin kuuntelijoita.

Ihan paras bändi on MEW. Paras kappale.

EDIT: OT: @ Datsuni G: 15-vuotias voi hyvin olla esimerkiksi kesätöissä. Olw1 ilmeisesti on syystöissä.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Musiikki

Post by temu92 »

Power metal, gothic metal, heavy metal, jnejne. Tarkemmin löytyy http://last.fm/user/temelizer tuolta.

EDIT: Offtopic: Olw1 on 14 profiilinsa mukaan.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Musiikki

Post by Olwi »

OTOTOTOTOTOTOT!

Datsuni,kuten Temu sanoi,olen 14,15 vuotta(ja mopokortti) vasta joulukuun 9. Lain mukaanhan saisin tehdä töitä enintään 7h viikos kouluviikkona :D Onneks ei oo niin tarkkaa
Huuda mun ip:tä!
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Musiikki

Post by DatsuniG »

Olw1 wrote:OTOTOTOTOTOTOT!

Datsuni,kuten Temu sanoi,olen 14,15 vuotta(ja mopokortti) vasta joulukuun 9. Lain mukaanhan saisin tehdä töitä enintään 7h viikos kouluviikkona :D Onneks ei oo niin tarkkaa
OT: Joulukuussa syntyminen = Kaikkea saa odottaa aivan hemmetin pitkään, kuten mopokorttiakin. : @

http://www.youtube.com/watch?v=1c2xNJ9HDIg <- Paras biisi. Youtuben äänenlaatu vain kusee, joten suosittelen "ostamaan" kyseisen biisin. : )
EDIT:

Onkos täällä keitään "amis popin" ystäviä? Kaikki tuntuvat vain tykkäävään metallista : @

Hengität nyt manuaalisesti.
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Musiikki

Post by Viltzu »

Itse kuuntelen kaikkea, paitsi ehkä classista ja sen tyylisiä en... Eniten ehkä jtn räp, tekno, hardstyle -tyylisiä... (En oo kyl varma xD)
Kellään miksauspöytää? Plöp -_-
EDIT:

White And Nerdy(?) on kyl hyvä biisi :D

EDIT:

Joo, kuuntelen hardstyleä... Kiitos DatsuniG :D

Last edited by Viltzu on Tue Oct 07, 2008 3:52 pm, edited 4 times in total.
Bajaxo
Newcomer
Posts: 47
Joined: Fri Aug 01, 2008 3:49 pm
Contact:

Re: Musiikki

Post by Bajaxo »

Itse kuuntelen eniten groovea, ja ne jotka väittävät että se on pelkkää jazzia ja torven toitotusta, niin kuunnelkaapa tämä http://www.mikseri.net/music/search.php ... ve&x=0&y=0
Tuo on aitoa groovea, ja tuo tuli aina vanhoina hyvinä aikoina silloin tällöin GrooveFM:ltä klo. 23-01
Bajaxo Productions -CoolBasic games from year 2008!

Image
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Musiikki

Post by DatsuniG »

Vilsku wrote:Itse kuuntelen kaikkea, paitsi ehkä classista ja sen tyylisiä en... Eniten ehkä jtn räp, tekno, hardstyle -tyylisiä... (En oo kyl varma xD)
Kellään miksauspöytää? Plöp -_-
EDIT:

White And Nerdy(?) on kyl hyvä biisi :D

http://www.youtube.com/watch?v=X56gWDxOijg Tossa on hardstyleä : ) Sen tunnistaa bassosta ja rummuista : )
Hengität nyt manuaalisesti.
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Musiikki

Post by Ozcar »

Bajaxo, kuuntelin tuon biisin ja tykkäsin kovasti =). Et viitsisi suositella lisää tälläistä? Artisteja yms., mieluusti netistä jos ilmaiseksi löytyisi, mutta ei se musakauppa liian suurta lovea tee lompakkoon. Nyt kun on menossa musiikin puolella sellainen rauhallisempi kausi, että kaikki liian raskas rokki melkein ahdistaa =/ joku tuollainen olisi mainiota rentoutumismusaa huonoina päivinä.

Muuten,
älkää nyt vain ihmiset tappako minua, mutta tämä artikkeli on melkoisen osuva: http://tinyurl.com/3ttvvu
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Musiikki

Post by koodaaja »

kuha.

Harmi kyllä en kehtaa jättää viestiä yhden linkin mittaiseksi, mutta tuo kertoo kaiken olennaisen musiikkimaustani. Kuha. on tiedeprogea parhaimmillaan, biiseissä yhdistyvät niin mahtavat instrumentaaliosuudet, kummat ja iskevät lyriikat kuin Juha Kuhan, orkesterin laulajan, muikeanhuikea ääni. Suosittelen kokeilemaan ainakin "Kalifi myy mustaa valoa" -teosta, "Tohtori Krabolan telekineettistä testilaboratoriota" sekä Intervallit -nimistä kappaletta. Kaksi ensimmäistä löytyy kuha.n omilta sivuilta ja viimeinen yhtyeen myspace-sivulta. Pahoittelen hajautettuja linkkejä, näitä kun ei monesta paikasta löydy. Parhaiten kuha.a kuulee keikalla tai levyn ostamalla. Levyn löytäminenkin on tosin pieni ihme, koska bändi ei ole hirveän mainstreamia.

Muusta musiikista sanottakoon, että.. kaikki menee. Kunhan biiseissä on sisältöä, ei siis mitään aivotonta jumputusta. Tuo fuusiojazz-biisi oli IMHO mitäänsanomatonta diibadaabaa, mutta mielipiteensä kullakin.
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Musiikki

Post by Ozcar »

Niin, sisältö. Ehdottomasti parhaissa biiseissä on mainio sanoma ja ehkä jotain erikoista musiikillistakin osaamista ("Don't try suicide" by Queen tai "Always look on the bright side of life" by Monty Python), mutta ei kaiken musiikin tarvitse olla syvällisyyden riemuvoitto. Taustamusiikkina eivät lyriikat pääse oikeuksiinsa, joten silloin tärkeämpää on biisin yleinen tunnelma. Sopivalla biisitaitelulla saa paskan päivän muutettua hetkessä mainioksi, tai päinvastoin.

En tiedä kuinka moni näin ajattelee, mutta siis itse en voi kuunnella esim. heviä muutamaa biisiä enempää. Se nimittäin suoraan vaikuttaa fiilikseeni, ja saa olon jotenkin levottomaksi ja keskittymiskyky katoaa nopeasti. Tämä ei ole mitään musiikkirasismia, en vain halua kuunnella musiikkia, josta tulen huonolle tuulelle. Vitutuksen kadottaakin parhaiten joko rennonpi Rock (70-luku oli kultaista aikaa, mm. Queen) tai varta vasten tätä missiota varten luotu musiikki (Ismo Alangon "Vittu kun vituttaa" tai Helsinki Complaints Choir). Jos taas olo on liian rento rockille, niin silloin on aika laittaa taustamusana soimaan Jazzia tai muuta kevyttä musiikkia ja nauttia hetkestä. Menee aina hetken mukaan, että mitä soittimesta tulee, mutta yleensä yritän musiikkivalinnallani jotenkin boostia hyvää fiilistä, vaikka energiseen päivään Rockia ja kun on menossa yli, rauhoitutaan Dire Straitsilla tai vastaavalla. Fatboy Slim on hyvä aurinkoisten kävelylenkkien kaveri, The Blues Brothers on hyvän tuulen musiikkia, joka tosin tuppaa ärsyttämään jos jo alkajaisiksi on huonolla tuulella.

Näin se menee, eri musiikeilla vain on eri tehtävänsä. Koodaajan "diibadaabamusiikki" ei ehkä ole sanoituksen riemuvoitto, mutta tarvitseeko sen olla? Kyllä sitäkin kuuntelee, jos vain fiilis on oikea. Ja mitäpä sitä musiikista kiistelemään, jos kerran itse haen musiikista hyvää oloa ja koodaaja sisältöä, ovat lähtöasetelmat jo pohjimmiltaan erilaiset. Kaikille suotakoon se rauha kuunnella mitä haluaa, kunhan ei soiteta sitä nappien läpi bussissa niin kovaa, että hevin kuulee viiden metrin päähän. Tsiisus, se porukka ei paljoa kuulostaan välitä. Mummojen ilmeet ovat kyllä katsomisen arvoisia.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Musiikki

Post by temu92 »

Itse vähän ihmettelen tuota "keskittymiskyvyn katoamista". Itsellä kun se ei tahdo hävitä vaikka muut kommentoivatkin että miten tollasessa musiikissa voi ollenkaan keskittyä (esim. Immediate Music, Sonata Arctica etc.)
I dunno, onhan tuota tullu soiteltua vähän kaikkea ja sen jälkeen kun olen tuon last.fm profiilini luonut niin kappalesoittojakin on arviolta noin 15000-16000 (mukana myös ne kun ei ollut nettiyhteyttä Audio Scrobbleria varten). Vasta sillon pistää korvaan jos shuffle tuo jotain death/thrash metallia soittoon (tai yleensäkin kappaletta jota en ole luukuttanut paljoa).

Mä en kyl ole mikään rock fani (lukuunottamatta Apulantaa) vaikka playlistissä ny semmosiakin kappaleita löytyy esim. Queenia on. Mutta jos tykkää vähääkään powermetallista tms. kannattaa kattoa Sonata Arctica jos ei ole vielä tehnyt. Nightwish on myös yksi suosikkejani Within Temptationin rinnalla ja omia suosikki popituksia on Alizée, Mylène Farmer ja t.A.T.u niiden ohella joita en muistanut mainita.

Ja lesotakseni vpeniksellä: playlistissäni on 3080 kappaletta \o/. Tosin se ei voita tätä playlistiä (ei siis minun) jossa on reilut 14000 kappaletta :S
jabanii
Member
Posts: 93
Joined: Tue Aug 28, 2007 9:23 pm

Re: Musiikista

Post by jabanii »

Yleensä kuuntelen lähes kaikkea konemusaa. Eniten Hardstyleä ja Happy Hardcorea. Lempi artisteihin kuuluu Showtek, HeadHunterz ja DJ Hixxy.

Kiinostaisi myös tietää, onko täällä ketään, joka harrastaa konemusan tekemistä? Itse teen Happy Hardcore FL Studiolla ja välillä yritän tehdä hardstyleäkin, mutta yleensä se jää siihen, kun en saa tehtyä Nu-Style kickiä.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Musiikki

Post by MaGetzUb »

Kaikki musiikki on hyvää, kun vain ei torju mitään tyylilajia... Mutta silti Rock jyrää. En tarkoita pelkkää rock:ia vaan sen genret.. Metallit, sun muut.. :P Onkos täälä ketään, joka kuuntelee powermetallia, esim dragonforcea..? Minä en kestä KAUPALLISTA MUSIIKKIA! Toistetaan samaa niin monta kertaa, että biisi menettää merkityksensä.. Onko joku huomannut tämän saman ilmiön?
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Musiikki

Post by -Z- »

Juu.

Kuuntelen kaikkia musiikkityylejä, mutta vain aseenteellisia kappaleita. Näitä asenteellisia kappaleita löytyy eri genreistä eri määrät: Rockista(Rockabillystä Goregrindiin) Paljon, Konemuusikista(Dancesta Hardcoreen) kohtalaisesti, Hiphopista ja rapista todella vähän ja popista ei lainkaan. Myös asenteen määrä on oltava sopiva. Tässä esimerkkejä rockista: Asenne puuttuu - liian vähän asennetta - kohtalaisesti asennetta - paljon asennetta - kamalasti asennetta - Enemmän asennetta kuin lääkäri määrää. Oma makuni sijoittuu tällä skaalalla tuonne puolivälin yläpuolle. Tietysti myös kevyempää tulee kuunneltua, kuten iron maiden. Elektroninen musiikki onkin sitten eri juttu. Peruskuuntelussa menee chippimusaa ja Hellektroa. Mielintilasta riippuen sitten silloin tällöin myös hardcore technoa; Ja pankaa merkille lapset: tämä on hardcore technoa, ei se iloinen pilputus. Laneilla sitten jotain perus lanimusaa, eli trancea. Tietystä konemusasta, Midistä ja chipistä, voi sanoa sen hyvän puolen, ettei biisin tekijällä ole käytössä hienonkuuloisia sampleja, efektejä ja bassosoundeja, vaan pelkästään melodia, Ja juuri sen takia parhaat midi- ja chip biisit ovat niin mahtavia. Hiphop on lyhyempi tarina: Steen 1 - vitut susta on ainoa tähän mennessä kuulemani hiphop biisi jossa on vähänkään asennetta (en valitettavasti löytänyt videota sunrööristä).

Että semmosta.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Post Reply