Re: Offtopic
Posted: Thu Oct 25, 2007 1:29 pm
Kun ei voi copypastetaduck wrote:ja koodailu muutenkaan ei innosta kuin sillon kun koneessa ei ole nettiä.
Kun ei voi copypastetaduck wrote:ja koodailu muutenkaan ei innosta kuin sillon kun koneessa ei ole nettiä.
taisit ymmärtää väärin... opettelisit vaikka lukemaan?anttipanda wrote:Kun ei voi copypastetaduck wrote:ja koodailu muutenkaan ei innosta kuin sillon kun koneessa ei ole nettiä.
Voi tuhannesti anteeksi arvon ankka kun näin kovasti sinun kunniaasi loukkasin ja sydämellesi kävin!duck wrote:taisit ymmärtää väärin... opettelisit vaikka lukemaan?anttipanda wrote:Kun ei voi copypastetaduck wrote:ja koodailu muutenkaan ei innosta kuin sillon kun koneessa ei ole nettiä.
jos olisin sanonu: "ja koodailu muutenkaan ei innosta silloin kun koneessa ei ole nettiä" niin merkitys olisi ollut tämä.
mutta sanomani tarkotus oli:
koodailu EI innosta KUN netti on paikoillaan.
kun nettiä ei ole, koodailen.
jos netti on paikoillaan, pelaan erästä netti-roolipeliä.
enkä muutenkaa copy-pastennu oo kahteen-kolmeen vuoteen. sillon kun alotin koodailun saatoin näin tehdä.
Eläinten vallankumous. Muistaako muuten kukaan kyseistä piirroselokuvaa? Tai kirjastahan sekin on tehty mutta eniveis.Murskaaja wrote:noh noh eläinkunta eipäs kiistellä siellä ;D
Kirjan olen lukenut ja hyvä on!anttipanda wrote: Eläinten vallankumous. Muistaako muuten kukaan kyseistä piirroselokuvaa? Tai kirjastahan sekin on tehty mutta eniveis.
Kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia, mutta jotkut eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset
Sellainen peli on jo tehty: Counter Strike. En ole kyllästynyt siihen ja olen pelannut monta vuotta. Hyviin netti FPS:hin ei kyllästy ikinä.mkaue wrote:Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy:P Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa:)
Tokihan se varmasti on mahdollista mutta semmoisen pelin tuottamiseen voisi sitten kestää semmoinen aika että tekijät kyllästyisivät.. Maailmasta pitäisi tehdä niinkuin oikeasta tai ainakin melkein. Ja tekoälyn pitäisin yltää uusiin ulottuvuuksiin. Lisäksi tekemisen mahdollisuudet pitäisi nostaa todella korkealle. Tätä mieltä oon ma
Tuo on aika persoona kohtaista. Ei ole olemassakaan sellaista peliä johon kukaan ei kyllästyisi. Kaikki käy puuduttavaksi jossain vaiheessa. Itse en ole koskaan CS:tä niinkään perustanut sen kankean ohjauksen ja pelin kyttäys tyylisyydestä. Itse joskus pelasin Enemy Territoryä hyvinkin innokkaasti, mutta siinä vaiheessa kun yhteensä pelissä vietetty aika oli viimeisen 3kk ajalta 40 vuorokautta, alkoi miettimään että onko tässä mitään järkeä. Kyllä se hiukan puuduttavalta alkoi tuntumaan siinä vaiheessa, kun ei löydy enää haastettaGuest wrote:Sellainen peli on jo tehty: Counter Strike. En ole kyllästynyt siihen ja olen pelannut monta vuotta. Hyviin netti FPS:hin ei kyllästy ikinä.mkaue wrote:Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy:P Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa:)
Tokihan se varmasti on mahdollista mutta semmoisen pelin tuottamiseen voisi sitten kestää semmoinen aika että tekijät kyllästyisivät.. Maailmasta pitäisi tehdä niinkuin oikeasta tai ainakin melkein. Ja tekoälyn pitäisin yltää uusiin ulottuvuuksiin. Lisäksi tekemisen mahdollisuudet pitäisi nostaa todella korkealle. Tätä mieltä oon ma
Löysin netistä juuri avatun suomenkielisen Blender-foorumin. Sieltä vaan kysymään apua.Raspful wrote:Onko olemassa jotain tämän tapaista Blender-tutoriaalia suomeksi joka olisi objektien tekoon (esim. pelihahmo)
Alkaa mennä hermot kun yrittää opetella blenderin käyttöä ja se ei vain onnistu
En tiedä onko tämä oikea paikka, mutta tänne tämän päätin laittaa...
EDIT:Tuo esimerkki vain siksi, että se on hyvin selkeä.
Noin on minullekin käynyt, johtui troijalaisesta nimeltä OpenionSquare, joka oli onnistunut laittamaan itsensä järjestelmärekisteriin.-Z- wrote:Huomasin tässä äsken, kuinka tyhmä sitä ihminen(tai ainakin tämä yksilö) voikaan olla. Koneeni meni aivan kummallisesti solmuun(Nettiselaimet ei toimineet, mutta mese kyllä etc. kivaa...) eikä toimivaa apua saanut mistään. Kone sitten vaan formatointiin. Mitä säästetään:... valokuvat ja virustorjuntaohjelman installeri muistitikulle...Anime ja wowin filut(levyt jossain :S) D-asemalle...siinä varmaan kaikki, pelit voi asentaa uudestaan(kaikki waret kyllä meni =3)...Boot from cd...install windows...formatting drive c:.............Done.
Eipä taida olla käytännössä mahdollista. Teoriassa kyllä voisi tehdä pelin, joka olisi lähes äärettömän laaja ja monipuolinen, ja siihen ei oikeastaan voisi kyllästyä. Käytännössä hitaimmin kyllästyttävät pelit ovat nettipelejä, koska niissä on aina joku, joka on sinua parempi. Haasteita riittää oikeastaan niin kauan, kun pelillä on pelaajia. Tosin itse pelaaminenkin alkaa jossain vaiheessa kyllästyttää, viimeistään siinä vaiheessa kun ei enää yksinkertaisesti aivot pysy mukana. Peli, joka koukuttaa 10 vuotta, 10h/7 päivää viikossa on kai ihan mahdollinen.mkaue wrote:Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy:P Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa:)
Tokihan se varmasti on mahdollista mutta semmoisen pelin tuottamiseen voisi sitten kestää semmoinen aika että tekijät kyllästyisivät.. Maailmasta pitäisi tehdä niinkuin oikeasta tai ainakin melkein. Ja tekoälyn pitäisin yltää uusiin ulottuvuuksiin. Lisäksi tekemisen mahdollisuudet pitäisi nostaa todella korkealle. Tätä mieltä oon ma
Satunnaisesti generoiduilla kartoilla voidaan tehdä oikein tehtynä paljon pelattavaa. Itse olen tutkinut tätä muutamalla pelilläni ja varsin monessa roguelikessä. Ja onhan tämä käytössä ihan kaupallisella puolellakin (esim. Worms, Diablot ja uunituore Hellgate: London). Todella mielenkiintoinen tutkimusala.mkaue wrote:Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa
Generoidut kentät tuovat paljon lisää peliin, jos generaattori on hyvin tehty. En usko, että sellaista peliä, johon ei takuuvarmasti kyllästy voi tehdä, mutta todella pitkäkestoisia pelejä voidaan tietysti tehdä. Grafiikat, kontrollit, musiikit jne. pitää olla kohdallaan, ettei jokin niistä rupea tympimään. Tärkeintä on tietysti idea. Pelin pituutta lisää huomattavasti kehittyminen ja ulottuvuudet (en puhu nyt grafiikan ulottuvuuksista). Varsin pitkäkestoisia uskoisin olevan pelien, joissa pelaajat voivat itse luoda uutta tai muokata asioita monipuolisesti. Varsinkin jos nämä asiat ovat jaettavissa netissä. (ei pelkästään tavaroita, vaan esim. tuhoutuvat kentät jne.) Myös kanssapelaajat esim. netin välityksellä jatkavat pelin ikää varmasti runsaasti.mikeful wrote:Satunnaisesti generoiduilla kartoilla voidaan tehdä oikein tehtynä paljon pelattavaa. Itse olen tutkinut tätä muutamalla pelilläni ja varsin monessa roguelikessä. Ja onhan tämä käytössä ihan kaupallisella puolellakin (esim. Worms, Diablot ja uunituore Hellgate: London). Todella mielenkiintoinen tutkimusala.mkaue wrote:Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa
Niin irc vastaa kuin sinne huudetaan, kunhan muistaa huutaa oikealla kanavalla. Mutta muista sellainen hellävarainen "covert approach" ei mitään tyrkytystä yms. Toki aiheesta oleville muille foorumeille ilmoitus omasta foorumistasi voisi kasvattaa kävijäkuntaasi.iTKEVAnAKKI wrote:Mitenhän saisin levitettyä tuota mun foorumia?
Edit: Voinko laittaa linkin Bongaa.fi?