Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic

Post by skinkken »

Vaihdoin avatariani :D

Lisätietoa allekirjoituksesta.
|
|
V
EDIT:

Löysin kun selasin foorumia ja painelin youtube-linkkejä
Avatarissa 8 väriä ;)

Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic

Post by temu92 »

Ozcar wrote:Ei se apu aina ilmaissoftien puolelta löydy, vaikka rakastuinkin lopullisesti GIMPpiin päästyäni koulussa kokeilemaan Photoshoppia ja todettuani sen olevan vielä huonompi käytettävyydeltään kuin GIMP <3. Sitä paitsi, leimasin löytyy GIMPistäkin. On se hieno työkalu kun sitä alkaa toden teolla hyödyntää!
Itse olen testannut hieman tuota gimppiä ja sehän vasta vaikea onkin käyttää. Varsinkin kun ensin tekee 4 vuotta photarilla (joka kyllä on parempi) ja sitten sitä yrittää. Ei, pysyn photarissa. Ei se ilmaissofta aina parempi ole, todellakaan.. Varsinkin kun photarin myyntihinta kuitenkin on tuolla 1300-1500 euroa niin kyllä sillä saakin hyvää kamaa (jos photari olisi mikkisoftan tekemä niin sitten ei silläkään rahalla :P). Kaikista tyhmin asia mitä en tajua on se että minkä ihmeen takia siinä pitää olla 2 erillistä ikkunaa + 1 ikkuna jokaiselle aukinaiselle kuvalle ilman mitään varsinaista isäntäikkunaa. Kaikki hoituisi niin helposi yhden ikkunan sisällä lapsi-ikkunoita käyttämällä. Ainut asia mihin gimppiä käytän on se että avaan sillä photarilla tekemäni ikonit ja tallennan ne ico muotoon koska photari ei osaa sitä (varmaan kyllä jonkin pluginin kanssa sekin toimisi).

PS. Tiedän että gimppiin saa jonkin pluginin joka saa sen näyttämään enemmän photarilta, siitä ei tarvitse enää mainita (jos haluat päästä pätemään).
Eur0-5isu
Active Member
Posts: 106
Joined: Mon Sep 01, 2008 5:12 pm

Re: Offtopic

Post by Eur0-5isu »

temu92 wrote:PS. Tiedän että gimppiin saa jonkin pluginin joka saa sen näyttämään enemmän photarilta, siitä ei tarvitse enää mainita (jos haluat päästä pätemään).
Mitäs menit provosoimaan :/
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Offtopic

Post by CCE »

PS. Tiedän että gimppiin saa jonkin pluginin joka saa sen näyttämään enemmän photarilta, siitä ei tarvitse enää mainita
Joka on kyllä täysi susi, siihen kerran sorruin, mitään ei löydy mistään, ohjelma kaatuu kokoajan ja nimet aivan miten sattuu. Hyhyh.

Vankkana GIMP miehenä voin sanoa että ilmeisesti syy käyttönautintosi heikkoon laatuun löytyy ohjelman käyttöympäristöstä. Kuten luultavasti tiedät, kehitettiin GIMP alunperin Linuxille. Ja niissä porukoissahan tyypit tykkäävät kustomoida ohjelmiaan juuri sellaisiksi kuin he itse haluavat. Lisäksi linuxissa on usein käytössä useita virtuaalityöpöytiä, ja täten ei GIMPin ikkunoiden suuri määräkään ole esteenä kun voi työpöytää vaihtaa hujauksessa.

Ja hintalaatusuhteeltaan GIMP vie Photoshoppia 6-0 ;)
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

CCE wrote: Ja hintalaatusuhteeltaan GIMP vie Photoshoppia 6-0 ;)
Niin, GIMP on kyllä hintansa väärti, se kun ei maksakaan mitään.
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Offtopic

Post by anttipanda »

Ei gimp ole kyllä edes hintansa väärti... Melko tuoreessa versiossa oli mm. sellainenkin bugi vielä jäljellä, että kun tallennuksen yhteydessä ei antanut tiedostonimeä, ohjelma kaatui... wtf? Käyttäjän syötteen tarkistus on jokaisen sovelluksen minimivaatimuksia. Lisäksi käsittääkseni vieläkin windowsin puolella gimpin saa käyttökyvyttömäksi joissain tilanteissa kun tietyt ikkunat pienentää ja sulkee pienennettynä kun muokattu tiedosto on avoinna ja tallentamatta. Linux-versiosta en sano mitään, mutta windowsiin gimp ei ainakaan sovellu ollenkaan. Jos tekijät eivät ymmärrä että käyttöjärjestelmän omatkin käytännöt pitäisi ottaa huomioon (windows vs. linux), niin se on sitten käyttäjien murhe.
OoO
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Itse suosittelen Paint.NET:tiä, jos kuvamuokkausta harrastaa vain harrastusmielessä. Kaikki on todella yksinkertaisesti toteutettu; käyttäjän ei tarvitse lukea manuaaleja tai olla nero jotta saisi jo jonkinlaista aikaiseksi. Mukana tulee kaikki kuvanmuokkauksen peruselementit ja kasa hyödyllisiä efektejä, mutta valikoima kalpenee silti GIMP:n ominaisuuksille. Huonoimpana puolena PDN:ssä on hitaus: Efektien lataus ja suurien kuvienkäsittely on todella raskasta.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

Olen varma,että joku teistäkin warettaa. Kyllä mäki photarista tykkään enemmän,varsinkin kun hankin sen ilmaiseksi :roll:
Huuda mun ip:tä!
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Offtopic

Post by -Z- »

Olw1 wrote:Olen varma,että joku teistäkin warettaa. Kyllä mäki photarista tykkään enemmän,varsinkin kun hankin sen ilmaiseksi :roll:
Senkin kriminaali! Piratismista keskustelu on sitäpaitsi kiellettyä tällä foorumilla! Bänniä! Bänniä!
*köh-köh*
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic

Post by Ozcar »

@anttipanda:

No mutta, mitenkäs se menikään se sanonta lahjahevon suuhun katsomisesta? Mitäpä intoa on koko ohjelmaa haukkua parin bugin takia, joita en esimerkiksi itse ole koskaan tavannut. Toki, ikkunasysteemi on melko kamala suurilla kuvamäärillä ja GIMP on ohjelmaan tutustumattomille melkoinen pudotusvalikkoviidakko - mutta onko sillä väliä? Täytyy toki antinkin myöntää, että jos haluaa pysyä kaidalla tiellä ja kaipaa laadukasta kuvankäsittelyohjelmaa halvalla, on GIMP erinomainen vaihtoehto. Eikä Photarikaan saa minulta täysiä pisteitä, mm. lassotyökalu kusee pahasti vieläpä Macissa koulun koneilla. Loppujen lopuksi kyse on vain tottumisesta, sillä kun toista oppii käyttämään, niin toisessa yksinkertaisimpiakin työkaluja etsii aina väärästä paikasta. Minä olen tottunut GIMPin sekavuuteen, ja niinpä en osaa etsiä Photarin työkaluja oikeiden valikoiden alta.

Hinta-laatusuhteet:
Photoshop - erinomainen
GIMP - Error: Divide by zero. Erinomainen silti
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

Tässä olin ottamassa vanhoja JBL:n kaiuttimia uudelleen käyttöön ja sitten huomasin ettei kaiuttimista kuulu yhtään mitään. Ongelma ei ainakaan johtunut äänilähteestä, testasin.. Sitten mieleeni palautui että kaiuttimien vahvistin saattoi olla joskus ylikuormitettu, vain vasemman kaiuttimen puolelta. Eli joskus jo kaiuttimet ovat menneet mykäksi.. Joskus että nyt myös tällä hetkellä vain toisesta kaiuttimesta kuuluu jatkuvaa tasaista ja aikamatalaa ääntä. Kaiuttimet siis on ihan vaan pikkukaiuttimet jotka saa vaikkapa roikkuun nöytön reunasta, siis vain kaksi kaiutinta. Ajattelinpa tässä kysyä että onnistuisko korjaus kotikonstein? Mutta luulen että vika taitaa olla liian vaikea selvittää.. Vai?
Image
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic

Post by MikkoK »

Thomazu muuten en varmaan voi maksaa huomennakaan velkaani. Olen meinaan kipeä eli en ole varmaankaan kouluun tulossa. =D

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

Se kasvaa korkoo sitten ;)
Image
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic

Post by MikkoK »

Thomazu wrote:Se kasvaa korkoo sitten ;)
EI KAI?! Hyvää Halloweenia kaikille itse istun kotona koneella kipeenä. :(
EDIT:

Ja nyt poltin kurkkuni kun join kuumaa teetä.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

MikkoK141 wrote:
Thomazu wrote:Se kasvaa korkoo sitten ;)
EI KAI?! Hyvää Halloweenia kaikille itse istun kotona koneella kipeenä. :(
EDIT:

Ja nyt poltin kurkkuni kun join kuumaa teetä.

Minä istun myös kotona koneella kipeenä, tai siis pyörrytti aamulla niin kovasti ettei pystynyt lähtemään kouluun. Teehen kannattaa laittaa maitoa, niin se jäähtyy.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic

Post by MikkoK »

Chaosworm wrote:
MikkoK141 wrote:
Thomazu wrote:Se kasvaa korkoo sitten ;)
EI KAI?! Hyvää Halloweenia kaikille itse istun kotona koneella kipeenä. :(
EDIT:

Ja nyt poltin kurkkuni kun join kuumaa teetä.

Minä istun myös kotona koneella kipeenä, tai siis pyörrytti aamulla niin kovasti ettei pystynyt lähtemään kouluun. Teehen kannattaa laittaa maitoa, niin se jäähtyy.
Minä laitoin maitoa. Mikset Chaos ole mesessä melkein ikinä?

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

Siksi, että kone on niin huono että mesen kanssa ei oikein voi tehdä mitään muuta.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic

Post by MikkoK »

MikkoK141 wrote:
Minä laitoin maitoa. Mikset Chaos ole mesessä melkein ikinä?
Muuten maitoa ei kannata laittaa jos on laktoosi intorelantti(?) eli joku allergia.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Nugecko
Newcomer
Posts: 10
Joined: Tue Jun 24, 2008 11:15 pm

Re: Offtopic

Post by Nugecko »

MikkoK141 wrote:
MikkoK141 wrote:
Minä laitoin maitoa. Mikset Chaos ole mesessä melkein ikinä?
Muuten maitoa ei kannata laittaa jos on laktoosi intorelantti(?) eli joku allergia.
Laktoosi-intolerantikko eli Laktoosi-intoleranssi... Tee on pahaa enkä kyllä laittas maitoakaan vaikka maksettas.... :D pyryttää ko turskanpyynnisä konsanaan :D Oli hieman luikasta kun piti autolla töistä tulla.
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Offtopic

Post by nevssons »

Jäin tänää ensimmäistä kertaa jälki-istuntoon. Mutta koska minun piti olla siellä parin nmuun jätkän kanssa (joilla koulu loppu aiemmin), se oli välkän aikana. Paha rangaistus :lol: . Sain myös lapun kotiin allekirjoitettavaks, mutta siihenkin aion väärentää nimen. (En halua menettää kuukausirahoja)
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
Locked