Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Offtopic

Post by CCE »

Grandi wrote:Onkos kukaan CB:läisistä pelannut WoWia?
Onkos kaiken pakko olla niin viimeisen päälle? Itsestäni pelin PC-käännöksessä ei ollut mitään vikaa, kun sitä hieman pienempänä hakkasin. Ja siinä pelissä on kyllä jotain mystistä tunnelmaa.

Ja mikäli emulaattoripelaaminen paljon kiinnostaa, voisin melkein rohkaista ostamaan GP2X:än, pyörii mainiosti kaikki vanhempien konsoleiden pelit.

Edit: Niin ja Nethack löytyy myös ;)
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

CCE wrote:Onkos kaiken pakko olla niin viimeisen päälle? Itsestäni pelin PC-käännöksessä ei ollut mitään vikaa, kun sitä hieman pienempänä hakkasin
Onko siitä sellainenkin? :D No parempi vaan, että pääsee suoraan pelaamaan.
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Offtopic

Post by anttipanda »

Grandi wrote:Onkos kukaan CB:läisistä pelannut WoWia? Itse en ole, mutta aion pelata jos löydän hyvän C64 emulaattorin sille.
Kysyt waan ;) Sitä tuli pienenä hakattua kun C64 oli uutta ja uskomatonta. Wizard of Wor on mielestäni yksi C64:en parhaista (kaksin)peleistä, vaikka on C64:n mittapuullakin vanha. Joskus tulee pelattua ihka oikealla kuusnepalla tuota. Muita hyviä kaksinpelejä on esmerkiksi Ikari Warriors (uudempi) ja Bubble Bobble (classic!!).

Vice on muuten loistava C64 emulaattori PC:lle.
OoO
Wolfman
Newcomer
Posts: 37
Joined: Sat Apr 12, 2008 9:43 pm

Re: Offtopic

Post by Wolfman »

Chaosworm wrote:Minne ilmaiseen palveluun kannattaa tehdä HTML-sivut? Ajattelin ettämielummin rumat* itsetehdyt sivut kuin rumat** freewebs-sivut.
*Nyt haukun itseäni. **Nyt haukun Freewebsiä.
Itse tein itse koodaamalla freewebsiin. Ajatuksena olisi kuitenkin muuttaa jossain vaiheessa. Ja tälläistä:
http://www.freewebs.com/sasupoika

Mainokset pilaa :(
Image
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Freewebs on huono.

- On ihmisiä jotka sulkevat selaimen kun alhaalla lukee 'Siirretään dataa osoitteesta Freewebs.com...'
- Kaikki eivät ymmärrä, että Freewebissä voi olla itse koodattu sivu, eivätkä ymmärrä mitä (X)HTML / CSS on, ja tällöin alkaa p*skan jauhanta; "No kuka vaan osaa käyttää Freewebsiä". Näille ihmisille onkin sitten turha selittää, kokemusta on.
- Muistaakseni mainoksia
- Miksi valitsisit ulkomaisen, kun voisit suosia kotimaista, mikä on paljon parempi?
- Ei PHP:tä: 1. Kävijälaskurien ja vieraskirjojen käyttö ei ole niin monipuolista. 2. Ei voi käyttää esimerkiksi PHP GET metodia, jonka avulla sivujen päivittäminen helpottuisi. 3. Joutuu käyttämään ärsyttäviä (mielipide kysymys) frameja jos haluaa liittää kamaa sivuillensa.
porzi
Active Member
Posts: 119
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:10 pm
Contact:

Re: Offtopic

Post by porzi »

Itselleni webdesignerina freewebs on aikamoinen kirosana. Lähinnä sen vuoksi, että porukka oikeasti luulee jollain generaattorilla loutuja sivuja hienoiksi/hyviksi/whatever

Ilmaisia hyviä palveluja sivujen hostaamiseen löytyy. Esim. itse käyttämäni arkku.net. (Mitään muuta ongelmaa ei ole itselläni ollut, kuin että php:n ftp_login laukasee jonkun bugin ja lopettaa php:n suorituksen täysin varoituksetta aiheuttaen selaimen tarjoamaan tyhjää sivua ladattavaksi.)
Voittoja viikkokisoissa: 3
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic

Post by esa94 »

Niin, mutta saisihan sinne freewebsiin jotain tehtyäkin, mutta jos nyt oikein pitkälle mennään, niin pitää se PHP-tuki olla. Käytän myös itse Arkku.nettiä, vaikka nk. sivustollani ei olekkaan vielä muuta kuin etusivu. En ole keksinyt mitään sinne laitettavaksi. :D

esalaka.arkku.net
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

porzi wrote:Itselleni webdesignerina freewebs on aikamoinen kirosana.
Mitä tällaiseen webdesigner titteliin vaaditaan?
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic

Post by esa94 »

Osaat tehdä toimivan internet-sivun. :D
Aapelin rakettipeliin ei pääse :(
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Minun mielestäni webdesignerillä pitäisi olla myös jotenkuten hallussa xml, php jne.. Pörzihän nämä hallitsee, joten en tiedä sitten tarviiko tällaisia taitoja ollakseen webdesigner. Ehkäpä sekotan nyt webmasteriin?

Mutta mutta. Tarvitsisin ASCII artilla tehtyä RPG peliin sopivaa taidetta. Esimerkiksi lohikäärme, miekka jne. Sen pitäisi olla sen kokoinen, että se sopisi oletus mitoissa olevaan MsDossiin ja Linuxin bashiin. Siinä ei saisi olla mitään merkkejä mitä englannin kielinen dossi ei hyväksyisi. Kaiken kukkuraksi sen pitäisi olla vapaasti käytettävä. Olen kolunnut nettiä, mutta en saa selvää mitä voisi käyttää vapaasti.
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Offtopic

Post by SPuntte »

Grandi wrote:Mutta mutta. Tarvitsisin ASCII artilla tehtyä RPG peliin sopivaa taidetta. Esimerkiksi lohikäärme, miekka jne. Sen pitäisi olla sen kokoinen, että se sopisi oletus mitoissa olevaan MsDossiin ja Linuxin bashiin. Siinä ei saisi olla mitään merkkejä mitä englannin kielinen dossi ei hyväksyisi. Kaiken kukkuraksi sen pitäisi olla vapaasti käytettävä. Olen kolunnut nettiä, mutta en saa selvää mitä voisi käyttää vapaasti.
En usko, että kovin helpolla löytyy noin spesifiä matskua. Yksi vaihtoehto olisi piirtää ensin pixelarttina sopiva kuva ja sen jälkeen yrittää muuttaa se ASCIIksi hommaan varta vasten tarkoitetulla ohjelmalla ja katsoa miellyttääkö lopputulos mitenkään.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

SPuntte wrote:En usko, että kovin helpolla löytyy noin spesifiä matskua. Yksi vaihtoehto olisi piirtää ensin pixelarttina sopiva kuva ja sen jälkeen yrittää muuttaa se ASCIIksi hommaan varta vasten tarkoitetulla ohjelmalla ja katsoa miellyttääkö lopputulos mitenkään.
Mitä oon käyttänyt tuollaisia ohjelmia, niin niistä kuvista tulee aika isoja. Nyt minulla on joku ASCII lohikäärme, mutta varmaankin se täytyy vaihtaa ennen julkaistavaa versiota, kun en tiedä mitkä oikeudet tähänkin pätee.
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Offtopic

Post by SPuntte »

Grandi wrote:
SPuntte wrote:En usko, että kovin helpolla löytyy noin spesifiä matskua. Yksi vaihtoehto olisi piirtää ensin pixelarttina sopiva kuva ja sen jälkeen yrittää muuttaa se ASCIIksi hommaan varta vasten tarkoitetulla ohjelmalla ja katsoa miellyttääkö lopputulos mitenkään.
Mitä oon käyttänyt tuollaisia ohjelmia, niin niistä kuvista tulee aika isoja. Nyt minulla on joku ASCII lohikäärme, mutta varmaankin se täytyy vaihtaa ennen julkaistavaa versiota, kun en tiedä mitkä oikeudet tähänkin pätee.
Idea onkin siinä, että lähdegrafiikan tulee olla riittävän pieni. Tai jos jostain ohjelmasta löytyisi ominaisuus, että esim. neljä pikseliä korvattaisiin yhdellä ASCII-merkillä. ASCII Magic on yksinkertaisin tuollainen ohjelma, mihin olen törmännyt mutta se ei osaa mitään ylimääräisiä kikkoja. Muistan kuitenkin nähneeni jonkun toisen monipuolisemman..
EDIT:

Tjoop, MBnetin päivän ohjelma-arkistosta löytyi tällaisia linkkejä:
http://www.ascii-art-generator.com/
http://ascgendotnet.jmsoftware.co.uk/ (Shareware)
Tim - Image to text converter

CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

Mikä olisi hyvä, ilmainen semmoinen osoitteiden "uudelleennimeäjä?" (esim dot.tk, joka ei tosin ole hyvä mainosten takia.)
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Kokeile dy.fi:tä. Urli.net:kin on OK, mutta siinä taisi olla niitä mainoksia. Sitten on tietenkin nämä eu.tc jne.

Ainii jos kyseessä on IP osoite niin kannattaa käyttää no_ip.com.
Last edited by Koodiapina on Sun May 18, 2008 4:15 pm, edited 1 time in total.
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Offtopic

Post by TheDuck »

Urli.netin mainokset saa pois, en nyt jaksa selittää mutta kun pistää linkin sivuillensa ja säätä urli.netissä lyhytosoitteen asetuksia niin saa sen veks.
^^
porzi
Active Member
Posts: 119
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:10 pm
Contact:

Re: Offtopic

Post by porzi »

Grandi wrote:
porzi wrote:Itselleni webdesignerina freewebs on aikamoinen kirosana.
Mitä tällaiseen webdesigner titteliin vaaditaan?
En tiedä virallisesta määritelmästä. Kai webdesigneriksi voi itseään kutsua kuka tahansa, joka on suunnitellut (ja toteuttanut) internetsivun. Itse en tosin käyttäisi aivan näin väljää rajausta, vaan rajaisin webdesignerin sellaiseen, joka on tehnyt kaupallisia projekteja.

Itse teen freelancena (toivottavasti ensi kesänä myös vakituisessa työsuhteessa) www-sivuja. xhtml, css, javascript -koosto ja tietysti itse sivun graafinen suunnitteluprosessi kuuluvat mielestäni ainakin selvästi webdesignerin toimenkuvaan. (Itse teen myös php + mysql -ohjelmointia...)
Voittoja viikkokisoissa: 3
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic

Post by esa94 »

Ja minkähänlaisia kaupallisia projekteja olet mahtanut toteuttaa? :o
Itsekin voisin jotain väsätä, jos joku osaisi graafisen puolen. (kuvat, kyllä XHTML:llä, CSS:llä, PHP:llä häsätyt väriläskät hoituvat)
mokkeri
Member
Posts: 84
Joined: Sat Apr 05, 2008 9:22 pm

Re: Offtopic

Post by mokkeri »

Itseäni sanoisin webdesigneriksi. Katsokaa http://koti.mbnet.fi/maratsu

Tossa on mun vanha "varasto" Sieltä selatkaa hakemistoja.

Aikamoista itsekehua
asd
porzi
Active Member
Posts: 119
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:10 pm
Contact:

Re: Offtopic

Post by porzi »

esa94 wrote:Ja minkähänlaisia kaupallisia projekteja olet mahtanut toteuttaa? :o
Itsekin voisin jotain väsätä, jos joku osaisi graafisen puolen. (kuvat, kyllä XHTML:llä, CSS:llä, PHP:llä häsätyt väriläskät hoituvat)
Lähinnä juuri tuota xhtml ja css koostoa (joskus javascript -efekteillä) asiakkaan toiveiden mukaan ja php+mysql -hallintapaneeleita sivuille kirjautumisjärjestelmineen.
Voittoja viikkokisoissa: 3
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
Locked