Offtopic
Re: Offtopic
Olen jäänyt kerran itsekkin jälki-istuntoon. Tosin silloin meillä oli sijainen joka jätti koko luokan piruuttaan jälkkäriin puoleksi tunniksi.
Yläasteella minun olisi jo pitänyt jäädä jälkkäriin vaikka kuinka monesti. Syynä myöhästely. Mutta opettajat ovat katsoneet asiaa onneksi läpi sormien.
Yläasteella minun olisi jo pitänyt jäädä jälkkäriin vaikka kuinka monesti. Syynä myöhästely. Mutta opettajat ovat katsoneet asiaa onneksi läpi sormien.
aivot pohtii ja raksuttaa
TuxuGames | Projektiblogi
TuxuGames | Projektiblogi
Re: Offtopic
Etuistunto on muuten ihan äärimmäisen kamalaa, pitäisi kieltää lailla. Minä kyllä nykyisin muutenkin herään viideltä; mutta etuistunto vähentää minunkin yöunta. Ei kuitenkaan pysty muuttamaan unirytmiään yhden päivän ajaksi tarpeeksi aikaiseen, jotta pääsisi nukkumaan oikeaan aikaan. Ja sitten ei pysty keskittymään koulussa! Ai että inhoan sitä tunnetta kun huomaan että aivot eivät ole rekisteröineet mitään, mitä opettaja selittää vaikka oikeasti yrittää kuunnella. Jälki-istunto on usein ihan OK.
Tämmöistä kävi siskolleni:
Tämmöistä kävi siskolleni:
Älykästä.Koulussa oli pakkasraja 15 celsiusastetta, ja mittari oli suunnilleen 15: oppilaat jäivät sisälle. Sitten opettajienhuoneen mittari näyttää 14,5 astetta ja koko luokka joutuu jälki-istuntoon. Siskollani oli kuitenkin viulutunti niin että sinne piti lähteä koulun jälkeen. Tämän vuoksi sisko sitten jäi seuraavana päivänä välitunnilla istumaan: rangaistuksena siitä, että oli välitunnin sisällä, sai olla toisenkin välitunnin sisällä.
Re: Offtopic
Jaha. No täällä ollaan Jaakkolan kylässä vanhassa Jaakkolan ala-asteessa asumassa 7km keskustaanMikkoK141 wrote:OMG temu itekkin asun parkanossa ja Thomazu myös Nyt tulin isälle tänne Viinikan alueelle.temu92 wrote:Mä asustelen täällä n. 80km päässä pohjoseen Tampereelta (Parkanossa) ja täällä sataa vettä
Re: Offtopic
Attention:
Meitä muita ei todellakaan kiinnosta lukea teidän yksityisasioista tai veloistanne. Eikä tuommoinen chattimainen rupattelu kuulu offtopicciinkaan.MikkoK141 ja kumppanit: eipäs tehdä tästä offtopic-ketjusta chattia. Kyseessä on foorumit ja vaikka kuinka olisi offtopic ketju, niin käytetään rupatteluun niitä pikaviestimiä (Messenger, IRC, ICQ...) tai vaikka yksityisviestejä.
Re: Offtopic
Tajusin etten ole viellä leijunut täällä matikan valtakunnallisen tuloksillani . Sain kaksipistettä yli kympin (luokan paras). Mitäs te olette saanu?
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Re: Offtopic
Ainoa kerta, jolloin muistan olleeni jälki-istunnossa oli se kerta kun hypittiin kaverin kanssa lumikasassa vaikka tunti oli jo alkanut. Opettaja tykkäsi, että "nyt sitten hypitään loppuun koulun jälkeen." ja mehän hypittiin. :D
Re: Offtopic
Hah taidat sitten asustella tuossa naapurissatemu92 wrote:MikkoK141 wrote:Jaha. No täällä ollaan Jaakkolan kylässä vanhassa Jaakkolan ala-asteessa asumassa 7km keskustaan
Täälä kun on puhuttu jälki-istunnoista niin voin kertoa että itse en ole koskaan istunut.
Re: Offtopic
Opetellessani kotisivujen tekoa (ja erityisesti taulukointia) innostuin tekemään CoolBasicin manuaalille uuden etusivun, sillä alkuperäinen on aina ollut jotenkin tylsä eikä se mahdu ruudulle kokonaan. Lopputuloksesta tuli siisti, ja dynaaminenkin se on. Pistänpä siis sen jakoon, jos jotakuta kiinnostaa.
Lataa zippi sen mukaan mitkä funktiokirjastot olet asentanut, ja pura koko höskä CoolBasicin Help -kansioon. (Varmuuskopioi index.html ja pics -kansio... Varmuuden vuoksi)
Lataa zippi sen mukaan mitkä funktiokirjastot olet asentanut, ja pura koko höskä CoolBasicin Help -kansioon. (Varmuuskopioi index.html ja pics -kansio... Varmuuden vuoksi)
- Attachments
-
- CoolManual - SDK & cbFUN.zip
- (17.71 KiB) Downloaded 291 times
-
- CoolManual - cbFUN.zip
- (17.65 KiB) Downloaded 274 times
-
- CoolManual - SDK.zip
- (13.66 KiB) Downloaded 279 times
Re: Offtopic
Tuohan on muuten kätevä. Kun foorumiakin pystyy siinä pitämään.
Re: Offtopic
Koska ihmiset alkavat lisätä taas munia allekirjoituksiinsa, niin minä otan rusinapullan taas käyttöön!
Laitoin isollla, ettei näytäisi niin lyhyeltä
Laitoin isollla, ettei näytäisi niin lyhyeltä
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Re: Offtopic
Travianin foorumeilla saa laittaa hyötylinkkejä allekirjoitukseen. Miksette menisi sinne?
Re: Offtopic
Hei olisiko kellään apua GMOD ongelmaan? Meinaan console ei aukea vaikka käynnistysparametriksi olen -console laittanut. Menen nyt koittamaan kun vaihdan näppiksen englantilaiseksi.
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Re: Offtopic
Osaisko joku kertoa minkä niminen tai miksikä kutsutaan "laitetta" joka pitää esim. maitokannua viileänä? Itse olen tälläisiin törmännyt lähinnä huoltoasemilla missä maitokannu on metallisenlevyn tai oikeastaan metallisen laatikon päällä joka pitää maitoa viileänä. Laite ei siis ole mikään iso, sen kokeinen että maitopurkki sen päälle mahtuu. Mikähän mahtaisi olla laitteen nimi?
Re: Offtopic
Se avaa sen konsolin. Kai säädit ne suoraan Steamiin?MikkoK141 wrote:Hei olisiko kellään apua GMOD ongelmaan? Meinaan console ei aukea vaikka käynnistysparametriksi olen -console laittanut. Menen nyt koittamaan kun vaihdan näppiksen englantilaiseksi.
Re: Offtopic
RUSINAPULLA FTW!!!!!11!!1111oneone!!!!11!1!!!!onenevssons wrote:Koska ihmiset alkavat lisätä taas munia allekirjoituksiinsa, niin minä otan rusinapullan taas käyttöön!
Laitoin isollla, ettei näytäisi niin lyhyeltä
Re: Offtopic
Kun nyt sattui näin että. Gmodini on waretettu eli steamin kanssa pelaamisesta ei ole puhettakaan... Oisko kellään apuja tuohon...esa94 wrote:Se avaa sen konsolin. Kai säädit ne suoraan Steamiin?MikkoK141 wrote:Hei olisiko kellään apua GMOD ongelmaan? Meinaan console ei aukea vaikka käynnistysparametriksi olen -console laittanut. Menen nyt koittamaan kun vaihdan näppiksen englantilaiseksi.
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Re: Offtopic
Attention:
Warekeskustelut kielletty. Varoitus ja väliaikaista bannia.
Re: Offtopic
Jos näin ikävästi on päässyt sattumaan, ei ikävä kyllä kukaan voi taata, mitä tapahtuu, jos edes avaat koko pelin, eli en usko, että apua heruu.MikkoK141 wrote:Kun nyt sattui näin että. *loppu viesti sensuroitu*esa94 wrote:Se avaa sen konsolin. Kai säädit ne suoraan Steamiin?MikkoK141 wrote:Hei olisiko kellään apua GMOD ongelmaan? Meinaan console ei aukea vaikka käynnistysparametriksi olen -console laittanut. Menen nyt koittamaan kun vaihdan näppiksen englantilaiseksi.
Se GMOD maksaa siis KYMMENEN EUROA. KYMMENEN. Sillä ei sais ees kokolihapihviä! (Vrt. Kolkyt euroo)
-
- Moderator
- Posts: 227
- Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm
Re: Offtopic
Vaihdetaampas puheenaihe riemullisempaan.
Tein taannoin(kun viimeksi käyttelin coolbasicia), tämmöisen, mahdollisimman nopean 3d-härpäkkeen.
Ajattelin että ei siinä mitään pyörityksiä tarvita, ne vaan hidastavat joten päädyin jättämään sen pois. Tarkoitus oli korvata se katsomisella neljään suuntaan mutten jaksanut sitä nyt tehdä(hoituu helposti tekemällä neljä mappia).
Spritetkin jäivät puolitiehen mutta korvasin ne piirtokomennoilla.
Tämä on vapaasti käytettävissä jos osaamista soveltamiseen löytyy, armoapuja ei heru
Detailia voi vaihtaa ensimmäisiltä riveiltä, se ei vaikuta muuhun kuin näköetäisyyteen.
cce oli ottanut hienon kuvan mutta kadotin sen. Puhelimella on vähän paha ottaa kuvia CoolBasic-ohjelmista.
Tein taannoin(kun viimeksi käyttelin coolbasicia), tämmöisen, mahdollisimman nopean 3d-härpäkkeen.
Ajattelin että ei siinä mitään pyörityksiä tarvita, ne vaan hidastavat joten päädyin jättämään sen pois. Tarkoitus oli korvata se katsomisella neljään suuntaan mutten jaksanut sitä nyt tehdä(hoituu helposti tekemällä neljä mappia).
Spritetkin jäivät puolitiehen mutta korvasin ne piirtokomennoilla.
Tämä on vapaasti käytettävissä jos osaamista soveltamiseen löytyy, armoapuja ei heru
Code: Select all
'This is your first 3D-engine!
detail=1
'detail=2
ClsColor 0,32*1.25,90*1.25
Global CamX As Float,CamY As Float,CamDir,CamAng As Float,CamNear As Float, CamFar As Float, CamWidth As Float, SpriteFar, SpriteWidth, CM
Global MapW,MapH
CamNear=0.5
CamFar=9*detail
CamWidth=6*detail'puolet näkyvistä teileistä sivuttaissuunnassa, kannattaa olla noin 2/3 CamFarista
MapW=100
MapH=100
SpriteFar=CamFar+1.5'pitää olla isompi kuin CamFar
SpriteWidth=CamWidth*2'kannattaa olla CamWidthiä isompi
'Dim sprites()
Dim map(MapW,MapH,10) As Float
Const MAPZ=0
Const MAPX=1
Const MAPY=2
Const MAPR=3
Const MAPG=4
Const MAPB=5
Const MAPR2=6
Const MAPG2=7
Const MAPB2=8
Const MAPM=9
For x=0 To MapW'kartan generointi
For y=0 To MapH
map(x,y,MAPZ)=1.75+Rnd(0)+Min(0.2,Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10))'korkeus
map(x,y,MAPX)=x*1+Rnd(0)'pisteen shiftaus, sopii polkujen reunojen muotoiluun jne
map(x,y,MAPY)=y*1+Rnd(0)
map(x,y,MAPR)=Rand(34,60)*(0.5-Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10)/8)*(1-Sin((x-y)*10)/4)*1.25
map(x,y,MAPG)=Rand(100,120)*(0.5-Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10)/4)*(1-Sin((x-y)*10)/2)*1.25
map(x,y,MAPB)=Rand(20,30)*(0.5-Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10)/4)*(1-Sin((x-y)*10)/4)*(1+((Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10))>0.5)*8)*1.25
map(x,y,MAPR2)=Rand(35,60)*(0.5-Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10)/8)*(1-Sin((x-y)*10)/4)*1.25
map(x,y,MAPG2)=Rand(100,120)*(0.5-Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10)/4)*(1-Sin((x-y)*10)/2)*1.25
map(x,y,MAPB2)=Rand(20,30)*(0.5-Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10)/4)*(1-Sin((x-y)*10)/4)*(1+((Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10))>0.5)*8)*1.25
map(x,y,MAPM)=Rand(1)
Color (map(x,y,MAPR2)+map(x,y,MAPR))/2,(map(x,y,MAPG2)+map(x,y,MAPG))/2,(map(x,y,MAPB2)+map(x,y,MAPB))/2
Dot x,y
Next y
Next x
DrawScreen
'WaitKey
CamDir=1
Repeat
CamX=Sin(Timer()/90.0)*20-30
CamY=Sin(Timer()/124.0)*20-25
remstart
//spritet kauempaa
For y=Max(0,-camy+SpriteFar) To Max(0,-camy+CamFar) Step -1
For x=Max(0,-CamX-SpriteWidth) To Max(0,-CamX+SpriteWidth)
If Sin(x^2*y^3)>0.985 Then
Color 80,50,0
k#=40/(map(x,y,MAPY)+CamY)
Box (map(x,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+200-k/2,map(x,y,MAPZ)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+100-k*5+1,k,k*5
Color 30,80,10
Ellipse (map(x,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+200-k*5,map(x,y,MAPZ)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+100-k*25+1, k*10, k*20
EndIf
Next x
Next y
remend
//maa ja spritet
For y=Max(0,-camy+CamFar) To Max(0,-camy+CamNear) Step -1
For x=Max(0,-CamX-CamWidth) To Max(0,-CamX+CamWidth)
'Color map(x,y,MAPR),map(x,y,MAPG),map(x,y,MAPB)
Fill(x,y)
If Sin(x^2*y^3)>0.985 Then
Color 80,50,0
k#=40/(map(x,y,MAPY)+CamY)
Box (map(x,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+200-k/2,map(x,y,MAPZ)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+100-k*5+1,k,k*5
Color 30,80,10
Ellipse (map(x,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+200-k*5,map(x,y,MAPZ)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+100-k*25+1, k*10, k*20
Color 15,40,5
Ellipse (map(x,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+200-k*5,map(x,y,MAPZ)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+100-k*25+1, k*10, k*20,0
EndIf
'Trifill(map(x,y,MAPX), map(x,y,MAPY), map(x+1,y,MAPX),map(x+1,y,MAPY),map(x,y+1,MAPX),map(x,y+1,MAPY))
'Trifill(map(x+1,y+1,MAPX),map(x+1,y+1,MAPY),map(x+1,y,MAPX),map(x+1,y,MAPY),map(x,y+1,MAPX),map(x,y+1,MAPY))
Next x
Next y
SetWindow ""+FPS()
DrawScreen
Forever
Function Fill(x,y)
If map(x,y,MAPM) Then
x1=(map(x+1,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x+1,y,MAPY)+CamY)+200
y1=map(x+1,y,MAPZ)*300/ (map(x+1,y,MAPY)+CamY)+100
x2=(map(x,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+200
y2=map(x,y,MAPZ)*300/ (map(x,y,MAPY)+CamY)+100
x3=(map(x+1,y+1,MAPX)+CamX)*300/(map(x+1,y+1,MAPY)+CamY)+200
y3=map(x+1,y+1,MAPZ)*300/ (map(x+1,y+1,MAPY)+CamY)+100
x4=(map(x,y+1,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y+1,MAPY)+CamY)+200
y4=map(x,y+1,MAPZ)*300/( map(x,y+1,MAPY)+CamY)+100
'Print x4+" "+x1+" "+x2+" "+x3
Else
x1=(map(x,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+200
y1=map(x,y,MAPZ)*300/ (map(x,y,MAPY)+CamY)+100
x2=(map(x+1,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x+1,y,MAPY)+CamY)+200
y2=map(x+1,y,MAPZ)*300/ (map(x+1,y,MAPY)+CamY)+100
x3=(map(x,y+1,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y+1,MAPY)+CamY)+200
y3=map(x,y+1,MAPZ)*300/ (map(x,y+1,MAPY)+CamY)+100
x4=(map(x+1,y+1,MAPX)+CamX)*300/(map(x+1,y+1,MAPY)+CamY)+200
y4=map(x+1,y+1,MAPZ)*300/ (map(x+1,y+1,MAPY)+CamY)+100
EndIf
Color map(x,y,MAPR),map(x,y,MAPG),map(x,y,MAPB)
If y2<=y1 Then 'jos p2 on ylempänä kuin p1 vaihdetaan niiden paikkaa
tmp=y1
y1=y2
y2=tmp
tmp=x1
x1=x2
x2=tmp
a+1
EndIf
If y3<=y1 Then 'jos p3 on ylempänä kuin p1 vaihdetaan niiden paikkaa
tmp=y1
y1=y3
y3=tmp
tmp=x1
x1=x3
x3=tmp
EndIf
If y3<=y2 Then 'jos p3 on ylempänä kuin p2 vaihdetaan niiden paikkaa
tmp=y2
y2=y3
y3=tmp
tmp=x2
x2=x3
x3=tmp
a+1
EndIf
'pisteet ovat nyt järjestyksessä
'ylhäältä alas p1(x1,y1), p2(x2,y2), p3(x3,y3)
dy1=y2-y1'pystysuora matka p1:sta p2:seen
dx1=x2-x1'vaakasuora matka p1:sta p2:seen
dy2=y3-y1'pystysuora matka p1:sta p3:meen
dx2=x3-x1'vaakasuora matka p1:sta p3:meen
If dy1 Then 'jos kolmion yläosa on pidempi kuin 0
'käydään läpi kaikki vaakaviivat kolmion yläosassa(p1-p2)
For i = y1 To y2
'lasketaan seuraava x-koordinaatti p1:stä p2:seen
ax=x1+((i-y1)*dx1)/dy1
'lasketaan seuraava x-koordinaatti p1:stä p3:meen
bx=x1+((i-y1)*dx2)/dy2
If bx>ax Then
Box ax,i,bx-ax,1 'piirretään viiva kolmion reunojen välille
Else
Box ax+(bx-ax),i,-(bx-ax),1
EndIf
Next i
EndIf
dy1=y3-y2'pystysuora matka p2:sta p3:meen
dx1=x3-x2'vaakasuora matka p2:sta p3:meen
If dy1 Then 'jos kolmion alaosa on pidempi kuin 0
'käydään läpi kaikki vaakaviivat kolmion alaosassa(p2-p3)
For i = y2 To y3
'lasketaan seuraava x-koordinaatti p2:stä p3:meen
ax=x2+((i-y2)*dx1)/dy1
'lasketaan seuraava x-koordinaatti p1:stä p3:meen
bx=x1+((i-y1)*dx2)/dy2
If bx>ax Then
Box ax,i,bx-ax,1 'piirretään viiva kolmion reunojen välille
Else
Box ax+(bx-ax),i,-(bx-ax),1
EndIf
Next i
EndIf
'TOINEN KOLMIO
Color map(x,y,MAPR2),map(x,y,MAPG2),map(x,y,MAPB2)
'a=2
'Print a
Select a'hassu optimaatio, taitaa bugata mutta virheet jää suurimmaksi osaksi piiloon kumpareitten takapuolelle
Case 0
x1=x4
y1=y4
Case 1
x2=x4
y2=y4
Case 2
x3=x4
y3=y4
EndSelect
If y2<y1 Then 'jos p2 on ylempänä kuin p1 vaihdetaan niiden paikkaa
tmp=y1
y1=y2
y2=tmp
tmp=x1
x1=x2
x2=tmp
EndIf
If y3<y1 Then 'jos p3 on ylempänä kuin p1 vaihdetaan niiden paikkaa
tmp=y1
y1=y3
y3=tmp
tmp=x1
x1=x3
x3=tmp
EndIf
If y3<y2 Then 'jos p3 on ylempänä kuin p2 vaihdetaan niiden paikkaa
tmp=y2
y2=y3
y3=tmp
tmp=x2
x2=x3
x3=tmp
EndIf
'pisteet ovat nyt järjestyksessä
'ylhäältä alas p1(x1,y1), p2(x2,y2), p3(x3,y3)
dy1=y2-y1'pystysuora matka p1:sta p2:seen
dx1=x2-x1'vaakasuora matka p1:sta p2:seen
dy2=y3-y1'pystysuora matka p1:sta p3:meen
dx2=x3-x1'vaakasuora matka p1:sta p3:meen
'remstart
If dy1 Then 'jos kolmion yläosa on pidempi kuin 0
'käydään läpi kaikki vaakaviivat kolmion yläosassa(p1-p2)
For i = y1 To y2
'lasketaan seuraava x-koordinaatti p1:stä p2:seen
ax=x1+((i-y1)*dx1)/dy1
'lasketaan seuraava x-koordinaatti p1:stä p3:meen
bx=x1+((i-y1)*dx2)/dy2
If bx>ax Then
Box ax,i,bx-ax,1 'piirretään viiva kolmion reunojen välille
Else
Box ax+(bx-ax),i,-(bx-ax),1
EndIf
Next i
EndIf
dy1=y3-y2'pystysuora matka p2:sta p3:meen
dx1=x3-x2'vaakasuora matka p2:sta p3:meen
If dy1 Then 'jos kolmion alaosa on pidempi kuin 0
'käydään läpi kaikki vaakaviivat kolmion alaosassa(p2-p3)
For i = y2 To y3
'lasketaan seuraava x-koordinaatti p2:stä p3:meen
ax=x2+((i-y2)*dx1)/dy1
'lasketaan seuraava x-koordinaatti p1:stä p3:meen
bx=x1+((i-y1)*dx2)/dy2
If bx>ax Then
Box ax,i,bx-ax,1 'piirretään viiva kolmion reunojen välille
Else
Box ax+(bx-ax),i,-(bx-ax),1
EndIf
Next i
EndIf
'remend
EndFunction
cce oli ottanut hienon kuvan mutta kadotin sen. Puhelimella on vähän paha ottaa kuvia CoolBasic-ohjelmista.
Re: Offtopic
Aika hieno. Detail=1 pyöri FPS siinä 20 tienoilla ja kun laittoi detailin arvoksi kaksi niin FPS tippu jo 12 paikkeille. Laitoin detail=6, sillä sai jo aika hienon näköisen maiseman aikaan mutta FPS tippuikin jo alle viiden...