Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Tuxu
Member
Posts: 81
Joined: Tue Oct 14, 2008 5:54 pm
Location: Jyväskylä
Contact:

Re: Offtopic

Post by Tuxu »

Olen jäänyt kerran itsekkin jälki-istuntoon. Tosin silloin meillä oli sijainen joka jätti koko luokan piruuttaan jälkkäriin puoleksi tunniksi. :D
Yläasteella minun olisi jo pitänyt jäädä jälkkäriin vaikka kuinka monesti. Syynä myöhästely. Mutta opettajat ovat katsoneet asiaa onneksi läpi sormien. :)
aivot pohtii ja raksuttaa
TuxuGames | Projektiblogi
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

Etuistunto on muuten ihan äärimmäisen kamalaa, pitäisi kieltää lailla. Minä kyllä nykyisin muutenkin herään viideltä; mutta etuistunto vähentää minunkin yöunta. Ei kuitenkaan pysty muuttamaan unirytmiään yhden päivän ajaksi tarpeeksi aikaiseen, jotta pääsisi nukkumaan oikeaan aikaan. Ja sitten ei pysty keskittymään koulussa! Ai että inhoan sitä tunnetta kun huomaan että aivot eivät ole rekisteröineet mitään, mitä opettaja selittää vaikka oikeasti yrittää kuunnella. Jälki-istunto on usein ihan OK.

Tämmöistä kävi siskolleni:
Koulussa oli pakkasraja 15 celsiusastetta, ja mittari oli suunnilleen 15: oppilaat jäivät sisälle. Sitten opettajienhuoneen mittari näyttää 14,5 astetta ja koko luokka joutuu jälki-istuntoon. Siskollani oli kuitenkin viulutunti niin että sinne piti lähteä koulun jälkeen. Tämän vuoksi sisko sitten jäi seuraavana päivänä välitunnilla istumaan: rangaistuksena siitä, että oli välitunnin sisällä, sai olla toisenkin välitunnin sisällä.
Älykästä.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic

Post by temu92 »

MikkoK141 wrote:
temu92 wrote:Mä asustelen täällä n. 80km päässä pohjoseen Tampereelta (Parkanossa) ja täällä sataa vettä :D
OMG temu itekkin asun parkanossa ja Thomazu myös :D Nyt tulin isälle tänne Viinikan alueelle.
Jaha. No täällä ollaan Jaakkolan kylässä vanhassa Jaakkolan ala-asteessa asumassa :D 7km keskustaan :P
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Offtopic

Post by Pettis »

Attention:

MikkoK141 ja kumppanit: eipäs tehdä tästä offtopic-ketjusta chattia. Kyseessä on foorumit ja vaikka kuinka olisi offtopic ketju, niin käytetään rupatteluun niitä pikaviestimiä (Messenger, IRC, ICQ...) tai vaikka yksityisviestejä.

Meitä muita ei todellakaan kiinnosta lukea teidän yksityisasioista tai veloistanne. Eikä tuommoinen chattimainen rupattelu kuulu offtopicciinkaan.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Offtopic

Post by nevssons »

Tajusin etten ole viellä leijunut täällä matikan valtakunnallisen tuloksillani :shock:. Sain kaksipistettä yli kympin (luokan paras). Mitäs te olette saanu?
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Offtopic

Post by mikeful »

Ainoa kerta, jolloin muistan olleeni jälki-istunnossa oli se kerta kun hypittiin kaverin kanssa lumikasassa vaikka tunti oli jo alkanut. Opettaja tykkäsi, että "nyt sitten hypitään loppuun koulun jälkeen." ja mehän hypittiin. :D
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

temu92 wrote:
MikkoK141 wrote:Jaha. No täällä ollaan Jaakkolan kylässä vanhassa Jaakkolan ala-asteessa asumassa :D 7km keskustaan :P
Hah :) taidat sitten asustella tuossa naapurissa :P

Täälä kun on puhuttu jälki-istunnoista niin voin kertoa että itse en ole koskaan istunut.
Image
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic

Post by Ruuttu »

Opetellessani kotisivujen tekoa (ja erityisesti taulukointia) innostuin tekemään CoolBasicin manuaalille uuden etusivun, sillä alkuperäinen on aina ollut jotenkin tylsä eikä se mahdu ruudulle kokonaan. Lopputuloksesta tuli siisti, ja dynaaminenkin se on. Pistänpä siis sen jakoon, jos jotakuta kiinnostaa. :)

Image

Lataa zippi sen mukaan mitkä funktiokirjastot olet asentanut, ja pura koko höskä CoolBasicin Help -kansioon. (Varmuuskopioi index.html ja pics -kansio... Varmuuden vuoksi)
Attachments
CoolManual - SDK & cbFUN.zip
(17.71 KiB) Downloaded 291 times
CoolManual - cbFUN.zip
(17.65 KiB) Downloaded 274 times
CoolManual - SDK.zip
(13.66 KiB) Downloaded 279 times
Henkru
Advanced Member
Posts: 359
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm

Re: Offtopic

Post by Henkru »

Tuohan on muuten kätevä. Kun foorumiakin pystyy siinä pitämään.
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Offtopic

Post by nevssons »

Koska ihmiset alkavat lisätä taas munia allekirjoituksiinsa, niin minä otan rusinapullan taas käyttöön!
Laitoin isollla, ettei näytäisi niin lyhyeltä
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

Travianin foorumeilla saa laittaa hyötylinkkejä allekirjoitukseen. Miksette menisi sinne?
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic

Post by MikkoK »

Hei olisiko kellään apua GMOD ongelmaan? Meinaan console ei aukea vaikka käynnistysparametriksi olen -console laittanut. Menen nyt koittamaan kun vaihdan näppiksen englantilaiseksi.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

Osaisko joku kertoa minkä niminen tai miksikä kutsutaan "laitetta" joka pitää esim. maitokannua viileänä? Itse olen tälläisiin törmännyt lähinnä huoltoasemilla missä maitokannu on metallisenlevyn tai oikeastaan metallisen laatikon päällä joka pitää maitoa viileänä. Laite ei siis ole mikään iso, sen kokeinen että maitopurkki sen päälle mahtuu. Mikähän mahtaisi olla laitteen nimi?
Image
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic

Post by esa94 »

MikkoK141 wrote:Hei olisiko kellään apua GMOD ongelmaan? Meinaan console ei aukea vaikka käynnistysparametriksi olen -console laittanut. Menen nyt koittamaan kun vaihdan näppiksen englantilaiseksi.
Se avaa sen konsolin. Kai säädit ne suoraan Steamiin?
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic

Post by esa94 »

nevssons wrote:Koska ihmiset alkavat lisätä taas munia allekirjoituksiinsa, niin minä otan rusinapullan taas käyttöön!
Laitoin isollla, ettei näytäisi niin lyhyeltä
RUSINAPULLA FTW!!!!!11!!1111oneone!!!!11!1!!!!one
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic

Post by MikkoK »

esa94 wrote:
MikkoK141 wrote:Hei olisiko kellään apua GMOD ongelmaan? Meinaan console ei aukea vaikka käynnistysparametriksi olen -console laittanut. Menen nyt koittamaan kun vaihdan näppiksen englantilaiseksi.
Se avaa sen konsolin. Kai säädit ne suoraan Steamiin?
Kun nyt sattui näin että. Gmodini on waretettu eli steamin kanssa pelaamisesta ei ole puhettakaan... Oisko kellään apuja tuohon...

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Offtopic

Post by Pettis »

Attention:

Warekeskustelut kielletty. Varoitus ja väliaikaista bannia.

CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic

Post by esa94 »

MikkoK141 wrote:
esa94 wrote:
MikkoK141 wrote:Hei olisiko kellään apua GMOD ongelmaan? Meinaan console ei aukea vaikka käynnistysparametriksi olen -console laittanut. Menen nyt koittamaan kun vaihdan näppiksen englantilaiseksi.
Se avaa sen konsolin. Kai säädit ne suoraan Steamiin?
Kun nyt sattui näin että. *loppu viesti sensuroitu*
Jos näin ikävästi on päässyt sattumaan, ei ikävä kyllä kukaan voi taata, mitä tapahtuu, jos edes avaat koko pelin, eli en usko, että apua heruu.

Se GMOD maksaa siis KYMMENEN EUROA. KYMMENEN. Sillä ei sais ees kokolihapihviä! (Vrt. Kolkyt euroo)
atomimalli
Moderator
Moderator
Posts: 227
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Offtopic

Post by atomimalli »

Vaihdetaampas puheenaihe riemullisempaan.

Tein taannoin(kun viimeksi käyttelin coolbasicia), tämmöisen, mahdollisimman nopean 3d-härpäkkeen.

Ajattelin että ei siinä mitään pyörityksiä tarvita, ne vaan hidastavat joten päädyin jättämään sen pois. Tarkoitus oli korvata se katsomisella neljään suuntaan mutten jaksanut sitä nyt tehdä(hoituu helposti tekemällä neljä mappia).
Spritetkin jäivät puolitiehen mutta korvasin ne piirtokomennoilla.

Tämä on vapaasti käytettävissä jos osaamista soveltamiseen löytyy, armoapuja ei heru :P

Code: Select all

'This is your first 3D-engine!

detail=1
'detail=2

ClsColor 0,32*1.25,90*1.25
Global CamX As Float,CamY As Float,CamDir,CamAng As Float,CamNear As Float, CamFar As Float, CamWidth As Float, SpriteFar, SpriteWidth, CM
Global MapW,MapH
CamNear=0.5
CamFar=9*detail
CamWidth=6*detail'puolet näkyvistä teileistä sivuttaissuunnassa, kannattaa olla noin 2/3 CamFarista
MapW=100
MapH=100
SpriteFar=CamFar+1.5'pitää olla isompi kuin CamFar
SpriteWidth=CamWidth*2'kannattaa olla CamWidthiä isompi

'Dim sprites()

Dim map(MapW,MapH,10) As Float
Const MAPZ=0
Const MAPX=1
Const MAPY=2
Const MAPR=3
Const MAPG=4
Const MAPB=5
Const MAPR2=6
Const MAPG2=7
Const MAPB2=8
Const MAPM=9


For x=0 To MapW'kartan generointi
    For y=0 To MapH
        map(x,y,MAPZ)=1.75+Rnd(0)+Min(0.2,Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10))'korkeus
        map(x,y,MAPX)=x*1+Rnd(0)'pisteen shiftaus, sopii polkujen reunojen muotoiluun jne
        map(x,y,MAPY)=y*1+Rnd(0)
        map(x,y,MAPR)=Rand(34,60)*(0.5-Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10)/8)*(1-Sin((x-y)*10)/4)*1.25
        map(x,y,MAPG)=Rand(100,120)*(0.5-Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10)/4)*(1-Sin((x-y)*10)/2)*1.25
        map(x,y,MAPB)=Rand(20,30)*(0.5-Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10)/4)*(1-Sin((x-y)*10)/4)*(1+((Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10))>0.5)*8)*1.25
        map(x,y,MAPR2)=Rand(35,60)*(0.5-Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10)/8)*(1-Sin((x-y)*10)/4)*1.25
        map(x,y,MAPG2)=Rand(100,120)*(0.5-Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10)/4)*(1-Sin((x-y)*10)/2)*1.25
        map(x,y,MAPB2)=Rand(20,30)*(0.5-Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10)/4)*(1-Sin((x-y)*10)/4)*(1+((Sin(y*40)*Sin(x*40)*Sin((x+y)*10))>0.5)*8)*1.25
        map(x,y,MAPM)=Rand(1)
        Color (map(x,y,MAPR2)+map(x,y,MAPR))/2,(map(x,y,MAPG2)+map(x,y,MAPG))/2,(map(x,y,MAPB2)+map(x,y,MAPB))/2
        Dot x,y
    Next y
Next x

DrawScreen
'WaitKey
CamDir=1

Repeat
    CamX=Sin(Timer()/90.0)*20-30
    CamY=Sin(Timer()/124.0)*20-25
    
    remstart
    //spritet kauempaa
    For y=Max(0,-camy+SpriteFar) To Max(0,-camy+CamFar) Step -1
        For x=Max(0,-CamX-SpriteWidth) To Max(0,-CamX+SpriteWidth)
            If Sin(x^2*y^3)>0.985 Then
                Color 80,50,0
                k#=40/(map(x,y,MAPY)+CamY)
                Box (map(x,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+200-k/2,map(x,y,MAPZ)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+100-k*5+1,k,k*5
                Color 30,80,10
                Ellipse (map(x,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+200-k*5,map(x,y,MAPZ)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+100-k*25+1, k*10, k*20           
            EndIf
        Next x
    Next y
    remend
    //maa ja spritet
    For y=Max(0,-camy+CamFar) To Max(0,-camy+CamNear) Step -1
        For x=Max(0,-CamX-CamWidth) To Max(0,-CamX+CamWidth)
            
            'Color map(x,y,MAPR),map(x,y,MAPG),map(x,y,MAPB)
            Fill(x,y)
            If Sin(x^2*y^3)>0.985 Then
                Color 80,50,0
                k#=40/(map(x,y,MAPY)+CamY)
                Box (map(x,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+200-k/2,map(x,y,MAPZ)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+100-k*5+1,k,k*5
                Color 30,80,10
                Ellipse (map(x,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+200-k*5,map(x,y,MAPZ)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+100-k*25+1, k*10, k*20 
                Color 15,40,5
                Ellipse (map(x,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+200-k*5,map(x,y,MAPZ)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+100-k*25+1, k*10, k*20,0
            EndIf
            'Trifill(map(x,y,MAPX),    map(x,y,MAPY),    map(x+1,y,MAPX),map(x+1,y,MAPY),map(x,y+1,MAPX),map(x,y+1,MAPY))
            'Trifill(map(x+1,y+1,MAPX),map(x+1,y+1,MAPY),map(x+1,y,MAPX),map(x+1,y,MAPY),map(x,y+1,MAPX),map(x,y+1,MAPY))
        Next x
    Next y
    
    SetWindow ""+FPS()
    DrawScreen
Forever

Function Fill(x,y)

    If map(x,y,MAPM) Then
        x1=(map(x+1,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x+1,y,MAPY)+CamY)+200
        y1=map(x+1,y,MAPZ)*300/       (map(x+1,y,MAPY)+CamY)+100
        x2=(map(x,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+200
        y2=map(x,y,MAPZ)*300/       (map(x,y,MAPY)+CamY)+100
        x3=(map(x+1,y+1,MAPX)+CamX)*300/(map(x+1,y+1,MAPY)+CamY)+200
        y3=map(x+1,y+1,MAPZ)*300/       (map(x+1,y+1,MAPY)+CamY)+100
        x4=(map(x,y+1,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y+1,MAPY)+CamY)+200
        y4=map(x,y+1,MAPZ)*300/(       map(x,y+1,MAPY)+CamY)+100
        'Print x4+" "+x1+" "+x2+" "+x3
    Else
        x1=(map(x,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y,MAPY)+CamY)+200
        y1=map(x,y,MAPZ)*300/       (map(x,y,MAPY)+CamY)+100
        x2=(map(x+1,y,MAPX)+CamX)*300/(map(x+1,y,MAPY)+CamY)+200
        y2=map(x+1,y,MAPZ)*300/       (map(x+1,y,MAPY)+CamY)+100
        x3=(map(x,y+1,MAPX)+CamX)*300/(map(x,y+1,MAPY)+CamY)+200
        y3=map(x,y+1,MAPZ)*300/       (map(x,y+1,MAPY)+CamY)+100
        x4=(map(x+1,y+1,MAPX)+CamX)*300/(map(x+1,y+1,MAPY)+CamY)+200
        y4=map(x+1,y+1,MAPZ)*300/       (map(x+1,y+1,MAPY)+CamY)+100
    EndIf
    Color map(x,y,MAPR),map(x,y,MAPG),map(x,y,MAPB)

    
    If y2<=y1 Then 'jos p2 on ylempänä kuin p1 vaihdetaan niiden paikkaa
        tmp=y1
        y1=y2
        y2=tmp
        
        tmp=x1
        x1=x2
        x2=tmp
        a+1
    EndIf
    
    If y3<=y1 Then 'jos p3 on ylempänä kuin p1 vaihdetaan niiden paikkaa
        tmp=y1
        y1=y3
        y3=tmp
        
        tmp=x1
        x1=x3
        x3=tmp
        
    EndIf
    
    If y3<=y2 Then 'jos p3 on ylempänä kuin p2 vaihdetaan niiden paikkaa
        tmp=y2
        y2=y3
        y3=tmp
        
        tmp=x2
        x2=x3
        x3=tmp
        a+1
    EndIf
    
    'pisteet ovat nyt järjestyksessä
    'ylhäältä alas p1(x1,y1), p2(x2,y2), p3(x3,y3)
    dy1=y2-y1'pystysuora matka p1:sta p2:seen
    dx1=x2-x1'vaakasuora matka p1:sta p2:seen
    dy2=y3-y1'pystysuora matka p1:sta p3:meen
    dx2=x3-x1'vaakasuora matka p1:sta p3:meen

    If dy1 Then 'jos kolmion yläosa on pidempi kuin 0
    'käydään läpi kaikki vaakaviivat kolmion yläosassa(p1-p2)
        For i = y1 To y2
            'lasketaan seuraava x-koordinaatti p1:stä p2:seen
            ax=x1+((i-y1)*dx1)/dy1
            'lasketaan seuraava x-koordinaatti p1:stä p3:meen
            bx=x1+((i-y1)*dx2)/dy2
            If bx>ax Then
                Box ax,i,bx-ax,1 'piirretään viiva kolmion reunojen välille
            Else
                Box ax+(bx-ax),i,-(bx-ax),1
            EndIf
        Next i
    EndIf
    
    dy1=y3-y2'pystysuora matka p2:sta p3:meen
    dx1=x3-x2'vaakasuora matka p2:sta p3:meen
    
    If dy1 Then 'jos kolmion alaosa on pidempi kuin 0
    'käydään läpi kaikki vaakaviivat kolmion alaosassa(p2-p3)
        For i = y2 To y3
            'lasketaan seuraava x-koordinaatti p2:stä p3:meen
            ax=x2+((i-y2)*dx1)/dy1
            'lasketaan seuraava x-koordinaatti p1:stä p3:meen
            bx=x1+((i-y1)*dx2)/dy2
            If bx>ax Then
                Box ax,i,bx-ax,1 'piirretään viiva kolmion reunojen välille
            Else
                Box ax+(bx-ax),i,-(bx-ax),1
            EndIf
        Next i
    EndIf

    
    'TOINEN KOLMIO
    Color map(x,y,MAPR2),map(x,y,MAPG2),map(x,y,MAPB2)
    'a=2
    'Print a
    Select a'hassu optimaatio, taitaa bugata mutta virheet jää suurimmaksi osaksi piiloon kumpareitten takapuolelle
        Case 0
            x1=x4
            y1=y4
        Case 1
            x2=x4
            y2=y4
        Case 2
            x3=x4
            y3=y4
    EndSelect

    If y2<y1 Then 'jos p2 on ylempänä kuin p1 vaihdetaan niiden paikkaa
        tmp=y1
        y1=y2
        y2=tmp
        
        tmp=x1
        x1=x2
        x2=tmp
    EndIf
    
    If y3<y1 Then 'jos p3 on ylempänä kuin p1 vaihdetaan niiden paikkaa
        tmp=y1
        y1=y3
        y3=tmp
        
        tmp=x1
        x1=x3
        x3=tmp
    EndIf
    
    If y3<y2 Then 'jos p3 on ylempänä kuin p2 vaihdetaan niiden paikkaa
        tmp=y2
        y2=y3
        y3=tmp
        
        tmp=x2
        x2=x3
        x3=tmp
    EndIf
    
    'pisteet ovat nyt järjestyksessä
    'ylhäältä alas p1(x1,y1), p2(x2,y2), p3(x3,y3)
    dy1=y2-y1'pystysuora matka p1:sta p2:seen
    dx1=x2-x1'vaakasuora matka p1:sta p2:seen
    dy2=y3-y1'pystysuora matka p1:sta p3:meen
    dx2=x3-x1'vaakasuora matka p1:sta p3:meen
    
   'remstart
    If dy1 Then 'jos kolmion yläosa on pidempi kuin 0
    'käydään läpi kaikki vaakaviivat kolmion yläosassa(p1-p2)
        For i = y1 To y2
            'lasketaan seuraava x-koordinaatti p1:stä p2:seen
            ax=x1+((i-y1)*dx1)/dy1
            'lasketaan seuraava x-koordinaatti p1:stä p3:meen
            bx=x1+((i-y1)*dx2)/dy2
            If bx>ax Then
                Box ax,i,bx-ax,1 'piirretään viiva kolmion reunojen välille
            Else
                Box ax+(bx-ax),i,-(bx-ax),1
            EndIf
        Next i
    EndIf
    
    dy1=y3-y2'pystysuora matka p2:sta p3:meen
    dx1=x3-x2'vaakasuora matka p2:sta p3:meen
    
    If dy1 Then 'jos kolmion alaosa on pidempi kuin 0
    'käydään läpi kaikki vaakaviivat kolmion alaosassa(p2-p3)
        For i = y2 To y3
            'lasketaan seuraava x-koordinaatti p2:stä p3:meen
            ax=x2+((i-y2)*dx1)/dy1
            'lasketaan seuraava x-koordinaatti p1:stä p3:meen
            bx=x1+((i-y1)*dx2)/dy2
            If bx>ax Then
                Box ax,i,bx-ax,1 'piirretään viiva kolmion reunojen välille
            Else
                Box ax+(bx-ax),i,-(bx-ax),1
            EndIf
        Next i
    EndIf
    'remend

    
EndFunction
Detailia voi vaihtaa ensimmäisiltä riveiltä, se ei vaikuta muuhun kuin näköetäisyyteen.

cce oli ottanut hienon kuvan mutta kadotin sen. Puhelimella on vähän paha ottaa kuvia CoolBasic-ohjelmista.
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

Aika hieno. Detail=1 pyöri FPS siinä 20 tienoilla ja kun laittoi detailin arvoksi kaksi niin FPS tippu jo 12 paikkeille. Laitoin detail=6, sillä sai jo aika hienon näköisen maiseman aikaan mutta FPS tippuikin jo alle viiden...
Image
Locked