Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Offtopic

Post by iTKEVAnAKKI »

Grandi wrote:iTKEVAnAKKI: No saatiinhan me jo uusin versio CoolRacerista ja lopullinen versio KGA:sta, eikö ne riitä? ;)
Tarkoitin tuota "kannustukseksi" :P Eli eihän tähän mennessä ilmestyneissä peleissä ole mitään vikaa, mutta tulis vaan parempia pelejä ;)
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Offtopic

Post by CCE »

Chaosworm wrote:... Mitäs muut saitte? ...
Wacom Bamboo One piirtopöydän sekä kaasunaamarin 8)
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

Nyt siis RPG Maker 2000 projektini on täysin lähes valmis ja sen voi ladata tästä.

En vielä saanut kovin selkeää käsitystä siitä, että saanko tehdä tuota projektia varten oman topicin yleiseen keskusteluun, joten ilmoitan siitä vain tässä offtopic-ketjussa. Kommentteja, kiitos. Laitan kuvan kohta.

Ensimmäinen bugi löytyikin jo. Anteeksi siitä. Se tulee toisessa kylässä, kun yrittää mennä sisään niin teleporttautuukin edelliseen mappiin.
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

MBnet - 27.12.2007: Pelien väkivalta kiihdyttää jälleen

Uskon osittain siihen mitä tuossa uutisessa kerrotaan. Omaa käytöstäni miettiessä olen huomannut että joskus voi muuttua aggressiiviseksi vaikka olen yleensä aina ollut rauhallinen persoona, on elämässä kyllä muutoksiakin tapahtunut että voiko syytä nyt laittaa esimerkiksi pelkästään pelien syyksi. Itselleni voisin sanoa sen korkeintaan osatekijäksi aggressiivisuuteen, luulisin että kyllä väkivaltaiset televisio ohjelmat ja elokuvat vaikuttaisivat myös pitemmän päälle.

Mitä mieltä te muut olette asiasta? Vaikuttaako pelien väkivalta?
Image
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Offtopic

Post by CCE »

Kyllähän se pelien väkivalta kasvaviin lapsiin vaikuttaa, jos vaikka joka päivä kouluun mennessä näkisi jonkun hakkaavan toista kadun kulmassa, eiköhän sekin turruttaisi väkivaltaan.

Mutta pelien täydellinen kieltäminen? Hah, silkkaa utopiaa, kieltäisivät vaikka näin aluksi sen tupakan, uskoisin sillä olevan hieman pelejä enemmän negatiivisia vaikutuksia ;)

Edit: Ja mitä omaan agressiivisuuteesi tulee, kannattaa ottaa huomioon oma elämäntilanteesi, esim. murrosikä voi aiheuttaa tälläistä käyttäytymistä.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Mulla on ollut huonot hermot pienestä pitäen, enkä ole huomannut pelien lisäävän agressiivisuuttani millään tapaa.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic

Post by koodaaja »

Lol, kerrankin tuli randomifaktalle käyttöä: antiikin Kreikassa epäiltiin, että luku- ja kirjoitustaito tekevät nuorista kieroja ja väkivaltaisia. Uuden asian mollaaminen on wanha juttu. Ja itse ainakin kiihdyn agressiivisesta ja nopeatempoisesta musiikista enemmän kuin väkivaltapeleistä. Tiedä sitten tuosta väkivaltaan turtumisesta... ei ole kokemusta kun en pelaa juurikaan räiskintä- yms. pelejä, mitä nyt randomisti Haloa kavereiden luona.
AllAh -Guest

Re: Offtopic

Post by AllAh -Guest »

Jos tuntisitte mut paremmin ette varmaan ihmettelisi sitä että suunnittelen taas uutta peliä.
Toistaiseksi nimetön RPG/Toiminta-peli.
Juonta olen vähän miettiny enkä mitään muuta. :lol:

Saas nähdä mitä tulee
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic

Post by koodaaja »

Hyvin tuttua minullekin ;D uusia projekteja tulee kuin sieniä sateella ja menee kuin syksyisin puista lehtiä (sepäs oli runollista..). Huomenna voisi tehdä semmoisen hianon tempauksen kuin yhden päivän projekti. Aamulla keksii idean, pitää kymmenen tunnin suunnittelu-, piirtämis- ja ohjelmointimaratonin ja son siinä XD Eimut, tämän olen oikeasti pitkään ajatellut tekeväni - joskus. Ehkä huomenna, ehkä vuoden päästä :S

Whaa, kolmesataa postia (eikä (paljoa) postcountinkasvatusviestejä =) ) ja näiden kunniaksi hiano avatari ;D siihen taisin uhrata peräti kaksi minuuttia kallista aikaani, kerrankin sain nopeasti aikaan piirroksen, josta pidän o:
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Offtopic

Post by CCE »

Itsekkin olen tekemässä uutta projektia, tarkoituksena olisi kuitenkin saada ensin valmiiksi monipuolinen peliengine, josta saisi sitten hyvinkin erilaisia pelejä vähän tweekkaamalla.

koodaaja: Upea tuo uusi avatarisi :D
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Offtopic

Post by -Z- »

CCE wrote:Itsekkin olen tekemässä uutta projektia...

koodaaja: Upea tuo uusi avatarisi :D
Sama täällä :) Strategiapeliä tässä yritän nyt koodailla, mutta suurinkaan into ei korvaa puutteellisia taitoja. Tulette vielä kuulemaan valitustani ongelmat-osiossa :>

koodaaja: Upea uusi avatarisi ei näy :S

edit: Eli selain lataa sivun loppuun, mutta spiraali jää pyörimään tuonne firefoxin nurkkaan vielä n.15 sekunniksi, jonka aikana koodaajan avan tilalla näkyy pelkkä neliö. Tämän jälkeen selain lopettaa lataamisen, ja avan tilalla näkyy pelkkä teksti: "user avatar" :'<
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic

Post by koodaaja »

-Z- wrote:
CCE wrote:Itsekkin olen tekemässä uutta projektia...

koodaaja: Upea tuo uusi avatarisi :D
Sama täällä :) Strategiapeliä tässä yritän nyt koodailla, mutta suurinkaan into ei korvaa puutteellisia taitoja. Tulette vielä kuulemaan valitustani ongelmat-osiossa :>

koodaaja: Upea uusi avatarisi ei näy :S

edit: Eli selain lataa sivun loppuun, mutta spiraali jää pyörimään tuonne firefoxin nurkkaan vielä n.15 sekunniksi, jonka aikana koodaajan avan tilalla näkyy pelkkä neliö. Tämän jälkeen selain lopettaa lataamisen, ja avan tilalla näkyy pelkkä teksti: "user avatar" :'<
Mitämitämitämitä o: hostina käytän imageshackia, kyllä sieltä on ainakin ennen kuvat näkyneet, ei pitäisi siitä olla kiinni.. ( kiitos CCE:lle kehuista X) huomasin vasta herättyäni, että se näyttää keskaria oikeanpuoleisella kädellään o.o;; vaan eipä tuo haittaa, kiva anarkistinen vivahde :> )

Strategiapeli ei itseasiassa ole mitenkään hirveän hankala, jos koodin rakenteen on etukäteen suunnitellut tarkasti. Mikäli sen jaksaa : D
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Offtopic

Post by -Z- »

koodaaja wrote:
-Z- wrote:
CCE wrote:Itsekkin olen tekemässä uutta projektia...

koodaaja: Upea tuo uusi avatarisi :D
Sama täällä :) Strategiapeliä tässä yritän nyt koodailla, mutta suurinkaan into ei korvaa puutteellisia taitoja. Tulette vielä kuulemaan valitustani ongelmat-osiossa :>

koodaaja: Upea uusi avatarisi ei näy :S

edit: Eli selain lataa sivun loppuun, mutta spiraali jää pyörimään tuonne firefoxin nurkkaan vielä n.15 sekunniksi, jonka aikana koodaajan avan tilalla näkyy pelkkä neliö. Tämän jälkeen selain lopettaa lataamisen, ja avan tilalla näkyy pelkkä teksti: "user avatar" :'<
Mitämitämitämitä o: hostina käytän imageshackia, kyllä sieltä on ainakin ennen kuvat näkyneet, ei pitäisi siitä olla kiinni.. ( kiitos CCE:lle kehuista X) huomasin vasta herättyäni, että se näyttää keskaria oikeanpuoleisella kädellään o.o;; vaan eipä tuo haittaa, kiva anarkistinen vivahde :> )

Strategiapeli ei itseasiassa ole mitenkään hirveän hankala, jos koodin rakenteen on etukäteen suunnitellut tarkasti. Mikäli sen jaksaa : D
Oi! Nyt se näkyy! Söpö. <3

Ja minulla on aika selkeä visio siitä mitä tuleman pitää 8-) Pelimoottori kaikessa yksinkertaisuudessaan löytyy "esimerkit ja tutoriaalit"-alueelta. Voit liikuttaa kahta lehmää ruudukossa o.O Kyllähän se vielä hieman kusee, mutta virheetkin on tehty korjattavaksi, ja aidat kiipeilemiseen.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
AllAh -Guest

Re: Offtopic

Post by AllAh -Guest »

Omassa pelissäni tulee parhaiten tehtyjä olemaan graffat(niihin panostan) ja tarina(jos saan hyvää:D). Pelimoottoriin yritän saada jtn hyvääkin,vaikka koodaustaidot aika olemattomat onkin. Keväästä asti olen koodaillut enemmän tai vähemmän aktiivisesti,ja ensimmäisen pelini( :lol: ) olen jo julkaissut täällä.
Ehkäpä serkku voisi auttaa pelimoottorin tekemisessä kun(en viitsi sanoa jos) ongelmia ilmenee.
AllAh -Guest

Re: Offtopic

Post by AllAh -Guest »

Ja koska en voi editoida kun olen unohtanut salasanani niin pistän tuplapostin.

Miten pelki alkaa?

Päähenkilö (miespuolinen,muuta tietoa ei vielä ole) herää rannalta kuolleena :mrgreen:

Kyllä,kaikki selviää teille jos joskus paljastelen lisää juonesta
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic

Post by koodaaja »

AllAh -Guest wrote:Ja koska en voi editoida kun olen unohtanut salasanani niin pistän tuplapostin.

Miten pelki alkaa?

Päähenkilö (miespuolinen,muuta tietoa ei vielä ole) herää rannalta kuolleena :mrgreen:

Kyllä,kaikki selviää teille jos joskus paljastelen lisää juonesta
Herää kuolleena? Aivan mahtavan kuuloinen alkushokki pelille ^^ Ihan pienenä ehdotuksena pelimoottorin kannalta, että pää, vartalo ja raajat kannattaa piirtää ja animoida erikseen. Sitten on helppo piirrellä erilaisia haarniskoja sun muita eikä pelin syömä tila kasva suureksi ( pitkät nettilataukset karkoittavat yllättävän paljon kokeilijoita.. ) Ja kyllä se koodauspuolikin siitä. Suunnittelet vain tarkasti ja yrität pitää sorsan selkeänä..
AllAh -Guest

Re: Offtopic

Post by AllAh -Guest »

Pikkuveljeltä tais varvas murtua :|
koodaaja wrote:
AllAh -Guest wrote:Ja koska en voi editoida kun olen unohtanut salasanani niin pistän tuplapostin.

Miten pelki alkaa?

Päähenkilö (miespuolinen,muuta tietoa ei vielä ole) herää rannalta kuolleena :mrgreen:

Kyllä,kaikki selviää teille jos joskus paljastelen lisää juonesta
Herää kuolleena? Aivan mahtavan kuuloinen alkushokki pelille ^^ Ihan pienenä ehdotuksena pelimoottorin kannalta, että pää, vartalo ja raajat kannattaa piirtää ja animoida erikseen. Sitten on helppo piirrellä erilaisia haarniskoja sun muita eikä pelin syömä tila kasva suureksi ( pitkät nettilataukset karkoittavat yllättävän paljon kokeilijoita.. ) Ja kyllä se koodauspuolikin siitä. Suunnittelet vain tarkasti ja yrität pitää sorsan selkeänä..
Katsos kun ajattelin etten hirveesti tunge erilaista kamaa,päähenkilö säilyy melkein samanlaisena.
Juu-u,herää kuolleena ja sen pitää seikkailla erilaisten vaarojen ja vaikeusten läpi,herättää itsensä eloon ja muuta paskaa. :D
Eikö kuulosta ihanalta.
Toissapäivänä istuskelin autossa ja mietin koko juonen alustavasti läpi.

Siihen muutama sivuhenkilö ja kaikki on hyvin.
Pahiksetkin on jo tiedossa.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

EDIT: Ongelma korjattu, en tarvitsekaan apua
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Offtopic

Post by iTKEVAnAKKI »

CCE wrote: Mutta pelien täydellinen kieltäminen? Hah, silkkaa utopiaa, kieltäisivät vaikka näin aluksi sen tupakan, uskoisin sillä olevan hieman pelejä enemmän negatiivisia vaikutuksia ;)
Ennemmin alkoholin. Tupakasta on haittaa vain itsellensä, viinasta muillekkin.

Joo, ei se pelien vika ole. Eikä oikeastaan minkään muunkaan. Jos ruvettaisiin kieltämään kaikki vähänkin väkivaltainen niin koulukin pitäisi kieltää.

Ittelläni on nyt tekeillä paras pelimoottorini mitä olen koskaan tehnyt. Ja illalla laitan pienen betan tästä pelistä(että kerkeää vuoden paras peli-äänestykseen ;) )
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

Kyllä tupakastakin on haittaa muille... Kun sitä savua nimittäin kulkeutuu kaikkien muidenkin lähelläolevien ihmisten keuhkoihin...

Okei, no alkoholi kyllä vaikuttaa käyttäjänsä (meinasin kirjoittaa pelaajansa, väsyttää vähäsen) aivoihin, ja siitä kylläkin oli varmaankin tuossa edellisessä viestissä kyse.
Locked