Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Kerros vähän lisää, kun en ole näihin tällaisiin tutustunut. Tekisikö se tilekarttoja ja jos ei niin tekisikö se parempia karttoja kuin tilekartat ovat? Voisiko niitä käyttää minkälaisessa projektissa tahansa? Perustuisiko se siihen, että kartta olisi jaettu pienempiin osiin? Tukisiko se isometrisyyttä 2D:n ohessa? Tallennetaanko karttaan kaikki tiedot vai jätetäänkö kartan koonti ohjelmoijan vastuulle?
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Offtopic

Post by TheFish »

Veikkaisin että nakki tarkoitti tilekarttaeditoria kuten tilester ja tilegen. En ainakaan muita loogisia vaihtoehtoja keksi, koska eihän cb:lle olisi oikeastaan mitään järkeä tehdä uutta karttamoottoria.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Onko Harakan autopelissä siis tilekarttaeditori? 0__o
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Offtopic

Post by Harakka »

Grandi wrote:Onko Harakan autopelissä siis tilekarttaeditori? 0__o
On. Omaa tiedostomuotoa käytän, se on tosin aika simppeli, mutta riittävä tällaiseen peliin. Palikoista kerrotaan niiden numero (mikä pala: mutka, suora, vino ym.), niiden sijainti ja kääntökulma. Peli hakee sitten itse mustavalkoisen törmäyskartan ja luo tähän tekstuurit ja kääntää sen oikein päin. Palikat ovat typessä.

EDIT: Cool Racer on muuten edistynyt huomattavasti, mutta aion kehittää nykyistä versiota pitkälle ennen kuin julkaisen sen. Perusparannuksia kuten auton ja radan valitseminen ilman pelin uudelleenkäynnistystä on tehty ja kasailen erityyppisiä kisamuotoja (moottoritiellä kaahailu, kaupunkikisat, mummojen liiskaus..). Autojen hajoaminen on myös tulossa ja osittain valmis. Tietokonekuskien tekoälyä en ole vielä aloittanut, saa nähdä miten se onnistuu. Peli edistyy hitaasti ja jaksoittain, koska tällä hetkellä on niin paljon muita hommia tehtävänä. =/
Last edited by Harakka on Sun Apr 06, 2008 8:29 pm, edited 1 time in total.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Kuulostaa sen verran hienolta, että itse olen valmis tulemaan mukaan tiimiin, jos uutta tälläistä ruvetaan väsäämään.
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Offtopic

Post by TheFish »

Tähän väliin voisi tietysti miettiä, että kannattaako editoria tehdä cb:llä vai jollain hieman paremmin tarkoitukseen sopivalla kielellä.
Jos siinä käyttettäisiin javaa, niin voisin itse (ehkä) tulla mukaan, mutta muita kieliä en kunnolla osaa (cb:tä lukuun ottamatta).
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Offtopic

Post by iTKEVAnAKKI »

Nojoo, Harakalla taisi olla oma systeemi, mutta tarkoitin Tilegenin ja Tilesterin tapaista ohjelmaa.

Voi olla et java saattais olla järkevämpi, mutta itse en osaa, ja jos koodattaisiin javalle niin silloin kuka vaan ceebeeläinen ei voisi lisätä ominaisuuksia. Ja cblle on tullut aika kiitettävästi käyttöliittymä funktioita. Ja onhan jo olemssa cbdraw(vai mikä nyt olikaa).
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Offtopic

Post by TheFish »

Ehkä cb yhteisölle olisi tosiaan paras tehdä cb:llä se, mutta tuossa cb:n käytössä itseäni pelottaa vain yksi asia: suoritinkäyttö.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Offtopic

Post by SPuntte »

TheFish wrote:Ehkä cb yhteisölle olisi tosiaan paras tehdä cb:llä se, mutta tuossa cb:n käytössä itseäni pelottaa vain yksi asia: suoritinkäyttö.
Minua pelottaa kyllä vielä sitäkin enemmän ne kaikille cb-foorumilaisille niin tutut kolme kirjainta.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Ottakaa ne haasteena :D Sitäpaitsi voitaisiin määrätä että projektia jatkettaessa täytyy FVD:n olla päällä, jos se yhtään auttaisi. Mutta nyt nakki teet sen aiheen, että nähdään tarkemmin ketkä ois valmiita tulemaan mukaan ja millä tavalla.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic

Post by koodaaja »

Grandi wrote:Ottakaa ne haasteena :D Sitäpaitsi voitaisiin määrätä että projektia jatkettaessa täytyy FVD:n olla päällä, jos se yhtään auttaisi. Mutta nyt nakki teet sen aiheen, että nähdään tarkemmin ketkä ois valmiita tulemaan mukaan ja millä tavalla.
Itse en ole ikinä tykästynyt FVD:hen, sen käyttö on puhdasta masokismiä. Jos edes voisi vain määritellä tyyliin "Dim muuttuja% = 4", mutta kun ei. Pitää varata omat rivit tai vaihtoehtoisesti kaksoispisteillä säätää. Tai jos tämän saa jotenkin kätsymmin toimimaan, niin kertokaa ihmeessä. Periaatteen puolesta tuota olisi kiva pitää päällä. Ei, kymmenien muuttujen dimmirivi alussa ei ole erityisen ihastuttava.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

koodaaja wrote:Ei, kymmenien muuttujen dimmirivi alussa ei ole erityisen ihastuttava.
Mä oon aina aatellut silleen, että ne määrittelyt vaan kaunistaa koodia. Siksi nykyään määrittelen kaikki muuttujat ennen käyttöä, vaikka en FVD:iä käytäkkään. Ja toi on munkin mielestä tyhmää
että sitä arvoa ei voi laittaa dimiin, kun se kerran funktion parametreissa toimii.
jabanii
Member
Posts: 93
Joined: Tue Aug 28, 2007 9:23 pm

Re: Offtopic

Post by jabanii »

Grandi wrote:
koodaaja wrote:Ei, kymmenien muuttujen dimmirivi alussa ei ole erityisen ihastuttava.
Mä oon aina aatellut silleen, että ne määrittelyt vaan kaunistaa koodia. Siksi nykyään määrittelen kaikki muuttujat ennen käyttöä, vaikka en FVD:iä käytäkkään. Ja toi on munkin mielestä tyhmää
että sitä arvoa ei voi laittaa dimiin, kun se kerran funktion parametreissa toimii.
Kyllä täällä FVD:llä saa virheettömämpää koodia, koska silloin kääntäjä osaa ennakoida jotkut virheet ja varoittaa niistä. Esim. Sinulla on globaali muuttuja nimeltä pelaajan_nimi. Sitten teet funktion, millä luodaan botteja. Tämä funktion sisältää muuttujan, minkä olet huolimattomana nimennyt samaksi, kuin tuo edellinen, eli pelaajan_nimi. Jos et määrittele tuota Dim:llä, niin kääntäjä päästää koodin läpi ja ohjelma ei toimi oikein ja voi jopa aiheuttaa MAV:n. FVD:n ollessa päällä kääntäjä huomaa tämän, eikä päästä koodia läpi ennen, kuin koodi on korjattu.

Itsekkään en pidä tuosta, että koodia ei voi määritellä tyyliin Dim PII = 3.14 As Double, mutta onneksi en enään CB:tä kovasti käytäkkään.
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic

Post by Jare »

jabanii wrote: Kyllä täällä FVD:llä saa virheettömämpää koodia, koska silloin kääntäjä osaa ennakoida jotkut virheet ja varoittaa niistä.
Tuo on totta. Itse taas en pidä FVD:stä sen takia, että GOTO:t eivät toimi sen kanssa. (Ja kun CB:ssä on funktiorajoitus, tulevat GOTO:t tarpeeseen koodin jakamisessa lohkoihin).

Yritän kehittää työkalua muuttujiin ym. liittyvien koodivirheiden paljastamiseksi ja toivon saavani jotakin pian näytille.
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Offtopic

Post by Harakka »

Pistinpä pienen valokuvagallerian pystyyn. Käykääs kurkkaamassa www.gallery.onetron.net/ ja kommentoikaa mitä tykkäätte. :)

Tämmöisellä kameralla pääosin kuvailen. Ihan pätevä peli. Kuvia alkaa olla kasassa jo vajaa 20 000. Joku ammatti tästä olisi unelmana saada.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
mokkeri
Member
Posts: 84
Joined: Sat Apr 05, 2008 9:22 pm

Re: Offtopic

Post by mokkeri »

Harakka wrote:Pistinpä pienen valokuvagallerian pystyyn. Käykääs kurkkaamassa www.gallery.onetron.net/ ja kommentoikaa mitä tykkäätte. :)

Tämmöisellä kameralla pääosin kuvailen. Ihan pätevä peli. Kuvia alkaa olla kasassa jo vajaa 20 000. Joku ammatti tästä olisi unelmana saada.
Upeita kuvia! Ammattimaisia suorastaan :)
asd
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Ihan hienoja kuvia. Itse en kyllä tykkää kuvista joissa on ihmisiä, minusta maisemat ovat hienompia.
User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: Offtopic

Post by vilQuri »

Juu todella hienoja kuvia. Mielestäni parhaat olivat: köysi ja panoraamakuvat
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Jesh, meiku vähän owni TET:issä. Työpäivät oli kaavailtu 9.00 - 15.00, mutta sain sovittua 9.30 - 13.30, eli kaksi tuntia vähemmän. Tämähän tekee viikossa peräti 10 tuntia vähemmän työtunteja, että repikääs siitä :D
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Offtopic

Post by Harakka »

Grandi wrote:Jesh, meiku vähän owni TET:issä. Työpäivät oli kaavailtu 9.00 - 15.00, mutta sain sovittua 9.30 - 13.30, eli kaksi tuntia vähemmän. Tämähän tekee viikossa peräti 10 tuntia vähemmän työtunteja, että repikääs siitä :D
Itse olin TET:issä Salon Tietoasemalla. Pelattiin joka päivä oikeesti ainakin tunti Far Crytä (ehkä kaksikin) - yksi tyyppi toi vaan asennus-CD:n ja käski kokeilla jos se toimisi yhessä koneessa. Saatiin pelailla sitten aika paljon kun tehtävää ei riittänyt jatkuvasti. :P Vähän tylsää siinä ehti tulla mutta pääosin oli hauskaa.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Locked