Offtopic
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Offtopic
Kerros vähän lisää, kun en ole näihin tällaisiin tutustunut. Tekisikö se tilekarttoja ja jos ei niin tekisikö se parempia karttoja kuin tilekartat ovat? Voisiko niitä käyttää minkälaisessa projektissa tahansa? Perustuisiko se siihen, että kartta olisi jaettu pienempiin osiin? Tukisiko se isometrisyyttä 2D:n ohessa? Tallennetaanko karttaan kaikki tiedot vai jätetäänkö kartan koonti ohjelmoijan vastuulle?
Re: Offtopic
Veikkaisin että nakki tarkoitti tilekarttaeditoria kuten tilester ja tilegen. En ainakaan muita loogisia vaihtoehtoja keksi, koska eihän cb:lle olisi oikeastaan mitään järkeä tehdä uutta karttamoottoria.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Offtopic
Onko Harakan autopelissä siis tilekarttaeditori? 0__o
Re: Offtopic
On. Omaa tiedostomuotoa käytän, se on tosin aika simppeli, mutta riittävä tällaiseen peliin. Palikoista kerrotaan niiden numero (mikä pala: mutka, suora, vino ym.), niiden sijainti ja kääntökulma. Peli hakee sitten itse mustavalkoisen törmäyskartan ja luo tähän tekstuurit ja kääntää sen oikein päin. Palikat ovat typessä.Grandi wrote:Onko Harakan autopelissä siis tilekarttaeditori? 0__o
EDIT: Cool Racer on muuten edistynyt huomattavasti, mutta aion kehittää nykyistä versiota pitkälle ennen kuin julkaisen sen. Perusparannuksia kuten auton ja radan valitseminen ilman pelin uudelleenkäynnistystä on tehty ja kasailen erityyppisiä kisamuotoja (moottoritiellä kaahailu, kaupunkikisat, mummojen liiskaus..). Autojen hajoaminen on myös tulossa ja osittain valmis. Tietokonekuskien tekoälyä en ole vielä aloittanut, saa nähdä miten se onnistuu. Peli edistyy hitaasti ja jaksoittain, koska tällä hetkellä on niin paljon muita hommia tehtävänä. =/
Last edited by Harakka on Sun Apr 06, 2008 8:29 pm, edited 1 time in total.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Offtopic
Kuulostaa sen verran hienolta, että itse olen valmis tulemaan mukaan tiimiin, jos uutta tälläistä ruvetaan väsäämään.
Re: Offtopic
Tähän väliin voisi tietysti miettiä, että kannattaako editoria tehdä cb:llä vai jollain hieman paremmin tarkoitukseen sopivalla kielellä.
Jos siinä käyttettäisiin javaa, niin voisin itse (ehkä) tulla mukaan, mutta muita kieliä en kunnolla osaa (cb:tä lukuun ottamatta).
Jos siinä käyttettäisiin javaa, niin voisin itse (ehkä) tulla mukaan, mutta muita kieliä en kunnolla osaa (cb:tä lukuun ottamatta).
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Re: Offtopic
Nojoo, Harakalla taisi olla oma systeemi, mutta tarkoitin Tilegenin ja Tilesterin tapaista ohjelmaa.
Voi olla et java saattais olla järkevämpi, mutta itse en osaa, ja jos koodattaisiin javalle niin silloin kuka vaan ceebeeläinen ei voisi lisätä ominaisuuksia. Ja cblle on tullut aika kiitettävästi käyttöliittymä funktioita. Ja onhan jo olemssa cbdraw(vai mikä nyt olikaa).
Voi olla et java saattais olla järkevämpi, mutta itse en osaa, ja jos koodattaisiin javalle niin silloin kuka vaan ceebeeläinen ei voisi lisätä ominaisuuksia. Ja cblle on tullut aika kiitettävästi käyttöliittymä funktioita. Ja onhan jo olemssa cbdraw(vai mikä nyt olikaa).
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Re: Offtopic
Ehkä cb yhteisölle olisi tosiaan paras tehdä cb:llä se, mutta tuossa cb:n käytössä itseäni pelottaa vain yksi asia: suoritinkäyttö.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
-
- Tech Developer
- Posts: 650
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: Offtopic
Minua pelottaa kyllä vielä sitäkin enemmän ne kaikille cb-foorumilaisille niin tutut kolme kirjainta.TheFish wrote:Ehkä cb yhteisölle olisi tosiaan paras tehdä cb:llä se, mutta tuossa cb:n käytössä itseäni pelottaa vain yksi asia: suoritinkäyttö.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Offtopic
Ottakaa ne haasteena :D Sitäpaitsi voitaisiin määrätä että projektia jatkettaessa täytyy FVD:n olla päällä, jos se yhtään auttaisi. Mutta nyt nakki teet sen aiheen, että nähdään tarkemmin ketkä ois valmiita tulemaan mukaan ja millä tavalla.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Offtopic
Itse en ole ikinä tykästynyt FVD:hen, sen käyttö on puhdasta masokismiä. Jos edes voisi vain määritellä tyyliin "Dim muuttuja% = 4", mutta kun ei. Pitää varata omat rivit tai vaihtoehtoisesti kaksoispisteillä säätää. Tai jos tämän saa jotenkin kätsymmin toimimaan, niin kertokaa ihmeessä. Periaatteen puolesta tuota olisi kiva pitää päällä. Ei, kymmenien muuttujen dimmirivi alussa ei ole erityisen ihastuttava.Grandi wrote:Ottakaa ne haasteena :D Sitäpaitsi voitaisiin määrätä että projektia jatkettaessa täytyy FVD:n olla päällä, jos se yhtään auttaisi. Mutta nyt nakki teet sen aiheen, että nähdään tarkemmin ketkä ois valmiita tulemaan mukaan ja millä tavalla.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Offtopic
Mä oon aina aatellut silleen, että ne määrittelyt vaan kaunistaa koodia. Siksi nykyään määrittelen kaikki muuttujat ennen käyttöä, vaikka en FVD:iä käytäkkään. Ja toi on munkin mielestä tyhmääkoodaaja wrote:Ei, kymmenien muuttujen dimmirivi alussa ei ole erityisen ihastuttava.
että sitä arvoa ei voi laittaa dimiin, kun se kerran funktion parametreissa toimii.
Re: Offtopic
Kyllä täällä FVD:llä saa virheettömämpää koodia, koska silloin kääntäjä osaa ennakoida jotkut virheet ja varoittaa niistä. Esim. Sinulla on globaali muuttuja nimeltä pelaajan_nimi. Sitten teet funktion, millä luodaan botteja. Tämä funktion sisältää muuttujan, minkä olet huolimattomana nimennyt samaksi, kuin tuo edellinen, eli pelaajan_nimi. Jos et määrittele tuota Dim:llä, niin kääntäjä päästää koodin läpi ja ohjelma ei toimi oikein ja voi jopa aiheuttaa MAV:n. FVD:n ollessa päällä kääntäjä huomaa tämän, eikä päästä koodia läpi ennen, kuin koodi on korjattu.Grandi wrote:Mä oon aina aatellut silleen, että ne määrittelyt vaan kaunistaa koodia. Siksi nykyään määrittelen kaikki muuttujat ennen käyttöä, vaikka en FVD:iä käytäkkään. Ja toi on munkin mielestä tyhmääkoodaaja wrote:Ei, kymmenien muuttujen dimmirivi alussa ei ole erityisen ihastuttava.
että sitä arvoa ei voi laittaa dimiin, kun se kerran funktion parametreissa toimii.
Itsekkään en pidä tuosta, että koodia ei voi määritellä tyyliin Dim PII = 3.14 As Double, mutta onneksi en enään CB:tä kovasti käytäkkään.
Re: Offtopic
Tuo on totta. Itse taas en pidä FVD:stä sen takia, että GOTO:t eivät toimi sen kanssa. (Ja kun CB:ssä on funktiorajoitus, tulevat GOTO:t tarpeeseen koodin jakamisessa lohkoihin).jabanii wrote: Kyllä täällä FVD:llä saa virheettömämpää koodia, koska silloin kääntäjä osaa ennakoida jotkut virheet ja varoittaa niistä.
Yritän kehittää työkalua muuttujiin ym. liittyvien koodivirheiden paljastamiseksi ja toivon saavani jotakin pian näytille.
Re: Offtopic
Pistinpä pienen valokuvagallerian pystyyn. Käykääs kurkkaamassa www.gallery.onetron.net/ ja kommentoikaa mitä tykkäätte.
Tämmöisellä kameralla pääosin kuvailen. Ihan pätevä peli. Kuvia alkaa olla kasassa jo vajaa 20 000. Joku ammatti tästä olisi unelmana saada.
Tämmöisellä kameralla pääosin kuvailen. Ihan pätevä peli. Kuvia alkaa olla kasassa jo vajaa 20 000. Joku ammatti tästä olisi unelmana saada.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Re: Offtopic
Upeita kuvia! Ammattimaisia suorastaanHarakka wrote:Pistinpä pienen valokuvagallerian pystyyn. Käykääs kurkkaamassa www.gallery.onetron.net/ ja kommentoikaa mitä tykkäätte.
Tämmöisellä kameralla pääosin kuvailen. Ihan pätevä peli. Kuvia alkaa olla kasassa jo vajaa 20 000. Joku ammatti tästä olisi unelmana saada.
asd
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Offtopic
Ihan hienoja kuvia. Itse en kyllä tykkää kuvista joissa on ihmisiä, minusta maisemat ovat hienompia.
Re: Offtopic
Juu todella hienoja kuvia. Mielestäni parhaat olivat: köysi ja panoraamakuvat
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Offtopic
Jesh, meiku vähän owni TET:issä. Työpäivät oli kaavailtu 9.00 - 15.00, mutta sain sovittua 9.30 - 13.30, eli kaksi tuntia vähemmän. Tämähän tekee viikossa peräti 10 tuntia vähemmän työtunteja, että repikääs siitä :D
Re: Offtopic
Itse olin TET:issä Salon Tietoasemalla. Pelattiin joka päivä oikeesti ainakin tunti Far Crytä (ehkä kaksikin) - yksi tyyppi toi vaan asennus-CD:n ja käski kokeilla jos se toimisi yhessä koneessa. Saatiin pelailla sitten aika paljon kun tehtävää ei riittänyt jatkuvasti. Vähän tylsää siinä ehti tulla mutta pääosin oli hauskaa.Grandi wrote:Jesh, meiku vähän owni TET:issä. Työpäivät oli kaavailtu 9.00 - 15.00, mutta sain sovittua 9.30 - 13.30, eli kaksi tuntia vähemmän. Tämähän tekee viikossa peräti 10 tuntia vähemmän työtunteja, että repikääs siitä
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)