Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Offtopic

Post by otto90x »

TheFish wrote:Sanokaapas, että onko tämä cb:n bugi, konekohtainen vaiko evo:

Code: Select all

t$ = "äääffdadf"
a$ = GetWord(t, 1)
AddText a
DrawScreen
WaitKey 
Tuo siis ei näytä noita kolmea ä:tä alusta.
Joo nuo ääkköset vähän tuppaavat bugaamaan silloin tällöin (liekkö vain jotkut tietyt komennot) merkkijonon alussa ja lopussa.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Offtopic

Post by nevssons »

Olw1 wrote:Sairaan nopee :lol:

Paljo te ootte saanu matikan valtakunnallisesta kokeesta? Itellä 27 pistettä,tällä hetkellä koulun toiseks paras ku yhdellä luokalla viel korjaamatta. :P
58 pistettä (2p yli kympin)! Ei tainnu olla ihan sama koe tai sitten sinä (ja koko koulusi) olet(te) vain ääliö(itä) :P
EDIT:

Missä vaiheessa mun viestit meni yli neljän sadan?

Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

Meidän kokeesta ei ois voinu saada noin paljon. Owned,mul oliki paras :D Paljokoha se rahapalkinto oli,ope ei suostunu kertomaan ;)
Huuda mun ip:tä!
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic

Post by esa94 »

Kukas tämän bluefoxgamesin omistikaan? (siis http://www.bluefoxgames.org/ on osoite)

Nimittäin näyttäisi siltä, että futuron on taas kaatanut yhden sivuston. Ehkäpä aiheetta.

Viittaan nyt näihin lähteisiin:
viewtopic.php?f=9&t=849
http://www.puskaradio.net/index2.php?item_id=129
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic

Post by temu92 »

Det är min --> viewtopic.php?f=13&t=1066#p16319

Ollu suljettuna kohta jo yli 2 kk. (isukki ei suostu maksamaa sitä rahaa)
=Joku=
Active Member
Posts: 184
Joined: Mon Aug 04, 2008 2:26 am

Re: Offtopic

Post by =Joku= »

Ja nyt äänestys auki tekstipeli-kisassa :D
*Poistunut foorumilta*
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

Ihan älyttömän kiva kun on kuumetta, eli ei. 39,2 C-astetta. Kurkkukipu on sietämätön, yhtään en viime yönä nukuttua saanut, paitsi joitain random minuutteja siellä täällä. Onneksi veljen Eucalyptus-pastillit auttaa :)
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Offtopic

Post by otto90x »

Osaisikos joku neuvoa miten nämä pallot saisi jotenkin fiksusti pysähtymään, nyt ne tuppaavat liikahtelemaan loputtomiin. Miten saisin vähemmän levottoman törmäyssysteemin?
Toinen ongelma on sellainen että pallot menevät kahden seinän läpi jos seinien välinen kulma on liian pieni. Olisiko tuohon korjausehdotuksia?

Välilyönti generoi uudet seinät. Hiiren vasen nappula vetää ja oikea työntää palloja.

Code: Select all

SCREEN 800,600

Const Gravity = 0.098
Const ImpactEnergyloss = 0.93
Const Friction = 0.1

multiplier#=1.0

Type ball
    Field x#
    Field y#
    Field ox#
    Field oy#
    Field coll
    Field sx#
    Field sy#
    Field rad#
    Field col
End Type

Type wall
    Field x#
    Field y#
    Field x2#
    Field y2#
    Field ang#
    Field normal#
EndType

ax=0.0
ay=0.0
lx=ScreenWidth()
ly=ScreenHeight()

For i=1 To 25
    b.ball=New(ball)
    b\x=Rnd(150,250)
    b\y=Rnd(10,100)
    b\rad=Rnd(3.0,5.0)
    b\sx=Rnd(-2.0,2.0)
    b\sy=Rnd(-2.0,2.0)
    b\col=Rand(2)
Next i

For i=1 To 5
    addwall(Rnd(ScreenWidth()) ,Rnd(ScreenHeight()) ,Rnd(ScreenWidth()) ,Rnd(ScreenHeight()))
Next i

Repeat

    If KeyHit(cbkeyspace)
        For w.wall=Each wall
            Delete w
        Next w
        For i=1 To 5
            addwall(Rnd(ScreenWidth()) ,Rnd(ScreenHeight()) ,Rnd(ScreenWidth()) ,Rnd(ScreenHeight()))
        Next i
    EndIf

    For w.wall=Each wall
        Line w\x,w\y,w\x2,w\y2
    Next w

    For b.ball=Each ball
        If b\coll Then b\coll=b\coll-1
    Next b

    For b.ball=Each ball
   
       ' For o=1 To Int(multiplier#)
        
            b\ox=b\x
            b\oy=b\y
          
            If b\x+b\rad>lx Or b\x-b\rad<ax Then 
                b\sx=-b\sx*ImpactEnergyloss*0.9
                If b\x+b\rad>lx Then b\x=lx-b\rad
                If b\x-b\rad<ax Then b\x=ax+b\rad
            EndIf
                
            If b\y+b\rad>ly Or b\y-b\rad<ay Then 
                b\sy=-b\sy*ImpactEnergyloss*0.8
                If b\y+b\rad>ly Then b\y=ly-b\rad
                If b\y-b\rad<ay Then b\y=ay+b\rad
            EndIf
            
            bb.ball=First(ball)
            bb=After(b)
            While bb<>NULL
                
                If Abs(b\x-bb\x)< (b\rad+bb\rad) And Abs(b\y-bb\y)< (b\rad+bb\rad) Then
                    
                    ang#= -GetAngle(b\x,b\y,bb\x,bb\y)
                    
                    sang#= Distance((b\sx-bb\sx),(b\sy-bb\sy),0,0)
                    
                    spd1#=Distance(b\sx,b\sy,0,0)*ImpactEnergyloss
                    spd2#=Distance(bb\sx,bb\sy,0,0)*ImpactEnergyloss
                    
                    b\sx=Cos(ang#+180.0)*spd1#
                    b\sy=Sin(ang#+180.0)*spd1#
                    
                    bb\sx=Cos(ang#)*spd2#
                    bb\sy=Sin(ang#)*spd2#
                    
                    If b\x <= bb\x Then
                        medx# = (b\x+b\rad+bb\x-bb\rad)/2
                        b\x=medx#+Cos(ang#+180.0)*(b\rad+1)
                        bb\x=medx#+Cos(ang#)*(bb\rad+1)
                    Else 
                        medx# = (b\x-b\rad+bb\x+bb\rad)/2
                        b\x=medx#+Cos(ang#+180.0)*(b\rad+1)
                        bb\x=medx#+Cos(ang#)*(bb\rad+1)
                    EndIf
                    
                    If b\y <= bb\y Then
                        medy# = (b\y+b\rad+bb\y-bb\rad)/2
                        b\y=medy#+Sin(ang#+180.0)*(b\rad+1)
                        bb\y=medy#+Sin(ang#)*(bb\rad+1)
                    Else 
                        medy# = (b\y-b\rad+bb\y+bb\rad)/2
                        b\y=medy#+Sin(ang#+180.0)*(b\rad+1)
                        bb\y=medy#+Sin(ang#)*(bb\rad+1)
                    EndIf
                    
                    'b\coll=1
                    'bb\coll=1
                    

                EndIf
            
                bb=After(bb)
            Wend
            
            
            For w.wall=Each wall
             
                If lines_intersect(w\x,w\y,w\x2,w\y2,b\x,b\y,b\ox,b\oy) Or CircleToLineSegIsect(b\x+b\sx,b\y+b\sy,b\rad,w\x,w\y,w\x2,w\y2) Or CircleToLineSegIsect(b\x,b\y,b\rad,w\x,w\y,w\x2,w\y2) Then
                
                    ballang#=WrapAngle(-GetAngle(b\sx,b\sy,0,0))
                    
                    disang#=angledistance(w\normal,ballang#)
                    
                    If disang#<0.0 Then 
                        ballang#=ballang#-disang#*2
                    ElseIf disang#>0.0 Then
                        ballang#=ballang#-disang#*2
                    ElseIf disang#=0.0 Or disang#=180.0
                        ballang#=ballang#+180
                    EndIf
                    
                    spd#=Distance(b\sx,b\sy,0,0)*ImpactEnergyloss
                    
                    b\sx=Cos(ballang#)*spd#
                    b\sy=Sin(ballang#)*spd#
                    
                    b\x=b\x+Cos(ballang#)*b\rad
                    
                    b\y=b\y+Sin(ballang#)*b\rad
                    
                    b\coll=1
                    
                 EndIf

            Next w
            
            If MouseDown(1) Then 
                b\sx=(MouseX()-b\x)*0.05
                b\sy=(MouseY()-b\y)*0.05
            EndIf
            
            If MouseDown(2) Then 
                b\sx=-(MouseX()-b\x)*0.05
                b\sy=-(MouseY()-b\y)*0.05
            EndIf
            
            'b\sx=Max(Min(b\sx,b\rad/multiplier#),-b\rad)
            'b\sy=Max(Min(b\sy,b\rad/multiplier#),-b\rad)
            
            
            If Abs(b\y+b\rad-ly)<1.0 Or b\coll Then 
            
                //kitka
                b\sx=b\sx*(1.0-Friction)
                
                //pysähtyminen
                If Abs(b\sy)<0.2 Then b\sy=.0
            EndIf
            
            //painovoima
            If Not b\coll Then b\sy=b\sy+Gravity
            
            
            
            b\x=b\x+(b\sx)'/multiplier#)
            b\y=b\y+(b\sy)'/multiplier#)
            
       ' Next o    
        
        
        Select b\col
            Case 0
                Color 255,0,0
            Case 1
                Color 255,255,0
            Case 2
                Color 0,255,0
        EndSelect 
            
        Circle b\x-b\rad,b\y-b\rad,2*b\rad,1
       

    Next b
    
    Color cbwhite
    
    SetWindow "FPS: "+Str(FPS())
    
    DrawScreen
Forever


Function AddWall(x#,y#,x1#,y1#)
    w.wall=New(wall)
    w\x=x#
    w\y=y#
    w\x2=x1#
    w\y2=y1#
    w\ang#=-GetAngle(w\x,w\y,w\x2,w\y2)
    w\normal#=w\ang#+90
End Function 


'line1 coords line2 coords
Function Lines_Intersect(Ax#, Ay#, Bx#, By#, Cx#, Cy#, Dx#, Dy#)
    
    Rn# = (Ay#-Cy#)*(Dx#-Cx#) - (Ax#-Cx#)*(Dy#-Cy#)
    Rd# = (Bx#-Ax#)*(Dy#-Cy#) - (By#-Ay#)*(Dx#-Cx#)
    
    If Rd# = 0
        Return False
    Else
        Sn# = (Ay#-Cy#)*(Bx#-Ax#) - (Ax#-Cx#)*(By#-Ay#)
        Intersection_AB# = Rn# / Rd#
        Intersection_CD# = Sn# / Rd#
        If Intersection_AB#>1 Or Intersection_CD#>1 Or Intersection_AB#<0 Or Intersection_CD#<0 Then Return False
        Return True
        IntersX = Ax# + Intersection_AB#*(Bx#-Ax#)
        IntersY = Ay# + Intersection_AB#*(By#-Ay#)
    EndIf

End Function

Function AngleDistance(targetangle#,oldangle#) 'Curves "oldangle" to "targetangle" by "incre" (e.g.homing missile)
   targetangle = WrapAngle(targetangle) : oldangle = WrapAngle(oldangle)
   If (oldangle + 360) - targetangle < targetangle - oldangle Then oldangle = 360 + oldangle
   If (targetangle + 360) - oldangle < oldangle - targetangle Then targetangle = 360 + targetangle
   Return (oldangle-targetangle)
End Function

Function CircleToLineSegIsect(cx#, cy#, r#, l1x#, l1y#, l2x#, l2y#)
    //Ympyrän keskipisteen ja (ainakin toisen) janan päätepisteen etäisyys < r
    //-> leikkaus
    If Distance(cx, cy, l1x, l1y) <= r Or Distance(cx, cy, l2x, l2y) <= r Then Return True
    
    //Vektorit (janan vektori ja vektorit janan päätepisteistä ympyrän keskipisteeseen)
    SegVecX# = l2x - l1x 
    SegVecY# = l2y - l1y
    
    PntVec1X# = cx - l1x
    PntVec1Y# = cy - l1y
    
    PntVec2X# = cx - l2x
    PntVec2Y# = cy - l2y
    
    //Em. vektorien pistetulot
    dp1# =  SegVecX * PntVec1X + SegVecY * PntVec1Y
    dp2# = -SegVecX * PntVec2X - SegVecY * PntVec2Y
    
    //Tarkistaa onko toisen pistetulon arvo 0
    //tai molempien merkki sama
    If dp1 = 0 Or dp2 = 0 Then
    ElseIf (dp1 > 0 And dp2 > 0) Or (dp1 < 0 And dp2 < 0) Then
    Else
        //Ei kumpikaan -> ei leikkausta
        Return False
    EndIf
    
    //Janan päätepisteiden kautta kulkevan suoran 'yhtälö' (ax + by + c = 0)
    a# =   (l2y - l1y) / (l2x - l1x)
    b# = - 1
    c# = - (l2y - l1y) / (l2x - l1x) * l1x + l1y
    
    //Ympyrän keskipisteen etäisyys suorasta
    d# = Abs(a * cx + b * cy + c) / Sqrt(a * a + b * b)
    
    //Ympyrä on liian kaukana
    //-> ei leikkausta
    If d > r Then Return False
    
    //Jos päästään tänne saakka, ympyrä ja jana leikkaavat (tai ovat sisäkkäin)
    Return True
EndFunction
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic

Post by MikkoK »

Mistä sais tuon teksipelimakerin kun olisin tekemässä jonkinmoista pientä tekstiseikkailua... :D

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

MBnetistä minä latasin, sinne täytyy rekisteröityä että sen saa ladattua, mutta siitä ei ole mitään haittaa.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic

Post by MikkoK »

Chaosworm wrote:MBnetistä minä latasin, sinne täytyy rekisteröityä että sen saa ladattua, mutta siitä ei ole mitään haittaa.
Täytyy olla tilaaja ja rekisteröityä että saa...

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic

Post by temu92 »

No kyl toi mikrobitti sen verran hyvä lehti on ettei tee hallaa vaikka sen tilaisikin.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

En minä kyllä ainakaan joutunut tilaamaan. Tai jouduinkohan :oops:
lukutoukka
Active Member
Posts: 111
Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm

Re: Offtopic

Post by lukutoukka »

Muutes onko c++ olemassa mitään valmista kirjastoa, jolla pystyy luomaan MUD pohjaisen pelin. Kaikki tiedot, miten tämmöinen pitäisi toteuttaa on hyödyksi. Itse olen ajatellut toteuttaa ylimaalliseslla tasolla niin, että clien lähettää serverille aina toiminnon, muotoon esim. 102030101 tuo voisi meinata sitten jotain, että tämän ukko tekee tämän toiminnon. Ja serveri vain ylläpitää karttaa, eli tietokoneenkin ukon toiminnot tulevat erilliseltä clientiltä, eli serveri vain hoitaa kartan ja toisille tiedon välityksen.

Tässäpä sitten tämä kysymys.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Offtopic

Post by Sami The Great »

Jos haluat ohjelmasi yhteyteen toistensa kanssa niin suosittelen sellaista kirjastoa kuin RakNet. Itse ainakin olen pitänyt RakNet:istä, eikä siinä ole ollut mitään ongelmia, bugeja tjms. Sen kotisivuilta pitäisi löytyä manuaali sen käyttöön. Ja periaatehan on se, että kaikki toiminto tapahtuu serverillä. Clientin puolella vain lähetetään serverille mahdolliset toiminto pyynnöt sekä luodaan grafiikka serverin lähettämien tietojen perusteella.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
=Joku=
Active Member
Posts: 184
Joined: Mon Aug 04, 2008 2:26 am

Re: Offtopic

Post by =Joku= »

MikkoK141 wrote:
Chaosworm wrote:MBnetistä minä latasin, sinne täytyy rekisteröityä että sen saa ladattua, mutta siitä ei ole mitään haittaa.
Täytyy olla tilaaja ja rekisteröityä että saa...
http://pie2.jouluserver.com/random/teks ... alpha2.zip
Pientä etsintää.
*Poistunut foorumilta*
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic

Post by MikkoK »

=Joku= wrote:
MikkoK141 wrote:
Chaosworm wrote:MBnetistä minä latasin, sinne täytyy rekisteröityä että sen saa ladattua, mutta siitä ei ole mitään haittaa.
Täytyy olla tilaaja ja rekisteröityä että saa...
http://pie2.jouluserver.com/random/teks ... alpha2.zip
Pientä etsintää.
Sori unohdin kertoo jo et löysin googletuksel mutta kiitos avustanne...

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Offtopic

Post by rami123 »

millä ohjelmalla vääntää musiikkia helpoiten? :D
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Offtopic

Post by KillBurn »

rami123 wrote:millä ohjelmalla vääntää musiikkia helpoiten? :D
E Jayt on tosi helppoja ja ihan hyviäkin, Vaikkakin maksullisia.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic

Post by Ruuttu »

FL Studio (googlaa)
EDIT:

Rami123 wrote:Demo?
Ööh... Tyhmä kysymys. Jos sinulla on ylimääräistä rahaa* tai jos mielestäsi waretus on OK, hanki kokoversio. Muussa tapauksessa kokeile demoa.

* Hah![/edit]
Last edited by Ruuttu on Sat Nov 22, 2008 3:35 pm, edited 6 times in total.
Locked