Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

Grafiikkaa hakisin vähän,ja pistin sen jo YV:llä;)
Huuda mun ip:tä!
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Offtopic

Post by anttipanda »

Sattui tässä päivänä muutama, huomenina moninaha, hauska juttu. Olin viemässä roskia roskikseen, ja siellä oli jotain romuja ja pahvilootia siinä päällimmäisenä. Kuinka ollakaan, siinä pilkisti Playstation 2 -pelikonsoli. No nappasin sen kainaloon, ja kytkin sisällä virrat päälle. Disk read erroria se pukkasi, mutta 10 minuutin säädön jälkeen omistin toimivan pelikonsolin. Hyvin toimii, on tuolla nyt tullut pelailtua. Outoa porukkaa kun nakkaavat toimivan pleikkarin roskikseen :)
OoO
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Ehkä ne ei osannu tehdä sitä 10 minuutin säätöä?
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Offtopic

Post by iTKEVAnAKKI »

Grandi wrote:Ehkä ne ei osannu tehdä sitä 10 minuutin säätöä?
Jep :D Itekki meinasin heittää pleikan menee ku ei pyörittäny levyy, mut huomasin että se systeemi millä se tarkistaa että on kansi kiinni, ni se oli painunu kasaan :D no nyt siinä pitää olla jotain painavaa pällää että se toimii ;)

Mahtavat selitykset mulla ja muutenki kirjotus on vähän huonoo verrattuna tavalliseen.

Kyl GTA4 myy hyvin, pääsispä pelaan joskus. Ja PS3ki myy kuulemma hyvin....
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic

Post by Ozcar »

Tosiaan, GTAIV siintelee omissakin unelmissa. Kaverilla hetken katsellut, näyttää sen verran monipuoliselta, että sen parissa saisi ehdottomasti monia kymmeniä tunteja palamaan! Nyt vaan tässä PC-käännöstä odotellessa..
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Itselläni ei GTAIV:hen ikä riitä. :( Onkos teillä tietoa, että voisko sitä pelata läpi ilman järkyttäviä seksikohtauksia?
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic

Post by Jare »

Ozcar wrote:Tosiaan, GTAIV siintelee omissakin unelmissa. Kaverilla hetken katsellut, näyttää sen verran monipuoliselta, että sen parissa saisi ehdottomasti monia kymmeniä tunteja palamaan! Nyt vaan tässä PC-käännöstä odotellessa..
Mun luokkakaveri pelas sitä vappuna 53 tuntia. Istui suunnilleen neljä päivää kotona käymättä kertaakaan ulkona. :D
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Offtopic

Post by anttipanda »

Grandi wrote:Itselläni ei GTAIV:hen ikä riitä. :( Onkos teillä tietoa, että voisko sitä pelata läpi ilman järkyttäviä seksikohtauksia?
XD Pistää silmät kiinni nyt!
OoO
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic

Post by Ozcar »

Kuules, jos siinä olisi seksiä, olisit kuullut siitä FOXilta ;). Eroottista sisältöä ehkä, mutta seksiä ei siihen ole uskallettu tunkea. Ainakaan tiedon mukaan, Rockstaristahan ei koskaan tiedä..
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic

Post by esa94 »

Selailinpa tuossa taas (virtuaalista) D-asemaani kun päätin etsiskellä vanhoja CB-tekeleitä. Löysinpäs sieltä The Frozen Sanctuarynkin, jonka suunnitteludokumentista nappasin yläosan ja tungin servut.usin pastebiniin. Huomatkaa, että en ole tuota kirjoittanut, taisi itse asiassa olla -Z-. (Kirjoittaja, jos muistini on mennyt ja olen väärässä, huomautathan.) Huomatkaa alkuteksti :D (Mun taitaa käydä huonosti...)

http://paste.servut.us/xf4
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Ozcar wrote:Kuules, jos siinä olisi seksiä, olisit kuullut siitä FOXilta ;). Eroottista sisältöä ehkä, mutta seksiä ei siihen ole uskallettu tunkea. Ainakaan tiedon mukaan, Rockstaristahan ei koskaan tiedä..
ESRB luokittelee pelin seuraavasti: Intense Violence, Blood, Strong Language, Strong Sexual Content, Partial Nudity, Use of Drugs and Alcohol.
...Ja kyllä se siltä näyttikin kun katsoin esittelyvideoita.

EDIT: Esa94: Onpas siinä suunnitelmaa kerrakseen. Harmi, että peli oli pelkkä kupla. Mutta mitäs väliä sillä minulle on kun mua ei otettu edes mukaan projektiin :)
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic

Post by Ozcar »

Heh, kyllä seksuaalisuus ja seksi on kaksi eri asiaa, se opetetaan jo yläasteen terveystiedossa ;). No, en ala kinastelemaan, tosiasiahan on, ettei se ole pikkulasten peli.
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Offtopic

Post by anttipanda »

esa94 wrote:Selailinpa tuossa taas (virtuaalista) D-asemaani kun päätin etsiskellä vanhoja CB-tekeleitä. Löysinpäs sieltä The Frozen Sanctuarynkin, jonka suunnitteludokumentista nappasin yläosan ja tungin servut.usin pastebiniin. Huomatkaa, että en ole tuota kirjoittanut, taisi itse asiassa olla -Z-. (Kirjoittaja, jos muistini on mennyt ja olen väärässä, huomautathan.) Huomatkaa alkuteksti :D (Mun taitaa käydä huonosti...)

http://paste.servut.us/xf4
Höh, luulin että pääsen lukemaan teknistä suunnitteludokumenttia, onkohan minussa jotain vialla ;)
OoO
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Offtopic

Post by -Z- »

esa94 wrote:Selailinpa tuossa taas (virtuaalista) D-asemaani kun päätin etsiskellä vanhoja CB-tekeleitä. Löysinpäs sieltä The Frozen Sanctuarynkin, jonka suunnitteludokumentista nappasin yläosan ja tungin servut.usin pastebiniin. Huomatkaa, että en ole tuota kirjoittanut, taisi itse asiassa olla -Z-. (Kirjoittaja, jos muistini on mennyt ja olen väärässä, huomautathan.) Huomatkaa alkuteksti :D (Mun taitaa käydä huonosti...)

http://paste.servut.us/xf4
asdfg. täytyy... kuristaa...

E: Luinpa tuon uudestaan. Aika kamalaa.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Ozcar wrote:Heh, kyllä seksuaalisuus ja seksi on kaksi eri asiaa, se opetetaan jo yläasteen terveystiedossa ;).
Aijaa no mulla on sitte jääny jotain ohiste, tai sitten meidän terveystiedossa ei ole opetettu tuommoista :D

EDIT: Onkos kellään muulla PicLens nimistä Firefoxin liitännäistä? Itse latasin äskettäin, ja vaikuttais erinomaiselta.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic

Post by esa94 »

-Z- wrote:
esa94 wrote:Selailinpa tuossa taas (virtuaalista) D-asemaani kun päätin etsiskellä vanhoja CB-tekeleitä. Löysinpäs sieltä The Frozen Sanctuarynkin, jonka suunnitteludokumentista nappasin yläosan ja tungin servut.usin pastebiniin. Huomatkaa, että en ole tuota kirjoittanut, taisi itse asiassa olla -Z-. (Kirjoittaja, jos muistini on mennyt ja olen väärässä, huomautathan.) Huomatkaa alkuteksti :D (Mun taitaa käydä huonosti...)

http://paste.servut.us/xf4
asdfg. täytyy... kuristaa...

E: Luinpa tuon uudestaan. Aika kamalaa.
No ei se nyt niin kamalaa ollut, pelkästään huonohkoa. :D No ei vais.

*perääntyy varovaisesti*
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Offtopic

Post by Harakka »

Bongasin kiintolevyn syövereistä vanhoja tekemiäni giffejä. Ta-daa:
ImageImage
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Offtopic

Post by CCE »

Äh, olisi tarkoitus järjestää kavereiden kanssa LAN-party vähän isommalla porukalla, mutta tuli verkon kasauksessa ongelma eteen.
Kuinka laitteet pitäisi järjestää jos haluaisin että jokainen kone pystyy käyttämään internettiä, mutta silti olemaan samassa lähiverkossa muiden kanssa.

Käytössä on iso, ~48 paikkainen switch, sekä yksi 5 paikkainen router, eli kuinka nämä tulisi järjestää että ylläolevat ehdot toteutuisivat?
User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Re: Offtopic

Post by Ilmuri »

No riippuu ihan siitä osaako reititin jakaa kaikille internetyhteyden automaagisesti. Yksi tapa on tietty laittaa yksi kone (kahdella verkkokortilla) tekemään internetyhteyden ja jakamaan sen muille switchiin. Switchit kuulemma jakavat yhden kaistamäärän kaikkien kesken, joten waretukset kannattaa pistää kieltoon. Pienemmällä porukallakin mennyt 10/10 ihan jumiin kun pari jamppaa on waretellu elokuvia ja siirrelly tiedostoja keskenään.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Offtopic

Post by JATothrim »

!!! WARNING !!! :lol: teipäs tämmösen, käyttäkää omalla vastuulla:
Hakkeroi (köh) siis lue koneesi muistia:

Code: Select all

HACK_WIDTH=40
Const HACK_HEIGHT=20
Dim hack(0) As Byte
Color 0,255,0
Repeat
    offset=offset+RightKey()+KeyHit(cbkeydown)*HACK_WIDTH*HACK_HEIGHT
	HACK_WIDTH=HACK_WIDTH+MouseMoveZ()
	For y=0 To HACK_HEIGHT
		hackline$=""
		For x=0 To HACK_WIDTH
			hck=hack(offset*HACK_WIDTH+y*HACK_WIDTH+x)
			If hck>31 Or KeyDown(cbkeyspace)
				hackline=hackline+Chr(hck)
			Else
				hackline=hackline+" "
			EndIf
		Next x
		Text 0,y*12,hackline
	Next y
    DrawScreen
Forever
IDEA:
Ohjelma siis tekee sitä mikä ei tee hyvää ohjelmallesi, ylilukee taulukkoa. "hieman" :D
Eteen voi tupsahtaa komentojen nimiä, muuttuvia härpäkkeitä ja jopa päivä määrä. :shock:
Eräällä toisella sydeemillä löysin "CoolBasic" merkkijonon, mielen kiintoista ... :o
Napit: Vasemmasta nuoli näppäimestä rullaa eteenpäin, alas kokonaisen sivun. välilyönnistä näyttää 'tyhjät' merkit.
Hiiren rullasta voit säätää 'hakkeroinnin' leveyttä
Kokeilkaa pois, omalla koneellani toimi aina tiettyyn pisteeseen asti, jolloin tuli 'vain' MAV
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
Locked