Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

JA TAAS uutta RPG:tä aloittamassa.
Mä en sitten väsy koskaan(siis projujen aloittamiseen, itse projuihin kyllä :lol: )


koodaaja wrote:
(on varsin typerää postata noin pitkä viesti täynnä pelkkiä numeroita. linkki sinne, mistä kopsasit, riittäisi >:3 )
Eikös tuo nyt ole sitä off-topiccia???
Huuda mun ip:tä!
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic

Post by esa94 »

Hoh hoh kun väsyttää. Huomenna vielä kahdeksalta kevätjuhla ja seiska olikin sitten siinä. Paitsi että kasvio. Voi prkl.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

Huomenna todistusten jakoa varten pitää kouluun vääntäytyä,ja sit kasi ohi...




Ei vitsi revettiin tänään kevätjuhlassa, teknisen ope esitti jtn räppäriä ja 6 naisopea tanssi.
Oli hauskaa:P
Juhlien yllätysesitys...



ACHTUNG!!!!!
Mesessä leviää taas virus.
Jos tulee jonkinlainen tällänen viesti,niin elä avaa:

Eetu kirjoitti:Ootko tässä kuvassa? linkki...
Kun painaa linkkiä, tulee "tallenna tiedosto" vaihtoehto ikkunaan. Elkää missään nimessä.
3 kaverilla jo virus koneella...
En sitten tiedä mitä haittaa viruksesta on,mutten ota riskiä...
Huuda mun ip:tä!
Nemesis
Member
Posts: 51
Joined: Sat May 17, 2008 1:54 pm

Re: Offtopic

Post by Nemesis »

Kaverini sai myös tämän viruksen. Kuulemma luonut jotain sexy-kansioita koneelle...
Asian tuntian oikein kirjoitus ohjeet:
-Älä tee yhdys sana virheitä.
-Vältä lyhenteitä mahd. muk.
-Yksi sanaiset lauseet? Unohda.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

Nemesis wrote:Kaverini sai myös tämän viruksen. Kuulemma luonut jotain sexy-kansioita koneelle...
Tekijältä ei järkeä puutu. Siis oliko se vain tehnyt tyhjän,tuon nimisen kansion vai oliko se ladannu sinne jtn?
Mun kaveri sanoi että ku käynnistää selaimen,saattaa mennä "mihin tahansa".

Edit:
Kaverini kone yrittänyt lähettää tuota jo 4 kertaa...
Huuda mun ip:tä!
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic

Post by koodaaja »

Kiitos erinomaisesta vastauksesta, SPuntte : D Tuo on mietityttänyt jo melko pitkään. Olw1: Offtopicia Offtopic-ketjussa? Lähinnä tuo oli moden leikkimistä 8D Vaan mitä kummaa, eri päivinä juhla ja todistuksen jako? O.o Kyllä ne ovat meillä olleet aina toistensa yhteydessä.

esa94, saattekos te tehdä kasvion valokuvaamalla? Kaveri otti aikanaan vaan kuvia kasveista ja niiden ympäristöstä ja pisti pari olennaista tietoa talteen.. Oi onnekasta kun sattui olemaan nörttikoulussa. Itsehän jouduin tekemään ihan perinteiseen tapaan.

EDIT: Jollain omallakin kaverilla oli kyseinen virus.. Kun huomasin, että 'kuva' onkin .exe, jätin tarkistamatta. Voi niitä pieniä, jotka eivät tällaisia huomaa.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

koodaaja wrote:Lähinnä tuo oli moden leikkimistä 8D Vaan mitä kummaa, eri päivinä juhla ja todistuksen jako? O.o Kyllä ne ovat meillä olleet aina toistensa yhteydessä.
Loppu se leikkiminen,vakava asia.
Meillä noi on aina ollu tuollai,vasta ysillä juhla ja todistustenjako samana päivänä.
Huomenna käveleskellää kouluu yheksäks,haetaan todistukset ja syödää jäätelöt.
No,ei mua haittaa vaikka vielä yhen tunnin joutuu oleekin...

Koodaaja wrote: Kun huomasin, että 'kuva' onkin .exe, jätin tarkistamatta. Voi niitä pieniä, jotka eivät tällaisia huomaa.
Normaalisti en tutki kaikkia mahdollisia tiedostopäätteitä tiedostoista,joita kaverit lähettelee.
Pitäs ehkä olla varovaisempi.
Huuda mun ip:tä!
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic

Post by koodaaja »

Mutta jos joku totaalirandomi mesekontakti pistää linkin kuvaan, ainakin itse tarkistan - etenkin, kun viesti oikein huutaa sitä, miten se vaikuttaa oudolta. Toisaalta, jos joka päivä jakaa jonkun kanssa tiedostoja niin tuskinpa niitä kovasti tarkistelee - eikä mesen käyttäjäryhmästä turhan suuri osa ajattele koneensa turvallisuuden olevan uhattuna, jos yhden kuvan katsoo.
Nemesis
Member
Posts: 51
Joined: Sat May 17, 2008 1:54 pm

Re: Offtopic

Post by Nemesis »

Olw1 wrote:
Nemesis wrote:Kaverini sai myös tämän viruksen. Kuulemma luonut jotain sexy-kansioita koneelle...
Tekijältä ei järkeä puutu. Siis oliko se vain tehnyt tyhjän,tuon nimisen kansion vai oliko se ladannu sinne jtn?
Mun kaveri sanoi että ku käynnistää selaimen,saattaa mennä "mihin tahansa".

Edit:
Kaverini kone yrittänyt lähettää tuota jo 4 kertaa...
En tiedä tarkemmin, mitä se virus sitten teki siinä. Tosiaan voisi hieman katsella niitä linkkejä. Jos random-mesekaveri antaa yhtäkkiä linkin sivulle, minkä pääte on .de, voisi vaikka varmistuksena kysyä, että mikä sivu tuo on.
EDIT:

Internet expoler vielä lataa tiedoston suoraan koneelle ja ilmeisesti suorittaakin sen - kannattaa hankkia Mozilla Firefox. Expolerin tietoturva on retuperällä.

Last edited by Nemesis on Wed Dec 31, 2008 1:35 am, edited 1 time in total.
Asian tuntian oikein kirjoitus ohjeet:
-Älä tee yhdys sana virheitä.
-Vältä lyhenteitä mahd. muk.
-Yksi sanaiset lauseet? Unohda.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Nemesis wrote:Jos random-mesekaveri antaa yhtäkkiä linkin sivulle, minkä pääte on .de, voisi vaikka varmistuksena kysyä, että mikä sivu tuo on.
Harrastaako saksalaiset sitten jotenkin enemmän viruksia, vai?

Kerran latasin jonkun viruksen koneelle ja tein kaikkeni, että se aiheuttais jotain, mutta taidot ei vain riittäneet. Windowsilla taas ei tarvi tehdä mitään, että saa kasapäin viruksia :D
dem0
Newcomer
Posts: 43
Joined: Wed Mar 19, 2008 7:36 am

Re: Offtopic

Post by dem0 »

W00t, huomenna alkaa kesäloma. \o/
Koulupäivä ei taida kestää paria tuntia pidempään, mutta loppupäivä menee serkun ylioppilasjuhlissa. Perrkele. > : /

Rakastan niin puoli seitsemän herätyksiä lauantaiaamuna. <3
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic

Post by koodaaja »

Niinno, se IE:n turvallisuus on sitten käyttäjästä kiinni. Asetuksistahan olisi tietysti voinut säätää tiedoston suoritus- ja latauskysymiset päällekin.

Ja itse olen tällä reilun yhdeksän vuoden kokemuksella saanut kaksi tai kolme virusta koneelle, kaikki lähtivät fsecurella viidessä minuutissa, jotta aika perättömältä kuulostaa tuo Windowsin mollaus sen suhteen :p Muita "featureita" riittääkin sitten vaikka muille jakaa - luonnollisesti.

Haha, itse menen ihan vapaaehtoisesti huomenna kaverin yo-juhliin.. Toisaalta, tuskin siellä tuntia pidempään viipyy.
Nemesis
Member
Posts: 51
Joined: Sat May 17, 2008 1:54 pm

Re: Offtopic

Post by Nemesis »

Juhlissa on kaksi mukavaa asiaa: syöminen ja juhlista lähteminen. Muuten koko homma on syvältä.
Harrastaako saksalaiset sitten jotenkin enemmän viruksia, vai?
Miksi tuttu mesekaveri lähettäisi linkin saksalaiselle sivulle - ja miksi saksalaiselta sivulta löytyisi oma kuva?
Asian tuntian oikein kirjoitus ohjeet:
-Älä tee yhdys sana virheitä.
-Vältä lyhenteitä mahd. muk.
-Yksi sanaiset lauseet? Unohda.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Tarkotin vaan, että voihan se pääte olla .se tai mikä vain kansallistunnus mikä ei viittaa Suomeen. Itsekkään en pidä juhlimisesta. Mukavempi olla kotona koodaamassa >:D

EDIT: Dodiin, nyt on tokari saatu. Lukuaineiden keskiarvo nousi 0.25:llä ja liikunnasta pyöreä 6 B) Nyt kehtaa taas sanoa itseään nörtiks.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by Olwi »

Lukukauden ka. nousi 0.16666666666666 numeroa,8.26666666,MATIKKA 10!
Päätettiin kavereiden kanssa alkaa opiskelemaan ysillä... :lol:

Kaikki mitä minulle on sitä yritetty lähettää,ovat tulleet kavereilta,ei miltään random-tutulta.
Kaveri sano sen toimivan näin:
Hiiri ei liiku mihinkään,aukaisee kaikkien(jotka ovat online) kanssa keskustelun ja sulkee sen heti.
Ja muut näkee sitten sen viestin.
Huuda mun ip:tä!
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Offtopic

Post by anttipanda »

Tuo messenger-troijalainen mistä oli puhe on aika nerokas. Suoranaisesti se ei hyödynnä minkäänlaista tietoturva-aukkoa joten sellaisen tekeminen on tosi helppoa. Ainoastaan käyttäjän oma toiminta saa aikaan ohjelman suorittamisen. Tiedosto vain naamioidaan kuvaksi ja/tai nettiosoitteeksi. .com päätehän tunnistetaan Windowsissa ohjelmaksi. Esim tiedostonimi nakedladies0001.jpg-www.munsivu.com kyllä höynäyttää tietämättömän koneenkäyttäjän avaamaan sen, mutta voi sisältää minkälaisen ohjelman tahansa. Ja kun tämä yhdistetään admin-oikeuksiin niin soppa on valmis.
OoO
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

anttipanda wrote:.com päätehän tunnistetaan Windowsissa ohjelmaksi.
Tuo olikin kiinnostava tieto. Voikos tota .com:ia käyttää minkä vain suoritettavan asian tiedostopäätteenä?

EDIT: En muuten usko, että kukaan olis niin tyhmä, että menis tohon nettiosoite juttuun. Toi kuva tyyli taas on hieman uskottavampi, kun monet eivät tosiaan paljon katsele mitä lataavat.
CoolBasic
Newcomer
Posts: 6
Joined: Sun Sep 30, 2007 2:02 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic

Post by CoolBasic »

Veljeni meni lataamaan tuon viruksen mp3:selleni eikä F-secure onnistunut poistamaan sitä.
Tuo virus leviää kuulemma nopeasti ja kun sen nimi on "autorun" niin sen päästyä cd:lle se käynnistyy itestään cd:tä avatessa.
jannepelaa
Active Member
Posts: 101
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:27 pm

Re: Offtopic

Post by jannepelaa »

Tuo olikin kiinnostava tieto. Voikos tota .com:ia käyttää minkä vain suoritettavan asian tiedostopäätteenä?
Se on MS-DOS -sovellus, ja ainakin VC++:lla tehty Win32Console-ohjelma toimii myös com-päätteellä.

EDIT: Ainakin Vistassa myös cb-ohjelma toimii com-päätteellä.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

jannepelaa wrote:Se on MS-DOS -sovellus
Onks se sitten sama kuin .bas?
Locked