Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic

Post by koodaaja »

Eli hidastettaessa ohjelman tulisi laskea lisää frameja, jolloin ainakin nopeasti liikkuvat kohteet menevät aika schaissen näköisiksi. Paras ( joskaan ei todellakaan halvin ) vaihtoehto on ostaa kunnon suurnopeuskamera. Mutta eiköhän jollain ohjelmalla saa tehtyä pehmeät hidastukset ihan laadukkaasti laskemalla väliframeja - ellet halua hidastaa jotain 120km/h kulkevasta autosta napattua videota.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

CCE wrote:Pitää tästä lähtien varoa pätemästä. ;)
Ai toi on siis sitä pätemistä? Oonkin vähän ihmetellyt miks oon saanu pätemisestä valituksia täällä foorumeilla ja IRC:ssä :D
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic

Post by koodaaja »

Mitä enemmän pätee, sitä varmempi pitää olla tiedoistaan. Jos joku on aina pätemässä ja se sanoo kerran jotain väärin, niin se kuulee siitä vielä (kymmenien) vuosien päästä. (itsestään kolmannessa persoonassa puhuminen ftw :p)
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

No tehkääs nyt joku se viikkokisa, kun Kuroneko näyttää unohtaneen.
Vilsku_Guest

Re: Offtopic

Post by Vilsku_Guest »

Miksi poltettu dvd pätkii? Siis se aina 10-25 sekunnin välein kuva ja äänet pysähtyy ja asema kiihtyy... Kun poltin levyn laitoin nopeuden 1x, mutta ilmeisesti poltto ohjelma laittoi sen 2,4x. Eli miksi pätkii?
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Offtopic

Post by iTKEVAnAKKI »

Vilsku_Guest wrote:Miksi poltettu dvd pätkii? Siis se aina 10-25 sekunnin välein kuva ja äänet pysähtyy ja asema kiihtyy... Kun poltin levyn laitoin nopeuden 1x, mutta ilmeisesti poltto ohjelma laittoi sen 2,4x. Eli miksi pätkii?
-Levyssä vikaa
-Dvd asemassa vikaa
-kokeile polttaa uusiks :D jos vielä sillonki, kokeile polttaa jollain toisella ohjelmalla
-kokeile että jos annan koneen jäähtyä aivan täysin(siis anna olla sammuksissa monta tuntia), avaa kone, sulje KAIKKI ylimääräset ohjelmat ja kokeile sit kattoo leffaa :D(tämä siks et kerran rupes pätkiin kans leffa, vika oli siinä et kone oli ollu joku 12h päällä ja virustarkistus lähti päälle :D
-Kato leffa VLCllä tai BSPlayerillä.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic

Post by koodaaja »

Grandi wrote:No tehkääs nyt joku se viikkokisa, kun Kuroneko näyttää unohtaneen.
Itse ehdottaisin, että rakas adminimme Pettis väsäisi moisen, olisi jännä nähdä mitä siitä tulisi :3
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Offtopic

Post by SPuntte »

Minulle juolahti idea, että joskus voisi tehdä viikkokisan aiheesta: "Modaa CB-peli". Elikkä, annetaan joskus jo aikaisemmin tai sitten erityisesti kisaa varten tehty peli, jota on helppo modata suht monipuolisesti. Osallistujat sitten modaisivat pelin mahdollisimman hyvin kokonaan uusiksi. Ja tuloksena olisi useampi peli samalla pohjalla. Voisi olla aika mielenkiintoista, jos aikaa annettaisiin ainakin pari viikkoa.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
KuroNeko
Newcomer
Posts: 49
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:29 pm

Re: Offtopic

Post by KuroNeko »

Grandi wrote:No tehkääs nyt joku se viikkokisa, kun Kuroneko näyttää unohtaneen.
Joo, mulla ei oo oikein ollut aikaa ajatella viikkokisaa ollenkaan. 10.4. alkaa työssäoppiminen ja koulutöitäkin on kasa tekemättä. Joku joka haluaa, voi minun puolestani järjestää viikkokisan, itselläni ei siihen ole aikaa tällä hetkellä valitettavasti.
porzi
Active Member
Posts: 119
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:10 pm
Contact:

Re: Offtopic

Post by porzi »

Terve... tein tässä jokunen aika sitten optisen kynän vanhasta optisesta hiirestä piirtopöytäni hajottua. Lähetin nyt hilavitkuttimen ideablogiin.

http://www.hilavitkutin.com/ideablogi/2 ... -hiiresta/

vinkvink: sieltä jutun alapuolelta löytyy semmoset tähdet, joista voi arvostella ideaa.
Voittoja viikkokisoissa: 3
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

Jee, nyt Tavton's Rescuesta innostuneena tein oman Moonlight Order-pelini "loppuun", ja haen sille vapaaehtoisia beta-testaajia, joilta toivon siis koko pelin läpi pelaamista, mikäli tuo mahdollista olisi. Creditseisin saa nimensä jos viitsii näin tehdä. Editoin kohta linkin kyseiseen peliin, koko 14,2 megabittiä.

(On muuten aika hidas netti, kun yritän uppia sitä samalla nettiin)

EDIT: Tässä.

Jos ei worki, copypasteta http://www.freewebs.com/htsulkava/m_order_030.rar osoiteriville
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Oon justiinsa latailemassa, edittaan tähän jos olen kiinnostunut beta testaamaan. Voin myös arvostella sen.

EDIT: Jaah, oli aprillipila -.-
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Offtopic

Post by Pate5 »

Grandi wrote:Oon justiinsa latailemassa, edittaan tähän jos olen kiinnostunut beta testaamaan. Voin myös arvostella sen.

EDIT: Jaah, oli aprillipila -.-
Miten niin? Itse kokeilin ja vaikutti ihan hyvältä(vaikka olikin tehty RPG Makerilla).
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Pate5 wrote:Miten niin? Itse kokeilin ja vaikutti ihan hyvältä(vaikka olikin tehty RPG Makerilla).
Luulin tota kaupalliseksi peliksi kun oli niin hyvät grafiikat :D
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

Huhtikuuääliönpäivä meni jo.
(April Fool's Day englanniksi, joten kutsun sitä huhtikuuääliönpäiväksi.)

EDIT: Joo, tosiaan on tehty RPG Maker kaksitonnisella, muuten olisi projut - osiossa.
Tilesetit ovat Amanda Faen käsialaa (Ahriman's Prophecy) ja ne ovat vapaasti käytettävissä. Tai siis näin ainakin minulle sanottiin Amaranth Gamesin sivuilla. Alkuvalikon kuva, characterit, battle animaatiot ja avatarit ovat RPG Makerin valmisgrafiikoita, tuon jouskarihepun tuossa alkufilmissä on taiteillut veljeni. Kaikki loput, eli siis äärimmäisen pieni osa, on minun tekemiäni, mutta kuitenkin jonkin verran.

EDIT 2: EIIIIII! Toinen edittini ei toiminutkaan ja nyt en muista mitä siinä oli.

EDIT 3: Ai nii joo. Tosiaan, en tee kaupallisia pelejä, koska kuka niitä nyt ostaisi. Kivempaa, kun saa palautetta ihmisiltä, jotka pelailevat paljon, ja ovat sen verran asiantuntevia, että osaavat palautetta antaa, ja sitten saa pelistä paljon paremman, toisin kuin jos hintaa olisi vaikkapa esimerkiksi 70 000 000 000 euroa, voisi olla, että palautetta ei tulisi, ja peli pysyisi sellaisena roskakorintäytteenä, millainen se on alusta astikin ollut, mutta sen sijaan jos se on ilmaisjakelupeli, se kehittyy.
Last edited by Awaclus on Mon Apr 07, 2008 3:12 pm, edited 2 times in total.
Tumppi

Re: Offtopic

Post by Tumppi »

On ollut tuosta Bongaasta jonkun verran juttua foorumeilla, ja olen sitä seuraillut ja huomannut, että se taitaa olla hiukan kuollut. Noh, etsiskelimpäs muita vastaavia sivustoja ja löysin tuollaisen kuin http://www.diggaa.com, tosin taitaa olla aika vasta perustettu sivusto, mutta näyttäisi olevan nousussa, kannattaa tsekata ;)
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Offtopic

Post by nevssons »

Yli arvion vanhan läppärin tehot ja asensin siihen battlefiedin :D
kuvia:
Image

Image

Image
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Offtopic

Post by Harakka »

Nyt on kolme uutta biisiä ulkona. Jos elektroninen, pääosin kevyt musiikki kiinnostaa, käykääpäs kuuntelemassa osoiteessa www.mikseri.net/ekso. :) Uudet biisit ovat siis Banaanisaari, End of Pirates ja Streamlined Crime.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

nevssons wrote:Yli arvion vanhan läppärin tehot ja asensin siihen battlefiedin :D
Mikä battlefield toi on?
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Offtopic

Post by iTKEVAnAKKI »

Tuli vaan tässä mieleen cb tarttis opensorsa karttaeditorin! Tai siisku kaikissa tämän hetkisissä karttaeditoreissa on huonoja ja hyviä puolia. Oon ihan varma et yhessä saatais todella hyvä karttaeditori tehtyä, saihan harakkakin tehtyä autopeliinsä todella hyvän!

Jos vaan muutamat olis valmiita lähtee mukaan ni, vois tehä oman topicin.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Locked