Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
BulletStorm

Re: Offtopic

Post by BulletStorm »

TheFish wrote:Yritä ajaa cb järjestelmän valvojana.
No katos perskule, sehän toimi :) Kiitos, ois varmaan viimesenä toi tullut mieleen :D
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Offtopic

Post by iTKEVAnAKKI »

Vois tehä tosta vista ongelmasta liimaläikän ;) kysytty sen verran monta kertaa eikä uudet käyttäjät tajua etsiä sitä.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
User avatar
Bambi
Member
Posts: 87
Joined: Sat Nov 24, 2007 12:51 pm

Re: Offtopic

Post by Bambi »

Bambi wrote: Täältä löytyy metallirokkaaja, joka ei voi sietää poppia, hiphoppia tai muuta vastaavaa.
Kuuntelen mm. Ensiferumia, Ruotomieltä, Helloweeniä ja Gamma Rayta. (:
Ainiin, unohdin mainita elokuvamusiikin! Sen avulla voi helposti rentoutua. Eniten pidän Jääportit-yhtyeen (mikälie, siinähän on vain yksi jäsen [ja hänen tyttöystävänsä, joka laulaa ainakin yhdessä biisissä, en tiedä lasketaanko mukaan]) musiikista.
BulletStorm

Re: Offtopic

Post by BulletStorm »

Bambi wrote:
Bambi wrote: Täältä löytyy metallirokkaaja, joka ei voi sietää poppia, hiphoppia tai muuta vastaavaa.
Kuuntelen mm. Ensiferumia, Ruotomieltä, Helloweeniä ja Gamma Rayta. (:
Ainiin, unohdin mainita elokuvamusiikin! Sen avulla voi helposti rentoutua. Eniten pidän Jääportit-yhtyeen (mikälie, siinähän on vain yksi jäsen [ja hänen tyttöystävänsä, joka laulaa ainakin yhdessä biisissä, en tiedä lasketaanko mukaan]) musiikista.
Et voi sietää hiphoppia :o Mun lempimusaa :D
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Offtopic

Post by iTKEVAnAKKI »

BulletStorm wrote:
Bambi wrote:
Bambi wrote:
Et voi sietää hiphoppia :o Mun lempimusaa :D
Joku ei tykkää, joku tykkää niinku mä :D mitkä on sun lemppareita? :P
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Offtopic

Post by CCE »

Millaista musiikkia koodausihmiset muuten kuuntelevat? Onko joukossamme hoppareita, rokkareita, hevareita, punkkareita tahi klassisen musiikin rakastajia?
Aika samoilla linjoilla -Z- kanssa.
Elikkä jonkin verran metallimusiikkia, sitten tietenkin elektronista jumputusta, eli trancea sekä hardcorea.
Chippi ja muu moduulimusiikki menee myös, siinä klassisen kanssa.
Ja usein taustalla soi myös Digitally Importedin ChillOut kanava.
http://www.di.fm/
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic

Post by koodaaja »

Tsemmosta, eli kaikkea löytyy kuten olin vähän arvellutkin... Itse kuuntelen melkein kaikkea, klassista vähän vähemmän. Ja hiphoppia. Suurimmaksi osaksi kuuntelen SoaDia (tätä kirjoittaessa Jet Pilot menossa, Toxicity ftw) ja RHCPtä. (se on sen nelikirjaimisen lyhenteen taika..) Lisäksi Doorsia, Nirvanaa, CCR:ää, Home Junioria ja muutamaa muuta pändiä. Ja isosiskojen soittoa kuuluu alakerrasta melkein nonstoppina ;D
BulletStorm

Re: Offtopic

Post by BulletStorm »

iTKEVAnAKKI wrote: Joku ei tykkää, joku tykkää niinku mä :D mitkä on sun lemppareita? :P
2Pac, duh. Mut esim. Chamillionairel on kans hyvii biisei, niis sanois kerrotaan jostain eikä vaan lauleta välillä siitä ja välillä tosta, niinku esim. 50 Cent tekee.
Mut joo, 2Pac on paras.
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Offtopic

Post by iTKEVAnAKKI »

BulletStorm wrote:
iTKEVAnAKKI wrote: Joku ei tykkää, joku tykkää niinku mä :D mitkä on sun lemppareita? :P
2Pac, duh. Mut esim. Chamillionairel on kans hyvii biisei, niis sanois kerrotaan jostain eikä vaan lauleta välillä siitä ja välillä tosta, niinku esim. 50 Cent tekee.
Mut joo, 2Pac on paras.
Ite pidän enemmän suomi hiphopista... Jenkkiläinen on jotenki liian gangstaa :P Hiphopin lisäksi tykkään eminemistä ja xzibistä vaikka ovatkin raplaulajia...
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Offtopic

Post by SPuntte »

koodaaja wrote:SPuntte, huomaa toki että CB:ssä on While [ehto]... Wend, ei EndWhile. Ja periaatteessa vaihtoehtoisissa parametreissä taidetaan käyttää hakasulkuja - siis manuaaleissa, referensseissä ym. (täysin epäolennaista, mutta tulipahan kerrottua)
Itseasiassa tiedän tuon hyvin. Joskus seitsemän vuotta sitten ihmettelin QB 1.1:n komentomanuaalin ihmeellisia sulkumerkkejä :D

käytin <>-merkkejä Until- ja Wend-komennoissa (anteeksi EndWhile-erehdykseni), koska ehto ei niissä suinkaan ole vaihtoehtoinen.
koodaaja wrote:Millaista musiikkia koodausihmiset muuten kuuntelevat? Onko joukossamme hoppareita, rokkareita, hevareita, punkkareita tahi klassisen musiikin rakastajia?
Tästä saatta tulla romaani, anteeksi jo etukäteen..


KLASSINEN!!!11oneone <33

Kuuntelen eniten kaikkea klassista. Renessanssista melkein nykypäivän musiikkiin. Minulla ei ole erityistä lempiaikakautta tai -säveltäjää, vaan mitä kulloinkin kuuntelen, vaihtelee jaksoittain. Talvisin ja joulun aikaan on kiva kuunnella barokkimusaa. Bachia, Händeliä, Vivaldia ja Corellia.. Kun angstittaa, wieniläisklassismin mestarin, Beethovenin pianosonaatit ovat parasta lääkettä, ainakin minulle :geek:.

Myös romantiikan aikakaudelta löytyy hienoa pianomusiikkia Chopinilta. Sen ajan orkesteriteokset ovat myös mitä upeimpia. Antonín Dvořákin 9. sinfonia "Uudesta maailmasta" on yksi lemppareistani. Myös oopperamusiikki kolahtaa. 1900-luvun alun säveltäjistä eniten pidän E. Griegistä ja kansallissäveltäjästämme Sibbestä. Olen yksi niistä joiden mielestä hänen Karelia-sarjansa osa "Finlandia" pitäisi olla (orkesteriosuus mukaanlukien) tasavaltamme kansallinen musiikkitunnus.

Sydäntäni lähellä ovat erityisesti sello- ja pianoteokset, koska myös itse soitan kyseisiä instrumentteja. Jälkimmäisestä voisin mainita erikseen myös puoliklassisen Scott Joplinin luotsaaman ragtime-musiikkigenren joka syntyi Jenkkilässä 1800-1900 luvun vaihteessa. Esimerkiksi elokuvassa "Puhallus", "The Sting" (1973) on tunnussävelenä hänen säveltämä "The Entertainer".

Kuutelen paljon myös muuta musiikkia, älkää huoliko. Genret vaan ovat niin satunnaisia ja vaihtelevia, että niitä on paha eritellä. Musiikki, jossa on selkeä rytmi, mutkikas melodia, kaunis harmonia (ei mitään kolmen soinnun biisejä) sekä laajat instrumentaaliosuudet ja sointiskaala, on todennäköisesti minun mieleeni. En kavahda blast-beatia enkä säröä, mutta ne pitää osata yhdistää musiikin muihin elementteihin hyvin. Seuraavassa esimerkkibändejä: Queen, The Beatles, Nightwish (Tarjan kanssa), Dragonforce, Apocalyptica, Ismo Alanko, Pink Floyd, Metallica jne.

Lisäksi elokuvamusiikki ja joidenkin pelien musiikki on lähellä sydäntäni. Näistä erityisesti Star Wars, Pirates of The Caribbean, John Williams, ja koulukaverini Ximonic (kuulostaa kyllä joltain muulta kuin klassist-orkestraalin elokuvamusiikin säveltäjältä :P). Zelda-pelisarja musiikki on npelimusiikista parasta, mitä tiedän.

Musiikkityylejä, joista en pidä, ovat: Rap, Hiphop, Tekno, Trance, Iskelmä, Ihqpurkkapoppi, disco jne.. Semmosia itseään toistavia ja jotenkin.. sellaisia, etteivät ne minulle sovi :mrgreen:
EDIT:

Tämä on varmaan jo 4:s tai 5:s muokkaus tähän viestiin, eli kyllä, korjaan/muokkaan viestejäni paljonkin, tosin aiheesta riippuen.

Last edited by SPuntte on Sat Jan 05, 2008 10:40 pm, edited 1 time in total.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic

Post by koodaaja »

Oi, minun mokani. Eiväthän ne tietenkään ole vapaaehtoisia : D

Whoa, hienoa että klassistakin vielä arvostetaan. Siinä olen eri mieltä, että purkkapoppi olisi jotenkin huonoa - joskus iskee sellainen tunne, että nyt sitä purkista purkinta 90-luvun poppia soimaan (Spice Girls <3), sitten parin tunnin kuuntelemisen jälkeen vannoo, ettei enää ikinä toista moista virhettä.

(editoivatkohan muutkin postejaan yhtä paljon kuin minä, varmaan 75% posteista tulee jotain pientä jälkikorjailua)
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Post by Myst!c »

Kaikkea raskasta/vähemmän raskasta melodisesta turhaan örinäpaukutusmusiikkiin. :)
bändejä olisi sonata arctica, dragonforce, slipknot, linkin park, him, kotiteollisuus,
in flames, children of bodom sun muut. ;)
Every Legend Has A Start!
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

Yllätyin tuosta että jotkut kuuntelevat klassista :oops: itse kuuntelen räppiä, trancea, dancea, rockia eli lähes kaikkea :)
Image
qwer

Re: Offtopic

Post by qwer »

[/quote]Ite pidän enemmän suomi hiphopista... Jenkkiläinen on jotenki liian gangstaa :P Hiphopin lisäksi tykkään eminemistä ja xzibistä vaikka ovatkin raplaulajia...[/quote]

Wtf? hiphop on elämäntapa johon rap kuuluu, ei ne ole mitään eri musiikkityylejä
BulletStorm

Re: Offtopic

Post by BulletStorm »

qwer wrote:
Ite pidän enemmän suomi hiphopista... Jenkkiläinen on jotenki liian gangstaa :P Hiphopin lisäksi tykkään eminemistä ja xzibistä vaikka ovatkin raplaulajia...[/quote]

Wtf? hiphop on elämäntapa johon rap kuuluu, ei ne ole mitään eri musiikkityylejä[/quote]
Tarkemmin sanottuna Rap on Hiphop musiikkia, mutta joo.
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Offtopic

Post by iTKEVAnAKKI »

Tarkoitin, että esimerkiksi 50centillä musiikki jää vähemmälle ja räppäys pääasiallisena(verrattuna esim. Kapasiteettiyksikköön). En pidä yhtään snoop dogista tästä syystä. Eron huomaa hyvin vertaamalla Sean Kingstonia ja fiftyä. Seanilla musiikki on paljon monipuolisempaa ja melodisempaa(?).
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Pelaaks kukaan Nethackia? Jos olis tarpeeks pelaajii niin vois tehdä aiheen :)
User avatar
Bambi
Member
Posts: 87
Joined: Sat Nov 24, 2007 12:51 pm

Re: Offtopic

Post by Bambi »

Grandi wrote:Pelaaks kukaan Nethackia? Jos olis tarpeeks pelaajii niin vois tehdä aiheen :)
Joo tee vaan niin saatte opastaa mua pelaamaan sitä. D: En tajunu siitä mitään. ;<
KillerDuck2
Newcomer
Posts: 8
Joined: Wed Nov 14, 2007 5:39 pm

Re: Offtopic

Post by KillerDuck2 »

Vois kai pelatakki jos osais. En tajua siitä mitään kun näppäimet on niin oudot :lol:
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Offtopic

Post by SPuntte »

KillerDuck2 wrote:Vois kai pelatakki jos osais. En tajua siitä mitään kun näppäimet on niin oudot :lol:
Kontrollit on älyttömän kätevät, kun ne oppii. Muutenkaan peli ei ole helppo, itse asiassa pirullisen hankala. Ite oon pelannu, kylläkin vaan graafisena, ASCII-look ei oo ainakaan vielä iskeny muhun. Tosin on päässy vaan jonnekkin tasolle ~8 asti. Vaikka sais Velhona hurmattuaan ittelle hirmusen armeijan ja niillä rötösteltyä kaupat tyhjiks, tahtoo aika nälkäkuolema yllättää. Enkä oo löytäny tähän mennessä vielä BoH:a kaiken kaman kantamiseks.. (Bag of Holding, Mikrobitin Tapsa käytti siitä nimeä Ikea-kassi kolumnissaan :D). Mut joo, vois joku pistää aiheen pystyyn..
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Locked