Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

anttipanda wrote:O_o Kuinka halpa tuon pitäisi olla, kun langattomat maksavat vain muutaman kympin. Luulen että kaks usb-näppistä voi pistää koneeseen rinnakkain? Miten sitten mutiloit näppiksen niin että ne neljä näppäintä pysyvät toimintakuntoisena, onkin toinen juttu.
Aivan mutta en tarvitsisi kokonaista näppistä.. No toinen näppis on PS/2 niin toisen vois laittaa USB:n ja kun ajattelin tehdä viiden näppäimen näppäimistön jostakin jo käytöstä poistuneesta näppiksestä, eli voisin sanoa että tuo viiden näppäimen näppis olisi kaukosäädin Winampille :D koska jos kuuntelee musiikkia sängyllä ja haluaa vaihtaa kappaletta täytyy nousta ja kävellä tietokoneen viereen vaihtamaan kappale.

No en ole perehtynyt näppäimistöjen toimintaan mutta toivon että ylimääräiset näppäimet saisi pois ja voisin jättää viisi jäljelle käyttäen niitä näppäin kaukosäätimenäni winampille. Mutta sitten en kyllä tiedä että saako langattoman tehtyä ihan tuosta vain..
Image
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Offtopic

Post by anttipanda »

Thomazu wrote:
anttipanda wrote:O_o Kuinka halpa tuon pitäisi olla, kun langattomat maksavat vain muutaman kympin. Luulen että kaks usb-näppistä voi pistää koneeseen rinnakkain? Miten sitten mutiloit näppiksen niin että ne neljä näppäintä pysyvät toimintakuntoisena, onkin toinen juttu.
Aivan mutta en tarvitsisi kokonaista näppistä.. No toinen näppis on PS/2 niin toisen vois laittaa USB:n ja kun ajattelin tehdä viiden näppäimen näppäimistön jostakin jo käytöstä poistuneesta näppiksestä, eli voisin sanoa että tuo viiden näppäimen näppis olisi kaukosäädin Winampille :D koska jos kuuntelee musiikkia sängyllä ja haluaa vaihtaa kappaletta täytyy nousta ja kävellä tietokoneen viereen vaihtamaan kappale.

No en ole perehtynyt näppäimistöjen toimintaan mutta toivon että ylimääräiset näppäimet saisi pois ja voisin jättää viisi jäljelle käyttäen niitä näppäin kaukosäätimenäni winampille. Mutta sitten en kyllä tiedä että saako langattoman tehtyä ihan tuosta vain..
No langatonta et saa tehtyä tuosta vaan. Tarvitse lähettimen ja vastaanottimen, ja lähetin pitäisi käytännössä olla sellainen että se ottaa suoraan PS/2 signaalit vastaan ja lähettää eteenpäin, koska luultavasti näppiksen toiminnasta pitäisi tietää jotain.

Et saa myöskään poistettua ylimääräisiä näppäimiä tuosta vaan. Saat toki revittyä nappulat irti, mutta piirilevyn kanssa on se varsinainen pulma. Se pitää sahata palasiksi. Mutta jos olet tarkkana (ja lueskelet netistä vastaavanlaisia modeja sisältäviä artikkeleita, pakko löytyä :) ), pystynet jättämään tarvittavat komponentit paikoilleen ja liittämään tarvittavat näppäimet niihin oikein.
OoO
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

Okei, täytyy yrittää etsiä sitten tietoa ja voitte kyllä minua vielä auttaa.

Arvasin sen ja arvelinkin että sahaamaan joudun, täytyy sitten etsiskellä artikkeleita asiasta.
Image
jannepelaa
Active Member
Posts: 101
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:27 pm

Re: Offtopic

Post by jannepelaa »

Osta kunnon kaukosäädin. ;)
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

Mistä semmosia saa??
Image
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic

Post by temu92 »

Siis elekroniikkakaupoistahan saa halvalla sellasia hienoja musiikin kuunteluun tarkotettuja kaukosäätimiä ni ei tartte alkaa väsäämään mitään varsinki ku edes toimimisesta ei oo takuuta ---> googlella varmasti löytää
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

Jaa, no sitten etsin semmoisen jostain. Ohjeita kyllä löysin jo jos itse väsäilen jostakin vanhasta näppiksestä :)
Image
jabanii
Member
Posts: 93
Joined: Tue Aug 28, 2007 9:23 pm

Re: Offtopic

Post by jabanii »

Olen asentamassa Linuxiin Rosegardenia. Sen asentamiseen tarvitsen cmake:n, mutta sen asentamisessa tulee ongelmia.
En löydä mistään INSTALL tai README tiedostoa, eikä se sisällä makefileä tai muuta tuollaista.

Olen aloittelija Linuxin käytössä, eli saattaa olla todella tyhmä kysymys.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Offtopic

Post by Pettis »

jabanii wrote:Olen asentamassa Linuxiin Rosegardenia. Sen asentamiseen tarvitsen cmake:n, mutta sen asentamisessa tulee ongelmia.
En löydä mistään INSTALL tai README tiedostoa, eikä se sisällä makefileä tai muuta tuollaista.

Olen aloittelija Linuxin käytössä, eli saattaa olla todella tyhmä kysymys.
Mikä linuxjakelu sinulla on käytössä?

Jos kyseessä on debian tai ubuntu (tai muu debian pohjainen jakelu), niin rosegarden näyttäisi löytyvän ihan repositorystä. Eli sen asentaminen tapahtuu terminaalissa kirjoittamalla

Code: Select all

sudo apt-get install rosegarden
Asennettavia paketteja voi hakea kirjoittamalla

Code: Select all

sudo apt-cache search <paketin tai ohjelman nimi>
kuten

Code: Select all

sudo apt-cache search cmake
Ennen asennuksia kannattaa päivittää pakettilistat seuraavasti:

Code: Select all

sudo apt-get update
ja aina välillä kannattaa päivittää ohjelmat uusimpaan versioon

Code: Select all

sudo apt-get upgrade
Last edited by Pettis on Sat Nov 10, 2007 1:04 am, edited 1 time in total.
Reason: Pientä viilailua
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Offtopic

Post by Pate5 »

Onko kukaan muuten kuullut niko40:nen Alliance of the earth-projektista mitään?
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
jabanii
Member
Posts: 93
Joined: Tue Aug 28, 2007 9:23 pm

Re: Offtopic

Post by jabanii »

Pettis wrote:
jabanii wrote:Olen asentamassa Linuxiin Rosegardenia. Sen asentamiseen tarvitsen cmake:n, mutta sen asentamisessa tulee ongelmia.
En löydä mistään INSTALL tai README tiedostoa, eikä se sisällä makefileä tai muuta tuollaista.

Olen aloittelija Linuxin käytössä, eli saattaa olla todella tyhmä kysymys.
Mikä linuxjakelu sinulla on käytössä?

Jos kyseessä on debian tai ubuntu (tai muu debian pohjainen jakelu), niin rosegarden näyttäisi löytyvän ihan repositorystä. Eli sen asentaminen tapahtuu terminaalissa kirjoittamalla

Code: Select all

sudo apt-get install rosegarden
Asennettavia paketteja voi hakea kirjoittamalla

Code: Select all

sudo apt-cache search <paketin tai ohjelman nimi>
kuten

Code: Select all

sudo apt-cache search cmake
Ennen asennuksia kannattaa päivittää pakettilistat seuraavasti:

Code: Select all

sudo apt-get update
ja aina välillä kannattaa päivittää ohjelmat uusimpaan versioon

Code: Select all

sudo apt-get upgrade
Joo tiedän tuon. Ei toimi. Sanoo ettei pakettia löydy. Käytössä on Ubuntu.
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Offtopic

Post by iTKEVAnAKKI »

Millä ohjelmalla voisi lajitella musiikit artistin perusteella? Eli ettei itse tarvitsisi :D
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic

Post by Ozcar »

iTunes. Se on laittanut koko D:/levyni uusiksi, ja esim. vienyt kaikkien cb-projektien äänet pois omista kansioistaan. Älä vahingossakaan eksy käyttämään sitä, käytä mielummin Songbirdiä (may google be with you). Winampista irronnut erillinen projekti, joka on käyttöliittymältään iTunes, musiikkipuoleltaan Winamp ja iTunes storen tilalla on nettiselain. Hauska pikku soitin :)
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Quru
Newcomer
Posts: 15
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:09 pm

Re: Offtopic

Post by Quru »

Ozcar wrote:iTunes. Se on laittanut koko D:/levyni uusiksi, ja esim. vienyt kaikkien cb-projektien äänet pois omista kansioistaan. Älä vahingossakaan eksy käyttämään sitä, käytä mielummin Songbirdiä (may google be with you). Winampista irronnut erillinen projekti, joka on käyttöliittymältään iTunes, musiikkipuoleltaan Winamp ja iTunes storen tilalla on nettiselain. Hauska pikku soitin :)
Tuo on kiinni iTunesin asetuksista. Ja mitäs lisäilet ne cb-äänet iTunesiin. Tuo on kyllä ollut itsestäsikin kiinni eikä vain iTunesista.
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

Olen laittamassa pystyyn 5.1 kaiutin settiä ja puuttuu vain vahvistin ja subbari. Mulle on suositeltu Sonyn STR-DG510 vahvistinta ja Audio Pro:n Sub focus subbaria, budjetiksi suunnittelin 300€ mutta jos nuo uutena ostaa niin menee helposti yli 300€, käytettynä en mielelläni ostaisi.. Katselin Pixmania.com ja sieltä saisi tuon vahvistimen 204€ mutta mitä mieltä olette Pixmania.comista ja onko luetettava sekä hyvä paikka ostaa? Uutena en löytänyt mitään hyvää paikkaa ostaa tuota Audio Pro:n subbaria mutta käytettynä sen ainakin voin saada ostettua, kenelläkään mahdollista tietoa mistä voi ostaa uutena?

Mitä mieltä olette tuosta? Kannattaako hankkia vaikka budjetti ylittyykin, saako halvemmalla yhtä hyvää?
Image
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Offtopic

Post by anttipanda »

Thomazu wrote:Olen laittamassa pystyyn 5.1 kaiutin settiä ja puuttuu vain vahvistin ja subbari. Mulle on suositeltu Sonyn STR-DG510 vahvistinta ja Audio Pro:n Sub focus subbaria, budjetiksi suunnittelin 300€ mutta jos nuo uutena ostaa niin menee helposti yli 300€, käytettynä en mielelläni ostaisi.. Katselin Pixmania.com ja sieltä saisi tuon vahvistimen 204€ mutta mitä mieltä olette Pixmania.comista ja onko luetettava sekä hyvä paikka ostaa? Uutena en löytänyt mitään hyvää paikkaa ostaa tuota Audio Pro:n subbaria mutta käytettynä sen ainakin voin saada ostettua, kenelläkään mahdollista tietoa mistä voi ostaa uutena?

Mitä mieltä olette tuosta? Kannattaako hankkia vaikka budjetti ylittyykin, saako halvemmalla yhtä hyvää?
Käytettynä saa hyvää halvalla, uutta hyvää yhtä halvalla et saa mistään.

Subbari on ainakin verkkokauppa.com:ssa myynnissä, hintaan 313.90€. Eli ei taida kyllä 300€ eurolla saada uutena tuota vahvaria ja subbaria mistään, ulkomailta (saksa, ranksa) voisi subbarin saada ehkä kokonaisuudessaan jotain 30-40 euroa huokeammin, jos thomann-kokemustani voin yhtään soveltaa. Verkkokauppa.com:ssa vahvari on 216.90€. Itse ostaisin ehkä verkkokaupasta, koska postikulut ulkomailta/suomesta kuittaavan melkein jo nuokin erot. Vielä jos hakemaan pääsee niin sitten ainakin. Taitaa olla niin että budjettiin pitää saada pari sataa lisää, tai sitten alkaa miettimään halvempia vaihtoehtoja / käytettyjä laitteita.

Pixmaniasta olen tilannut vain sanelimen, ja kyllähän tuo sieltä tupsahti ihan luontevasti. Sen postikulut oli jotain 12-14 euroa, joten subbarille ja vahvarille luultavasti jotain 30-50€.
OoO
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Offtopic

Post by Harakka »

Image
Nyt on tullut taas harrastettua 3D-taitelua. Mitäs tykkäätte?
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: Offtopic

Post by Mysterius Coder »

Wau. Aika hieno. Tuli joku Final Fantasy seiskan grafiikka mieleen (1997). Taivas oli tosi komea. Ajoneuvo (mikä sitten lieneekin) on vähän liian "palikkamainen" mutta muu tausta oli melko komeaa.
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Offtopic

Post by CCE »

Hienohan tuo on, mutta tuossa aluksessa ei oikein ole liikkeen tuntua, ja tuo taivas on muuten nätti, mutta valot valaisevat sen punaiseksi, jota ei pitäisi avaruudelle tapahtua :D

Avaruuden musta voisi olla myös oikeasti mustaa, nyt se on harmahkoa.

Mutta loppujenlopuksi hienoa työtä, en minä itse tuohon pystyisi :D
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic

Post by temu92 »

Ihan siisti kyl, itte en sais tollasta viel aikaan :P
Mut käykääs kattomassa mun deviantart kuvia http://temu92.deviantart.com jos uskallatte (vähäpukeisten naisten taustakuvia). Oon itte tehny niihin taustat ja muut ja lisänny netistä löytämäni kuvan. Jokanen niistä on noin +/- 2h projekteja. Ladatkaa ja pistäkää taustakuvaks jos uskallatte viel enemmän :D :D Ja vielä on siellä kyl pari muutakin kuvaa esim. rpg pelini "mainoskuva" ja valokuvia :P
EDIT:

Ja mul on 2 näyttöö. Miten saisin eri näyttöihin eri taustakuvat? Pitäskö hommata joku erillinen ohjelma vai onko mahdollista tehdä nvidian nview ohjelmalla?

Locked