Kun ei voi copypastetaduck wrote:ja koodailu muutenkaan ei innosta kuin sillon kun koneessa ei ole nettiä.
Offtopic
-
- Active Member
- Posts: 248
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
- Location: Oulu
Re: Offtopic
OoO
Re: Offtopic
taisit ymmärtää väärin... opettelisit vaikka lukemaan?anttipanda wrote:Kun ei voi copypastetaduck wrote:ja koodailu muutenkaan ei innosta kuin sillon kun koneessa ei ole nettiä.
jos olisin sanonu: "ja koodailu muutenkaan ei innosta silloin kun koneessa ei ole nettiä" niin merkitys olisi ollut tämä.
mutta sanomani tarkotus oli:
koodailu EI innosta KUN netti on paikoillaan.
kun nettiä ei ole, koodailen.
jos netti on paikoillaan, pelaan erästä netti-roolipeliä.
enkä muutenkaa copy-pastennu oo kahteen-kolmeen vuoteen. sillon kun alotin koodailun saatoin näin tehdä.
-
- Active Member
- Posts: 248
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
- Location: Oulu
Re: Offtopic
Voi tuhannesti anteeksi arvon ankka kun näin kovasti sinun kunniaasi loukkasin ja sydämellesi kävin!duck wrote:taisit ymmärtää väärin... opettelisit vaikka lukemaan?anttipanda wrote:Kun ei voi copypastetaduck wrote:ja koodailu muutenkaan ei innosta kuin sillon kun koneessa ei ole nettiä.
jos olisin sanonu: "ja koodailu muutenkaan ei innosta silloin kun koneessa ei ole nettiä" niin merkitys olisi ollut tämä.
mutta sanomani tarkotus oli:
koodailu EI innosta KUN netti on paikoillaan.
kun nettiä ei ole, koodailen.
jos netti on paikoillaan, pelaan erästä netti-roolipeliä.
enkä muutenkaa copy-pastennu oo kahteen-kolmeen vuoteen. sillon kun alotin koodailun saatoin näin tehdä.
Ymmärsinkö väärin vai enkö osaa lainkaan lukea? Kas siinä pulma.
OoO
Re: Offtopic
noh noh eläinkunta eipäs kiistellä siellä ;D
-
- Active Member
- Posts: 248
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
- Location: Oulu
Re: Offtopic
Eläinten vallankumous. Muistaako muuten kukaan kyseistä piirroselokuvaa? Tai kirjastahan sekin on tehty mutta eniveis.Murskaaja wrote:noh noh eläinkunta eipäs kiistellä siellä ;D
OoO
Re: Offtopic
Kirjan olen lukenut ja hyvä on!anttipanda wrote: Eläinten vallankumous. Muistaako muuten kukaan kyseistä piirroselokuvaa? Tai kirjastahan sekin on tehty mutta eniveis.
Kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia, mutta jotkut eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset
Voittoja viikkokisoissa: 3
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
Re: Offtopic
Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy:P Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa:)
Tokihan se varmasti on mahdollista mutta semmoisen pelin tuottamiseen voisi sitten kestää semmoinen aika että tekijät kyllästyisivät.. Maailmasta pitäisi tehdä niinkuin oikeasta tai ainakin melkein. Ja tekoälyn pitäisin yltää uusiin ulottuvuuksiin. Lisäksi tekemisen mahdollisuudet pitäisi nostaa todella korkealle. Tätä mieltä oon ma
Tokihan se varmasti on mahdollista mutta semmoisen pelin tuottamiseen voisi sitten kestää semmoinen aika että tekijät kyllästyisivät.. Maailmasta pitäisi tehdä niinkuin oikeasta tai ainakin melkein. Ja tekoälyn pitäisin yltää uusiin ulottuvuuksiin. Lisäksi tekemisen mahdollisuudet pitäisi nostaa todella korkealle. Tätä mieltä oon ma
Re: Offtopic
Sellainen peli on jo tehty: Counter Strike. En ole kyllästynyt siihen ja olen pelannut monta vuotta. Hyviin netti FPS:hin ei kyllästy ikinä.mkaue wrote:Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy:P Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa:)
Tokihan se varmasti on mahdollista mutta semmoisen pelin tuottamiseen voisi sitten kestää semmoinen aika että tekijät kyllästyisivät.. Maailmasta pitäisi tehdä niinkuin oikeasta tai ainakin melkein. Ja tekoälyn pitäisin yltää uusiin ulottuvuuksiin. Lisäksi tekemisen mahdollisuudet pitäisi nostaa todella korkealle. Tätä mieltä oon ma
Re: Offtopic
Tuo on aika persoona kohtaista. Ei ole olemassakaan sellaista peliä johon kukaan ei kyllästyisi. Kaikki käy puuduttavaksi jossain vaiheessa. Itse en ole koskaan CS:tä niinkään perustanut sen kankean ohjauksen ja pelin kyttäys tyylisyydestä. Itse joskus pelasin Enemy Territoryä hyvinkin innokkaasti, mutta siinä vaiheessa kun yhteensä pelissä vietetty aika oli viimeisen 3kk ajalta 40 vuorokautta, alkoi miettimään että onko tässä mitään järkeä. Kyllä se hiukan puuduttavalta alkoi tuntumaan siinä vaiheessa, kun ei löydy enää haastettaGuest wrote:Sellainen peli on jo tehty: Counter Strike. En ole kyllästynyt siihen ja olen pelannut monta vuotta. Hyviin netti FPS:hin ei kyllästy ikinä.mkaue wrote:Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy:P Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa:)
Tokihan se varmasti on mahdollista mutta semmoisen pelin tuottamiseen voisi sitten kestää semmoinen aika että tekijät kyllästyisivät.. Maailmasta pitäisi tehdä niinkuin oikeasta tai ainakin melkein. Ja tekoälyn pitäisin yltää uusiin ulottuvuuksiin. Lisäksi tekemisen mahdollisuudet pitäisi nostaa todella korkealle. Tätä mieltä oon ma
Re: Offtopic
Löysin netistä juuri avatun suomenkielisen Blender-foorumin. Sieltä vaan kysymään apua.Raspful wrote:Onko olemassa jotain tämän tapaista Blender-tutoriaalia suomeksi joka olisi objektien tekoon (esim. pelihahmo)
Alkaa mennä hermot kun yrittää opetella blenderin käyttöä ja se ei vain onnistu
En tiedä onko tämä oikea paikka, mutta tänne tämän päätin laittaa...
EDIT:Tuo esimerkki vain siksi, että se on hyvin selkeä.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: Offtopic
Noin on minullekin käynyt, johtui troijalaisesta nimeltä OpenionSquare, joka oli onnistunut laittamaan itsensä järjestelmärekisteriin.-Z- wrote:Huomasin tässä äsken, kuinka tyhmä sitä ihminen(tai ainakin tämä yksilö) voikaan olla. Koneeni meni aivan kummallisesti solmuun(Nettiselaimet ei toimineet, mutta mese kyllä etc. kivaa...) eikä toimivaa apua saanut mistään. Kone sitten vaan formatointiin. Mitä säästetään:... valokuvat ja virustorjuntaohjelman installeri muistitikulle...Anime ja wowin filut(levyt jossain :S) D-asemalle...siinä varmaan kaikki, pelit voi asentaa uudestaan(kaikki waret kyllä meni =3)...Boot from cd...install windows...formatting drive c:.............Done.
Re: Offtopic
Eipä taida olla käytännössä mahdollista. Teoriassa kyllä voisi tehdä pelin, joka olisi lähes äärettömän laaja ja monipuolinen, ja siihen ei oikeastaan voisi kyllästyä. Käytännössä hitaimmin kyllästyttävät pelit ovat nettipelejä, koska niissä on aina joku, joka on sinua parempi. Haasteita riittää oikeastaan niin kauan, kun pelillä on pelaajia. Tosin itse pelaaminenkin alkaa jossain vaiheessa kyllästyttää, viimeistään siinä vaiheessa kun ei enää yksinkertaisesti aivot pysy mukana. Peli, joka koukuttaa 10 vuotta, 10h/7 päivää viikossa on kai ihan mahdollinen.mkaue wrote:Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy:P Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa:)
Tokihan se varmasti on mahdollista mutta semmoisen pelin tuottamiseen voisi sitten kestää semmoinen aika että tekijät kyllästyisivät.. Maailmasta pitäisi tehdä niinkuin oikeasta tai ainakin melkein. Ja tekoälyn pitäisin yltää uusiin ulottuvuuksiin. Lisäksi tekemisen mahdollisuudet pitäisi nostaa todella korkealle. Tätä mieltä oon ma
Cb:llä tehdyt pelit ovat aina lyhytikäisiä, koska:
A) ei (yleensä) verkkomoninpeliä
B) pitkäikäisen yksinpelin tekeminen vaatii lähes poikkeuksetta niin paljon vaivaa, että kukaan cb-koodareista ole sellaista vielä vaivautunut tekemään
CB-Projektit
GravityKing: http://koti.mbnet.fi/gravity/gk.zip Pertti-Papan Seikkailut: http://koti.mbnet.fi/gravity/pp81.zip
Space Heroes: http://koti.mbnet.fi/gravity/sh.html
GravityKing: http://koti.mbnet.fi/gravity/gk.zip Pertti-Papan Seikkailut: http://koti.mbnet.fi/gravity/pp81.zip
Space Heroes: http://koti.mbnet.fi/gravity/sh.html
Re: Offtopic
Jälleenpeluuarvoa voi lisätä monin tavoin. Eräs hyvä esimerkki on Dwarf Fortress (josta tulee uusi ja mullistava versio IHAN KOHTA!1), jonka eräänlaisena mottona onkin "It's fun to lose!" (jos linnoituksesi tuhoutuu endgamessa, voit tehdä seikkailijan ja lähteä metsästämään raunioihin jääneitä aarteita jne jne). Jälleenpeluuta puskee joka tuutista, vaikka suurinta osaa pelin ominaisuuksista ei ole vielä koodattu.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Re: Offtopic
USB hub on varmaan mahdollista tehdä ihan itse? Kuten vaikka tälläinen HUB ostaa vaikka neljä naaras vai uros USB päätä? ja liittää niiden johdot "yhteen" johtoon joka tulee tietokoneesta? Vaiko onko se vaikeampaa? Piirrustelin vielä kuvan mutta en tiedä onko siitä hyötyä kun olen aikas huono piirtelemään kaavioita, kaavio sininen laatikko kuvassa esittää laatikkoa jossa liitännät ovat piilossa. Ja koneessani on nyt USB 1.1 kortti niin vaihtaisin tuon USB 2 korttiin. Onko malleissa eroja? Ajattelin ostaa ehkä halvimman jonka löydän, vai kannattaako? Kortissa pitäisi olla ainakin yksi sisäinen paikka.
Re: Offtopic
http://www.ubergizmo.com/zoom.php?img=2 ... jpg&page=2
Ei vissiin ihan onnistu vaan yhistelemällä johtoja. Tuossa (itse tehdyssä toki) monsterissa löytyy ilmeisesti 31 usb-porttia.
Ei vissiin ihan onnistu vaan yhistelemällä johtoja. Tuossa (itse tehdyssä toki) monsterissa löytyy ilmeisesti 31 usb-porttia.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Re: Offtopic
Just, no kyselen asiaa vielä muualtakin.
Onkos kenelläkään kokemuksia SIMEX SCA-5.1BL kaijutinsarjasta?
Onko tämänlaisesta polkupyörän langattomasta nopeus mittarista mahdollista tehdä "langallinen". Tässä kuva jossa vasemmalla on se laite joka laitetaan tankoon kiinni ja siitä näkee nopeuden ja jne. sitten tuossa "keskellä" on se joka laitetaan haarukkaan kiinni ja se lähettää jonkun signaalin tuolle tangossa olevalle vehkeelle, ja oikealla tietysti patteri. Kuvasta puuttuu magneetti joka laitetaan pinnan kiinni ja se renkaan pyöriessä menee tuon haarukassa olevan vehkeen ohitse. Ja kuvassa oleva sininen laatikko tarkoittaa todennäköistä vastaan otinta, ja punaisen lähes suorakulmion sisällä oleva on sitten varmaankin se lähetin joka lähettää jotain tuonne vastaan ottimeen.
Pystyykö joku sanomaan tuon kuvan perusteella että onnistuisiko tuosta tekemään "langallisen" kun se ei oikein menesty langattomana.. Eli tuolla "langattomalla" tarkoitan sitä että tuon lähettimen siirtäisin tuohon vastaan ottimen alle johdoilla ja tuo lähetin silti on haarukassa kiinni sillä sen pitää rekisteröidä renkaan pyöriminen sen magneetin avulla.
Punaisen laatikon vasemmalla puolella olevan ruskean ykkösen merkitys: Eli sen ykkösen alla oleva punainen lanka menee tuohon pieneen piiri levyyn kiinni. Jos on tietoa asiasta ota yhteyttä vaikka PM:llä
Onkos kenelläkään kokemuksia SIMEX SCA-5.1BL kaijutinsarjasta?
Onko tämänlaisesta polkupyörän langattomasta nopeus mittarista mahdollista tehdä "langallinen". Tässä kuva jossa vasemmalla on se laite joka laitetaan tankoon kiinni ja siitä näkee nopeuden ja jne. sitten tuossa "keskellä" on se joka laitetaan haarukkaan kiinni ja se lähettää jonkun signaalin tuolle tangossa olevalle vehkeelle, ja oikealla tietysti patteri. Kuvasta puuttuu magneetti joka laitetaan pinnan kiinni ja se renkaan pyöriessä menee tuon haarukassa olevan vehkeen ohitse. Ja kuvassa oleva sininen laatikko tarkoittaa todennäköistä vastaan otinta, ja punaisen lähes suorakulmion sisällä oleva on sitten varmaankin se lähetin joka lähettää jotain tuonne vastaan ottimeen.
Pystyykö joku sanomaan tuon kuvan perusteella että onnistuisiko tuosta tekemään "langallisen" kun se ei oikein menesty langattomana.. Eli tuolla "langattomalla" tarkoitan sitä että tuon lähettimen siirtäisin tuohon vastaan ottimen alle johdoilla ja tuo lähetin silti on haarukassa kiinni sillä sen pitää rekisteröidä renkaan pyöriminen sen magneetin avulla.
Punaisen laatikon vasemmalla puolella olevan ruskean ykkösen merkitys: Eli sen ykkösen alla oleva punainen lanka menee tuohon pieneen piiri levyyn kiinni. Jos on tietoa asiasta ota yhteyttä vaikka PM:llä
Last edited by Thomazu on Mon Oct 29, 2007 7:11 pm, edited 1 time in total.
Re: Offtopic
Satunnaisesti generoiduilla kartoilla voidaan tehdä oikein tehtynä paljon pelattavaa. Itse olen tutkinut tätä muutamalla pelilläni ja varsin monessa roguelikessä. Ja onhan tämä käytössä ihan kaupallisella puolellakin (esim. Worms, Diablot ja uunituore Hellgate: London). Todella mielenkiintoinen tutkimusala.mkaue wrote:Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa
Re: Offtopic
Generoidut kentät tuovat paljon lisää peliin, jos generaattori on hyvin tehty. En usko, että sellaista peliä, johon ei takuuvarmasti kyllästy voi tehdä, mutta todella pitkäkestoisia pelejä voidaan tietysti tehdä. Grafiikat, kontrollit, musiikit jne. pitää olla kohdallaan, ettei jokin niistä rupea tympimään. Tärkeintä on tietysti idea. Pelin pituutta lisää huomattavasti kehittyminen ja ulottuvuudet (en puhu nyt grafiikan ulottuvuuksista). Varsin pitkäkestoisia uskoisin olevan pelien, joissa pelaajat voivat itse luoda uutta tai muokata asioita monipuolisesti. Varsinkin jos nämä asiat ovat jaettavissa netissä. (ei pelkästään tavaroita, vaan esim. tuhoutuvat kentät jne.) Myös kanssapelaajat esim. netin välityksellä jatkavat pelin ikää varmasti runsaasti.mikeful wrote:Satunnaisesti generoiduilla kartoilla voidaan tehdä oikein tehtynä paljon pelattavaa. Itse olen tutkinut tätä muutamalla pelilläni ja varsin monessa roguelikessä. Ja onhan tämä käytössä ihan kaupallisella puolellakin (esim. Worms, Diablot ja uunituore Hellgate: London). Todella mielenkiintoinen tutkimusala.mkaue wrote:Tuli tässä ihan justiisa mieleen että onko mahdollista tehdä sellainen peli johon ei takuuvarmasti kyllästy Rupesin heti miettimään että millainenha se mahtaisi olla.. Jos jonkinlaista keskustelua sais niin ois mukavaa
Voittoja viikkokisoissa: 3
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Re: Offtopic
Mitenhän saisin levitettyä tuota mun foorumia?
Edit: Voinko laittaa linkin Bongaa.fi?
Edit: Voinko laittaa linkin Bongaa.fi?
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
-
- Advanced Member
- Posts: 349
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
- Location: Lapinjärvi, Finland
- Contact:
Re: Offtopic
Niin irc vastaa kuin sinne huudetaan, kunhan muistaa huutaa oikealla kanavalla. Mutta muista sellainen hellävarainen "covert approach" ei mitään tyrkytystä yms. Toki aiheesta oleville muille foorumeille ilmoitus omasta foorumistasi voisi kasvattaa kävijäkuntaasi.iTKEVAnAKKI wrote:Mitenhän saisin levitettyä tuota mun foorumia?
Edit: Voinko laittaa linkin Bongaa.fi?
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.