Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: Offtopic

Post by Ris »

Itse käytin vielä muutamia viikkoja sitten Ubuntu 6.06 "Dapper Drakea". Sittemmin asensin Debian "etchin" Ubuntun tilalle. Oletustyöpyötä on käytössä, eli Gnome. Tälle koneelle on asennettu dualboottaavaksi Debian ja Windows xp.

Niin ja miksi asensin Debianin? Koska en saanut PureBasicia toimimaan Ubuntussa, vaikka oli kaikki tarvittavat paketit asennettu. Debianissa taasen sain toimimaan.
User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: Offtopic

Post by vilQuri »

Ubuntussa minulla on näemmä WLANissa ongelmana tikun ylikuumentuminen, laitoin muovipussiin ulkoa lunta ja tikku sen päälle, nyt pelittää :mrgreen:.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic

Post by MikkoK »

Todella mukavaa taas... Eilen tultii Tampereelta Tullinsuusta hammaslääkäristä. (Oikomishoito) Ja tulinpa sitten kipeäksi :( Ei mitenkään mukava olo. Ja heräsin puoli 6 aamulla enkä ole saanut unta sen jälkeen. Torkahdellut kyllä olen. Nyt vain istuskelen koneella ja voisinpas jopa keittää makaronia. (Ei muutakaan pysty syömää kun hampaat kipeenä kun rautoja kiristettiin. :( )
Voisin jopa koodailla CoolBasicilla jotakin jos tää päänsärkylääke pikkuhiljaa vaikka vaikuttais. >_< Tulipa taas jaariteltua paljon. Voisin jopa pelata PS2 kun kerran tuon Swap Magicin ostin. :P (Toimii poltetut pelit, mutta en puhu niistä enempää koska en halua taas banaanisaarille. :D)

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic

Post by Jani »

Siis mikä piirtopöytä?
Allekirjoitus kertoo loput.

EDIT: Löytyi!
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Offtopic

Post by Pate5 »

Löysin blender-kansiostani pari kuukautta sitten tehdyn kuvan. Paperin tekstuurin olen piirtänyt lyijärillä koulun välitunneilla.

Image
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic

Post by Ruuttu »

Pate5 wrote:Löysin blender-kansiostani pari kuukautta sitten tehdyn kuvan. Paperin tekstuurin olen piirtänyt lyijärillä koulun välitunneilla.
Ihan älyttömän hieno! Jostain on tietty naristava, ja kohteeksi joutuu (mielestäni) liiallinen blurrin (tai HDR tai miksi sitä kutsutaan) käyttö. Pyyhekumi on myöskin jotenkin hassun näköinen. Muuten moitteetonta työtä.
User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: Offtopic

Post by vilQuri »

Jessus! Aivan helvetin hieno kuva! Miten te osaatte käyttää Blenderiä, itse osaan korkeintaan suurentaa palikkaa. Ja saankos kysyä, millos aloitit tuon Blenderillä malliintamisen.
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic

Post by Jani »

Voisiko joku antaa linkkiä Abode Download Manageriin?
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic

Post by temu92 »

Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic

Post by Jani »

temu92 wrote:Tuossa:

http://tinyurl.com/dy2mwu
Hmph. Olin jo kattonu tuon.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

MikkoK141 wrote:Todella mukavaa taas... Eilen tultii Tampereelta Tullinsuusta hammaslääkäristä. (Oikomishoito) Ja tulinpa sitten kipeäksi :( Ei mitenkään mukava olo. Ja heräsin puoli 6 aamulla enkä ole saanut unta sen jälkeen. Torkahdellut kyllä olen. Nyt vain istuskelen koneella ja voisinpas jopa keittää makaronia. (Ei muutakaan pysty syömää kun hampaat kipeenä kun rautoja kiristettiin. :( )
Voisin jopa koodailla CoolBasicilla jotakin jos tää päänsärkylääke pikkuhiljaa vaikka vaikuttais. >_< Tulipa taas jaariteltua paljon. Voisin jopa pelata PS2 kun kerran tuon Swap Magicin ostin. :P (Toimii poltetut pelit, mutta en puhu niistä enempää koska en halua taas banaanisaarille. :D)
OMG! Minäkin tulin kipeäksi, olisi pitänyt olla hammaslääkäri, ellen olisi ollut kipeä, heräsin minäkin klo 05:30, sen jälkeen olen istuskellut koneella ja juuri tulin syömästä makaroneja. Minä en tosin voi pelata PS2, koska minulla ei sitä ole eikä ole Swap Magicia, mutta on nämä Magic: the Gathering-kortit.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic

Post by valscion »

VesQ wrote:Muuten, kun ylläpitäjät ja moderaattorit pystyvät täällä foorumeilla antamaan syyn viestien editoimiselle, niin miksemme me normaalit rivikäyttäjät voisi saada samaa oikeutta? Olisi havainnollistavaa kun voisi kirjoittaa editoinnin syyksi esim. "typojen korjaus", ja se olisi kauniimpi ratkaisu kuin lisätä viestin loppuun lisää tavaraa
EDIT:

tagien sisään.

Mitäs pidätte ideasta?
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic

Post by Jani »

Oisko jollain "pientä" ohjetta Blenderille?
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Offtopic

Post by Pate5 »

Voisikos Jani kokeilla Googlea ennen kuin postaa?
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic

Post by Jani »

Pate5 wrote:Voisikos Jani kokeilla Googlea ennen kuin postaa?
Teen niin aona :?
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic

Post by Awaclus »

Jani wrote:Oisko jollain "pientä" ohjetta Blenderille?
Ois. En vain tosin ymmärrä, miksi sinua kiinnostaa, annammeko me Blenderille ohjeita vai emme, ja sitäpaitsi luulen ettei Blender kuitenkaan ymmärrä niitä ohjeita, se kun ei osaa ajatella. Anteeksi, mutta oli pakko :lol:

@ VesQ: Hyvä idea olisi. Tulisi varmaankin käytettyä paljon, ainakin minun osaltani.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Offtopic

Post by Pate5 »

Jani wrote:
Pate5 wrote:Voisikos Jani kokeilla Googlea ennen kuin postaa?
Teen niin aona :?
Googlella löytyi:

blender.org - Tutorials
Blender 3D: Noob to Pro
Blender Tutorials at BlenderNation

Suomeksi:

Blender 3D – Wikikirjasto


Hakusanoina blender tutorial ja blender ohje.
Ensimmäisellä sivulla kaikki.
EDIT:

Varsinkin tuo noob to pro on aivan loistava. Käsittelee lähes kaikki blenderin ominaisuudet.

CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Offtopic

Post by nevssons »

Kyllä se google auttaa. Katsos näin
Löytää juuri sen sivuston jolla minäkin olen taitoni oppinut.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Offtopic

Post by phons »

Mite oli sen pikapelikisan laita? Ei oo näkyny tänään. Ensi viikollako, tai huomenna? Yleensä se on ollu perjantaina. :|
Image
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Offtopic

Post by TheDuck »

Innostuin näistä allekirjoitukseen pistettävistä palkkien teosta gimpillä ja tekaisin tässä päivän mittaan muutaman täällä foorumeilla allekirjoitukseen sopivan palkin...

Image Image Image

Näitä saa vapaasti käyttää ja jos joku jotain erityistä palkkia haluaa niin minulta voi kysyä.
^^
Locked