Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic

Post by koodaaja »

Niin, se kyllä kummastuttaa että temulle annettiin bannit (toki monen varoituksen jälkeen ymsyms.) mutta mavin selvästi liian suuresta sigikuvasta tuli vain kommenttia tyyliin "sori, en minä moista ole huomannut" ja aiheesta tehty asiallinen valitus poistettiin. Että gj pojat.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic

Post by temu92 »

Grandi wrote:
temu92 wrote:Jospa myös ne sen paikan adminit itse muistaisi säännöt. Itsellä oli täysin sääntöjen mukainen sigi ja silti bannia annettiin. Repikääpäs siitä.
Saivartelua. Signaturekuvasi oli liian suuri, se oli vain paloiteltuna pienempiin osiin.
Säännöissä ei oltu määrätty kuvien maksimimäärää tai kuvien yhteenlaskettua maksimikokoa. Ei ole mun vika jos sitä ei ole mainittu. Sääntöjähän piti noudattaa ja niin tein (Amerikassa tästäkin voisi jo haastaa oikeuteen, että tekee sääntöjen mukaan ja silti muka ei ole tehnyt oikein).

Esim. joku tyyppi oli ajanut moottoritiellä asuntoautollaan ja mennyt takaosioon keittelemään kahvia cruiseri päällä. Tietenkin auto oli suistunut tieltä/kolaroinut, mutta kuski silti voitti oikeudenkäynnin koska sitä ei oltu mainittu opaskirjassa ettei se ole sallittua/suositeltavaa.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

Käyttäjän Mavggis signature-kuva on myös poistettu. Minulla oli jostain syystä lipsahtanut adblockiin asetukseksi, että kuvat osoitteesta up.servut.us jätetään näyttämättä. Kyseessä oli inhimmillinen erehdys, ei kavereiden suosiminen (MavMaggot ei itseasiassa edes kuulu ystäviini tällä hetkellä).
Säännöissä ei oltu määrätty kuvien maksimimäärää tai kuvien yhteenlaskettua maksimikokoa. Ei ole mun vika jos sitä ei ole mainittu.
Sääntö-topicissa luki, että uusia sääntöjä voidaan lisätä. Annoin kaksi selkeää varoitusta aiheesta, mutta ne eivät uponneet.
... Amerikassa tästäkin voisi jo haastaa oikeuteen ...
Itse syyllistyit eilen kunnianloukkaukseen, josta olisi voinut ihan Suomen valtiossa haastaa oikeuteen.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic

Post by koodaaja »

Grandi wrote:Käyttäjän Mavggis signature-kuva on myös poistettu. Minulla oli jostain syystä lipsahtanut adblockiin asetukseksi, että kuvat osoitteesta up.servut.us jätetään näyttämättä. Kyseessä oli inhimmillinen erehdys, ei kavereiden suosiminen (MavMaggot ei itseasiassa edes kuulu ystäviini tällä hetkellä).
Kiitos tarkennuksesta, ihmettelinkin että voiko missään noin... mielenkiintoista adminointia olla, mutta löytyipähän syy sillekin. Hampaankolo puhdistettu.
KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Offtopic

Post by KankiKalle »

Grandi wrote:Onko tietoa, olisko Suomalaiselle retropeleille keskittyneelle yhteisölle/ sivustolle mitään kysyntää? Itse olen aiheesta kovin kiinnostunut ja ajattelin ihan harrastelijapohjalta pykätä semmoisen pystyyn. Aiheena olisivat enimmäkseen ennen '90 lukua tehdyt pelit, mutta toki kaikki yhtä wanhalla tyylillä toteutetut tekeleet olisivat mukana kuvioissa.


Itse en liiemmin edes tiedä tuon aikaisista suomipeleistä. Aihe on kyllä hyvinkin kiinnostava.
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Offtopic

Post by Pate5 »

Grandille ja Temulle:

Tällaiset asiat voisi varmaan hoitaa yksityisviesteillä.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic

Post by Koodiapina »

KankiKalle wrote:Itse en liiemmin edes tiedä tuon aikaisista suomipeleistä. Aihe on kyllä hyvinkin kiinnostava.
Käsitit väärin, kyse ei ole siis suomipeleistä vaan suomenkielisestä alueesta, jossa tästä keskusteltaisiin :-D Tällä suomen kielellä on välillä vaikea saada asiaansa ymmärretyksi.

Mitä nyt olen hieman Googlettanut, niin ei noita kovin montaa ole. En tiedä sitten kertoisiko se siitä, että aihe ei kiinnosta monia. Olen joka tapauksessa taipumassa sille linjalle, että tämmöisen voisi toteuttaa. Vaikka siitä ei ehkä tulisikaan kovin suosittua, niin saisin kuitenkin taas harjoitusta sivujenteossa ynnä muussa web-kikkailussa.
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Offtopic

Post by Sly_Jack0 »

Itse olen aikas koukussa Bubble Bobble - nimiseen peliin en tosin muista onko se 90-luvulla tehty, mutta jossain siinä main kai. On muuten mahtava peli.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Offtopic

Post by -Z- »

Tämä Osmo-draama on kyllä mennyt jo liian pitkälle. On ihmeellistä miten yksi käyttäjä voi aiheuttaa tällaisen määrän flameja, varoituksia ja banneja. Ja kyllä, viittaan tällä "yhdellä käyttäjällä" osmoon: koko tämä paskamyrsky on yksinomaan hänen syytään - hän on niin jääräpäinen, että vaikka alusta asti foorumien enemmistö on tehnyt selväksi ettei häntä täällä kaivata, hän vain postaa, ja mokaa, ja postaa, ja mokaa, ja postaa, kunnes kaikki ovat spontaanin raivonpurkauksen uhreja. Sitten Pettis/Dibalo tulee ja jakaa varoituslipukkeet asianomaisille. Jospa sanan "Osmo" Mainitseminen (myös nimimerkissään) toisi tästä eteenpäin automaattisesti kuukauden bannit?
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Offtopic

Post by phons »

Alkaa ihan hemetisti ärsyttää noi "buy wow gold" tai "FFXI gils for free". Niitä on vaik kuin paljon
ja melkein joka paikassa. Et ne voiki löytää tällasii paikkoi uhreikseen.
Image
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic

Post by temu92 »

Grandi wrote:
Säännöissä ei oltu määrätty kuvien maksimimäärää tai kuvien yhteenlaskettua maksimikokoa. Ei ole mun vika jos sitä ei ole mainittu.
Sääntö-topicissa luki, että uusia sääntöjä voidaan lisätä. Annoin kaksi selkeää varoitusta aiheesta, mutta ne eivät uponneet.
Jatketaan ny vielä offtopiccia offtopic aiheessa sen verran, että ne säännöt jotka lisätään kannatais kanssa lisätä sitten sinne ihmeen viralliseen listaan. Ei se onnistuisi suomessa, että poliisi menee ja sakottaa ensimmäistä vastaan tulevaa siitä, että se oli ensimmäinen sillä periaatteella, että uusia lakejakin voidaan säätää. Ne säännöt lukee lakikirjassa ja foorumien tapauksessa sääntöaiheessa.

Mutta jottei menis koko tääkin viesti flametukseks niin sanonpahan että itse en varmaa niin kiinnostunu tosta sivusta olis mutta väsääppä jotaki kasaan ja katotaan sitten.

P.S. Phons, siitä on jo sanottu ircissä ja ei ne välitä siitä mikä paikka on, kunhan saa mainostettua.
dem0
Newcomer
Posts: 43
Joined: Wed Mar 19, 2008 7:36 am

Re: Offtopic

Post by dem0 »

jee mopokortti jee

ToDo: Hanki mopo
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Offtopic

Post by Pate5 »

-Z- wrote:Tämä Osmo-draama on kyllä mennyt jo liian pitkälle. On ihmeellistä miten yksi käyttäjä voi aiheuttaa tällaisen määrän flameja, varoituksia ja banneja. Ja kyllä, viittaan tällä "yhdellä käyttäjällä" osmoon: koko tämä paskamyrsky on yksinomaan hänen syytään - hän on niin jääräpäinen, että vaikka alusta asti foorumien enemmistö on tehnyt selväksi ettei häntä täällä kaivata, hän vain postaa, ja mokaa, ja postaa, ja mokaa, ja postaa, kunnes kaikki ovat spontaanin raivonpurkauksen uhreja. Sitten Pettis/Dibalo tulee ja jakaa varoituslipukkeet asianomaisille. Jospa sanan "Osmo" Mainitseminen (myös nimimerkissään) toisi tästä eteenpäin automaattisesti kuukauden bannit?
Asiaa.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Offtopic

Post by CCE »

Onko tietoa, olisko Suomalaiselle retropeleille keskittyneelle yhteisölle/ sivustolle mitään kysyntää?
No täällä päin olisi ainakin, eipä ole moisia paljon näkynyt. Kai siellä olisi myös paikka retropelien kehitykselle? Itse ainakin pitäisin sellaisesta. Mutta tuommoisilla foorumeilla on usein tapa valua hieman warepuolelle, nimittäin useat vanhat pelit leviävät ROM:eina netissä ja näitähän sitten kanssa linkkaillaan suuntaan ja toiseen :/
User avatar
Dibalo
Advanced Member
Posts: 298
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
Location: Espoo, Finland
Contact:

Re: Offtopic

Post by Dibalo »

-Z- wrote:Sitten Pettis/Dibalo tulee ja jakaa varoituslipukkeet asianomaisille.
Ei kannata leikkiä isoa herraa. Kyllä me hoidamme ne hommat teidän puolestanne... ;)

Ja vielä suomeksi: ei kannata provosoitua toisen puheista. Siinä vain itse joutuu kuseen, ja toinen pääsee pälkähästä. Kyllä ongelma on tiedostettu valvojien puolelta ja siihen puututaan, kun riittävästi perusteita löytyy.
The darkest spells can be found from
http://tunkkaus.blogspot.fi
KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Offtopic

Post by KankiKalle »

Tuo retropeli homma olisi kyllä asiaa. Siis niistä keskusteleminen sekä kehittäminen (tuo tarkoittaa kai retropelin tekemistä) olisi kiinnostava ajatus. Oma Väinö Olavinpoika-pelisarjani kuuluisi ehdottomasti mukaan :lol:
Suuri unelmani oli joskus hankkia commodore 64 ja siihen retropelejä, mutta homma kariutui taloudellisiin ongelmiin.
Ja eikös Uuno Turhapurosta ole tehty joku peli joskus 80-luvul?

Edit: Mikset muuten Dibalo päivitä allekirjoitustasi? Foorumiesi mukaan ChB:n uusimmasta versiosta on jo 80% valmiina?
Siis en mitenkään pahalla tätä sano vaan mielenkiinnosta (ja uteliaisuudesta sitä kohtaan tuleeko uusin versio pian :D )
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Tuxi
Active Member
Posts: 190
Joined: Wed Jan 21, 2009 10:25 pm
Contact:

Re: Offtopic

Post by Tuxi »

Mistä saan nettisivulleni semmoisen latauslaskurin, joka näyttää kuinka monta kertaa tiedosto on ladattu.
Last edited by Tuxi on Tue Jan 27, 2009 10:18 pm, edited 1 time in total.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic

Post by temu92 »

Linkki:

Code: Select all

<a href="lataa.php?peli=superpeli">Lataa superpelini</a>
lataa.php:

Code: Select all

<?php
	$peli	= $_GET['peli'];
	
	if(file_exists("latauskerrat/".$peli)){
		file_put_contents("latauskerrat/".$peli, intval(trim(file_get_contents("latauskerrat/".$peli)))+1);
		
		header("Location:tiedostot/".$peli.".zip");
	} else {
		echo "Tapahtui virhe, peliä ei löytynyt!";
	}
?>
Tämä olettaen että sinulla on kansio latauskerrat johon teet tiedoston pelin nimellä ilman päätettä (esim. kyseisessä esimerkissä polku olisi "latasukerrat/superpeli"). Sitten pelin zip-paketti tai minkä ikinä haluatkaan laitat tiedostot-kansioon. Tämä sitten kasvattaa latauskertoja + ohjaa käyttäjän lataamaan peliä. Saa muokata tarpeen mukaan (tai pyytää apua siihen), sillä tässä ei ole kovin kummoisia ominaisuuksia.

EDITED: Alla vielä toinen vaihtoehtoinen keino sen toteuttamiseen.

Linkki:

Code: Select all

<a href="lataa.php?peli=superpeli.zip">Lataa superpelini</a>
lataa.php:

Code: Select all

<?php
	$peli	= $_GET['peli'];
	
	if(file_exists("latauskerrat/".$peli)){
		file_put_contents("latauskerrat/".$peli, intval(trim(file_get_contents("latauskerrat/".$peli)))+1);
		
		header("Location:tiedostot/".$peli);
	} else {
		echo "Tapahtui virhe, peliä ei löytynyt!";
	}
?>
Eli muuten ihan sama mutta tällä kertaa tiedoston nimi onkin jo laitettu suoraan tuonne linkkiin joka mahdollistaa useammat tiedostomuodot. Ja vielä mainitsen että nämä koodit toimii vain PHP5 versiolla joten jos sinulla on PHP4 niin sitten pitää käyttää erilaisia pätkiä.
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic

Post by Jani »

miksi seuraava php ei toimi?

Code: Select all

***k.html:n palanen***
<p><input type="text" name="nimi"></p>
<p><input type="button" value="Lähetä" onClick="location.href='send.php?key='+key"></p>

Code: Select all

***send.php***
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" 
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xlm:lang="en" lang="en">
	<head>
		<title>php</title>
		<style type="text/css"> <!--
			body { background-color: #000000; color: #0000FF }
		--> </style>
	</head>
	<body>
		<?php
			echo "<h1>";
			echo "Kirjoitit: ".$_GET('key');
			echo "</h1>";
		?>
	</body>
</html>
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic

Post by Jare »

Jani wrote:miksi seuraava php ei toimi?
Sinulla on väärät sulkeet tuossa $_GET:ssä. pitää olla hakasulut [ ], eikä tavalliset ( ).

Nyt kun siinä on nuo tavalliset, php luulee että muuttuja $_GET sisältää funktion nimen ja yrittää suorittaa jotakin funktiota :/. Vaan koska $_GET on taulukko, tulee käyttää noita hakasulkuja.

Edit:

Tuo k.html:n lomake on "vähän epästandardi" eikä näköjään edes toimisi. Muutenkaan tekstikentän sisällön lähettämiseksi ei sentään tarvitse käyttää JavaScriptiä ;)

Hoituu näin:

Code: Select all

<form action="send.php" method="get">
    <input type="text" name="key">
    <input type="submit" value="Lähetä">
</form>
Locked