C++ -kysymykset

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: C++ -kysymykset

Post by Koodiapina »

Oletko varma, että puuhailet juuri C++-projektin kanssa? Jos on C-projekti, koodi ei toimi.

Image

Tuo siis avautuu projektin luonti -ikkunassa, vähän jälkeen kun projektityyppi on valittu. Kuvassa olevan vaiheen on voinut ohittaakin, mutta en tiedä, kumman se silloin valitsee oletuksena.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: C++ -kysymykset

Post by esa94 »

Grandi wrote:Oletko varma, että puuhailet juuri C++-projektin kanssa? Jos on C-projekti, koodi ei toimi.

Image

Tuo siis avautuu projektin luonti -ikkunassa, vähän jälkeen kun projektityyppi on valittu. Kuvassa olevan vaiheen on voinut ohittaakin, mutta en tiedä, kumman se silloin valitsee oletuksena.
Juurikin näin.
EDIT:

Tämänhän näkee myös siitä, jos kääntöikkunassa lukee "gcc <parametrit>" kun siinä pitäisi olla g++

Muistaakseni.

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: C++ -kysymykset

Post by Sami The Great »

Tietääkö ketään, että miten saisin toisen ikkunan toisen ikkunan sisään? Yritän saada SDL:n luomaa ikkunaa piirtymään toisen ikkunan sisälle. SDL:ssä ei ole mahdollisuutta alustaa videosysteemiä jo valmiiksi luodulle ikkunalle, joten pitää WinAPI:n kanssa kikkailla jotenkin. Minulla on tiedossa SDL:n ikkunan kahva (HWND) sekä toisen ikkunan kahva. Etsin netistä keinoa, ja löysin funktion SetParent, mutta kääntäjä valittaa, että tälläistä funktiota ei löydy, vaikka olen includettanut windows.h:n. Olen joskus tehnyt niin, että OGRE renderöi SDL:n luomaan ikkunaan, mutta OGRE:ssa on valmiit metodit tähän hommaan, joten en asiasta enempää teidä windows tasolla, mutta käytännössä pitäisi olla siis mahdollista toteuttaa.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: C++ -kysymykset

Post by MaGetzUb »

Juu kiitoksia avusta, olin tallentanut testitiedoston .c päätteeksi. Nyt .c -> .cpp :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: C++ -kysymykset

Post by esa94 »

Sami The Great wrote:Tietääkö ketään, että miten saisin toisen ikkunan toisen ikkunan sisään? Yritän saada SDL:n luomaa ikkunaa piirtymään toisen ikkunan sisälle. SDL:ssä ei ole mahdollisuutta alustaa videosysteemiä jo valmiiksi luodulle ikkunalle, joten pitää WinAPI:n kanssa kikkailla jotenkin. Minulla on tiedossa SDL:n ikkunan kahva (HWND) sekä toisen ikkunan kahva. Etsin netistä keinoa, ja löysin funktion SetParent, mutta kääntäjä valittaa, että tälläistä funktiota ei löydy, vaikka olen includettanut windows.h:n. Olen joskus tehnyt niin, että OGRE renderöi SDL:n luomaan ikkunaan, mutta OGRE:ssa on valmiit metodit tähän hommaan, joten en asiasta enempää teidä windows tasolla, mutta käytännössä pitäisi olla siis mahdollista toteuttaa.
Miksi edes käytät SDL:ää? Jos teet joka tapauksessa Windows-spesifistä ohjelmaa, käytä vaikkapa Direct2D:tä tai GDI+:aa. Molemmat löytynevät MSDN:stä.
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: C++ -kysymykset

Post by JATothrim »

Irkissä jo tätä mainostelinkin, joten olkaas hyvä: edistyneempi OpenGL koe aplikaatio windowsille. Kysykää koodista, vielä kun älyän miten se toimii. ;)
Vinkkinä niille, jotka pelleilevät OpenScreen() kutsun kanssa: tupla screen todennäköisesti kaataa ohjelman ja epäkelpo resoluutio sulkee ohjelman mystisesti/kaataa sen. (Kokoruutu tilasta voit pelastaa itsesi sulkemalla ohjelman Alt-F4:llä) :twisted:

Tämän kylkeen olisi tarkoitus häslätä vielä erilisissä threadeissa pyörivät Renderi, Syöteiden luku RAW input metodilla ja wrapata koko höskä luokka pohjaiseksi...
Attachments
OpenGL_Test.zip
(5.65 KiB) Downloaded 269 times
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: C++ -kysymykset

Post by MaGetzUb »

Tässä nyt pitäisi olla .til tiedostojen lataus C++:a mutta en tiedä kun se ei näyttäisi toimivan, kun ruvetaan lukemaan main funktiossa Tilemapin taulukkoon ylös otettua dataa(joka ladataan TILEMAP LoadMap funktiossa).. :( Ajattelin että tällä tavoin tämä kartta homma olisi paras toteuttaa.. :D

Code: Select all

#include <fstream>
#include <map>
#include <iostream>
#include <stdlib.h>
#include <cmath> //Tarvitaan tulevaisuudessa
#include <string.h> //Tarvitaan tulevaisuudessa
using namespace std;

struct TILEMAP
{
    map<int, map<int, map<int, int> > > tiledata;
    int mapwidth_pix, mapheight_pix, mapwidth, mapheight;
    int tilewidth, tileheight;
    int maskr, maskg, maskb;
    int tiles;
};

TILEMAP LoadMap(char file[100], char tileset[100]);

int main(void)
{
    TILEMAP mappi;
    long camx, camy;
    mappi = LoadMap("C:\\Ohjelmointi\\C++\\tilemaps\\cdm2.til", "");

    int x, y;
    for(y = 1; y < mappi.mapheight; y++)
    {
        for(x = 1; y < mappi.mapwidth ; x++)
        {
            cout<<"\t"<<((mappi.tiledata[x])[y])[0];
        }
        cout<<"\n";
    }


}


TILEMAP LoadMap(char file[100], char tileset[100]){
    TILEMAP tmp;
    ifstream kartta;
    kartta.open(file, ios::in);
    if(kartta.fail())
    {
        cout<<"Mapfile not found!";
        cout<<"\nFunction aborted";
        kartta.close();
    }
    else
    {
        //Siirrytään kartta datassa aloituslukukohtaan.
        kartta.seekg(520);
        //Luetaan kartasta tilen maski RGB arvot muistiin.
        kartta.read((char*)&tmp.maskr, 1);
        kartta.read((char*)&tmp.maskg, 1);
        kartta.read((char*)&tmp.maskb, 1);
        //Siirrytään kartassa eteenpäin
        kartta.seekg(820);
        //Luetaan kartasta tilesetissä olevien tilejen määrä.
        kartta.read((char*)&tmp.tiles, 4);
        //Kartan tiilen leveys ja pituus
        kartta.read((char*)&tmp.tilewidth, 4);
        kartta.read((char*)&tmp.tileheight, 4);
        //Kartan leveys ja pituus tileinä.
        kartta.read((char*)&tmp.mapwidth, 4);
        kartta.read((char*)&tmp.mapheight, 4);

        if(!tmp.tiles>0)
        {
            cout<<"There's no tiles in tileset!";
            cout<<"\nFunction aborted.";
            kartta.close();
        }
        else if(!(tmp.tilewidth*tmp.tileheight) > 0)
        {
            cout<<"Tile overall size is 0.";
            cout<<"\nFunction aborted.";
            kartta.close();
        }
        else if(!(tmp.mapwidth*tmp.mapheight) > 0)
        {
            cout<<"Map overall size is 0.";
            cout<<"\nFunction aborted.";
            kartta.close();
        }

        int i, empty,  x, y;
        //Tarkistussummat
        for(i = 1; i < 4; i++){
            kartta.read((char*)&empty,1);
        }
        //Back-kerros
        for(y = 1; y < tmp.mapheight; y++)
        {
            for(x = 1; y < tmp.mapwidth ; x++)
            {
                kartta.read((char*)&((tmp.tiledata[x])[y])[0], 4);
            }
        }
        //Tarkistussummat
        for(i = 1; i < 4; i++){
            kartta.read((char*)&empty,1);
        }
        //Hit
        for(y = 1; y < tmp.mapheight; y++)
        {
            for(x = 1; y < tmp.mapwidth ; x++)
            {
                kartta.read((char*)&((tmp.tiledata[x])[y])[2], 4);
            }
        }
        //Tarkistussummat
        for(i = 1; i < 4; i++){
            kartta.read((char*)&empty,1);
        }
        //Over
        for(y = 1; y < tmp.mapheight; y++)
        {
            for(x = 1; y < tmp.mapwidth ; x++)
            {
                kartta.read((char*)&((tmp.tiledata[x])[y])[1], 4);
            }
        }
        for(i = 1; i < 4; i++){
            kartta.read((char*)&empty,1);
        }
        //Data
        for(y = 1; y < tmp.mapheight; y++)
        {
            for(x = 1; y < tmp.mapwidth ; x++)
            {
                kartta.read((char*)&((tmp.tiledata[x])[y])[3], 4);
            }
        }
    }

    kartta.close();
    return tmp;
}
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: C++ -kysymykset

Post by esa94 »

MaGetzUb wrote:

Code: Select all

TILEMAP mappi;

Code: Select all

static TILEMAP mappi;
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: C++ -kysymykset

Post by MaGetzUb »

Hmm, miksi tuo static, voisitko vähän selittääkkin? :) En nimittäin tunne ihan C++:n perustaa. Se on sitte kiva yrittää tulkita tietämättömästi, mitä yritätte tarkoittaa.
BTW, konsolissa ei näkynyt tekstiä.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: C++ -kysymykset

Post by esa94 »

MaGetzUb wrote:Hmm, miksi tuo static, voisitko vähän selittääkkin? :) En nimittäin tunne ihan C++:n perustaa. Se on sitte kiva yrittää tulkita tietämättömästi, mitä yritätte tarkoittaa.
BTW, konsolissa ei näkynyt tekstiä.
Jos et laita staticia, luomasi olion elinaika loppuu sen poistuessa näkyvyysalueelta - eli tässä tapauksessa funktion palatessa.
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: C++ -kysymykset

Post by JATothrim »

MaGetzUb wrote:Tässä nyt pitäisi olla .til tiedostojen lataus C++:a mutta en tiedä kun se ei näyttäisi toimivan, kun ruvetaan lukemaan main funktiossa Tilemapin taulukkoon ylös otettua dataa(joka ladataan TILEMAP LoadMap funktiossa).. :( Ajattelin että tällä tavoin tämä kartta homma olisi paras toteuttaa.. :D

Code: Select all

uskomatonta C + C++ purkkaviritelmä shittiä.
Jos aiot ladata CoolBasicin tilemapappeja, älä tee sitä noin. Tämä on paras esimerkki kuinka muistia ei hallita C++:ssa.
A) std::map kontaineria EI OLE TARKOITETTU käytettäväksi tuolla tavalla!! :evil: Käytä mielluummin vain int taulukkoa: "int * layer = new int[koko_x * koko_y];" ja tilen osoitukseen kaavaa "index = y * koko_x + x" tämä on kymmeniä kertoja nopeampi ja käyttää vähemmän muistia. Jos välttämättä haluat vielä, että karttaa voidaan venyttää lennnosta, käytä std::vector< std::vector<int> * > kontaineria rivien säilytykseen ja johon pusketaan std::vector<int>:jä
B) Hyvä herra kirjoitat C++:aa TAI C:tä, et molempia. C++:ssa standardi kirjaston headereissa EI KÄYTETÄ .h päättettä. Ei missään. Ei edes C:n kirjastoissa, vaan esim #include <stdlib.h> tulee #include <cstdlib>.
C) new heapista ja auto pinosta.

Code: Select all

int * heappiluku = new int; // varataan muistia muuttujalle heapista jotta se säilyy kun esmes. kun poistutaan funktiosta.
int pinoluku; // varataan muistia muuttujalle pinosta eli muuttuja tuhoutuu nykyvyysalueensa ulkopuolella.
Älä. Koskaan. Ikinä. palauta funktiosta osoitinta pinosta varattuun muutujaan.

Jatkappas lukemista täällä: http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/ ;) (ohjelmointiputkassa on myös erittäin vaikuttava suomenkielinen C++ opas)
BTW. voisin opastaa sinua "kädestä pitäen" tilekartan tekemiseen. C++:lla.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: C++ -kysymykset

Post by temu92 »

Jotakin perusjuttuja voi löytää myös täältä. Toisaalta tuo on hieman vanhempi ja jotkin jutut saattaa olla jo vanhentunutta tietoa.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: C++ -kysymykset

Post by MaGetzUb »

JATothrim wrote:
MaGetzUb wrote:Tässä nyt pitäisi olla .til tiedostojen lataus C++:a mutta en tiedä kun se ei näyttäisi toimivan, kun ruvetaan lukemaan main funktiossa Tilemapin taulukkoon ylös otettua dataa(joka ladataan TILEMAP LoadMap funktiossa).. :( Ajattelin että tällä tavoin tämä kartta homma olisi paras toteuttaa.. :D

Code: Select all

uskomatonta C + C++ purkkaviritelmä shittiä.
Jos aiot ladata CoolBasicin tilemapappeja, älä tee sitä noin. Tämä on paras esimerkki kuinka muistia ei hallita C++:ssa.
A) std::map kontaineria EI OLE TARKOITETTU käytettäväksi tuolla tavalla!! :evil: Käytä mielluummin vain int taulukkoa: "int * layer = new int[koko_x * koko_y];" ja tilen osoitukseen kaavaa "index = y * koko_x + x" tämä on kymmeniä kertoja nopeampi ja käyttää vähemmän muistia. Jos välttämättä haluat vielä, että karttaa voidaan venyttää lennnosta, käytä std::vector< std::vector<int> * > kontaineria rivien säilytykseen ja johon pusketaan std::vector<int>:jä
B) Hyvä herra kirjoitat C++:aa TAI C:tä, et molempia. C++:ssa standardi kirjaston headereissa EI KÄYTETÄ .h päättettä. Ei missään. Ei edes C:n kirjastoissa, vaan esim #include <stdlib.h> tulee #include <cstdlib>.
C) new heapista ja auto pinosta.
No nii-in.. "Laittakaa natsi erään ja menkää itse perään." Minä kyselin teiltä neuvoja, mitään kunnollista/ymmärrettävää ei tullut. Ja nyt kun postasin luullakseni toimivan koodinpätkän, niin olin tehnyt sen väärin. Noh kiitos nyt noista jokseenkin epäselvistä neuvoista.
Kuinka muuten sitten SDL:n kanssa, miten sen includetan ilman .h päätettä?
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: C++ -kysymykset

Post by Koodiapina »

MaGetzUb wrote:Kuinka muuten sitten SDL:n kanssa, miten sen includetan ilman .h päätettä?
SDL:n perään kuuluu se .h-pääte, koska se on C-kirjasto.
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: C++ -kysymykset

Post by JATothrim »

MaGetzUb wrote: No nii-in.. "Laittakaa natsi erään ja menkää itse perään." Minä kyselin teiltä neuvoja, mitään kunnollista/ymmärrettävää ei tullut. Ja nyt kun postasin luullakseni toimivan koodinpätkän, niin olin tehnyt sen väärin. Noh kiitos nyt noista jokseenkin epäselvistä neuvoista.
Kuinka muuten sitten SDL:n kanssa, miten sen includetan ilman .h päätettä?
Hubz, tarkoitin siis että C/C++:n kääntäjän mukana tulevat standardikirjaston headerit pitäisi laittaa noin. Jos kirjasto on esim. itse asenneltu, niin ei ole väliä kuinka #include-ttelet niitä tiedostoja. Voit kokeilla #include <cstdlib>:n ja #include <stdlib.h> eroa: ensimmäinen syytää kaikki funktionsa järkevästi std:: nimiavaruuden alle, mutta toinen ei. (windows.h on C++ koodajalle yksi kauhistus, koska se saastuttaa globaalin nimiavaruuden pahanpäiväisesti. Kokeilin #includettaa windoows.h:n oman nimiavaruuden sisällä, mutta kääntäjä ei oikein pitänyt tästä. :mrgreen: Se siitä sitten. )
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: C++ -kysymykset

Post by Sami The Great »

Sain ratkottua tuon aikaisemman ongelmani, mutta näyttää siltä, että SDL:n sisällyttäminen samaan ohjelmaan wxWidgets kirjaston kanssa ei oikein toimi, koska kun SDL:n video-osuuden alustaa, menee wxWidgets:in piirtojärjästykset perinpohjaisesti sekaisin :D Pitää siis vain unohtaa tämä yhdistelmä systeemi ja tehdä GUI pelkästään SDL:ää käyttäen. Olen siis tilemappi editoria tekemässä sekä omaa tilemappi formaattia ja sen piirtosysteemiä, johon olisi tarkoitus tulla tuki varjoille sekä eri muotoisille HIT-kerros palikoille (kolmiot sekä pienemmät neliöt kuin itse tile). Formaatin olen jo suunnitellut ja koodannut systeemin tiedon säilyttämiseen muistissa. Pitää välillä koodailla myös vähän C++:lla, ettei ihan pääse unohtumaan.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: C++ -kysymykset

Post by esa94 »

Sami The Great wrote:Sain ratkottua tuon aikaisemman ongelmani, mutta näyttää siltä, että SDL:n sisällyttäminen samaan ohjelmaan wxWidgets kirjaston kanssa ei oikein toimi, koska kun SDL:n video-osuuden alustaa, menee wxWidgets:in piirtojärjästykset perinpohjaisesti sekaisin :D Pitää siis vain unohtaa tämä yhdistelmä systeemi ja tehdä GUI pelkästään SDL:ää käyttäen. Olen siis tilemappi editoria tekemässä sekä omaa tilemappi formaattia ja sen piirtosysteemiä, johon olisi tarkoitus tulla tuki varjoille sekä eri muotoisille HIT-kerros palikoille (kolmiot sekä pienemmät neliöt kuin itse tile). Formaatin olen jo suunnitellut ja koodannut systeemin tiedon säilyttämiseen muistissa. Pitää välillä koodailla myös vähän C++:lla, ettei ihan pääse unohtumaan.
Eikös wxWidget tue OpenGL-ikkunoita? Mikset siis käyttäisi niitä?
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: C++ -kysymykset

Post by KilledWhale »

Sami The Great wrote:Sain ratkottua tuon aikaisemman ongelmani, mutta näyttää siltä, että SDL:n sisällyttäminen samaan ohjelmaan wxWidgets kirjaston kanssa ei oikein toimi, koska kun SDL:n video-osuuden alustaa, menee wxWidgets:in piirtojärjästykset perinpohjaisesti sekaisin :D Pitää siis vain unohtaa tämä yhdistelmä systeemi ja tehdä GUI pelkästään SDL:ää käyttäen. Olen siis tilemappi editoria tekemässä sekä omaa tilemappi formaattia ja sen piirtosysteemiä, johon olisi tarkoitus tulla tuki varjoille sekä eri muotoisille HIT-kerros palikoille (kolmiot sekä pienemmät neliöt kuin itse tile). Formaatin olen jo suunnitellut ja koodannut systeemin tiedon säilyttämiseen muistissa. Pitää välillä koodailla myös vähän C++:lla, ettei ihan pääse unohtumaan.
SDL:n päälle voisin suositella Paragui-nimistä kirjastoa. Erittäin mallikkaasti toimivat GUI-komponentit. Projekti on nykyään kai jokseenkin kuollut, mutta tiedostot löytää vielä näppärästi googlailemalla ja ne ovat myös useiden linux-jakeluiden repoissa :)
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: C++ -kysymykset

Post by JATothrim »

esa94 wrote:
Sami The Great wrote:Sain ratkottua tuon aikaisemman ongelmani, mutta näyttää siltä, että SDL:n sisällyttäminen samaan ohjelmaan wxWidgets kirjaston kanssa ei oikein toimi, koska kun SDL:n video-osuuden alustaa, menee wxWidgets:in piirtojärjästykset perinpohjaisesti sekaisin :D Pitää siis vain unohtaa tämä yhdistelmä systeemi ja tehdä GUI pelkästään SDL:ää käyttäen. Olen siis tilemappi editoria tekemässä sekä omaa tilemappi formaattia ja sen piirtosysteemiä, johon olisi tarkoitus tulla tuki varjoille sekä eri muotoisille HIT-kerros palikoille (kolmiot sekä pienemmät neliöt kuin itse tile). Formaatin olen jo suunnitellut ja koodannut systeemin tiedon säilyttämiseen muistissa. Pitää välillä koodailla myös vähän C++:lla, ettei ihan pääse unohtumaan.
Eikös wxWidget tue OpenGL-ikkunoita? Mikset siis käyttäisi niitä?
tukee mutta siitä pitää säätää aika helvetillisesti. ProTip: overridaa ikkunan tyhjennys/whatever niin GL piirtyy nätisti. Mulla on tästä toimivahko viritelmä. 8-)
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
User avatar
Dibalo
Advanced Member
Posts: 298
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
Location: Espoo, Finland
Contact:

Re: C++ -kysymykset

Post by Dibalo »

wxWidgetsin ja SDL:n yhdistämiseen löytyi puolen minuutin Googletuksen jälkeen varsin hyvä tuto: http://code.technoplaza.net/wx-sdl/part1/
Eipä tuo minusta kovin vaikealta näyttänyt.
The darkest spells can be found from
http://tunkkaus.blogspot.fi
Post Reply