Page 2 of 4

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Fri Aug 31, 2007 5:10 pm
by Mr.Demolition
Image
Tässä vähän kuvaa. En ole vielä päässyt kaikkea tilesetissä muokkaamaan kun on pitänyt suunnitella tuota kaupunkia, mutta nuo kaksi ensimmäist rakennusta jäävät paikoilleen. Ne omakotitalot poistan, sillä niille ei ole keskusta-alueella käyttöä.
Ajattelin hankkitutua Mestari-Oppipoika kamppanjaan, mutta taidan vielä jonkin aikaa luke tuota manuaalia. Palautetta tuon kuvan suhteen saa antaa. En tee pelille vielä topicia, kun aloitin kaiken alusta. Ei ole mitään vanhaa jäljellä.

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Fri Aug 31, 2007 5:22 pm
by regalis
Kokeilin pistää pari tuollaista taloa kuoleman pataljooniin, ei oikein näyttänyt hyvältä kun puut ovat normaaleita ja talot tuollaisia "kolmiulotteisia". Ja puiden tekeminen tuolla tavalla olisi aivan liian hidasta ja vaikeaa. Pitää varmaan sitten seuraavaksi tehdä tulevaisuuteen sijoittuva RPG, jossa ei paljon puita näy... ;)

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Fri Aug 31, 2007 7:01 pm
by Late
Yrittäessäni avata WinZipillä tuota pakettia (tai siis kun siinä on ne I Agree ja Quit ja ne siinä kun WinZipin avaa ja paina I Agree) niin herjaa:

"Cannot open file: it does not appear to be a valid archive."

Ja kun siinä on sitten alla että jos latasit tiedoston niin koitappa ladata uudestaan; no, minäpä koitin - ei mitään muutosta. Voiko kukaan auttaa?

EDIT:
Paha kyllä, en saa oikeastaan ladata mitään tälle koneelle ilman lupaa (okei oonhan mä muutamia juttuja tämä mukaanlukien), ja luulen että en jaksa ladata purkuohjelmia, varsinkin kun ne vievät tilaa (tai no mitäs tuo vie?)... No, katotaan...

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Fri Aug 31, 2007 7:06 pm
by TheFish
Late wrote:Yrittäessäni avata WinZipillä tuota pakettia (tai siis kun siinä on ne I Agree ja Quit ja ne siinä kun WinZipin avaa ja paina I Agree) niin herjaa:

"Cannot open file: it does not appear to be a valid archive."

Ja kun siinä on sitten alla että jos latasit tiedoston niin koitappa ladata uudestaan; no, minäpä koitin - ei mitään muutosta. Voiko kukaan auttaa?
Voisit käyttää 7-zip nimistä ohjelmaa. Se on ilmainen ja sillä pystyy avata mm. zipit ja rarit.
(Tosin se ensin antaa content nimisen tiedoston tuosta, mutta pura uudestaan niin saat oikeat tiedot)

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Fri Aug 31, 2007 7:19 pm
by Marcoder
TheFish wrote:Voisit käyttää 7-zip nimistä ohjelmaa. Se on ilmainen ja sillä pystyy avata mm. zipit ja rarit.
(Tosin se ensin antaa content nimisen tiedoston tuosta, mutta pura uudestaan niin saat oikeat tiedot)
Pakkaus on tehty 7-zipillä.

Omailla koneillani Explorer alkoi temppuilla pari päivää sitten. Siis useilla koneilla. Luulen että Windows Updatesta tuli joku päivitys ja toi mukanaan bugin selaimeen. Tämä ilmenee siten että zip-paketti jotenkin korruptoituu imuroitaessa ja siksi se ei toimi.

Explorerilla imuroitu paketti kyllä aukeaa tuolla 7-zipillä mutta kuten kala sanoin niin siellä on joku merkillinen content-juttu.

Firefox tuo paketin aivan oikein.

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Fri Aug 31, 2007 8:03 pm
by cheeshelmet.jr
Voisiko joku hostata tuon jonnekin muualle kun itselläni ei toimi tuo latauslinkki.....?? winrar väittää siitä puuttuvan jotain...jonnekin muualle kiitos!!!!

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Fri Aug 31, 2007 8:33 pm
by KillBurn
Aarrgh...juuri mietin miten toteuttaa tuollainen 3D-perspekti mutta marcoder ehti ensin.Onhan se tosi hieno :o

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Sat Sep 01, 2007 1:28 pm
by cheeshelmet.jr
onko mahdollista tuhota rakennuksia?

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Sat Sep 01, 2007 1:57 pm
by koodaaja
cheeshelmet.jr wrote:onko mahdollista tuhota rakennuksia?
Topikin ekalta sivulta:
Marcoder wrote:
Jonez wrote:- Kolmas ja ehkä kaivattavin ominaisuus voisi olla yksittäisten rakennusten poistaminen.
Tähän tulee jossain vaiheessa päivitystä. KTE:lla oli tuossa demopelissä jo tämänkaltaisia ongelmia joten tulossa on.
Pitäähän vanhat talot purkaa pois kun uusi kartta ladataan.
Eli ei voi, ainakaan vielä.

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Sat Sep 01, 2007 6:27 pm
by Marcoder
koodaaja wrote:
cheeshelmet.jr wrote:onko mahdollista tuhota rakennuksia?
Eli ei voi, ainakaan vielä.
Juu ei voi vielä mutta ennen kuin ehdin päivityksen tekemään niin homma onnistuu suht helposti.
CreateBuilding palauttaa tyypin (BUILDINGS) tunnuksen. Kun tunnuksen konvertoi typeksi niin sen pääsee poistamaan. Muuta ei oikeastaan tarvita.
Eli:

Code: Select all

b1 = CreateBuilding(...
...
...
bt.BUILDINGS = ConvertToType(b1)
Delete bt

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Sat Sep 01, 2007 8:56 pm
by Mr.Demolition
Haluatko nimet creditseihin jos edes saan joskus valmiiksi?

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Sun Sep 02, 2007 3:22 am
by mikeful
Oletuksena nimi creditseihin ja readmehen aina. Miksi tätä pitää edes kysyä?

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Sun Sep 02, 2007 5:53 pm
by koodaaja
Pistetääs nyt vähän palautetta: eli mahtava systeemi, tuli ekat GTA:t mieleen =D mahtavaa jälkeä.

OffTopic

Mikset tee jotain DirectX:ää käyttävää DLL:ää nopeampaan piirtämiseen? Laitteistokiihdytys, perhaps?

mikeful: esimerkkiosion koodit ovat perinteisesti olleet vapaata riistaa, eli kun et nyt oikein erikseen itse kirjoittamiksesi väitä, niin saat käyttää mainitsematta ketään.

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Sun Sep 02, 2007 5:59 pm
by jarvinen
Miten olisi, jos laittaisit TileGeniin ominaisuuden lisätä tällaisia taloja, ja sitten ohjelma generoisi sen CB-koodiksi?

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Sun Sep 02, 2007 6:35 pm
by tuhoojabotti
plaah mulla toi puttile(0,mousex(),mousey(),1) MAVittaa

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Sun Sep 02, 2007 7:03 pm
by Thomazu
Pystyykö maailmaa tekemään osissa? Siis lataan muutamia tile-karttoja? Kokeilin ja kartat kääntyvät aina väärinpäin, luulin eka tehneeni kartan väärin ja korjasin. Sitten kun se oli oikeinpäin toinen kartta heitti itsensä toisinpäin niin että taas oli väärin. Eli en saanut karttoja niin että ne täsmäisivät toisiinsa..

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Sun Sep 02, 2007 7:30 pm
by Marcoder
tuhoojabotti wrote:plaah mulla toi puttile(0,mousex(),mousey(),1) MAVittaa
Oletko ladannut kartan MapLoad- vai LoadMap-funktiolla?
Pitää olla ladattu paketin omalla MapLoad-funkkarilla.

Koodissasi on myös looginen virhe. Funktiolle pitää antaa parametriksi pelimaailman koordinaatit mutta käytät tuossa ruutukoordinaatteja.

Thomazu wrote: Pystyykö maailmaa tekemään osissa? Siis lataan muutamia tile-karttoja? Kokeilin ja kartat kääntyvät aina väärinpäin, luulin eka tehneeni kartan väärin ja korjasin. Sitten kun se oli oikeinpäin toinen kartta heitti itsensä toisinpäin niin että taas oli väärin. Eli en saanut karttoja niin että ne täsmäisivät toisiinsa..
Pitää tunnustaa että nyt meni vähän ohi :shock:
Oikeinpäin? Toisinpäin? Väärinpäin?


EDIT:
Ja mitä noihin creditseihin tulee niin olen koodaajan kanssa samoilla linjoilla eli esimerkkikoodit ovat täysin vapaata riistaa eivätkä siten velvoita tekijän nimeä creditseihin. Sitäpaitsi pieniä esimerkkejä julkaistaan lukemattomia ja pelissähän voi olla moniakin esimerkistä mukailtuja ratkaisuja. Eihän ne tyypit ole mitenkään osallistuneet pelin tekoon.

Itse en mielelläni halua nimeäni minkä tahansa pelin creditseihin sillä pelien taso täällä on ...hmmm... "vaihteleva". Eri juttu on jos on ollut itse pelin kehityksessä jollain tavalla mukana.

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Sun Sep 02, 2007 7:49 pm
by Thomazu
Thomazu wrote: Pystyykö maailmaa tekemään osissa? Siis lataan muutamia tile-karttoja? Kokeilin ja kartat kääntyvät aina väärinpäin, luulin eka tehneeni kartan väärin ja korjasin. Sitten kun se oli oikeinpäin toinen kartta heitti itsensä toisinpäin niin että taas oli väärin. Eli en saanut karttoja niin että ne täsmäisivät toisiinsa..
Pitää tunnustaa että nyt meni vähän ohi :shock:
Oikeinpäin? Toisinpäin? Väärinpäin?
Anteeksi huonot ilmaisut.. Eli tein kaksi karttaa, tein teitä ja ajattelin että jatkan tietä toisessa kartassa. Tein toisen kartan sillain että tiet osuvat kohdalleen. Kun latasin kartat laitoin toisen oikeisiin koordinaatteihin huomasin että tiet jotka tein eivät kohdannetkaan siinä missä piti, eli toinen kartta oli kääntynyt 180 astetta ja toinen oli niinkuin piti. No laitoin koodiin että kääntää tuota 180 astetta kääntynyttä karttaa 180 astetta että se on oikein ja tiet kohtaavat ja näyttää siltä että kaksi karttaa ovat yhtä karttaa. No nyt sain tuon kartan oikein päin mutta nyt se äsken oikein ollut olikin kääntynyt 180 astetta, eli taas sama ongelma, karttojen tiet eivät kohtaa toisiaan oikein. Eli kahta karttaa ei saanut laitettua niin että ne näyttäisivät olevan yhtä isoa kokonaisuutta koska jompi kumpi kartta kääntyi aina niin että se ei ole niinkuin pitäisi olla

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Sun Sep 02, 2007 7:55 pm
by Marcoder
Thomazu wrote:Anteeksi huonot ilmaisut.. Eli tein kaksi karttaa, tein teitä ja ajattelin että jatkan tietä toisessa kartassa. Tein toisen kartan sillain että tiet osuvat kohdalleen. Kun latasin kartat laitoin toisen oikeisiin koordinaatteihin huomasin että tiet jotka tein eivät kohdannetkaan siinä missä piti, eli toinen kartta oli kääntynyt 180 astetta ja toinen oli niinkuin piti. No laitoin koodiin että kääntää tuota 180 astetta kääntynyttä karttaa 180 astetta että se on oikein ja tiet kohtaavat ja näyttää siltä että kaksi karttaa ovat yhtä karttaa. No nyt sain tuon kartan oikein päin mutta nyt se äsken oikein ollut olikin kääntynyt 180 astetta, eli taas sama ongelma, karttojen tiet eivät kohtaa toisiaan oikein. Eli kahta karttaa ei saanut laitettua niin että ne näyttäisivät olevan yhtä isoa kokonaisuutta koska jompi kumpi kartta kääntyi aina niin että se ei ole niinkuin pitäisi olla
Eihän CB:ssä voi olla kuin yksi kartta kerrallaan ladattuna.

Re: cbMap - Karttafunktioita 3D-ominaisuuksilla

Posted: Sun Sep 02, 2007 8:00 pm
by Thomazu
Marcoder wrote:
Thomazu wrote:Anteeksi huonot ilmaisut.. Eli tein kaksi karttaa, tein teitä ja ajattelin että jatkan tietä toisessa kartassa. Tein toisen kartan sillain että tiet osuvat kohdalleen. Kun latasin kartat laitoin toisen oikeisiin koordinaatteihin huomasin että tiet jotka tein eivät kohdannetkaan siinä missä piti, eli toinen kartta oli kääntynyt 180 astetta ja toinen oli niinkuin piti. No laitoin koodiin että kääntää tuota 180 astetta kääntynyttä karttaa 180 astetta että se on oikein ja tiet kohtaavat ja näyttää siltä että kaksi karttaa ovat yhtä karttaa. No nyt sain tuon kartan oikein päin mutta nyt se äsken oikein ollut olikin kääntynyt 180 astetta, eli taas sama ongelma, karttojen tiet eivät kohtaa toisiaan oikein. Eli kahta karttaa ei saanut laitettua niin että ne näyttäisivät olevan yhtä isoa kokonaisuutta koska jompi kumpi kartta kääntyi aina niin että se ei ole niinkuin pitäisi olla
Eihän CB:ssä voi olla kuin yksi kartta kerrallaan ladattuna.
Selvä.. Huono juttu...