Code: Select all
alku:
ikä=Rand (1,14)
Text 10,10,"Sinulla on koira joka on "+ikä+" vuotta vanha."
Text 10,30,"(Jatka painamalla näppäintä)"
DrawScreen
WaitKey
kr=6
vaihe1:
If van=10 Then
ikä=ikä+1
van=0
Goto synttäri
EndIf
If ikä=15 Then Goto vkuolema
van=van+1
ei5:
ran=Rand(1,7)
Select ran
Case 1
Goto sairaus
Case 2
Goto hätä
Case 3
Goto pissi
Case 4
Goto kakki
Case 5
If ikä=14 Then Goto vkuolema Else Goto ei5
Case 6
Goto nälkä
Case 7
Goto vesi
End Select
synttäri:
Text 10,10,"Koirallasi on synttärit."
Text 10,20,"Koirasi on nyt "+ikä
Text 152,20,"vuotta vanha."
Text 10,40,"(Jatka painamalla näppäintä)"
DrawScreen
WaitKey
Goto vaihe1
ruoka:
Text 10,10,"Koiranruoka on loppu."
Text 10,30,"1. Osta lisää"
Text 10,40,"2. Älä osta"
DrawScreen
WaitKey
key=GetKey()
Select key
Case 49
Goto orjask
Case 50
Goto kuolema
Default
Goto ruoka
End Select
orjask:
Text 10,10,"Ostit ruokaa ja annoit sitä koirallesi."
Text 10,30,"(Jatka painamalla näppäintä)"
DrawScreen
WaitKey
Goto vaihe1
vesi:
Text 10,10,"Koirallasi on jano eikä kipossa ole vettä."
Text 10,30,"1. Anna koiralle vettä"
Text 10,40,"2. Älä tee mitään"
DrawScreen
WaitKey
key=GetKey()
Select key
Case 49
Goto vesi2
Case 50
Goto kuolema
Default
Goto nälkä
End Select
vesi2:
Text 10,10,"Annoit koiralle vettä."
Text 10,30,"(Jatka painamalla näppäintä)"
DrawScreen
WaitKey
Goto vaihe1
nälkä:
Text 10,10,"Koirallasi on nälkä"
Text 10,30,"1. Anna koiralle ruokaa"
Text 10,40,"2. Älä tee mitään"
DrawScreen
WaitKey
key=GetKey()
Select key
Case 49
kr=kr-1
If kr=0 Then Goto ruoka Else Goto nalka2
Case 50
Goto kuolema
Default
Goto nälkä
End Select
nalka2:
Text 10,10,"Annoit koiralle ruokaa."
Text 10,30,"(Jatka painamalla näppäintä)"
DrawScreen
WaitKey
Goto vaihe1
hätä:
Text 10,10,"Koirasi tahtoo ulos."
Text 10,30,"1. Vie koira ulos"
Text 10,40,"2. Älä tee mitään"
DrawScreen
WaitKey
key=GetKey()
Select key
Case 49
Goto lenkiltä
Case 50
Goto päästö
Default
Goto hätä
End Select
lenkiltä:
Text 10,10,"Tulit juuri lenkiltä."
Text 10,30,"(Jatka painamalla näppäintä)"
DrawScreen
WaitKey
Goto vaihe1
päästö:
ran=Rand(1,3)
Select ran
Case 1
Goto kakki
Case 2
Goto pissi
Case 3
Goto vaihe1
End Select
kakki:
Text 10,10,"Koirasi kakki lattialle."
Text 10,30,"1. Siivoa jäljet"
DrawScreen
WaitKey
key=GetKey()
Select key
Case 49
Goto jätös
Default
Goto kakki
End Select
jätös:
Text 10,10,"Siivosit jätökset."
Text 10,30,"(Jatka painamalla näppäintä)"
DrawScreen
WaitKey
Goto vaihe1
pissi:
Text 10,10,"Koirasi pissi lattialle."
Text 10,30,"1. Siivoa jäljet"
DrawScreen
WaitKey
key=GetKey()
Select key
Case 49
Goto jätös
Default
Goto pissi
End Select
sairaus:
Text 10,10,"Koirasi on sairas."
Text 10,30,"1. Vie koira sairaalaan"
Text 10,40,"2. Anna koiran kuolla"
DrawScreen
WaitKey
key=GetKey()
Select key
Case 49
Goto sairaala
Case 50
Goto kuolema
Default
Goto sairaus
End Select
sairaala:
ran=Rand(1,10)
Select ran
Case 1
Goto kuolema
Default
Goto parani
End Select
parani:
Text 10,10,"Koirasi parani."
Text 10,30,"(Jatka painamalla näppäintä)"
DrawScreen
WaitKey
Goto vaihe1
kuolema:
Text 10,10,"Koirasi valitettavasti kuoli."
Text 10,30,"1. Aloita uusi peli"
Text 10,40,"2. Lopeta peli"
DrawScreen
WaitKey
key=GetKey()
Select key
Case 49
Goto Alku
Case 50
End
Default
Goto kuolema
End Select
vkuolema:
Text 10,10,"Koirasi valitettavasti kuoli vanhuuteen."
Text 10,30,"1. Aloita uusi peli"
Text 10,40,"2. Lopeta peli"
DrawScreen
WaitKey
key=GetKey()
Select key
Case 49
Goto Alku
Case 50
End
Default
Goto kuolema
End Select