Page 1 of 1

RainEngine - sadetta peliin

Posted: Wed Oct 31, 2007 2:17 pm
by Marcoder
Tein joku aika sitten KTE:lle tilaustyönä :) sademoottorin Zombie Square-peliin.
Systeemiä on jonkin verran kyselty joten laitan sen jakoon.
http://koti.mbnet.fi/marcoder/cb/RainEngine.zip

Re: RainEngine - sadetta peliin

Posted: Wed Oct 31, 2007 6:06 pm
by Guest
Mahtavaa. :D Tämä tulee varmasti käyttöön. Zombie Squarea pelatessa aloin miettiä miten saisin tehtyä omaan peliini sade-efektin, mutta tässähän se onkin valmiina... :)

Re: RainEngine - sadetta peliin

Posted: Wed Oct 31, 2007 7:39 pm
by MAVmaggot
Kiitosksia paljon, tarvitsenkin tätä :D :D :D

Re: RainEngine - sadetta peliin

Posted: Thu Nov 01, 2007 1:08 pm
by AllAh
Onko tässä sellaista missä sataisi ylhäältä alaspäin(sivultapäin kuvattu peli)?

Re: RainEngine - sadetta peliin

Posted: Thu Nov 01, 2007 2:47 pm
by Marcoder
Tämä systeemi toimii vain ylhäältä kuvattuna.
Sivulta kuvattu sade on kuitenkin niin helppo tehdä että osaat varmasti toteuttaa sen itse.

Re: RainEngine - sadetta peliin

Posted: Thu Nov 01, 2007 10:09 pm
by MaGetzUb
Joo. Tyypeillä sen väsäis helposti ja sitte, ku käyttäis objekteja, nii sillähä pystyy positionittamaan ne objektit "z" arvoihin :D Offtopick: <- tuo oli vaa pelkkä vinnki :D
EDIT:

Offtopick2: Siis tuol "Z" hommalla tarkootan et sil vois sioittaa taustalle 3d sydeemillä ne pisarat hienosti ;)


Re: RainEngine - sadetta peliin

Posted: Fri Nov 02, 2007 5:31 pm
by Guest
Ei tarvitse edes välttämättä kikkailla z-arvoilla, pelkkä eri putoamisnopeuksien asettaminen pisaroille tekee kivan 3-d efektin.

Re: RainEngine - sadetta peliin

Posted: Sat Nov 03, 2007 7:32 pm
by koodaaja
Guest wrote:Ei tarvitse edes välttämättä kikkailla z-arvoilla, pelkkä eri putoamisnopeuksien asettaminen pisaroille tekee kivan 3-d efektin.
Tuo CB:n z-arvo objekteille vaikuttaa juurikin tähän nopeuteen, siis kauempana oleva liikkuu hitaammin. Ei tarvitse erikseen nopeuksia säätää.