Tutka/Radar by tuhoojabotti

Oletko tehnyt jotain, mistä muut voisivat hyötyä. Postita vinkit tänne.
Post Reply
User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Tutka/Radar by tuhoojabotti

Post by MaGetzUb » Wed Dec 08, 2010 6:08 pm

Tässä tutka/gps/radar(mikälie), jonka aikoinaan tuhoojabotti väsäsi Efektit topikkiin. Tein tälle oman topikin, että uusien cb käyttäjien olisi sen helppo löytää. :)

Code: Select all

FrameLimit 50

tilemap = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
PlayObject tilemap,0,0,1
ObjectPickable tilemap,1
guy = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
guy2 = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
ObjectPickable guy2,2
MoveObject guy2,0,200
SetupCollision guy, tilemap, 1, 4, 2

//VARIABLES NEEDED
Const ACCURACY=1 //radar accuracy
Global ang#,fade,speed
ang=0.0 //angle of the pointer
fade=100 //fading speed of the result
speed=7 //speed of the pointer


Repeat
    
    'Ukon ohjaus
    If LeftKey() Then TurnObject guy,5
    If RightKey() Then TurnObject guy,-5
    If UpKey() Then MoveObject guy,2
    If DownKey() Then MoveObject guy,-2


    CloneCameraPosition guy
    DrawGame 
    Color cbwhite 
    Text 0,0,FPS()
    
    Radar(50,50,100,guy,tilemap,300)
    
    DrawScreen
Forever

//x = radar drawing position (center)
//y = --||--
//r = radius of the radar circle
//obj = object we get the radar from
//map = tilemap used
//range# = range of the radarbeam
Function Radar(x,y,r,obj,map,range#)
    //draw base
    Color 0,40,0
    Circle x-r/2,y-r/2,r,1
    Color 0,80,0
    Circle x-r/2,y-r/2,r,0
    oldangle=ObjectAngle(obj) //save the old angle of the guy
    For i=ang-fade To ang Step ACCURACY //loop trought a loop
        RotateObject obj,i
        ObjectPick obj
        Dist#=Distance(PickedX(),PickedY(),ObjectX(obj),ObjectY(obj))
        If Dist<range Then // if the picked object is in the range of the beam
            rdist#=dist/range //make the distance good for the scale of the radar
            If pickedobject()=map Then
                Color 0,150+Max(i-ang,-110),0
            Else //this ain't no wall, shoot it!
                Color 200+Max(i-ang,-160),0,0 
            EndIf
            Dot x+Cos(i)*r/2*rDist,y-Sin(i)*r/2*rDist
        EndIf 
    Next i
    RotateObject obj,oldangle //restore the old angle of the object
    //update and draw teh pointer
    ang+speed
    Color 0,80,0
    Line x,y,x+Cos(ang)*r/2,y-Sin(ang)*r/2
EndFunction
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Tutka/Radar by tuhoojabotti

Post by naputtelija » Fri Dec 10, 2010 2:58 pm

On se hyvä. Vielä jos saisi tutkan näyttämään viholliset...
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Tutka/Radar by tuhoojabotti

Post by MaGetzUb » Fri Dec 10, 2010 5:33 pm

Sehän näyttääkin, vihollinen värittyy punaisella. Kaikki muut objektit, jotka haluat radarin nappaavan, on asetettava poimittavaksi.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1164
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Tutka/Radar by tuhoojabotti

Post by Latexi95 » Fri Dec 10, 2010 7:58 pm

Tiesitkö muuten että cb:ssä kaikki objectit voi käydä läpi InitObjectList + NextObject() rakenteella. Se on noin miljoona kertaa parempi ja nopeampi tapa tehdä vaikka tutka...

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Tutka/Radar by tuhoojabotti

Post by MaGetzUb » Fri Dec 10, 2010 9:05 pm

Mutta jos haluat vain tietyt objektit näkymään kartalla suosittelen ne laitettavan poimittavaksi. En allekirjoita InitObjectListiä.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 10:01 pm
Contact:

Re: Tutka/Radar by tuhoojabotti

Post by Koodari » Fri Dec 10, 2010 9:11 pm

Hieno, mutta raskas. FPS oli noin 20 miniläppärillä...
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]

User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Tutka/Radar by tuhoojabotti

Post by TheDuck » Fri Dec 10, 2010 9:29 pm

Koodari wrote:Hieno, mutta raskas. FPS oli noin 20 miniläppärillä...
CB-pelit raskaita? Aika huono miniläppäri saa olla!
^^

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Tutka/Radar by tuhoojabotti

Post by naputtelija » Sat Dec 11, 2010 2:13 pm

Vista ei ole mikään turbolaite cb-peleille. Ja jos virukset karkeloi koneessa niin en ihmettele fps-20:ä. Ja cb-pelit on aina konekohtaisia.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

Henkru
Advanced Member
Posts: 359
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm

Re: Tutka/Radar by tuhoojabotti

Post by Henkru » Sat Dec 11, 2010 4:14 pm

Se vista ei kyllä vaikuta siihen lähes mitenkään. Korkeintaan silloin, jos sitä pyöritetään tyyliin pena3:lla.

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Tutka/Radar by tuhoojabotti

Post by esa94 » Sun Dec 12, 2010 10:29 pm

Henkru wrote:Se vista ei kyllä vaikuta siihen lähes mitenkään. Korkeintaan silloin, jos sitä pyöritetään tyyliin pena3:lla.
Itse olen kyllä wanhalla läppärilläni huomannut, että Vista vaikuttaa paljonkin jos käytössäsi on vain giga muistia .___.

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Tutka/Radar by tuhoojabotti

Post by MaGetzUb » Mon Dec 13, 2010 4:19 pm

Se on jännä ku aina sama porukka lipsuu ohi aiheen. :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Tutka/Radar by tuhoojabotti

Post by SPuntte » Mon Dec 13, 2010 4:36 pm

Jo viisi (5) täysin aiheen ulkopuolista viestiä tullut tähän ketjuun, eli lähes puolet viesteistä on offtopicia. Niitä sääntöjä voisi edes yrittää noudattaa, mutta kun ei niin ei...

Seuraavasta aiheeseen liittymättömästä viestistä napsahtaa sitten suoraan lukkoa.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX

Post Reply