Page 1 of 1

CoolBasic Editor "plugin"-säätöä

Posted: Sun Jan 10, 2010 11:28 am
by valscion
Moni varmaan tietää sen, että CB Editorin "Tools" valikkoa voi muokkailla IDE/Plugins.ini tiedoston kautta. Itse olen ainakin huomannut kyseisen tiedoston erityisen käteväksi käyttää monien kansioiden availemiseen.

Monesti käy niin, että tarvitsee avata tiettyjä kansioita auki peliä tehdessä ja siihen saattaa upota kohtuullisen paljonkin aikaa, kun lähtee kaikkia kansioita selailemaan auki. Tajusin tuossa pitkä aika sitten, että miten saisi asiat helpommaksi - nyt tarvitsee vain avata CBEditor ja sitten tarvittaessa saan oikeat kansiot auki "Tools"-valikon kautta.

Tähän siis pääsin pienellä Plugins.ini tiedoston muokkailulla. Omani näyttää tältä:

Code: Select all

Prog "SDK Control Center"
File "D:\Program Files\CoolBasic\SDK\tools\cc.bat"
Path "D:\Program Files\CoolBasic\SDK\tools\"

Prog "DebugPreprocessor"
File "D:\Program Files\CoolBasic\IDE\Preprocessor.exe"
Path "D:\Program Files\CoolBasic\IDE\"

Prog "CB Esikäsittelijä-ediittori"
File "D:\Program Files\CoolBasic\CBEditor-debug.exe"
Path "D:\Program Files\CoolBasic\"

Prog "------ KANSIOT ------"

Prog "CoolBasic"
File "D:\Program Files\CoolBasic\"
Path ""

Prog "Saves"
File "D:\Program Files\CoolBasic\Saves"
Path ""

Prog "cbNetwork"
File "D:\Program Files\CoolBasic\cbNetwork"
Path ""

Prog "Speed h4xx0r"
File "D:\Program Files\CoolBasic\Saves\nopeustesti"
Path ""

Prog "www-tiedostot"
File "D:\Documents and Settings\Meidän kone\My Documents\www"
Path ""
Siitä toivottavasti saa hyvin esimerkkiä, että miten kansioiden avaaminen toimii helposti :) Toivottavasti tästä esimerkistä on myös joillekin hyötyä :P

Re: CoolBasic Editor "plugin"-säätöä

Posted: Sun Jan 10, 2010 1:04 pm
by MaGetzUb
Ihan kätevä ja hyödyllinen sinänsä, mutta kansiot saa auki myös ohjekirjaan, vaikka ehkä kumminkin tuo toolsseista avaaminen on nopeampaa, jos käyttää selainta jotain ohjetta lukiessa.

Re: CoolBasic Editor "plugin"-säätöä

Posted: Sun Mar 01, 2020 11:39 am
by Jare
Nostanpas vanhan ketjun ylös. Pari kysymystä tuli Plugins.ini-tiedostosta, jos joku sattuu sitä tarkemmin tuntemaan.

1. Voiko polut esittää relatiivisina? Itse en ainakaan tässä onnistunut. Jos polut ovat relatiivisia (Suhteessa CoolBasic-kansioon, joka sisältää CBEditor.exe:n), niin kun klikkaan Tools-valikosta sinne luomaani pluginia, mitään ei tapahdu. Vai teinköhän vain jotakin väärin? (Esimerkki alla). Tämä helpottaisi sitä, että määritykseni Plugins.ini:ssä eivät lakkaisi toimimasta, jos joskus siirrän CoolBasic-kansion jonnekin muuhun sijaintiin.

2. Voiko Path:n määrittää automaattisesti siten, että se olisi sama hakemisto kuin juuri editorissa auki olevalla tiedostolla? Tarkoitukseni olisi ajaa plugin-ohjelma niin, että sen työskentelykansio (working directory) olisi sama kuin missä kansiossa nykyinen auki oleva tiedosto sijaitsee. Saman tempun CBEditor tekee silloin kun se ajaa juuri käännetyn exe-tiedoston, jotta CoolBasic-ohjelma voi olettaa, että ollaan samassa kansiossa kuin missä lähdekoodi on, jos halutaan latailla vaikka kuvia.

3. Onko Plugins.ini:stä mitään mainintaa CoolBasicin manuaalissa? Ei kai, kun en pikavilkaisulla löytänyt.

Esimerkki siitä, mitä yritän tehdä:

Code: Select all

Prog "Rerun last complied program"
File "V:\CoolBasic\IDE\cbRun.exe"
Path "V:\CoolBasic\Projects\MunProjektikansio\" (miten saisin tämän automaattisesti asetettua sen perusteella, mikä tiedosto on avoinna editorissa?)
Ja näin olin yrittänyt relatiivisilla poluilla:

Code: Select all

Prog "Rerun last complied program"
File "IDE\cbRun.exe"
Path "Projects\MunProjektikansio\"
Edit 21.9.2020: Tähän saa muuten vastailla pitkänkin ajan kuluttua. :)