cbResourceManager
cbResourceManager
Tämä kirjasto sotii cb perinteitä vastaan käyttämällä loadxxxx komentoja loopissa. Screen komentoa kutsutaan loopissa keskellä peliä ja deletexxxx komentoja missä sattuu. Samassa loopissa piirrellään kuvia, soitetaan ääniä ja liikutetaan objekteja. Objektien, kuvien ja äänien kahvoja tallennellaan ja käsitellään järjen vastaisella tavalla, ja median latauspolut ovat mitä sattuu. cbResourceManager hallitsee tämän sekamelskan täysin!
Voit poistaa kaikki skriptillä ladatut mediat ja ladata ne takaisin, ilman, että peli pukkaa MAV:ia. Paras ominaisuus cbResourceManagerissa on median sijainnin riippumattomuus .exe:stä. Skripti lataa median, ja ohjelma hakee valmiiksi ladatun kahvan. Kirjaston "Välimuisti" toimintojen avulla sinun ei tarvitse enää muistaa onko tuo ja tuo objekti olemassa vai ei. Se on aina valmiina käytettäväksi. Lataus palkin tekeminen ei ole koskaan ollut siistimpää.
Kommentteja, keskustelua kiitos.
Voit poistaa kaikki skriptillä ladatut mediat ja ladata ne takaisin, ilman, että peli pukkaa MAV:ia. Paras ominaisuus cbResourceManagerissa on median sijainnin riippumattomuus .exe:stä. Skripti lataa median, ja ohjelma hakee valmiiksi ladatun kahvan. Kirjaston "Välimuisti" toimintojen avulla sinun ei tarvitse enää muistaa onko tuo ja tuo objekti olemassa vai ei. Se on aina valmiina käytettäväksi. Lataus palkin tekeminen ei ole koskaan ollut siistimpää.
Kommentteja, keskustelua kiitos.
- Attachments
-
- cbResourceManager.zip
- (korjattu, skripti puuttui)
- (792.73 KiB) Downloaded 352 times
Last edited by JATothrim on Mon Dec 28, 2009 6:29 pm, edited 2 times in total.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
-
- Tech Developer
- Posts: 545
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
- Location: Liminka
Re: cbResourceManager
Lisää funktiokutsuja ja jatkuvaa tiedostojen uudelleenlatailua. Ei kiitos sanon minä. Helpommalla pääsee kun opettelee koodaamaan kunnolla.
Olet varmaan isokin poika kun noin puhut noobin järjestä. Noh, kaipa se on sallittua 100% C++/IDE konkarilta Virittele mielummin systeemi, jossa media talletetaan muualle muistiin ettei tarvitse kaikkea latailla uudelleen. Mahdotonta se ei ole ja kokeneelle C++ ohjelmoijalle sen ei pitäisi olla missään määrin vaikeaa. Itse olen silti vakaasti sitä mieltä, että aloittelijoidenkin on totuttava ihan normaaliin muistinhallintaan ilman välissä toimivia kikkailuja. Jossain muussa kielessä se kuitenkin tulee eteen ennemmin tai myöhemmin.Objektien, kuvien ja äänien kahvoja tallennellaan ja käsitellään noobin järjen vastaisella tavalla, ja median latauspolut ovat mitä sattuu.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: cbResourceManager
Minulla valitteli testi skriptin olemattomuutta, vaikka liitteessä luki, että semmoinen olisi mukana. Olen samaa mieltä KW:n kanssa, että funktiokutsujahan tuossa vain tulee lisää. Saattaa helpottaa joillakin, mutta tuollaiset asiat pitäisi opetella itse tekemään.
- Zero
- Lead Developer
- Posts: 727
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: cbResourceManager
Ladatut grafiikkakahvat invalidoituvat Screen-komennon yhteydessä. Tämä on DirectX-rajoitus. Niiden käyttäminen mm. Screen-komennon tai Delete-sarjojen jälkeen ei ole turvallista.JATothrim wrote:Tämä kirjasto sotii cb perinteitä vastaan käyttämällä loadxxxx komentoja loopissa. Screen komentoa kutsutaan loopissa keskellä peliä ja deletexxxx komentoja missä sattuu. Samassa loopissa piirrellään kuvia, soitetaan ääniä ja liikutetaan objekteja. Objektien, kuvien ja äänien kahvoja tallennellaan ja käsitellään järjen vastaisella tavalla, ja median latauspolut ovat mitä sattuu. cbResourceManager hallitsee tämän sekamelskan täysin!
Voit poistaa kaikki skriptillä ladatut mediat ja ladata ne takaisin, ilman, että peli pukkaa MAV:ia. Paras ominaisuus cbResourceManagerissa on median sijainnin riippumattomuus .exe:stä. Skripti lataa median, ja ohjelma hakee valmiiksi ladatun kahvan. Kirjaston "Välimuisti" toimintojen avulla sinun ei tarvitse enää muistaa onko tuo ja tuo objekti olemassa vai ei. Se on aina valmiina käytettäväksi. Lataus palkin tekeminen ei ole koskaan ollut siistimpää.
Kommentteja, keskustelua kiitos.
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic
http://www.coolbasic.com/blog
Re: cbResourceManager
Oho, tarkistin vasta tänään että oliko skripti mukana, ei näköjään ollut. Korjaan. (kauhea moka )
Höbz. Zerppa, kokeileppa kirjastoa hieman tarkemmin niin huomaat, että kirjasto nimenomaan kiertää invalidoituvat kahvat. Mediat poistetaan ennen Screen komentoa ja ladataan kokonaan uudestaan screen komennon jälkeen. (näin manuaalikin suositteli) Näin ollen käytössä on kokonaan uudet kahvat. Invalideja kahvoja ei käytetä misään vaiheessa kirjastoa. Vai tarkoitatko, että tämä ei ole turvallista: Muuten pysyvätkö ladatut äänet tallessa? Jos kyllä, kirjastossa on ylimääräistä tekniikkaa..
Höbz. Zerppa, kokeileppa kirjastoa hieman tarkemmin niin huomaat, että kirjasto nimenomaan kiertää invalidoituvat kahvat. Mediat poistetaan ennen Screen komentoa ja ladataan kokonaan uudestaan screen komennon jälkeen. (näin manuaalikin suositteli) Näin ollen käytössä on kokonaan uudet kahvat. Invalideja kahvoja ei käytetä misään vaiheessa kirjastoa. Vai tarkoitatko, että tämä ei ole turvallista:
Code: Select all
obj = loadobject("ukko.bmp")
deleteobject obj
screen 400,300
obj = loadobject("ukko.bmp")
moveobject obj,10
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: cbResourceManager
Minun mielestä se tuhoaa vain grafiikan. Voin olla väärässä
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Re: cbResourceManager
Objektit sisältävät grafiikkaa myös, jos käsistin, että sinä olet käsittänyt sen, että Screen tuhoaa vain PELKÄT imaget.skorpioni-cb wrote:Minun mielestä se tuhoaa vain grafiikan. Voin olla väärässä
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: cbResourceManager
Ajattelin että en postaa tähän ketjuun tänään, mutta söin ajatukseni.
Tottakai ne, jotka jaksavat muokata Loadxxxx komentojen parametrejä jatkuvasti, niin että mm. animaatiot toimivat, eivät tätä kirjastoa tarvitse. Jostain syystä on ihmetelty että kirjasto "vain" deletoi tavaraa ei eikä tee muuta. Tämä on mielestäni pahasti harhaan viettävä kirjaston idean kannalta. Tarkoitukseni oli tehdä simppeli skripti jonka nojalla peliin ladataan tavaraa. Tämä on paljon helpompaa kuin kirjoittaa useita Load komentoja. Virheilmoituksetkin ovat selkeämmät, eli aloittelijoille kirjasto on erittäin passeli.
Testasin tapahtuko mav objekteille, kartoille, kuville ja äänille. Tulos: vain äänet toimivat Screen komennon jälkeen.
Tottakai ne, jotka jaksavat muokata Loadxxxx komentojen parametrejä jatkuvasti, niin että mm. animaatiot toimivat, eivät tätä kirjastoa tarvitse. Jostain syystä on ihmetelty että kirjasto "vain" deletoi tavaraa ei eikä tee muuta. Tämä on mielestäni pahasti harhaan viettävä kirjaston idean kannalta. Tarkoitukseni oli tehdä simppeli skripti jonka nojalla peliin ladataan tavaraa. Tämä on paljon helpompaa kuin kirjoittaa useita Load komentoja. Virheilmoituksetkin ovat selkeämmät, eli aloittelijoille kirjasto on erittäin passeli.
Testasin tapahtuko mav objekteille, kartoille, kuville ja äänille. Tulos: vain äänet toimivat Screen komennon jälkeen.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
Re: cbResourceManager
Ihan kiva kirjastohan tämä on, mutta tuntuu aika monimutkaiselta nuo sinun kommenttisi koodissa välillä. off Kahva ei oo kovin mukava sana, Handle on paljon kivempi.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: cbResourceManager
Kun ollaan Suomessa ja puhutaan suomea, kahva on kannatettavampi sana...MaGetzUb wrote:Ihan kiva kirjastohan tämä on, mutta tuntuu aika monimutkaiselta nuo sinun kommenttisi koodissa välillä. off Kahva ei oo kovin mukava sana, Handle on paljon kivempi.
Plussaa JATothrimille siitä, että globaalit muuttujat ja funktiot on hyvin nimetty.