Niille, jotka eivät tiedä, niin Knight of Faith on koodailemani ekojen ultimoiden henkisillä grafiikoilla toteutettu roolipeliprojekti vuosien takaa. Ideana oli generoida satunnaisesti valtava pelimaailma, joka olisi aina erilainen (joskin tallentaminen tietysti nnistuu). Maailmaa saisi sitten tutkiskella melko vapaasti satunnaisgeneroitujen questien ryydittämänä, löysän pääjuonen kulkiessa taustalla.
Pääsinkin melko pitkälle ja julkaisin parikin demoa. Moottori osaa luoda melko vaihtelevia kaupunkeja ja kyliä kauppoineen ja uniikkeja luolastoja useammallakin eri algoritmilla. Lisäksi mukana on maailmankarttageneraattori, jossa siirtymät luolien ja kaupunkien välillä tehdään. Parserilla pystyy käymään small-talkkia kyläläisten kanssa ja asioimaan kaupoissa. Lisäksi
luolastoissa on vihuja ja mukana on myös alkeellinen taistelu systeemi. Ai niin ja engine osaa myös line-of-sightin laskemisen, eli pelaaja ei näe seinien läpi.
No en ole enää aikoihin koodannut sitä ja cb:n käyttönikin on nykyään lähes nollassa, joten lienee turvallista sanoa projektia jäätyneeksi. Muistin, että lupasin julkaista koodit, joten tässä ne nyt sitten ovat.
Sorsat on kehitysversiosta, joten se ei ole millään tavalla stabiili vaan bugeja löytyy paljon. Koodien pitäisi kuitenkin kääntyä, joskaan en nyt tähän hätään testannu, kun Ubuntussa olen. Jos proseduraalinen generointi kiinnostaa, paketista löytynee mielenkiintoista katseltavaa. Mukana on kai myös julkaistut demot promo/ kansiossa.
LISENSSI: Creative Commons 3.0 Attribution
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
(Lyhyesti: voit käyttää täysin vapaasti, kunhan mainitset minut alkuperäisenä tekijänä)
Voit ladata paketin zippinä tai katsellä yksittäisiä tiedostoja osoitteessa: http://github.com/tapio/koff/tree/master
Jos git-versionhallinta on tuttu, voit kloonata sorsat itsellesi seuraavalla komennolla:
Code: Select all
git clone git://github.com/tapio/koff.git