Knight of Faith lähdekoodi - mm. satunnaisgenerointia

Oletko tehnyt jotain, mistä muut voisivat hyötyä. Postita vinkit tänne.
Post Reply
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Knight of Faith lähdekoodi - mm. satunnaisgenerointia

Post by Aavesoturi »

Knight of Faith Source Release

Niille, jotka eivät tiedä, niin Knight of Faith on koodailemani ekojen ultimoiden henkisillä grafiikoilla toteutettu roolipeliprojekti vuosien takaa. Ideana oli generoida satunnaisesti valtava pelimaailma, joka olisi aina erilainen (joskin tallentaminen tietysti nnistuu). Maailmaa saisi sitten tutkiskella melko vapaasti satunnaisgeneroitujen questien ryydittämänä, löysän pääjuonen kulkiessa taustalla.

Pääsinkin melko pitkälle ja julkaisin parikin demoa. Moottori osaa luoda melko vaihtelevia kaupunkeja ja kyliä kauppoineen ja uniikkeja luolastoja useammallakin eri algoritmilla. Lisäksi mukana on maailmankarttageneraattori, jossa siirtymät luolien ja kaupunkien välillä tehdään. Parserilla pystyy käymään small-talkkia kyläläisten kanssa ja asioimaan kaupoissa. Lisäksi
luolastoissa on vihuja ja mukana on myös alkeellinen taistelu systeemi. Ai niin ja engine osaa myös line-of-sightin laskemisen, eli pelaaja ei näe seinien läpi.

No en ole enää aikoihin koodannut sitä ja cb:n käyttönikin on nykyään lähes nollassa, joten lienee turvallista sanoa projektia jäätyneeksi. Muistin, että lupasin julkaista koodit, joten tässä ne nyt sitten ovat.

Sorsat on kehitysversiosta, joten se ei ole millään tavalla stabiili vaan bugeja löytyy paljon. Koodien pitäisi kuitenkin kääntyä, joskaan en nyt tähän hätään testannu, kun Ubuntussa olen. Jos proseduraalinen generointi kiinnostaa, paketista löytynee mielenkiintoista katseltavaa. Mukana on kai myös julkaistut demot promo/ kansiossa.

LISENSSI: Creative Commons 3.0 Attribution
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
(Lyhyesti: voit käyttää täysin vapaasti, kunhan mainitset minut alkuperäisenä tekijänä)

Voit ladata paketin zippinä tai katsellä yksittäisiä tiedostoja osoitteessa: http://github.com/tapio/koff/tree/master

Jos git-versionhallinta on tuttu, voit kloonata sorsat itsellesi seuraavalla komennolla:

Code: Select all

git clone git://github.com/tapio/koff.git
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Knight of Faith lähdekoodi - mm. satunnaisgenerointia

Post by Koodiapina »

Nyt en voi testata tuota postaamaasi versiota, mutta se on varmaankin sama jota testasin noin puoli vuotta sitten. En nyt osaa sen enempää arvostella tai antaa kehitysehdotuksia, mutta pakko sanoa, että on paras CoolBasicilla tehty luolageneraattori jonka olen koskaan nähnyt! Luolastossa vaeltaminen toi mieleen rogueliket, varmaankin siksi koska en ole koskaan Ultima-sarjan pelejä pelannut. Kylä-generaattoriakin aikoinaan testasin, mutta en muista sitä tarpeeksi hyvin, jotta osaisin sanoa siitä mitään.
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Knight of Faith lähdekoodi - mm. satunnaisgenerointia

Post by Aavesoturi »

Grandi wrote:Nyt en voi testata tuota postaamaasi versiota, mutta se on varmaankin sama jota testasin noin puoli vuotta sitten. En nyt osaa sen enempää arvostella tai antaa kehitysehdotuksia, mutta pakko sanoa, että on paras CoolBasicilla tehty luolageneraattori jonka olen koskaan nähnyt! Luolastossa vaeltaminen toi mieleen rogueliket, varmaankin siksi koska en ole koskaan Ultima-sarjan pelejä pelannut. Kylä-generaattoriakin aikoinaan testasin, mutta en muista sitä tarpeeksi hyvin, jotta osaisin sanoa siitä mitään.
Tuo laittamani versio sisältää erilaisia luolasto generaattoreita (muistaakseni 3kpl), ei ainoastaan tekniikkademossa ollutta (joka tosin on varmaan mielenkiintoisin niistä). Lisäksi mukana on nyt myös tosiaan "ylämaailma" eli siirtyminen eri kaupunkien, kylien ja luolastojen välillä onnistuu. Molemmat demotkin kai löytyvät, mutta jos tuon koodin vaan saa kääntymään, se sisältää paljon enemmän kun kumpikin yhteensä. Kehitysehdotuksia en kaipailekaan, koska en aikonut tätä jatkaa. Rogueliken mieleen tuleminen ei ole mitenkään kummallista, onhan tässä ascii-grafiikoita lukuunottamatta paljon yhteistä genren kanssa.
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: Knight of Faith lähdekoodi - mm. satunnaisgenerointia

Post by Ris »

Hienoa työtä. Täytyykin tutkia kartan generoinnin tekniikkaa ja kehitellä sen jälkeen omaa versiota. Kiitos.
Post Reply