KTA- räiskintäpeli

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Gamehouse
Newcomer
Posts: 25
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:59 pm
Location: Talo, Kerrostalo, Kaukajärvi, Tampere, Suomi, Maapallo, Galaksi, Universumi, Maailmankaikkeus...
Contact:

KTA- räiskintäpeli

Post by Gamehouse »

Siis nimi ei ole kopioitu GTA:sta, tuli vain mieleen.. :D Nimi tarkoittaa siis Kill Them All (tapa ne kaikki).
KTA on uusi räiskintäpeli- projektini, vaikutteita olen saanut jonkin verran GTA:sta.. :D
Pääloopissa on Autopeliesimerkki muistaakseni vanhalta foorumilta.. Tällä hetkellä pelissä pystyy tappamaan yhden vihollisen rämpyttämällä vihollisen päällä niin kauan A- näppäintä, että näyttöön tulee teksti: "Tapoit vihollisen!". Kun olet n. 2 ruudun päässä autosta, ja painat enter, kävelet automaattisesti autolle ja voit ajaa sitä. Tässä versiossa (Alpha 1) ei vielä ole törmäystunnistusta, eikä tehtäviä! :cry:. Bugeista voi ilmoittaa tänne! Kysymyksiä?

Lataa KTA tästä!
EDIT:

Etsitään peliin hyvää musiikkia! Jos kiinnostaa, kerro täällä! :)

Screenshotit:
Kuva 1.
Kuva 2.
EDIT:

Pian tulee saataville uusi versio: Alpha 2!

Projektit:
- FallDown 4 Lataa uusin! Versio: 4.0
Pelimoottori: 70%
Grafiikat: 90%
Äänet: 80%
Kentät: 50%
------------------------
Yhteensä: n. 72.5% valmis.
Tila: puoliaktiivisessa kehityksessä

Image
Mr.Demolition
Newcomer
Posts: 21
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:54 am

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by Mr.Demolition »

Kröhöm:
-Ei collisioneja
-Mappi näyttäis olevan pahasti kesken.
-Auton liikkuminen voisi olla vähän erilainen. Nyt sillä voi pyöriä vaikka auto ei edes liiku
-Käntyyvyys voisi olla sulavampaa
-Alussa minulla tuli kauhea lagi. Koko jätkä vain nyki vähän aikaa ja sitten lähti liikkeelle.
-Voisit omat grafiikat tehdä, tai hakea netistä.
Gamehouse
Newcomer
Posts: 25
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:59 pm
Location: Talo, Kerrostalo, Kaukajärvi, Tampere, Suomi, Maapallo, Galaksi, Universumi, Maailmankaikkeus...
Contact:

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by Gamehouse »

- Mappiin on tulossa päivitys seuraavaan versioon.
- Tiedän nykimisongelman, mutta en ole saanut sitä poistumaan!

Ongelma:

Törmäystunnistus ei toimi! Koodia:

Code: Select all

Repeat
SetupCollision ukko,map,2,4,2
...
Until EscapeKey()
Olen kokeillut SetupCollisioni:a aikaisemminkin koodissa, mutta se ei toimi!
Apua!
Projektit:
- FallDown 4 Lataa uusin! Versio: 4.0
Pelimoottori: 70%
Grafiikat: 90%
Äänet: 80%
Kentät: 50%
------------------------
Yhteensä: n. 72.5% valmis.
Tila: puoliaktiivisessa kehityksessä

Image
Mr.Demolition
Newcomer
Posts: 21
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:54 am

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by Mr.Demolition »

Setupcollision pitää pistää ennen repeatia.
Gamehouse
Newcomer
Posts: 25
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:59 pm
Location: Talo, Kerrostalo, Kaukajärvi, Tampere, Suomi, Maapallo, Galaksi, Universumi, Maailmankaikkeus...
Contact:

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by Gamehouse »

Kokeilin sitä jo! Ei toimi! :cry:
Projektit:
- FallDown 4 Lataa uusin! Versio: 4.0
Pelimoottori: 70%
Grafiikat: 90%
Äänet: 80%
Kentät: 50%
------------------------
Yhteensä: n. 72.5% valmis.
Tila: puoliaktiivisessa kehityksessä

Image
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by TheDuck »

Jos ukon pitää törmätä mappiin, kannattaa pistää Setupcollision ukko,kartta,1,4,2

Eli sun pelissä:

Code: Select all

SetupCollision ukko,map,1,4,2
Pistä ennen repeatia. Toimiikos?
^^
Gamehouse
Newcomer
Posts: 25
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:59 pm
Location: Talo, Kerrostalo, Kaukajärvi, Tampere, Suomi, Maapallo, Galaksi, Universumi, Maailmankaikkeus...
Contact:

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by Gamehouse »

Ei toimi! :cry: :cry:
Projektit:
- FallDown 4 Lataa uusin! Versio: 4.0
Pelimoottori: 70%
Grafiikat: 90%
Äänet: 80%
Kentät: 50%
------------------------
Yhteensä: n. 72.5% valmis.
Tila: puoliaktiivisessa kehityksessä

Image
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by MAVmaggot »

olet tehnyt koko mapin backillä, eli se on pelkkä tausta.
Murskaaja
Member
Posts: 92
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:19 pm
Contact:

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by Murskaaja »

No eihän se törmäyksentunnistus toimi, jos karttaan ei ole tehty hit-kerrosta.
ASCII star wars Xtreme | Cool Bombers | Combat (kehitteillä)

RedShadow productions
Gamehouse
Newcomer
Posts: 25
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:59 pm
Location: Talo, Kerrostalo, Kaukajärvi, Tampere, Suomi, Maapallo, Galaksi, Universumi, Maailmankaikkeus...
Contact:

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by Gamehouse »

Tilesterissä oli päällä Back, Hit ja sitten joku muu.

Kokeilin pelkällä Backillä ja Hitillä, ei auta! Voiko joku muuntaa kartan sopivaksi?
EDIT:

Uusi versio Alpha 2 on saapunut! Lataa!

Projektit:
- FallDown 4 Lataa uusin! Versio: 4.0
Pelimoottori: 70%
Grafiikat: 90%
Äänet: 80%
Kentät: 50%
------------------------
Yhteensä: n. 72.5% valmis.
Tila: puoliaktiivisessa kehityksessä

Image
ManualIntelligence -Guest

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by ManualIntelligence -Guest »

SInulla ei ole vieläkään HIT-kerrosta. Kokeile vaihtaa tilester vaikka A Stigmatoriin, joka itsestä tuntuu paljon helpommalta käyttää.
Gamehouse
Newcomer
Posts: 25
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:59 pm
Location: Talo, Kerrostalo, Kaukajärvi, Tampere, Suomi, Maapallo, Galaksi, Universumi, Maailmankaikkeus...
Contact:

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by Gamehouse »

Vaihdoin A Stigmator:iin, ja kas! Homma toimii! Nyt kartta on kunnossa ja voin jatkaa pelin kehitystä! Tuo Alpha 2 on (jo) nyt vanha versio, mutta julkaisen ehkä huomenna (tai ehkä jo tänään) version Alpha 3! :D :D
Projektit:
- FallDown 4 Lataa uusin! Versio: 4.0
Pelimoottori: 70%
Grafiikat: 90%
Äänet: 80%
Kentät: 50%
------------------------
Yhteensä: n. 72.5% valmis.
Tila: puoliaktiivisessa kehityksessä

Image
User avatar
elmo123
Active Member
Posts: 153
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:19 pm

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by elmo123 »

tosi yksinkertanen alku. Ei törmäystä, ei toimintaa,ja käytä pelkän DrawScreenin sijaan "DrawScreen ON,ON" ja ei välky ruutu :D lyönti ei näytä tekevän mitään, ja vaikka tapoin vihollisen, se vahingoittaa, ja vaikka heltti menee miinukselle, ei kuole.

Äh,yritin lisätä musiikkia, mut "Tiedostomuoto ogg ei ole sallittu" :evil:
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.

Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
Gamehouse
Newcomer
Posts: 25
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:59 pm
Location: Talo, Kerrostalo, Kaukajärvi, Tampere, Suomi, Maapallo, Galaksi, Universumi, Maailmankaikkeus...
Contact:

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by Gamehouse »

elmo123:

Lataa versio Alpha 2. Siinä lyönti vaikuttaa, (jos menee vihollisen johonkin reunaan kiinni tai päälle) ja vihollinen kuolee, ja sitä ei sen jälkeen voi vahingoittaa! Kokeile siis versiota Alpha 2! Karttaakin on päivitetty. ;)
EDIT:

Ja aivan muistutukseksi vain.. Etsin siis peliin musiikkia.. Jos kinnostuit, mailaa os. gamehouse@luukku.com!

Projektit:
- FallDown 4 Lataa uusin! Versio: 4.0
Pelimoottori: 70%
Grafiikat: 90%
Äänet: 80%
Kentät: 50%
------------------------
Yhteensä: n. 72.5% valmis.
Tila: puoliaktiivisessa kehityksessä

Image
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by Mysterius Coder »

"olet avaamassa tiedosto KTA.exe" Voisko tota mitenkään pakata zippiin?
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
Gamehouse
Newcomer
Posts: 25
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:59 pm
Location: Talo, Kerrostalo, Kaukajärvi, Tampere, Suomi, Maapallo, Galaksi, Universumi, Maailmankaikkeus...
Contact:

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by Gamehouse »

Tässä olisi ZIP:piä! Päivitin myös uuteen versioon (Beta 1 :D )! Jos havaitsette virheitä, kertokaa täällä!

Nyt haen pelintekoon muitakin osapuolia! Olen vähän huono CoolBasicissa ja kaipaisin apua! Avunantajille lähetetään lähdekoodi, ja he saavat tehdä siihen muutoksia (rajoitetuin määrin) ja korjata minun tekemiä virheitä. Toki minäkin vielä koodaan. Sitten koodit kootaan yhteen ja joku saa "nitoa" ne yhteen! Tekijöihin nimikin laitetaan. Yhteydenotot os. gamehouse@luukku.com
Projektit:
- FallDown 4 Lataa uusin! Versio: 4.0
Pelimoottori: 70%
Grafiikat: 90%
Äänet: 80%
Kentät: 50%
------------------------
Yhteensä: n. 72.5% valmis.
Tila: puoliaktiivisessa kehityksessä

Image
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by Mysterius Coder »

MAV:ia pukkaa... :(
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
Gamehouse
Newcomer
Posts: 25
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:59 pm
Location: Talo, Kerrostalo, Kaukajärvi, Tampere, Suomi, Maapallo, Galaksi, Universumi, Maailmankaikkeus...
Contact:

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by Gamehouse »

Mav :?: :?: :?: :!: :!: :!: :o
Mikäs siinä nyt on? Minun koneellani se toimii vallan mainiosti! :o
Projektit:
- FallDown 4 Lataa uusin! Versio: 4.0
Pelimoottori: 70%
Grafiikat: 90%
Äänet: 80%
Kentät: 50%
------------------------
Yhteensä: n. 72.5% valmis.
Tila: puoliaktiivisessa kehityksessä

Image
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by Awaclus »

Surrurrr...
Mav tuli heti sen ensimmäisen ääniefektin (vai oliko se vokoodattua puhetta) jälkeen.
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: KTA- räiskintäpeli

Post by MAVmaggot »

Chaosworm wrote:Surrurrr...
Mav tuli heti sen ensimmäisen ääniefektin (vai oliko se vokoodattua puhetta) jälkeen.
samoin mulla.
Gamehouse, jos itselläsi ei tule mavia tarkista oletko linkittänyt saman exen tänne
Post Reply