Pikku pelit

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
ukkeli
Active Member
Posts: 123
Joined: Thu Jan 28, 2010 9:01 pm

Re: Pikku pelit

Post by ukkeli »

tein pienen naksuttelu pelin
elikkä ihan huvikseni tein ja harjoitukseksi
pelissä on kolmea pistettä lehmä=1 tatti=2 auto=5 ja jos klikkaat tulipalloa niin menetät yhen liven

Code: Select all

Type cows
Field obj
End Type 

Type tatit
Field obj
End Type 

Type autot
Field obj
End Type 

Type pahat
Field obj
End Type 

score=0
lives=5
ti=100

hiiri=LoadObject("media\crosshair.bmp")
sc1=LoadObject("media\cow.bmp")
sc2=LoadObject("media\tatti.bmp")
sc3=LoadObject("media\car2.bmp")
pah=LoadObject("media\fireball.bmp")

ShowObject sc1,OFF  
ShowObject sc2,OFF  
ShowObject sc3,OFF  
ShowObject pah,OFF  
ShowMouse OFF

Repeat 

If Timer() - a > 1000 Then 
a=Timer()
ti-1
End If 

If ti=0 Then 
MakeError "aika on loppu sait "+score+" pistettä"
End If 

If lives=0 Then 
MakeError "elämät on loppu sait "+score+" pistettä"
End If 

PositionObject hiiri,MouseX(),MouseY()
PositionObject hiiri,MouseWX(),MouseWY()

If Timer() - aik1 > Rand(500,1000) Then 
aik1=Timer()
cow.cows = New(cows)
cow\obj=CloneObject(sc1)
PositionObject cow\obj,Rand(200,-200),Rand(200,-200)
End If 

For cow.cows = Each cows
If ObjectsOverlap(cow\obj,hiiri) And MouseHit(1) Then 
score+1
Delete cow 
DeleteObject cow\obj 
End If 
Next cow

If Timer() - aik2 > Rand(500,2000) Then 
aik2=Timer()
tatti.tatit = New(tatit)
tatti\obj=CloneObject(sc2)
PositionObject tatti\obj,Rand(200,-200),Rand(200,-200)
End If 

For tatti.tatit = Each tatit
If ObjectsOverlap(tatti\obj,hiiri) And MouseHit(1) Then 
score+2
Delete tatti 
DeleteObject tatti\obj 
End If 
Next tatti

If Timer() - aik3 >Rand(500,5000)  Then 
aik3=Timer()
auto.autot = New(autot)
auto\obj=CloneObject(sc3)
PositionObject auto\obj,Rand(200,-200),Rand(200,-200)
End If 

For auto.autot = Each autot
If ObjectsOverlap(auto\obj,hiiri) And MouseHit(1) Then 
score+5
Delete auto
DeleteObject auto\obj 
End If 
Next auto

If Timer() - aik4 > Rand(200,2000) Then 
aik4=Timer()
vihu.pahat = New(pahat)
vihu\obj=CloneObject(pah)
PositionObject vihu\obj,Rand(200,-200),Rand(200,-200)
End If 

For vihu.pahat = Each pahat
If ObjectsOverlap(vihu\obj,hiiri) And MouseHit(1) Then 
lives-1
Delete vihu
DeleteObject vihu\obj 
End If 
Next vihu

Text 20,20,"pisteet:"+score
Text 20,40,"elämät:"+lives
Text 20,60,"aika:"+ti

DrawScreen 

Forever 

toivon arvostelua ja kertokaa paljonko pisteitä saitte
oma enkka on 121
...
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Pikku pelit

Post by MrMonday »

kokeilin kerran, pisteet: 364..

ja ihan rehellisesti sanottuna peli oli tylsä, itseään toistava, toteutukseltaan heikko.. ja kuten tuossa kerroit, tämä oli harjoitus,
joten sitä ei välttämättä kannata postata foorumeille, sillä juuri tuollaisia perus klikkailuja kyllä löytyy riittämiin..
vaikka ihan kelpo harjoitushan tuo oli, niin koeta saada seuraavaan projektiin hieman enemmän persoonallisuutta,
jotta erottuu massasta ja tarjoaa enempi viihdettä ja mielenkiintoa ;)

[off] ei sillä, ettäkö itsellä olisi aina ollut niin loistavia pelejä.. [/off]
Plussat:

-Yritys

Miinukset:

-Grafiikat
-Toteutus
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Pikku pelit

Post by Kille »

Tein tunnissa tällaisen matopelin piirtokomennoilla.

Code: Select all

SCREEN 500,500

Repeat

nopeus=Input ("vaikeus 1-9: ")

DrawScreen

Until nopeus>0

Cls
CloseInput 


CloseInput

Type palat
    Field x
    Field y
    Field z
    Field s
    Field k
End Type

p.palat=New(palat)
p\x=25
p\y=25
p\z=1
p\s=1
p\k=0

suunta=1

herkkux=Rand(1,49)
herkkuy=Rand(1,49)

herkut=0

Repeat

FrameLimit 2+herkut/3+nopeus



If UpKey() And suunta<>3 Then suunta=1
If RightKey()And suunta<>4 Then suunta=2
If DownKey() And suunta<> 1 Then suunta=3
If LeftKey() And suunta<> 2 Then suunta=4





For p.palat=Each palat
If p\z<1 Then Delete p
If p\s=1 Then
n.palat=New(palat)

Select suunta
    Case 1
    n\x=p\x
    n\y=(p\y-1)
    Case 2
    n\x=(p\x+1)
    n\y=p\y
    Case 3
    n\x=p\x
    n\y=(p\y+1)
    Case 4
    n\x=(p\x-1)
    n\y=p\y
End Select

For u.palat=Each palat
n\z+1
Next u
n\s=1
p\s=0
Exit 
EndIf 
Next p

For p.palat=Each palat

Color Rand(0,255),Rand(0,255),Rand(0,255)
Box (p\x*10)+1,(p\y*10)+1,8,8,1

p\z=p\z-1
If p\x=herkkux And p\y=herkkuy Then
    herkut+1
    For g.palat=Each palat
        g\z+1
    Next g
    herkkux=Rand(1,49)
    herkkuy=Rand(1,49)
EndIf
If p\x<0 Or p\x>49 Or p\y<0 Or p\y>49 Then MakeError "failasit. sait "+herkut+" pistettä."

p\k=1
    For g.palat=Each palat
        If g\k=0 Then
        If g\x=p\x And g\y=p\y Then MakeError "failasit. sait "+herkut+" pistettä."
        EndIf
    Next g
p\k=0


Next p 

Color cborange
Circle herkkux*10+1,herkkuy*10+1,8,1
Color cbwhite 

Text 1,1,"appelsiinit: "+herkut


DrawScreen

Forever
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Pikku pelit

Post by valscion »

Kille wrote:Tein tunnissa tällaisen matopelin piirtokomennoilla.
Heh aika hyvin toteutettu :). Vähän vaan oli turhan iso alue madolla liikkumiseen, teki pelistä vähän tylsän. Pikku bugina myös mainittakoon se, että näppäinten pikainen painaminen ei näyttänyt rekisteröityvän, ja hitaammilla nopeuksilla varsinkin sai pitää sitä nuolinäppäintä hetken aikaa pohjassa että mato varmasti kääntyy.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Pikku pelit

Post by Awaclus »

Tein pelin, jonka varmaan moni muukin foorumilainen on joskus tehnyt: Memory acces violation. Pelissä klikkailet ruudulle ilmestyviä MAV-virheilmoituksia, ja jos niitä on kolme yhtä aikaa, häviät.
User avatar
ukkeli
Active Member
Posts: 123
Joined: Thu Jan 28, 2010 9:01 pm

Re: Pikku pelit

Post by ukkeli »

hieno peli tuo mav
peli oli vaikea itseni mielestä
mutta tässä arvortelut :D
HYVÄÄ OLI:
pidin ideasta
pelissä oli maveja positiivisesti
HUONOA OLI:
peli oli itseään toistava
klikkasin mavia mutta se ei aina tuhoitunut
eli annan pisteet 6/10
...
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Pikku pelit

Post by Viltzu »

Kyllä minulla otti jokaisesta OK:n painalluksesta.
Sekä ruudulla on yksi MAV ja tuleekin "Hävisit". Ettei vaan tulisi liian nopeaa kolme yhtäaikaa? O_o Pisteitä sain 9
User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 10:50 pm

Re: Pikku pelit

Post by Knoy »

Huvittava peli tuo MAV sain 12 pistettä vaan sitten rupesi tulemaan niin nopeasti niitä maveja, että ei pysynyt perässä.

Noh tein tälläisen piirto komennoilla tehdyn pelin

Ohjaukset:
Vasen ja Oikea -> Kääntää alusta
Ylös -> Liikuttaa alusta
Alas -> Jarru
L Ctrl -> Ampuu
Space -> Tähdet päällä/pois

Code: Select all

Type Ammukset
    Field AmX
    Field AmY
    Field AmMX
    Field AmMY
    Field VasTaiPel
EndType

Type Vastustajat
    Field VasAmpuu
    Field VasX
    Field VasY
    Field VasVauhti
    Field VasTeho
    Field VasAngle As Float
EndType

NextSpawn=Rand(60,180)

Armori=1000
Angle=0 As Float
Vauhti=0 As Float
SpAngle=0 As Float
Const ScreenW=500
Const ScreenH=500

SCREEN ScreenW,ScreenH
FrameLimit 60 

Dim Tähti(75,75,75)

For i = 1 To 75
    Tähti(i,0,0)=Rand(0,ScreenW)
    Tähti(0,i,0)=Rand(0,ScreenH)
    Tähti(0,0,i)=Rand(1,2)
Next i


Repeat
    SetWindow "Armori:"+Armori+" - Pisteet:"+Pisteet
    Aika+1: Pisteet+1
    If (Aika Mod 20)=0 Then Armori+1
    If Armori>1000 Then Armori = 1000
    If Tähtiä=0 Then Gosub Tähdet
    Alus(angle,X,Y): Gosub Liikkuminen: Gosub AmmustenLiike: Gosub vastukset
    If (Aika Mod NextSpawn)=0 Then Gosub VastustenLuonti: Aika=0
    If KeyHit(CbKeySpace) Then
        If Tähtiä=0 Then Tähtiä=1 Else Tähtiä=0
    EndIf
    If LeftKey() Then Angle+3
    If RightKey() Then Angle-3
    If UpKey() Then Vauhti+30: SpAngle=Angle
    If DownKey() Then Vauhti-25: SpAngle=Angle
    If KeyDown(CbKeyLControl) And Reload=0 Then Kumpi=0: Gosub AmmustenLuonti
    If Reload>0 Then Reload-1
    If Armori<1 Then MakeError "Sait "+Pisteet+" pistettä!"
    DrawScreen
Forever

VastustenLuonti:
    NextSpawn=Rand(150-Lol,270-LoL)
    If NextSpawn<30 Then NextSpawn=30
    Lol+1
    Vas.Vastustajat=New(Vastustajat)
        AloitusKulma=Rand(0,3)
        If AloitusKulma=0 Then
            vas\vasX=Rand(-ScreenW/2+10,ScreenW/2-10)
            vas\vasY=-ScreenH/2-10
            vas\vasangle=Rand(225,315)
        EndIf
        If AloitusKulma=1 Then
            vas\vasX=Rand(-ScreenW/2+10,ScreenW/2-10)
            vas\vasY=ScreenH/2-10
            vas\vasangle=Rand(45,135)
        EndIf
        If AloitusKulma=2 Then
            vas\vasX=-ScreenH/2-10
            vas\vasY=Rand(-ScreenH/2+10,ScreenH/2-10)
            vas\vasangle=Rand(-45,45)
        EndIf
        If AloitusKulma=3 Then
            vas\vasX=ScreenH/2-10
            vas\vasY=Rand(-ScreenH/2+10,ScreenH/2-10)
            vas\vasangle=Rand(135,225)
        EndIf
        vas\VasVauhti=Rand(4,8)
        vas\VasTeho=Rand(25,75)
Return

Vastukset:
    For vas.vastustajat=Each vastustajat
        AlusRikki=0
        If Vas\Vasampuu<120 Then Vas\VasAmpuu+Vas\VasVauhti Else Vas\VasAmpuu=0: Kumpi=1: Äks=Vas\VasX: Yy=Vas\VasY: Gosub AmmustenLuonti
        Vas\VasX=Vas\VasX+Cos(Vas\VasAngle)*Vas\VasVauhti
        Vas\VasY=Vas\VasY-Sin(Vas\VasAngle)*Vas\VasVauhti
        VusAngle=Vas\VasAngle: VusX=Vas\VasX: VusY=Vas\VasY
        If Vas\VasX>(ScreenW/2)+10 Or Vas\VasX<-(ScreenW/2)-10 Or Vas\VasY>(ScreenH/2)+10 Or Vas\VasY<-(ScreenH/2)-10 Then AlusRikki=1
        For Panokset.Ammukset=Each Ammukset
            If panokset\VasTaiPel=0 Then
                If Distance(Panokset\AmX-(ScreenW/2),Panokset\AmY-(ScreenH/2),Vas\VasX,Vas\VasY)<20 Then AlusRikki=1: Pisteet+250
            EndIf
        Next Panokset
        If Distance(X,Y,Vas\VasX,Vas\VasY)<35 Then AlusRikki=1: Armori-120
        If AlusRikki=1 Then Delete vas
        VastusAlus(VusAngle,VusX,VusY)
    Next vas
Return
        

AmmustenLuonti:
    If Kumpi=0 Then
        Reload=9
        Panokset.Ammukset=New(Ammukset)
            Panokset\AmX=(ScreenW/2)+X+Cos(WrapAngle(Angle))*20
            Panokset\AmY=(ScreenH/2)+Y-Sin(WrapAngle(Angle))*20
            Panokset\AmMX=Cos(WrapAngle(Angle))*11
            Panokset\AmMY=-Sin(WrapAngle(Angle))*11
            Panokset\VasTaiPel=0
    EndIf
    If Kumpi=1 Then
        Panokset.Ammukset=New(Ammukset)
            Panokset\AmX=(ScreenW/2)+Äks+Cos(WrapAngle(GetAngle(Äks,Yy,X,Y)))*17
            Panokset\AmY=(ScreenH/2)+Yy-Sin(WrapAngle(GetAngle(Äks,Yy,X,Y)))*17
            Panokset\AmMX=Cos(GetAngle(Äks,Yy,X,Y))*5
            Panokset\AmMY=-Sin(GetAngle(Äks,Yy,X,Y))*5
            Panokset\VasTaiPel=1
    EndIf
Return

AmmustenLiike:
    For Panokset.Ammukset=Each Ammukset
        PanosTuhoutuu=0
        Panokset\AmX+Panokset\AmMX
        Panokset\AmY+Panokset\AmMY
        If Panokset\VasTaiPel=0 Then Color CbDarkRed: Circle Panokset\AmX-2,Panokset\AmY-2,5,0 Else Color CbDarkGreen: Circle Panokset\AmX-2,Panokset\AmY-2,5,0
        If Panokset\AmX>ScreenW Or Panokset\AmX<0 Or Panokset\AmY>ScreenH Or Panokset\AmY<0 Then PanosTuhoutuu=1
        If Panokset\VasTaiPel=1 Then
            For vas.vastustajat=Each Vastustajat
                If Distance(Panokset\AmX-(ScreenW/2),Panokset\AmY-(ScreenH/2),X,Y)<35 Then PanosTuhoutuu=1: Armori=Armori-vas\VasTeho
            Next vas
        EndIf
        If PanosTuhoutuu=1 Then Delete Panokset
    Next Panokset
Return

Liikkuminen:
    If Vauhti>=3 Then
        Vauhti-10
        X=X+Cos(SpAngle)*(Vauhti/200): Y=Y-Sin(SpAngle)*(Vauhti/200)
    EndIf
    If Vauhti>1000 Then Vauhti=1000
    If Vauhti<=3 Then Vauhti=4
    If X>(ScreenW/2)-10 Then X= (ScreenW/2)-11: Vauhti-50
    If X<-(ScreenW/2)+10 Then X=-(ScreenW/2)+11:Vauhti-50
    If Y>(ScreenH/2)-10 Then Y=(ScreenH/2)-11: Vauhti-50
    If Y<-(ScreenH/2)+10 Then Y=-(ScreenH/2)+11: Vauhti-50
Return    

Tähdet:
    For i = 1 To 25
        Color 255,255,255: Circle Tähti(i,0,0)-1,Tähti(0,i,0)-1,3
        If (Aika Mod 2)=0 Then
            Tähti(i,0,0)=Tähti(i,0,0)+Tähti(0,0,i): Tähti(0,i,0)=Tähti(0,i,0)+Tähti(0,0,i)
            If Tähti(i,0,0)>ScreenW Then Tähti(i,0,0)=0: Tähti(0,0,i)=Rand(1,2)
            If Tähti(0,i,0)>ScreenH Then Tähti(0,i,0)=0: Tähti(0,0,i)=Rand(1,2)
        EndIf
    Next i
    For i = 26 To 50
        Color 205,205,205: Dot Tähti(i,0,0),Tähti(0,i,0): Dot Tähti(i,0,0)+1,Tähti(0,i,0): Dot Tähti(i,0,0)-1,Tähti(0,i,0): Dot Tähti(i,0,0),Tähti(0,i,0)+1: Dot Tähti(i,0,0),Tähti(0,i,0)-1
        If (Aika Mod 3)=0 Then
            Tähti(0,i,0)=Tähti(0,i,0)+Tähti(0,0,i)
            If Tähti(0,i,0)>ScreenH Then Tähti(0,i,0)=0: Tähti(0,0,i)=Rand(1,2)
        EndIf
    Next i
    For i = 51 To 75
        Color 105,105,105: Dot Tähti(i,0,0),Tähti(0,i,0)
        If (Aika Mod 4)=0 Then
            Tähti(i,0,0)=Tähti(i,0,0)-1: Tähti(0,i,0)=Tähti(0,i,0)-1
            If Tähti(i,0,0)<0 Then Tähti(i,0,0)=ScreenW
            If Tähti(0,i,0)<0 Then Tähti(0,i,0)=ScreenH
        EndIf
    Next i
Return

Function Alus(angle,X,Y)
    Color CbRed
    Line (ScreenW/2)+X+Cos(WrapAngle(angle))*20,(ScreenH/2)+Y-Sin(WrapAngle(angle))*20,(ScreenW/2)+X+Cos(WrapAngle(angle-135))*20,(ScreenH/2)+Y-Sin(WrapAngle(angle-135))*20
    Line (ScreenW/2)+X+Cos(WrapAngle(angle+135))*20,(ScreenH/2)+Y-Sin(WrapAngle(angle+135))*20,(ScreenW/2)+X+Cos(WrapAngle(angle))*20,(ScreenH/2)+Y-Sin(WrapAngle(angle))*20
    Line (ScreenW/2)+X+Cos(WrapAngle(angle))*20-1,(ScreenH/2)+Y-Sin(WrapAngle(angle))*20,(ScreenW/2)+X+Cos(WrapAngle(angle-135))*20-1,(ScreenH/2)+Y-Sin(WrapAngle(angle-135))*20
    Line (ScreenW/2)+X+Cos(WrapAngle(angle+135))*20-1,(ScreenH/2)+Y-Sin(WrapAngle(angle+135))*20,(ScreenW/2)+X+Cos(WrapAngle(angle))*20-1,(ScreenH/2)+Y-Sin(WrapAngle(angle))*20
    Return Angle: Return X: Return Y
EndFunction 

Function VastusAlus(VusAngle,VusX,VusY)
    Color CbGreen
    Line (ScreenW/2)+VusX+Cos(WrapAngle(VusAngle))*17,(ScreenH/2)+VusY-Sin(WrapAngle(VusAngle))*17,(ScreenW/2)+VusX+Cos(WrapAngle(VusAngle-135))*17,(ScreenH/2)+VusY-Sin(WrapAngle(VusAngle-135))*17
    Line (ScreenW/2)+VusX+Cos(WrapAngle(VusAngle+135))*17,(ScreenH/2)+VusY-Sin(WrapAngle(VusAngle+135))*17,(ScreenW/2)+VusX+Cos(WrapAngle(VusAngle))*17,(ScreenH/2)+VusY-Sin(WrapAngle(VusAngle))*17
    Line (ScreenW/2)+VusX+Cos(WrapAngle(VusAngle))*17-1,(ScreenH/2)+VusY-Sin(WrapAngle(VusAngle))*17,(ScreenW/2)+VusX+Cos(WrapAngle(VusAngle-135))*17-1,(ScreenH/2)+VusY-Sin(WrapAngle(VusAngle-135))*17
    Line (ScreenW/2)+VusX+Cos(WrapAngle(VusAngle+135))*17-1,(ScreenH/2)+VusY-Sin(WrapAngle(VusAngle+135))*17,(ScreenW/2)+VusX+Cos(WrapAngle(VusAngle))*17-1,(ScreenH/2)+VusY-Sin(WrapAngle(VusAngle))*17
    Return VusAngle: Return VusX: Return VusY: Return VusVäri
EndFunction 
Pelin ideana olisi selvitä mahdollisimman kauan hengissä.
Joka frame saa 1 pisteen (Framelimit=60 eli 60 pistettä sekunnissa) ja jokaisen vasustajat tappamisesta saa 250 lisäpistettä.

Pelin ruudun kokoa on helppo muokata. Heitä vaan Consteihin ScreenW ja ScreenH Uudetarvot.

Ps. Älä kysy miksi koodi on outo... Tein tämän hieman sekavassa... olotilassa.

@Viltzu: Siis fps pisteistä; Jos tehot eivät riitä 60 fps niin voi laskea framelimittiä suoraan. Framelimitin laskusta pisteiden tuleminen laskee, mutta on enempi aikaa miettiä mitä tekee, koska vasustajat ja muukin liikku silloin hitaammin. Ja mitä epäilyttävää avatarissani on...? Ja avaruudessa pysähtymisestä: entä jos alukset ovatkin maan ilmakehässä ja "taistelu kuvataan alhaaltapäin". No tosiaan ei sen aluksen pitäisi noi pysähtyä, mutta peli olisi aika omituinen jos se ei pysähtyisi... Sovitaan, että alukseen on rakennettu sellainen järjestelmä joka pysäyttää sen vähitellen...
Last edited by Knoy on Fri Mar 12, 2010 11:06 pm, edited 2 times in total.
User avatar
ukkeli
Active Member
Posts: 123
Joined: Thu Jan 28, 2010 9:01 pm

Re: Pikku pelit

Post by ukkeli »

tein nyt pienen tykki pelin
ammu sieni niin saat pisteen

Code: Select all

SCREEN 640,480
'ladataan media 
tykki=LoadObject("media\cannon.bmp", 360)
pohja=LoadObject("media\turret.bmp")
pati=LoadObject("media\bullet.bmp", 72)
vihu=LoadObject("media\tatti.bmp")
'score muuttuja luodaan määrittelee pisteet
score=0
'liikkuu muuttuja tämä on tarkistus liikkuuko ammus
liikkuu=0
'asetetaan ammus tykkiin
CloneObjectPosition pati,tykki
'asetetaan satunnainen aloitus vihulle
PositionObject vihu,Rand(200,-100),Rand(200,-100) 
'aloitetaan silmukka
Repeat 
'pisteet ruutuun
Text 20,20,"pisteet:"+score
'kääntyminen vasempaan
If LeftKey() And liikkuu=0 Then  
TurnObject tykki,2
TurnObject pati,2
End If
'kääntyminen oikeaan 
If RightKey() And liikkuu=0 Then
TurnObject tykki,-2
TurnObject pati,-2
End If
'ampuminen spacesta
If KeyHit(cbkeyspace) Then 
liikkuu=1
End If
'pati liikkuu
If liikkuu=1 Then 
MoveObject pati,4
End If
'päivitä törmäys
If ObjectsOverlap(pati,vihu) Then 
score+1
PositionObject vihu,Rand(200,-100),Rand(200,-100) 
CloneObjectPosition pati,tykki
liikkuu=0
End If
'älä ikinä unohda tärkein komento
DrawScreen 
'jatka silmukkaa ikuisesti
Forever 
'HUOM pelissä ei ole sitä että jos ammus on poissa ikkunasta se tuhoutuu eli se ei tuhoudu!!!
'copyright by ukkeli
...
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Pikku pelit

Post by Viltzu »

ukkeli: Mahtava peli, yritin 4 kertaa ja aina sama tulos: 1 piste. En jaksanut odottaa, että uusi tatti tulisi, jos se edes tulisi!
Ehkä auttaisi jos et siirtäisi tattia ruudun ulkopuolelle. ;)

Knoy: Hieno peli, avatarisi tosin on epäilyttävä, mutta ei siitä sen enempää. Peliin: Kummasti alus pysähtyy avaruudessa. Sekä FPS:n perusteella pisteet... Mitä jos jollakin eivät yksinkertaisesti tehot riitä 60FPSään?
User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 10:50 pm

Re: Pikku pelit

Post by Knoy »

Mukava tuo pelisi Ukkeli... Meinasin kirjoittaa Osmo... lul... Osmo osmo osmo...

Noniin kuten monet muut minäkin päätin tehdä rand lauseen tekijän.
4 sanaa kaisissa 15 vaihtaehtoa.

Code: Select all

SCREEN 500,45
SetWindow "Made by: Knoy"
'----------------------------'//Dimejä
Dim Sanat1(15) As String
Dim Sanat2(15) As String
Dim Sanat3(15) As String
Dim Sanat4(15) As String
Dim Sana(4) As String
'----------------------------'//Sanatyyppi 1
Sanat1(1)="Jeesus"
Sanat1(2)="Jumala"
Sanat1(3)="Tommi"
Sanat1(4)="Ninja"
Sanat1(5)="Joulukuusi"
Sanat1(6)="Ydinreaktori"
Sanat1(7)="Osmo112"
Sanat1(8)="Koodi Masteri 98"
Sanat1(9)="Joulupukki"
Sanat1(10)="MAV"
Sanat1(11)="Anime Hahmo"
Sanat1(12)="Son Goku"
Sanat1(13)="Kim Jong-Il"
Sanat1(14)="Muhammad Ali Hassan"
Sanat1(15)="Negi Springfield"
'----------------------------'//Sanatyypinvaihto
Sanat2(1)="kuoli"
Sanat2(2)="ui"
Sanat2(3)="käveli"
Sanat2(4)="runkkasi"
Sanat2(5)="pelasi wowia"
Sanat2(6)="trollasi"
Sanat2(7)="asusteli"
Sanat2(8)="pävitteli nettsivuaan"
Sanat2(9)="tappoi homoja"
Sanat2(10)="käytteli pesäpallomailaa"
Sanat2(11)="teki jatko-osaa world-fighter pelistä"
Sanat2(12)="päätti ettei luoteja pidäkkään ampua"
Sanat2(13)="murhasi Kim Jong-Il:n"
Sanat2(14)="tunnusti olevansa maailman kuningas"
Sanat2(15)="pelasti CoolBasic foorumit tylsyydestä"
'----------------------------'//Sanatyypinvaihto
Sanat3(1)="keltaisessa"
Sanat3(2)="sinisessä"
Sanat3(3)="tylsässä"
Sanat3(4)="erikoislaatuisessa"
Sanat3(5)="Pohjois-Korealaismaisessa"
Sanat3(6)="ylimielisesti"
Sanat3(7)="arvoituksellisesti"
Sanat3(8)="värikkäässä"
Sanat3(9)="värittömässä"
Sanat3(10)="nappulamaisesti"
Sanat3(11)="arvokkaasti"
Sanat3(12)="ninjasti"
Sanat3(13)="sopimattomasti"
Sanat3(14)="arvolleen sopivasti"
Sanat3(15)="homosti"
'----------------------------'//Sanatyypinvaihto
Sanat4(1)="coolbasic-foorumissa."
Sanat4(2)="järvessä."
Sanat4(3)="Pohjois-Koreassa."
Sanat4(4)="lammessa."
Sanat4(5)="saunassa."
Sanat4(6)="golfkentässä."
Sanat4(7)="näppäimistössä."
Sanat4(8)="if-lausekkeessa."
Sanat4(9)="haju huoneessa."
Sanat4(10)="kaasukammiossa."
Sanat4(11)="homo-luolassa."
Sanat4(12)="maailmankaikkeuden keskipisteessä."
Sanat4(13)="lehtipisteessä."
Sanat4(14)="lämpömittarissa."
Sanat4(15)="homolassa."

Sana(0)=Sanat1(Rand(1,15)): Sana(1)=Sanat2(Rand(1,15)): Sana(2)=Sanat3(Rand(1,15)): Sana(3)=Sanat4(Rand(1,15))

Repeat
    If GetKey() Then//Paina nappia saadaksesi uusi lause!
        For i = 1 To Rand(1,15)
            Sana(0)=Sanat1(Rand(1,15)): Sana(1)=Sanat2(Rand(1,15)): Sana(2)=Sanat3(Rand(1,15)): Sana(3)=Sanat4(Rand(1,15))
        Next i
    EndIf
    Color CbWhite: Text 0,0,Sana(0)+" "+Sana(1): Text 0,15,Sana(2)+" "+Sana(3)
    Color CbBlue: Text 0,30,"Paina nappia generoidaksesi uusi lause!"
    DrawScreen
Forever 
Ohjelmassa tulevien lauseiden ei ole tarkoitus luokata ketään!
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Pikku pelit

Post by Awaclus »

Viltzu wrote:Kyllä minulla otti jokaisesta OK:n painalluksesta.
Sekä ruudulla on yksi MAV ja tuleekin "Hävisit". Ettei vaan tulisi liian nopeaa kolme yhtäaikaa? O_o Pisteitä sain 9
Tulevat randomisti, mutta ruudulla pitäisi kyllä näkyä kaikki kolme, elleivät sitten ole päällekkäin.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Pikku pelit

Post by phons »

Loistava tuo sanageneraattori, puhuu selvää asiaa:
MAV trollasi arvoituksellisesti homo-luolassa. :lol:
Jeesus trollasi värittömässä coolbasic-foorumissa.
Ninja teki jatko-osaa world-fighter pelistä homosti Pohjois-Koreassa.

Njoo, toivon tosiaan ettei kukaan loukkaannu näistä, mutta loppujen lopuksi suht hauskoja..
Image
User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 10:50 pm

Re: Pikku pelit

Post by Knoy »

Okei väsäsin tässä taas uuden pikkupelin!
Nimi on slayer. Pelin ideana on tappaa zombeja jotka yrittävät tappaa sinut.
Lukekaa ReadMe: Siinä on näppäimet.

Tein pelin grafiikka harjoitteluna, koska en oikein ole peleissäni käyttänyt grafiikka.
Peli on todella iso pikkupeliksi johtuen grafiikoista ja äänistä.
Attachments
Slayer.rar
(1.02 MiB) Downloaded 270 times
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Pikku pelit

Post by MrMonday »

Knoy wrote:Okei väsäsin tässä taas uuden pikkupelin!
Nimi on slayer.....
No jopas, pidin kyllä grafiikoista paljon, ja hyvät äänet oli mukana, mutta tuo vaikutti enemmän joltain demo peliltä. (<Tuleeko yhteen?)
Jotta tuosta olisi mielestäni vallan näppärä laajentaa vaikka hieman isompikin peli :)

mutta en kadu että menin kokeilemaan, oli sen arvoista ;)
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Pikku pelit

Post by KillBurn »

Knoy wrote:Okei väsäsin tässä taas uuden pikkupelin!
Nimi on slayer. Pelin ideana on tappaa zombeja jotka yrittävät tappaa sinut.
Lukekaa ReadMe: Siinä on näppäimet.

Tein pelin grafiikka harjoitteluna, koska en oikein ole peleissäni käyttänyt grafiikka.
Peli on todella iso pikkupeliksi johtuen grafiikoista ja äänistä.
Mukava peli, tosiaan vaikutti ennemmin demo peliltä. voisit ehkä jatkaa kehittämistä. Peli voisi olla hieman nopeatempoisempi ja hieno veri-efekti olisi vielä paljon hienompi, jos se jäisi osoittamaan satunnaiseen suuntaa rudulla. Sain 650 tappoa.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Pikku pelit

Post by jaahas »

Knoy wrote:Okei väsäsin tässä taas uuden pikkupelin!
Nimi on slayer. Pelin ideana on tappaa zombeja jotka yrittävät tappaa sinut.
Lukekaa ReadMe: Siinä on näppäimet.

Tein pelin grafiikka harjoitteluna, koska en oikein ole peleissäni käyttänyt grafiikka.
Peli on todella iso pikkupeliksi johtuen grafiikoista ja äänistä.
ihan hyvä peli mutta ukko kääntyy liian hitaasti paikallaan
EDIT:

voisit laittaa että hiirellä tähätään se olis hyvä

jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Pikku pelit

Post by jaahas »

tein tälläsen ammunta pelin. 1=pistooli 2=konari 3=snipu. täs on 99 lvl mutta en usko että kukaan pääsee sinne asti.
EDIT:

nyt on korjattu vika

Attachments
shooter.rar
kokeilkaa
(607.94 KiB) Downloaded 230 times
Last edited by jaahas on Thu Mar 25, 2010 5:38 pm, edited 1 time in total.
User avatar
buke44
Active Member
Posts: 169
Joined: Sat May 23, 2009 8:10 pm
Location: Tampere

Re: Pikku pelit

Post by buke44 »

jaahas wrote:tein tälläsen ammunta pelin. 1=pistooli 2=konari 3=snipu. täs on 99 lvl mutta en usko että kukaan pääsee sinne asti.
Tossa ois hyvä olla mukana muutakin kuin pelkkä exe...
Can´t load iamge: 'kuvat\mappi.png'.
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Pikku pelit

Post by jaahas »

buke44 wrote:
jaahas wrote:tein tälläsen ammunta pelin. 1=pistooli 2=konari 3=snipu. täs on 99 lvl mutta en usko että kukaan pääsee sinne asti.
Tossa ois hyvä olla mukana muutakin kuin pelkkä exe...
Can´t load iamge: 'kuvat\mappi.png'.
korjattu
Post Reply