Pikku pelit
Re: Pikku pelit
Dodiin, terve vain kaikille tasapuolisesti, ja asiaan: Olen siis aloittelija, ollut jo varmaan vuoden, mutta vihdoin sain jotain myös aikaiseksi, ja ajattelinkin, josko se olisi jo tarpeeksi ihmeellistä minulta, jotta sen tänne kehtaa laittaa.. Eli kyseessä on pari kuukautta työstämäni (ihan oikeasti..) peli nimeltä Elämä. Elämässä on siis tarkoituksena ei mikään ja sisältöä ei juurikaan ole, mutta lyhyesti sanoen hiirellä liikutaan eri paikkoihin, joissa voi tehdä erilaisia asioita, kuten opiskella, tehdä töitä, sun muuta, kaikki todella tökerösti tehtynä. Mutta nyt, hyvät Cb:läiset, toivoisinkin saavani rakentavaa palautetta/kritiikkiä ensimmäisestä "kunnon" projektistani. Kestän kaiken, joten piiskatkaa minua kunnolla ja antakaa rehellisiä arvosteluja, muistaen kuitenkin, että en ole vielä mikään ammattilainen.
Kiitos kaunis kaikille, ja ihmeteltävää kaupan päälle.
Paranneltu versio, eli jos olet ladannut ensimmäisen version,
niin suosittelen lataamaan nyt tämän, hieman parempi
Kiitos kaunis kaikille, ja ihmeteltävää kaupan päälle.
Paranneltu versio, eli jos olet ladannut ensimmäisen version,
niin suosittelen lataamaan nyt tämän, hieman parempi
Last edited by MrMonday on Sun Aug 02, 2009 11:43 pm, edited 4 times in total.
-
- Active Member
- Posts: 170
- Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm
Re: Pikku pelit
MrMonday wrote:Dodiin, terve vain kaikille tasapuolisesti, ja asiaan: Olen siis aloittelija, ollut jo varmaan vuoden, mutta vihdoin sain jotain myös aikaiseksi, ja ajattelinkin, josko se olisi jo tarpeeksi ihmeellistä minulta, jotta sen tänne kehtaa laittaa.. Eli kyseessä on pari kuukautta työstämäni (ihan oikeasti..) peli nimeltä Elämä. Elämässä on siis tarkoituksena ei mikään ja sisältöä ei juurikaan ole, mutta lyhyesti sanoen hiirellä liikutaan eri paikkoihin, joissa voi tehdä erilaisia asioita, kuten opiskella, tehdä töitä, sun muuta, kaikki todella tökerösti tehtynä. Mutta nyt, hyvät Cb:läiset, toivoisinkin saavani rakentavaa palautetta/kritiikkiä ensimmäisestä "kunnon" projektistani. Kestän kaiken, joten piiskatkaa minua kunnolla ja antakaa rehellisiä arvosteluja, muistaen kuitenkin, että en ole vielä mikään ammattilainen.
Kiitos kaunis kaikille, ja ihmeteltävää kaupan päälle.
Arvosteluja kaipasit, ja tässä tulee yksi. Ensiksi, ihan toimivaa naksutteluahan tuo oli, jopa minä tajusin nopeasti mitä piti tehdä Mutta ilman minkäänlaista päämäärää en jaksanut pelata tuota muutakuin sen verran että koitin kaikkia mahdollisia toimintoja. Tai no, mitä nyt olin baarin vakioasiakas
Huomasin, että ei voinut tehdä joitain asiota jos oli liian väsynyt. Tällöin vaikka joku vilkkuva teksti joka käskee mennä lepäämään olisi hyvä.
Ja tietysti pitää lisää paikkoja missä käydä, ainakin jonkinlainen kioski missä voisi lotota tai raaputtaa arpoja voisi olla mukava lisä.
Sinulla on tässä nyt hyvä perusta kunnon pelille, jossa pitäisi olla vielä juoni ja päämäärä, esim. Rahan saaminen, viisaaksi tuleminen, kaupungin isoin kaljamaha-titteli jne.
Eli tämä versio on aikamoinen raakile, mutta jatka ihmeessä kehitystä! Tästä on hyvä jatkaa.
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Re: Pikku pelit
Kiitos Paljon, olenkin jo jotain pientä saanut aikaan, ja päivitetty versio löytyykin ensimmäisestä viestistä.
Parannuksia on mm: Pelin voi tallentaa (Itse tehty Tallennus-systeemi), paikkoihin pääsee sisälle, joka kuukausi tulee vesi-sähkö-vuokra Lasku, ja eri tapahtumissa arvot ovat satunnaisia, eli ei ole vakio summaa esim sille, että paljon saat palkkaa, jne..
Lisää paikkoja on tulossa, kuten muutakin pikkukivaa (osaamiseni mukaan..), ja tietysti se tärkein: PÄÄMÄÄRÄ
Parannuksia on mm: Pelin voi tallentaa (Itse tehty Tallennus-systeemi), paikkoihin pääsee sisälle, joka kuukausi tulee vesi-sähkö-vuokra Lasku, ja eri tapahtumissa arvot ovat satunnaisia, eli ei ole vakio summaa esim sille, että paljon saat palkkaa, jne..
Lisää paikkoja on tulossa, kuten muutakin pikkukivaa (osaamiseni mukaan..), ja tietysti se tärkein: PÄÄMÄÄRÄ
Re: Pikku pelit
Kehitystä on taas tapahtunut, tosin erittäin vähän, mutta on kuitenkin, ja paranee koko ajan, päivittelen peliä aina sillon tällön, ja lisään ensimmäiseen postin.. (eli ekasta postista latailette aina uusimman, poistan aina vanhan alta pois..)
Nyt: Kolme titteliä avattavana: Vuoden Typerys, Vuoden Plösö ja Vuoden Tenuseiväs.
Paikkoja: Kauppa, Tehdas, Sali, Pikaruokala, Hautausmaa, Galleria (ite maalaat taulus..), Koulu, Jne..
Tulossa: Kaupan hedelmäpeli käytettävissä, lisää titteleitä, lisää paikkoja, päämäärä..
Ja toivoisin edelleen palautetta ja parannusehdotuksia..
ilmoittakaa myös bugeista, mitä peli on varmaan täynnä.. (Vaikka korjasinkin niitä jo paljon..)
Ps. Mukavan (Vit**maisen) haastava projekti aloittelialle, ja opettaa monia asioita kantapään kautta..
ensimmäinen peli joka ei jäätynyt heti alkuunsa
Nyt: Kolme titteliä avattavana: Vuoden Typerys, Vuoden Plösö ja Vuoden Tenuseiväs.
Paikkoja: Kauppa, Tehdas, Sali, Pikaruokala, Hautausmaa, Galleria (ite maalaat taulus..), Koulu, Jne..
Tulossa: Kaupan hedelmäpeli käytettävissä, lisää titteleitä, lisää paikkoja, päämäärä..
Ja toivoisin edelleen palautetta ja parannusehdotuksia..
ilmoittakaa myös bugeista, mitä peli on varmaan täynnä.. (Vaikka korjasinkin niitä jo paljon..)
Ps. Mukavan (Vit**maisen) haastava projekti aloittelialle, ja opettaa monia asioita kantapään kautta..
ensimmäinen peli joka ei jäätynyt heti alkuunsa
Re: Pikku pelit
Kasino vois olla hyvä lisä, paitsi joku blackjak voisi olla vaikea koodata, riippuen taidoistasi.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Pikku pelit
Kokeilin tuota uudempaa versiota ja huomasinkin heti bugin...
Kokeilkaapa tallentaa miljoona pankkiin ja sitten nostaa se sieltä.
Saat millin vaikka oikeasti et ois ees voinu tallettaa.
Kokeilkaapa tallentaa miljoona pankkiin ja sitten nostaa se sieltä.
Saat millin vaikka oikeasti et ois ees voinu tallettaa.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Re: Pikku pelit
Casino kuulostaa kyllä hyvältä, mutta koodaustaitoni ovat syvältä.. (<< runoilija sielu)
juu, en siis välttämättä vielä saisi luonnistumaan sitä, vaan pistänpä korvan taakse,
jos vaikka joku päivä vielä saisin tehtyä, kiitos palautteestasi
Hmm, tuo on jo aika hirveää, ei siis varmaan vaikeaa korjata, mutta että ilmaista rahaa, niin ei käy laatuun,
tulen pitämään teitä nälässä, ja lasken työmiesten palkat puoleen, tuon laman laaksooni,
ja kyläkauppa menee konkkaan hahaa, milläs sitten elätte? , sossun tuellako?
Mutta takaisin asiaan, pistän tuon asian kuntoon, ja laitan toimivaa pakettia tulemaan..
kiitos teille.
juu, en siis välttämättä vielä saisi luonnistumaan sitä, vaan pistänpä korvan taakse,
jos vaikka joku päivä vielä saisin tehtyä, kiitos palautteestasi
Hmm, tuo on jo aika hirveää, ei siis varmaan vaikeaa korjata, mutta että ilmaista rahaa, niin ei käy laatuun,
tulen pitämään teitä nälässä, ja lasken työmiesten palkat puoleen, tuon laman laaksooni,
ja kyläkauppa menee konkkaan hahaa, milläs sitten elätte? , sossun tuellako?
Mutta takaisin asiaan, pistän tuon asian kuntoon, ja laitan toimivaa pakettia tulemaan..
kiitos teille.
EDIT:
PankkiBugi korjattu, ja pelin voi lopettaa kämpiltä käsin.
Re: Pikku pelit
Oli tylsää joten tehin tälläsen lehmä pelin tarkotus ei ollu tehdä huippu hyvää peliä vaan iha ajankuluksi tehin..
Ohjeet:
klikkaa lehmiä ennen kuin putoavat maahan
klikkaa sieniä niin saat lisäpisteitä
ja älä päästä lehmiä putoamaan isolle sienelle
opettelin oikeestaan samalla muutamia komentoja..
Code: Select all
'teemmä tylsä..helppo valikko
Repeat
Text 30,30,"Valitse"
Text 50,50,"Aloita peli (1)"
Text 50,70,"Lopeta (2)"
If KeyDown (cbkey1) Then Goto alku
If KeyDown (cbkey2) Then End
DrawScreen
Forever
alku:
SCREEN 800,600
SetWindow "Lehmät putoaa.. by Rami123"
lehmä_master=LoadObject ("Media\cow.bmp",72):ShowObject lehmä_master,OFF
poks_lehmä=LoadAnimObject ("Media\bang.bmp",32,32,0,8):ShowObject poks_lehmä,OFF
tatti_master=LoadObject ("Media\tatti.bmp"):ShowObject tatti_master,OFF
hiiri=LoadObject("Media\cursor.bmp")
sieni=LoadImage ("media\tatti.bmp")
sieni_obj=LoadObject ("media\tatti.bmp")
ResizeImage sieni,800,40
PaintObject sieni_obj,-sieni
PositionObject sieni_obj,0,-280
Type lehmät
Field obj
EndType
Type tatit
Field obj
EndType
Repeat
DrawImage sieni,0,560
PositionObject hiiri,MouseWX(),MouseWY()
ShowMouse OFF
//tatit
If luo_tatti>150
tatti.tatit=New(tatit)
tatti\obj=CloneObject(tatti_master)
PositionObject tatti\obj,Rand(-350,350),Rand (350,350)
luo_tatti=0
EndIf
luo_tatti+1
For tatti.tatit=Each tatit
MoveObject tatti\obj,0,1
If ObjectsOverlap (hiiri,tatti\obj) And MouseHit (1) Then
ShowObject poks_lehmä,ON
CloneObjectPosition poks_lehmä,tatti\obj
PlayObject poks_lehmä,0,8,0.25
DeleteObject tatti\obj
Delete tatti
pisteet+350
sienet+1
EndIf
Next tatti
//lehmät
If luo_lehmä>25
lehmä.lehmät=New(lehmät)
lehmä\obj=CloneObject(lehmä_master)
PositionObject lehmä\obj,Rand(-350,350),Rand (350,350)
luo_lehmä=0
EndIf
luo_lehmä+1
For lehmä.lehmät=Each lehmät
RotateObject lehmä\obj,180
MoveObject lehmä\obj,0,-1
If ObjectsOverlap (lehmä\obj,sieni_obj) Then osuma=1
If ObjectsOverlap (hiiri,lehmä\obj) And MouseHit (1) Then
ShowObject poks_lehmä,ON
CloneObjectPosition poks_lehmä,lehmä\obj
PlayObject poks_lehmä,0,8,0.25
DeleteObject lehmä\obj
Delete lehmä
pisteet+25
lehmiä+1
EndIf
Next lehmä
pisteet+1
Color cbpurple
Text 20,20,"Pisteet:"+pisteet
Color cbGreen
Line 0,550,800,550
If osuma=1 Then Goto tulokset
DrawScreen
Forever
tulokset:
SCREEN 300,300
Repeat
Text 50,150,"Sinun pisteesi ovat:"+pisteet
Text 50,170,"sienet:"+sienet
Text 50,190,"lehmät:"+lehmiä
Text 80,220,"paina jotain "
WaitKey
End
DrawScreen
Forever
klikkaa lehmiä ennen kuin putoavat maahan
klikkaa sieniä niin saat lisäpisteitä
ja älä päästä lehmiä putoamaan isolle sienelle
opettelin oikeestaan samalla muutamia komentoja..
Re: Pikku pelit
Oli tylsää, joten tein tämmöisen pienen matopelin. Toteutus ei varmaankaan ole mitään huippulaatua.
Code: Select all
SCREEN 200,200
aika=Timer()
koko=4
Dim matox(koko)
Dim matoy(koko)
ClearArray OFF
matox(1)=50*2
matoy(1)=50*2
matox(2)=50*2-4
matoy(2)=50*2
matox(3)=50*2-8
matoy(3)=50*2
matox(4)=50*2-12
matoy(4)=50*2
suuntax=1
Gosub uusiruoka
Repeat
Gosub liiku
Gosub piirra
Gosub syonti
Gosub kuolema
DrawScreen
Forever
liiku:
If KeyHit (cbkeyup)Then
suuntax=0
suuntay=-1
EndIf
If KeyHit (cbkeydown) Then
suuntax=0
suuntay=1
EndIf
If KeyHit (cbkeyleft) Then
suuntax=-1
suuntay=0
EndIf
If KeyHit (cbkeyright) Then
suuntax=1
suuntay=0
EndIf
If Timer()-aika>100 Then
aika=Timer()
For i=koko To 2 Step -1
matox(i)=matox(i-1)
matoy(i)=matoy(i-1)
Next i
matox(1)=matox(1)+suuntax*4
matoy(1)=matoy(1)+suuntay*4
EndIf
Return
piirra:
For i=1 To koko
Circle matox(i),matoy(i),4
Next i
Box ruokax,ruokay,4,4
Text 0,0,pisteet
Return
uusiruoka:
ruokax=Rand(1,50)*4
ruokay=Rand(1,50)*4
Return
syonti:
If matox(1)=ruokax Then
If matoy(1)=ruokay Then
pisteet+1
koko+1
ReDim matox(koko)
ReDim matoy(koko)
Gosub uusiruoka
EndIf
EndIf
Return
kuolema:
For i=2 To koko
If matox(1)=matox(i) Then
If matoy(1)=matoy(i) Then
MakeError ("Sait "+pisteet+" pistettä!")
EndIf
EndIf
Next i
If matox(1)>200 Or matox(1)<0 Then MakeError ("Sait "+pisteet+" pistettä!")
If matoy(1)>200 Or matoy(1)<0 Then MakeError ("Sait "+pisteet+" pistettä!")
Return
Grandi wrote:Sumpille piste. Jos nimimerkin m-kirjain muutetaan r:ksi, p-kirjain v:ksi ja 3 viimeistä kirjainta "vor":iksi, saadaan "survivor", eli suomeksi selviytyjä. Melkoinen yhteensattuma!
Re: Pikku pelit
Rami, saitko idean minulta?
Noh itse olisin toteuttanut tuon paaaljon helpommin kuvilla, tähän tyyliin:
Noh itse olisin toteuttanut tuon paaaljon helpommin kuvilla, tähän tyyliin:
Code: Select all
Type Lehmät
Field Lehmä_Y As Float
Field Lehmä_X As Float
Field Lehmä_Yplus As Float
EndType
Type BloodEffect
Field Blood_X As Float
Field Blood_Y As Float
Field Blood_PlusX As Float
Field Blood_PlusY As Float
Field Blood_IsEmitter As Byte
Field Blood_Speed As Float
Field Blood_Alive As Float
Field Blood_Brightness As Float
Field Blood_New As Integer
Field Blood_NewCur As Integer
EndType
Global BloodStainEffect
BloodStainEffect = True
Dim Words(1) As String
Words(0) = "OFF"
Words(1) = "ON"
SCREEN 800,600
Cow = LoadImage("Media\cow.BMP")
BG = MakeImage(800,600)
DrawToImage BG
Color 128,128,128
Ellipse 350,350,200,250
Color 255,255,255
Circle 410,325,80,40
Color 0,128,50
Ellipse -50,480,900,100
Color CbYellow
For i = 1 To 36
R = Rand(75,150)
Line 400+Cos(i*10)*50,150 - Sin(i*10) * 50, 400+Cos(i*10)*r, 150 - Sin(i*10) * r
Next i
Circle 400-22,150-22,44
DrawToScreen
Font = LoadFont("Courier New",20,1)
Ammutut_lehmät = 0
Menetettyjä = 0
ClsColor cbLightBlue
ShowMouse False
Repeat
SetFont Font
DrawImage BG,0,0
If KeyDown(cbkeyrcontrol) Or KeyDown(cbkeylcontrol) And KeyHit(cbkeyb) Then BloodStainEffect = Not BloodStainEffect
If Timer() > Lehmä_Aika + Rand(500-Ammutut_lehmät,5000-Ammutut_lehmät) Then
Lehmä.Lehmät = New (Lehmät)
Lehmä\Lehmä_X = Rand(0,800-ImageWidth(Cow))
Lehmä\Lehmä_Y = 0
Lehmä_Yplus = Rand(1,5)
Lehmä_Aika = Timer()
EndIf
Gosub Sub_PäivitäLehmät
Water_Angle = WrapAngle(Water_Angle+5)
Color cbblue
For i = 0 To 800
Box i,520+Sin(Water_Angle + WrapAngle(i)) * 15 + Sin(WrapAngle(i*2))*10 + Cos(WrapAngle(i*2))*5, 1, 110
Next i
Color cbred
Text 0,0,"Ammuttuja lehmiä: "+Ammutut_lehmät
Text 0,TextHeight("|"),"Menetettyjä lehmiä: "+Menetettyjä+"/10"
Text 0,TextHeight("|")*2,"Bloodstain effect: "+Words(BloodStainEffect) + " Control + B"
If Menetettyjä > 9 Then Exit
UpdateBlood()
Line 0,MouseY(),800,MouseY()
Line MouseX(),0,MouseX(),600
Circle MouseX() - 100, MouseY() - 100, 200, 0
DrawScreen
Forever
CenterText 400,150,"Hävisit! Menenetit 10 lehmää!"
CenterText 400,200,"Tapoit: "+Ammutut_lehmät
DrawScreen
WaitKey
Sub_PäivitäLehmät:
For Lehmä.Lehmät = Each Lehmät
DrawImage Cow,Lehmä\Lehmä_X,Lehmä\Lehmä_Y
Lehmä\Lehmä_Y = Lehmä\Lehmä_Y + 1.2
If MouseX() > Lehmä\Lehmä_X And MouseX() < Lehmä\Lehmä_X + ImageWidth(Cow) And MouseY() > Lehmä\Lehmä_Y And MouseY() < Lehmä\Lehmä_Y + ImageHeight(Cow) Then
If MouseHit(1) Then
Ammutut_lehmät = Ammutut_lehmät + 1
AddBlood(MouseX(),MouseY(),90,50,90,3,3,2,1)
Gosub Tuhoa_Lehmä
EndIf
EndIf
If Lehmä\Lehmä_Y > 520 Then GoSub Tuhoa_Lehmä : Menetettyjä + 1
Next Lehmä
Return
Tuhoa_Lehmä:
Delete Lehmä
Return
Function AddBlood(x,y,angle,alivetime,speread,speed#,amount,newbloodtime = 5,emitterfornewblood = 1)
If BloodStainEffect Then
For i = 1 To amount
Blood.BloodEffect = New (BloodEffect)
Blood\Blood_X = x
Blood\Blood_Y = y
Angle = Angle + Rand(-speread,speread)
Blood\Blood_PlusX = Cos(angle) * speed + Rand(-speed/2,speed/2)
Blood\Blood_PlusY = -Sin(angle) * speed + Rand(-speed/2,speed/2)
Blood\Blood_Brightness = Rand(Rand(150,180),Rand(200,255))
Blood\Blood_Alive = alivetime
Blood\Blood_IsEmitter = emitterfornewblood
Blood\Blood_New = newBloodtime + Rand(-5,5)
Blood\Blood_NewCur = newBloodtime + Rand(-5,5)
Next i
EndIf
EndFunction
Function UpdateBlood()
If BloodStainEffect Then
For Blood.BloodEffect = Each BloodEffect
If Blood\Blood_IsEmitter = True And Blood\Blood_NewCur<0 Then AddBlood(Blood\Blood_x, Blood\Blood_y, 270 ,Blood\Blood_Alive*2,22,0.5,Rand(2,5),0,0) : Blood\Blood_NewCur = Blood\Blood_New + Rand(-5,5)
Blood\Blood_x = Blood\Blood_x + Blood\Blood_PlusX
Blood\Blood_y = Blood\Blood_y + Blood\Blood_Plusy
Blood\Blood_Plusy = Blood\Blood_Plusy + Gravity
Blood\Blood_NewCur = Blood\Blood_NewCur - 1
If Blood\Blood_x > 0 And Blood\Blood_x < ScreenWidth() And Blood\Blood_y > 0 And Blood\Blood_y < ScreenHeight() Then
Color Blood\Blood_Brightness,0,0
Circle Blood\Blood_x,Blood\Blood_Y,3
EndIf
If Blood\Blood_Alive=>0 Then Blood\Blood_Alive = Blood\Blood_Alive -1 Else Delete Blood
Next Blood
Else
For Blood.BloodEffect = Each BloodEffect
Delete Blood
Next Blood
EndIf
EndFunction
Last edited by MaGetzUb on Sun Aug 09, 2009 5:40 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Pikku pelit
Kyllä ja Tuo sinun tekemäsi on kyllä paljon hienompi.MaGetzUb wrote:Rami, saitko idean minulta?
Noh itse olisin toteuttanut tuon paaaljon helpommin kuvilla, tähän tyyliin:Code: Select all
koodia
minun pitää todellaki alkaa opettelamaan sisentämistä..
Avoid
Kyseessä on eräänlainen monen pelaajan matopeli. Peli-idea on pöllitty aika suoraan pelistä jonka nimeä en muista, mutta idea on tämä: Jokainen pelaaja ohjaa omaa matoaan. Pelaaja, joka törmää seiniin tai toiseen matoon (tai itseensä) "kuolee". Kun näin käy, kaikki muut paitsi kuolleet pelaajat saavat pisteen. Kun enää yksi pelaaja on elossa, kierros alkaa alusta kaikkien pelaajien ollessa mukana. Se, joka ensimmäisenä saavuttaa tietyn pistemäärän (tai jolla on eniten pisteitä tietyn ajan kuluttua) on voittaja. Yksinkertaisesti siis varo törmäämistä muihin matoihin, mutta yritä saada muut madot törmäämään sinuun.
Jotta pelistä voisi nauttia, tarttet kaverin. Tai kaksi.
Single-player moodi ei toimi.
Jotta pelistä voisi nauttia, tarttet kaverin. Tai kaksi.
Single-player moodi ei toimi.
EDIT:
Pisteet tuntuu menevän tietyissä olosuhteissa sekaisin. WIP.
- Attachments
-
- Avoid.zip
- V. 1.0
- (593.3 KiB) Downloaded 285 times
Re: Pikku pelit
Pikku Raketti-Peli, jossa käyt kuussa ja tulet takaisin..
Tulevaisuudessa pistän parempaa versiota tulemaan,
jossa on kaikkea pikku kivaa..
Palautetta vastaanotan mielelläni..
Tulevaisuudessa pistän parempaa versiota tulemaan,
jossa on kaikkea pikku kivaa..
Palautetta vastaanotan mielelläni..
EDIT:
nuolinäppäimistä pelataan, kaasua täytyy antaa vähän aikaa, että raketti nousee..
EDIT:
ja kuva nykyisestä versiosta..
EDIT:
Nyt pitäisi toimia moitteetta..
Last edited by MrMonday on Mon Aug 24, 2009 5:08 pm, edited 4 times in total.
Re: Pikku pelit
Ensin pitäisi vain tietää miten peliä pelataan
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives ☺
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Re: Pikku pelit
Nousin tuossa 25000 metrin korkeuteen, mutta kun mitään ei tapahtunut, kyllästyin. Onko tuo laittamasi versio varmasti oikea?
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Re: Pikku pelit
hmm.. täytyypä tarkistaa, pistän päivitettyä pakettia jossain välin tulemaan, niin siinä pitäisi toimia jo moitteetta..
kiitos kun ilmotit..
kiitos kun ilmotit..
Re: Pikku pelit
20 rivin ristinolla:
Code: Select all
SCREEN 300,300
Dim Ruudukko(2,2) As integer, Vuoro As Integer
Repeat
For a = 0 To 2
For i = 0 To 2
Box i * ScreenWidth() / 3, a * ScreenHeight() / 3, ScreenWidth() / 3, ScreenHeight() / 3, 0
If MouseX() > i * ScreenWidth() / 3 And MouseX() < (i + 1) * ScreenWidth() / 3 And MouseY() > a * ScreenHeight() / 3 And MouseY() < (a + 1) * ScreenHeight() / 3 And MouseHit(1) And Ruudukko(i,a) = 0 Then
Ruudukko(i,a) = vuoro + 1
vuoro = Not vuoro
ElseIf ruudukko(i,a) = 1 Then
Ellipse i * ScreenWidth() / 3, a * ScreenHeight() / 3, ScreenWidth() / 3, ScreenHeight() / 3,0
ElseIf ruudukko(i,a) = 2 Then
Line i * ScreenWidth() / 3, a * ScreenHeight() / 3, (i + 1) * ScreenWidth() / 3 , (a + 1) * ScreenHeight() / 3
Line (i + 1) * ScreenWidth() / 3 , a * ScreenHeight() / 3 , i * ScreenWidth() / 3 , (a + 1) * ScreenHeight() / 3
EndIf
If (Ruudukko(a,0) = (Not vuoro) + 1 And Ruudukko(a,1) = (Not vuoro) + 1 And Ruudukko(a,2) = (Not vuoro) + 1) Or (Ruudukko(0,i) = (Not vuoro) + 1 And Ruudukko(1,i) = (Not vuoro) + 1 And Ruudukko(2,i) = (Not vuoro) + 1) Or (Ruudukko(0,0) = (Not vuoro) + 1 And Ruudukko(1,1) = (Not vuoro) + 1 And Ruudukko(2,2) = (Not vuoro) + 1) Or (Ruudukko(2,0) = (Not vuoro) + 1 And Ruudukko(1,1) = (Not vuoro) + 1 And Ruudukko(0,2) = (Not vuoro) + 1) Then MakeError Chr(79 + (Not vuoro) * 9) + " voitti!"
Next i
Next a
DrawScreen
Forever
Hengität nyt manuaalisesti.
-
- Tech Developer
- Posts: 545
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
- Location: Liminka
Re: Pikku pelit
Tässä olisi oma melko tiiviksi pakattu viiden rivin ristinolla. Jos tekstikomennoilla tekisi piirtokomentojen sijaan menisi vielä kevyesti neljään riviin.
Code: Select all
For a = 0 To a + 1
If (a Mod 23) < 22 Then Line (((a Mod 23) < 2) * ((a Mod 23) + 1) * ScreenWidth() / 3) + (((a Mod 23) < 4 And (a Mod 23) > 1) * 0) + (((a Mod 23) > 3 And ( ((a Mod 23) -4) / 9) = 1)*(((a Mod 23) - 4) Mod 3 * ScreenWidth() / 3)) + (((a Mod 23) > 3 And (((a Mod 23)-4) / 9) = 0)*(((a Mod 23) - 4) Mod 3 * ScreenWidth() / 3 + (ScreenWidth() / 3 * (Mid(s$ + "0000000000", Int(Max(((a Mod 23) Mod 23 - 4) Mod 9 + 1, 1)), 1) = "2") * ((a Mod 23) > 3)))), (((a Mod 23) < 2) * 0) + (((a Mod 23) < 4 And (a Mod 23) > 1) * ((a Mod 23) Mod 2 + 1) * ScreenHeight() / 3) + (((a Mod 23) > 3 And (((a Mod 23)-4) / 9) = 1)*(((a Mod 23) - 4) / 3 Mod 3 * ScreenHeight() / 3)) + (((a Mod 23) > 3 And (((a Mod 23)-4) / 9) = 0)*(((a Mod 23) - 4) / 3 Mod 3 * ScreenHeight() / 3)), (((a Mod 23) < 2) * ((a Mod 23) + 1) * ScreenWidth() / 3) + (((a Mod 23) < 4 And (a Mod 23) > 1) * ScreenWidth()) + (((a Mod 23) > 3 And (((a Mod 23)-4) / 9) = 1)*(((a Mod 23) - 4) Mod 3 * ScreenWidth() / 3 + (ScreenWidth() / 3 * (Mid(s$ + "0000000000", Int(Max(((a Mod 23) Mod 23 - 4) Mod 9 + 1, 1)), 1) = "2") * ((a Mod 23) > 3)))) + (((a Mod 23) > 3 And (((a Mod 23)-4) / 9) = 0)*(((a Mod 23) - 4) Mod 3 * ScreenWidth() / 3)), (((a Mod 23) < 2) * ScreenHeight()) + (((a Mod 23) < 4 And (a Mod 23) > 1) * ((a Mod 23) Mod 2 + 1) * ScreenHeight() / 3) + (((a Mod 23) > 3 And (((a Mod 23)-4) / 9) = 1)*(((a Mod 23) - 4) / 3 Mod 3 * ScreenHeight() / 3 + (ScreenHeight() / 3 * (Mid(s$ + "0000000000", Int(Max(((a Mod 23) Mod 23 - 4) Mod 9 + 1, 1)), 1) = "2") * ((a Mod 23) > 3)))) + (((a Mod 23) > 3 And ( ((a Mod 23) -4) / 9) = 0)*( ((a Mod 23) - 4) / 3 Mod 3 * ScreenHeight() / 3 + (ScreenHeight() / 3 * (Mid(s$ + "0000000000", Int(Max( ((a Mod 23) Mod 23 - 4) Mod 9 + 1, 1)), 1) = "2") * ((a Mod 23) > 3))))Else DrawScreen
If (a Mod 23) < 22 And (a Mod 23) > 3 Then Ellipse (((a Mod 23) - 4) Mod 3) * ScreenWidth() / 3, (((a Mod 23) - 4) / 3 Mod 3) * ScreenHeight() / 3, ScreenWidth() / 3 * (Mid(s$ + "0000000000", ((a Mod 23) Mod 23 - 4) Mod 9 + 1, 1) = "1"), ScreenHeight() / 3, 0
If (Mid(s$ + "0000000000", ((a Mod 10) / 3) * 3 + 1, 1) = Mid(s$ + "0000000000", ((a Mod 10) / 3) * 3 + 2, 1) And Mid(s$ + "0000000000", ((a Mod 10) / 3) * 3 + 2, 1) = Mid(s$ + "0000000000", ((a Mod 10) / 3) * 3 + 3, 1) And Mid(s$ + "0000000000", ((a Mod 10) / 3) * 3 + 3, 1) <> "0") Or (Mid(s$ + "0000000000", ((a Mod 10) Mod 3 + 1), 1) = Mid(s$ + "0000000000", ((a Mod 10) Mod 3 + 1) + 3, 1) And Mid(s$ + "0000000000", ((a Mod 10) Mod 3 + 1) + 3, 1) = Mid(s$ + "0000000000", ((a Mod 10) Mod 3 + 1) + 6, 1) And Mid(s$ + "0000000000", ((a Mod 10) Mod 3 + 1) + 6, 1) <> "0") Or (Mid(s$ + "0000000000", 1, 1) = Mid(s$ + "0000000000", 5, 1) And Mid(s$ + "0000000000", 1, 1) = Mid(s$ + "0000000000", 9, 1) And Mid(s$ + "0000000000", 1, 1) <> "0") or (Mid(s$ + "0000000000", 3, 1) = Mid(s$ + "0000000000", 5, 1) And Mid(s$ + "0000000000", 3, 1) = Mid(s$ + "0000000000", 7, 1) And Mid(s$ + "0000000000", 3, 1) <> "0")Then MakeError Chr(79 + (Mid(s$ + "0000000000", 10, 1) = "0") * 9) + " VOITTI!" Else s$ = Left(StrInsert(StrRemove(StrInsert(s$ + "0000000000", (a Mod 10) + 1, Chr(49 + (Mid(s$ + "0000000000", 10, 1) = "1"))), (a Mod 10) + 1 + ((MouseHit(1) And MouseX() > ((a Mod 10) Mod 3) * (ScreenWidth() / 3) And MouseX() < ((a Mod 10) Mod 3 + 1) * (ScreenWidth() / 3) And MouseY() > ((a Mod 10) / 3) * (ScreenHeight() / 3) And MouseY() < ((a Mod 10) / 3 + 1) * (ScreenHeight() / 3) And Mid(s$ + "0000000000", (a Mod 10) + 1, 1) = "0") = 0), 1), 9, Chr(((Mid(s$ + "0000000000", 10, 1) = "1") * (48 + ((MouseHit(1) And MouseX() > ((a Mod 10) Mod 3) * (ScreenWidth() / 3) And MouseX() < ((a Mod 10) Mod 3 + 1) * (ScreenWidth() / 3) And MouseY() > ((a Mod 10) / 3) * (ScreenHeight() / 3) And MouseY() < ((a Mod 10) / 3 + 1) * (ScreenHeight() / 3) And Mid(s$ + "0000000000", (a Mod 10) + 1, 1) = "0") = 0))) + (Mid(s$ + "0000000000", 10, 1) = "0") * (49 - ((MouseHit(1) And MouseX() > ((a Mod 10) Mod 3) * (ScreenWidth() / 3) And MouseX() < ((a Mod 10) Mod 3 + 1) * (ScreenWidth() / 3) And MouseY() > ((a Mod 10) / 3) * (ScreenHeight() / 3) And MouseY() < ((a Mod 10) / 3 + 1) * (ScreenHeight() / 3) And Mid(s$ + "0000000000", (a Mod 10) + 1, 1) = "0") = 0)))) + "0000000000", 10)
Next a
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Re: Pikku pelit
Itseasiassa tämä nyt ei ole peli, vaan tällä lyhykäisellä koodin pätkällä selvität onko joku k*sessa/pihkassa sinuun, eli siis yksinkertainen rakkausmittari, parempi kuin joku maksullinen palvelu!
Code: Select all
SCREEN 800,15
SetWindow "Rakkausmittari"
paikka = 1
Repeat
Select paikka
Case 1
Color 255,255,255
nimi1$ = Input("Kuka: ")
If KeyHit(28) Then paikka = 2 :CloseInput
Case 2
nimi2$ = Input("Kenestä: ")
If KeyHit(28) Then paikka = 3 : CloseInput
Case 3
määrä# = Lovemeter(nimi1$,nimi2$)
Color 255 - ((255 / 100) * määrä#), ((255 / 100) * määrä#), 0
Text 0,0,"Henkilö: "+nimi1$+" Tykkää henkilöstä nimeltään: "+nimi2+"::"+määrä+" Prosenttia!"
If KeyHit(28) Then paikka = 1
EndSelect
DrawScreen
Forever
Function Lovemeter(nimi$,nimi2$)
//Riisutaan tekstit alkumerkeistä ja pistetään ne samaan kijain kokoon:
nimi$ = Trim(Lower(nimi$))
nimi2$ = Trim(Lower(nimi2$))
//Lasketaan merkeistä ASCII arvot yhteen:
For i = 1 To Len(nimi$)
count1 = count1 + Asc(Mid(nimi$,i,1))
Next i
//Sama asia toiselle nimelle
For i = 1 To Len(nimi2$)
count2 = count2 + Asc(Mid(nimi2$,i,1))
Next i
//Lasketaan count1 muuttujan ja count2 muuttujan keskiarvot:
keskiarvo1# = (count1 / Len(nimi$))
keskiarvo2# = (count2 / Len(nimi2$))
//Vertaillaan kumpi on suurempi:
suurempi# = Max(keskiarvo1,keskiarvo2)
pienempi# = Min(keskiarvo1,keskiarvo2)
//Lasketaan ylempien muuttujien perusteella prosentti:
rakkausprosentti# = Max(0,((pienempi# / suurempi#) * 100) - ((suurempi# - pienempi#) * 5))
//Palautetaan rakkausprosentti:
Return rakkausprosentti#
EndFunction
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Pikku pelit
"Henkilö: Pietari Virtanen Tykkää henkilöstä nimeltään: Pietari Virtanen : : 100.0 Prosenttia!"MaGetzUb wrote:Itseasiassa tämä nyt ei ole peli, vaan tällä lyhykäisellä koodin pätkällä selvität onko joku k*sessa/pihkassa sinuun, eli siis yksinkertainen rakkausmittari, parempi kuin joku maksullinen palvelu!
Oho, olen aika itserakas.