Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Post by kaneli2000 »

VesQ wrote:
kaneli2000 wrote:Ei mitään pongeja! Jos(?) tällä GameDeviin osallistuttaisiin niin pitäisi saada kasaan jotain oikeaa!
Jep, pong oli vain esimerkkinä että nettipeli onnistuu kyllä. Nyt pitäisi vain saada se kuuluisa idea, että MITÄ ruvetaan rakentamaan ja sen jälkeen että miten.
EDIT: tässä siis se alkuperäinen ideani: viewtopic.php?f=11&t=953&start=20#p23320
No, jos ei parempia ideoita keksitä niin käytetäänkö tuota minun ideaani, hiukan muokattuna, niin että kaikki keksii vähän lisää? Ei täällä paljon pongin lisäksi ole muuta ehdoteltu.

Tässä vähän jotain mitä tein Gimpillä/paintilla, ajattelin että jotai tällaista näkyis ruudulla 2:
Attachments
siis näin?
siis näin?
se.PNG (110.42 KiB) Viewed 10211 times
I see the rainbow rising
Nassi_Setä
Advanced Member
Posts: 281
Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
Location: Hämeessä miä

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Post by Nassi_Setä »

tämä on aika köyhä idea:kiinanshakki,se peli jota pelataan tähden muotoisella laudalla.
pelisysteemi ei(ehkä) olisi vaikea ja pelattavaa olisi maksimissaan kuudelle.
\../(-_-)\../ <---klick MyBrute Image
Jotain evilii on tekeillä....
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Post by MikkoK »

Pidän tuosta kanelin ideasta. :P

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Post by otto90x »

Idea: Monen pelaajan pelattava sokoban, mutta pelaajilla on erilaiset sokkelot joiden mukaan voivat laatikko(j)a työnnellä. Laatikot törmäävät työntävän pelaajan maailman seiniin. Pelaajat eivät törmää toisiinsa, mutta törmäävät oman maailmansa seiniin ja laatikkoon. Pelaajat ja laatikot liikkuvat ruudun kerrallaan. Maalit ja laatikot ovat kaikissa maailmoissa samoissa paikoissa.

Myös jonkinlaisia teleportteja tai muuta jännää voisi peliin kehittää. Jos kolmen ruudun RGB ei ole tarpeeksi niin voidaan vaihtaa neljän ruudun CYMK peliin tai ehkei niillä väreillä ole niin väliä.

Hyviä puolia on ainakin varsin vähäinen kaistankulutus ja vähäinen laskutarve serveripäässä.

Kuvassa ruskea on työnnettävä laatikko, keltainen ympyrä on lähtö ja mustavalkoinen ruudukko maali. Alimmaisessa ruudussa olen yhdistänyt kullekin pelaajalle sallitut ruudut, tätä ei tietenkään näytettäisi pelatessa.
Attachments
Esimerkkikuva
Esimerkkikuva
multiscr.png (26.96 KiB) Viewed 9869 times
Last edited by otto90x on Sun May 10, 2009 6:06 pm, edited 2 times in total.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Post by kaneli2000 »

Mitäs nyt sitten ruvetaan työstämään? Jos mietitään ensi viikko ideoita ja laitetaan äänestys pystyyn, ja sitten mietitään joku tiimi tätä kehittämään?
I see the rainbow rising
Wee
Member
Posts: 57
Joined: Wed Dec 17, 2008 8:46 pm
Location: Mavihelvetti

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Post by Wee »

Tän viikon ajan mietitään ideoita, itse ehdotan tuota kanelin tsydeemiä kanssa. Sitten olisi kanssa kiva saada jokin asetus, jolla voi valita ruutujen määrän (2-5), ja peli luo kentän sen mukaan. En tiedä. Sunnuntaina äänestys pystyyn, ja sitten ensi viikolla katsellaan äänestyksen tulokset, ja kehitellään tiimi tämän asian ympärille, sekä sille selkeä vetäjä, sillä näin asia ei kuitenkaan tulisi toimimaan loppuun asti.

[Wee on puhunut. Ugh.]
"This city looks so pretty, do you wanna burn here with me..."
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Post by Ozcar »

Tuo kuulostaa aivan kelvolliselta suunnitelmalta. Sillä mennään. Kuulkaas, jos (ja miksipä emme) sitten osallistumme siihen gamedeviin, saiko siinä olla ryhminä mukana? Samoin tässä tilanteessa pitää sitten ottaa huomioon mitä ikinä sääntöjä sitä varten on luotukaan, kuten käsittääkseni ettei peliä saisi pistää levitykseen ennen itse kisaa.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Post by kaneli2000 »

Ozcar wrote:Tuo kuulostaa aivan kelvolliselta suunnitelmalta. Sillä mennään. Kuulkaas, jos (ja miksipä emme) sitten osallistumme siihen gamedeviin, saiko siinä olla ryhminä mukana? Samoin tässä tilanteessa pitää sitten ottaa huomioon mitä ikinä sääntöjä sitä varten on luotukaan, kuten käsittääkseni ettei peliä saisi pistää levitykseen ennen itse kisaa.
Linkki sääntöihin (joita en ole itse huolellisesti lukenut): http://www.assembly.org/summer09/compos ... me/gamedev
Ja sitten, miten osallistua (kai tätäkin tarvitaan): http://www.assembly.org/summer09/compos/how-to
I see the rainbow rising
reBorn
Newcomer
Posts: 36
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:51 pm

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Post by reBorn »

Seriously, tehkää tämä.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Post by kaneli2000 »

reBorn wrote:Seriously, tehkää tämä.
Mielellään, mielellään.
I see the rainbow rising
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Post by Ozcar »

Hmm, toisin kuin selvästi ryhmille tarkoitetuissa kisoissa, tuolla kehotetaan lähettämään yksi ainoa nimi/työ. Lienee siis tarkoitettu yksilölajiksi, vaikkei sitä missään olekaan suoraan kirjoitettu. Jonkun pitäisi todella ensin kysäistä tuon PMS:n tahi jonkin kautta jotta onko moinen sallittua. Jos joku nilkerö evää osallistumisemme, voinemme ehkä siirtää pelin omistusoikeuden yhdelle henkilölle jotta edes työn saisi läpi ja isolle skriinille? Tärkeintä sentään taitaa nyt olla vain saada tuo oikeasti pelattavaan kuntoon assyille.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Post by valscion »

Hmm, ite en ole assyille tulossa, mutta voin kyllä sen nettipuolen koittaa silti väkertää. Keksikää joku toteuttamisen arvoinen peli-idea, tehkää sille pohja (mieluiten sellainen, jossa on selkeät kohdat joissa arvoja voisi liikutella palvelimen puolella ja sieltä takaisin) niin saisin helpohkosti väkrättyä sille nettiversion.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Post by kaneli2000 »

Laitankos nyt sitten sitä äänestystä peli-ideasta vai päätetäänkö tässähkösti?
I see the rainbow rising
Ozcar_guest

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Post by Ozcar_guest »

Väitän, että yksiselitteinen tulos saadaan vain äänestämällä. Ainakin Tower Defence, Katapulttipeli sekä SHMUP ja mikseipä myös se PONG ovat olleet esillä, niiden väliltä voisi päätell ellei jotain uutta ja nerokasta vielä nouse pintaan.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Post by kaneli2000 »

Ozcar_guest wrote:Väitän, että yksiselitteinen tulos saadaan vain äänestämällä. Ainakin Tower Defence, Katapulttipeli sekä SHMUP ja mikseipä myös se PONG ovat olleet esillä, niiden väliltä voisi päätell ellei jotain uutta ja nerokasta vielä nouse pintaan.
Laittaako joku pystyyn kun ei kerkiä just nyt. Anteeksi laiskuus.
I see the rainbow rising
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Post by Ozcar »

Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Post Reply