
Itse pelistä siis. Idea kehittyi viime yönä: pingviini kaapataan riemukkaarta etelänavalta tehtaaseen, josta tämä sitten yrittää karata. Juttu paljastuu vakavaksi kun sankarimme löytää liukuhihnan, jossa elävistä pingviineistä tehdään muovisia patsaita. Järkytys ja shokki! Homma muuttuukin pingiinimaailman pelastamiseksi ja huipentuu kavereiden kutsumiseen ja tehtaan valloittamiseen. Masiinan suuntaa vaihdetaan ja muovipingut palautetaan eläviksi.
Tasohyppelypeliä ei voi ottaa tosissaan ellei siinä ole puisia laatikoita.
Tikapuita ja puulattioita.
Kliinisempi tehdasosasto. Hi tech-yrityksen fiilistä alkuperäisten ruosteisen industrial-mielikuvan vastaisesti (sen siitä saa kun piirtää grafiikat improvisoiden..).
Taloja.
Screenshotti testimoottorista. Kummalliset pystypalkit ovat sadepisaroita ja näyttävät paremmilta animoituna.

Lataa ulkoilmatesti. Tämä on siis pelkkää grafiikan, efektien ja äänien testailua - koodaan oikean pelin sitten käytännössä uusiksi alusta alkaen ja järkevämmin. Sade ym. tosin on helppo kierrättää valmiina funktioina.
Miltäs kuulostaa?

EDIT: Kontrollit
Käveleminen nuolinäppäimistä, hyppy ja tuplahyppy välilyönnistä (jälkimmäinen vain kun ollaan vielä nousemassa), resetointi epäloogisesti S-kirjaimesta ja testaamista varten sateen piilottaminen X:ää pohjassa painamalla.