Dark Planet

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
reBorn
Newcomer
Posts: 36
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:51 pm

Dark Planet

Post by reBorn » Tue Jul 22, 2008 4:40 pm

Dark Planet on jälleen sydäntäni lähellä oleva alienräiske: WASD-näppäimillä liikutellaan ukkoa ja hiiren vaakaliikkeellä tähdätään ja ammutaan vasemmasta namiskasta. hahmon kontrollointi saattaa olla jotain uutta, mutta kyllä siihenkin pian tottuu. FPS tippuu aika rankasti pidemmän päälle, mutta onhan alla sentään CB. Joten:

Image
Täysikokoinen kuvakaappaus
Tiedosto (1,08 Mt)

Tarkkaavaisimmat foorumilaiset kuitenkin huovaavat jälleen, että kyseessä on vain tekniikkademo, jonka päälle on nopeasti roiskaistu jotain pelintapaista. Kuitenkin jokainen, joka on aloittanut peliprojektin, jäädyttänyt ja sulattanut sen, saanut jopa valmiiksi, tietää että pelinteko ei ole välttämättä aina ruusuilla tanssimista, eivätkä aina itsestäänselvyydet siitä mitä pelissä pitäisi olla, ole niin yksinkertaista. Siispä jälleen pitää katsoa tiettyjä asioita sormien lävitse ja nauttia vain siitä mitä on tarjolla.

Peli käy myös ottamassa harha-askelia pelisivut.orgin kesäkisassa.

User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: Dark Planet

Post by KillBurn » Tue Jul 22, 2008 4:59 pm

Kaikki mitä pelissä oli oli toteutettu kiitettävän hyvin.
+äänet
+grafiikka
+pelattavuus
-hieman Väriä Grafiikkaan
-Pistelistoja ei ollut
-Enempi energiaa pelaajalle
Mutta paljon olisi tehtävää että peliä jaksaisi pelata...
MM.Aseiden vaihto,Joitain tavaroita,Uusia pelimuotoja,Eri vihollisia,Kaksin Peli...
Peli muistuttaa kovasti omaa Alien assaulttiani. :D
Sumu Games: Sam, Ur eye!

User avatar
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Dark Planet

Post by iTKEVAnAKKI » Tue Jul 22, 2008 6:12 pm

KTE wrote:Tarkkaavaisimmat foorumilaiset kuitenkin huovaavat jälleen, että kyseessä on vain tekniikkademo, jonka päälle on nopeasti roiskaistu jotain pelintapaista.
Nyt ei millään jaksa ladata peliä, mutta millainen tekniikkademo? Siis onko kyseessä joku isompikin homma niinku viimeks(Zombie Square)?
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Dark Planet

Post by Koodiapina » Tue Jul 22, 2008 6:18 pm

Kääntyessä "maaston" liikehtiminen oli todella hienosti ja aidosti toteutettu. Peliä jaksoi pelata jo oikeastaan sitä ihaillen, vaikka alienräiske on muutenkin mukavaa ajantappoa. Tunnelma oli mahtava, varmaan johtui vihreän ja mustan taitavasta käsittelystä. Bugin bugia en löytänyt mistään kohti, eikä peli ainakaan minulla hidastellut. Ainoa asia jonka katsoisin olevan kehitysidea olisi vaikeustason säätö. Tällaisenaan tuntuu hieman liian vaikealta.
KillBurn wrote:Peli muistuttaa kovasti omaa Alien assaulttiani. :D
Totta, vaikka tämä peli tekeekin kaiken paremmin ja sinun pelisi oli aloittelijan räpellys. En pidä itseäni parempana koodaajana, mutta aattelin nyt vaan kertoa mielipiteeni sun pelistä. EDIT: Niin, äläkä vaan tee itsemurhaa haukkujen takia ;)
Nyt ei millään jaksa ladata peliä, mutta millainen tekniikkademo? Siis onko kyseessä joku isompikin homma niinku viimeks(Zombie Square)?
Kun ukko kääntyy, maasto (sellaset ihme pallot) kääntyy mukana. Melko näyttävän näköinen, suosittelen testaamaan.
Last edited by Koodiapina on Wed Jul 23, 2008 12:49 pm, edited 1 time in total.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
Crux_Borealis
Newcomer
Posts: 4
Joined: Sat Dec 08, 2007 1:35 pm

Re: Dark Planet

Post by Crux_Borealis » Wed Jul 23, 2008 12:33 pm

Tykkäsin :D

...paitsi jotain parannettavaa kyllä olisi:
-peli suostui toimimaan vain ikkunassa (?)
-kranaatinheitin oli varsin tylsä ilmestys (ei räjähdystä?)
-paljon enemmän aseita :twisted:
-KillBurnin ehdottamat uudet viholliset, pelimuodot (vaikkapa Phobia 3 -tyyliin tehtäviä), kaksinpeli ja aseiden vaihto (edes niin että on kaksi asetta, vaikka tämä nyt veisikin ylikuumenemiselta merkityksen...)
-olisi myös hienoa jos vihollisen kuollessa siitä jäisi jäljelle muutakin kuin märkä läntti... ja ammuskellessa voisi hylsyt lennellä :)

Eikä mulla muuten menny FPS kovin alas... koko ajan 20+ mikä tuntui riittävältä :)
Grandi wrote:Tällaisenaan tuntuu hieman liian vaikealta.
Ei se ole, juokset vaan takaperin ja ammut :lol:

User avatar
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Dark Planet

Post by iTKEVAnAKKI » Wed Jul 23, 2008 4:44 pm

No oli sitten pakko testata. Peli oli upea ulkoisesti(grafiikat, efektit ja tunnelma), mutta siihen se jäikin. Erinlaisia vihollisia, vaihtelevaa maastoa ja jotakin pientä, niin alkaa olemaan jo aika täydellinen! Hieno lisä olisi myös jos musiikki vaihtuisi nopeatempoiseksi sillon kun vihuja on paljon ympärillä(tunnelman lisäämiseksi). Eräs vihu voisi olla sellainen, että se tulisi lähemmäksi ja "loikkaisi" sitten kimppuun. Tälläisen nähdessäänhän joutuisi panikkiin ja tunnelma nousisi kattoon ;)

Numeroksi 8½, lisäyksillä helposti kymppi!
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Dark Planet

Post by Vouldenhaul » Wed Jul 23, 2008 7:56 pm

Juu iha hieno... Tapoin noin 250 vihuu ja kyllästyin sit. Jäipä todellakin aikas paljon tollanen teknologiademon olo. Vähän samalainen tunne, kun Crysistä ekan kerran testasin. Oikein hieno, mutta jostain jää uupumaan. ;)
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

User avatar
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Dark Planet

Post by MAVmaggot » Wed Jul 23, 2008 9:32 pm

todella hieno systeemi! luulenpa, että tällä kamera-tyylillä pääsee paljon parempaan tunnelmaan kuin normaalilla "liimataan kamera ukkoon"-kuvakulmalla. Pelaajan ohjattavuus ja muun pelin kulku on paljon selkeämpää tässä tyylissä. :D syteemille 9, pelistä en sano vielä mitään.

edit: laitoimpahan vielä enkan tänne ;) pistäkää paremmaks:
Image
Last edited by MAVmaggot on Tue Sep 16, 2008 4:35 pm, edited 1 time in total.

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Dark Planet

Post by MaGetzUb » Thu Jul 24, 2008 8:24 pm

Tosi hieno, oikein yllätyin kuin huomasi että kamera onkin tuollainen jännä. Grafiikat olivat hyvät. Ehdottaisin, että käyttäisit tuohon peliin vielä sitä rainengineä, saisi todella hienon tunnelman, vielä se sade olisi tumman vihreää niin.... Annan pelille arvosanaksi 9 myös.
Edit:
Hetkinen eikö tuohon näkö kentän päälle vain piirretä Maskattu ympyrä? Jos tajusin oikein, niin sen alle han voisi piirtää tekstuurin...
Jos saisi pickuppeja, ja energian niin ei jäisi tuhkan makua suuhun... 300 kun tappaa ja sitte kuolee niin kone lentää siinä vaiheessa ikkunasta.
Last edited by MaGetzUb on Fri Jul 25, 2008 5:40 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Dark Planet

Post by Harakka » Fri Jul 25, 2008 10:25 am

Jaaha, heti kun olen mökillä niin selän takana julkaistaan tällaisia projekteja! ;D Todella viihdyttävää pelattavaa eikä huuda ollenkaan CB:tä. Teknisesti loistava - peli pyörii sulavasti ja näyttää erittäin tyylikkäältä. Vähän lisäefektejä olisin kuitenkin kaivannut - fullscreenissä kun kerran ollaan, voisi valot vähän räpsyä tai näyttö ruveta tummemaan örrimöykkyjen ollessa turhan lähellä ja sankarin hikoillessa ja nämä limanuljaskat voisivat myös lässähtää tyylikkäämmän purskahduksen kanssa isommalla aseella ammuttaessa. Pelaajan kimppuun loikkaaminen jo mainittiinkin ja se olisi hyvä lisä sykettä nostamaan. Pienenä vikana kävelyanimaatio ei vaihdu sivulle astuttaessa vaan jalat polkevat tyhjää. Voisi muuten olla mielenkiintoisen näköistä jos pelaajasta olisi muutakin kuin jalat animoitu - raskasta kävelyä siis 3D-tyyliin. Mutta kokonaisuutena mukava yllätys mökiltä palattaessa, lisää kiitos. :)
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)

User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 687
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Dark Planet

Post by Ruuttu » Mon Sep 15, 2008 5:49 pm

Tämä on tosiaan todella hieno! Tuollainen kääntyvä kamerahan on CB:llä ihan uutta tekniikkaa, ja hienoa on myös että pelialue on käytännössä ääretön. Myös tunnelma oli hyvä, musiikki sopi peliin mainiosti. Kuten mainitsit, tämä on tekniikkademo ja sen huomaa, mutta haitanneeko se, tässä on kyllä kaikki elementit joita aivottomaan monsteriräiskintään tarvitaan. :D

Minua jäi kuitenkin kummastuttamaan tämän hitaus. Addiktoiduin tuosta hienosta kameraefektistä niin että koetin tehdä itsekin samanlaisen - ja onnistuin. Oma versioni pyörii tasaisesti 55 FPS:n hujakoilla, kun Dark Planetissa FPS oli koneellani n. 25. Käytitkö maaston partikkeleihin piirtokomentoja, kuvia vai objekteja?

User avatar
reBorn
Newcomer
Posts: 36
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:51 pm

Re: Dark Planet

Post by reBorn » Tue Sep 16, 2008 3:52 pm

Ruuttu wrote:Minua jäi kuitenkin kummastuttamaan tämän hitaus. Addiktoiduin tuosta hienosta kameraefektistä niin että koetin tehdä itsekin samanlaisen - ja onnistuin. Oma versioni pyörii tasaisesti 55 FPS:n hujakoilla, kun Dark Planetissa FPS oli koneellani n. 25. Käytitkö maaston partikkeleihin piirtokomentoja, kuvia vai objekteja?
Maasto käyttää objekteja, mikä ei välttämättä ole ollenkaan paras ratkaisu. Kaikki kameran kääntymiseen osallistuvat palikat (alienit, niiden jalat, roiskeet, maasto) ovat saman TYPEn alla, mikä on toisaalta helpottanut niiden hallintaa. Toisaalta hitaus johtuu myös optimoinnin puutteesta, sillä monesti alkaa menemään liian lujaa ja olemaan liian kivaa, joten kunnon tekninen hiominen jää vähemmälle :oops:

Jos viitsit, lyö ihmeessä tekemäsi koodi pöytään, sille varmastikin löytyy käyttöä. Ja helppokäyttöfuntioidenkaan teko ei pitäisi olla mitenkään vaivalloinen juttu :)

User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 687
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Dark Planet

Post by Ruuttu » Tue Sep 16, 2008 5:44 pm

KTE wrote:Jos viitsit, lyö ihmeessä tekemäsi koodi pöytään, sille varmastikin löytyy käyttöä. Ja helppokäyttöfuntioidenkaan teko ei pitäisi olla mitenkään vaivalloinen juttu :)
Hmm... En usko että tästä varsinaisesti on hyötyä kenellekään, sillä koodi on ERITTÄIN sekavaa. Innostuttuani olen koodannut myös käyttöliittymän ja aika siistin cheattikonsolin jne., joten koodia on myös suhteellisen paljon. Minulla ei ole hajuakaan siitä miten tuon systeemin voisi muuntaa funktiokirjastoksi, tosin kannattaahan sitä yrittää. :)

Noh, pistän tähän nyt sitten koko "pelin" kaikkineen. Maastonluomis- ja piirtämiskoodi löytyy "SinglePlayer.cb" lohkosta, partikkelien sijainnin laskukaava riveiltä 155 ja 156. Jos joku koodista jotain oppii, hyvä niin. Pyytäisin ettette kopioi tätä koodia suoraan omaan peliinne, sillä noihin laskukaavoihin meni ihan hemmetisti aikaa (matemaattisia lahjoja minulla ei ole - käytin yritys/erehdys taktiikkaa). Jos koodissa on jotain epäselvää (jos?) niin ota yhteyttä.

Olisi muuten mielenkiintoista tietää kuinka paljon KTE:n systeemi poikkeaa omastani. :D
Attachments
Kill Them All.zip
Source ja mediat
(300.26 KiB) Downloaded 113 times

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Dark Planet

Post by MaGetzUb » Wed Sep 17, 2008 3:44 pm

MAHTAVAA TYÖTÄ, RUUTTU! Se oli hieno. Ei voi muuta sanoa. Valikko oli hieno, ja tuntui hyvin viimmeistellyltä. :) FPS pysyi kyllä tällä koneella ihan siedettävänä koko aijan. Se oli jotain 20-30. Textaanpa ittenki tuollaasta, mutta jäljestä en oo varma.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 6:48 pm

Re: Dark Planet

Post by Substance » Wed Sep 17, 2008 7:10 pm

Minulla fps pysyi koko ajan yli 55:n :lol:
Todella hieno peli, aseet mahtavat (etenkin minigun).
Ainoa mikä jäi harmittamaan oli tuo vihreäksi väännetty soldier joka oli vähän rujon näköinen.

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 3:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Dark Planet

Post by kaneli2000 » Wed Sep 17, 2008 9:40 pm

Hienon oloinen peli, vaikka onhan näitänähty, muutenkin kuin CB:n foorumeilla.
FPS pysyi kyllä 40-55 kohdilla, että ei siinä mitään.
Einy jaksa kirjottaa (taaskaan :P) pitkää arvostelua.

User avatar
Arska
Member
Posts: 73
Joined: Fri Aug 31, 2007 11:25 pm
Location: Iitti
Contact:

Re: Dark Planet

Post by Arska » Thu Sep 18, 2008 6:27 pm

Dark Planet nimi on jo käytössä kaupallisessa pelissä.
http://www.strategyplanet.com/darkplane ... een001.jpg

Pitääpäs testatakkin tuota peliä, kuva näyttää mielenkiintoiselta.

Edit:
200 tappoon pelasin ja sitten hävisin. Peli oli todella hyvä CoolBasic tekeleeksi.

Offtopic:
Olipas taas hyvä Come back viesti. :D Niin, eli täällä taas!
Image

User avatar
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Dark Planet

Post by MAVmaggot » Thu Sep 18, 2008 6:48 pm

Ruuttu wrote:plää plää
Woah... Woot.. o.O, hyvä peli. :D Ampuminen oli tosi hienosti toteutettu. Enemmän olisi saanut kyllä olla kaikkea, mutta Tosi hyvä silti. ;) Kerrankin joku laittanut miniguniin laukausten äänen 8-) edit: hen, a monster killed you :lol:

Programmer of DSG: muuta ny tota allekirjotusta :S, kohta lähtee taas kaikilta :!:

User avatar
reBorn
Newcomer
Posts: 36
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:51 pm

Re: Dark Planet

Post by reBorn » Thu Sep 18, 2008 7:17 pm

Arska wrote:Dark Planet nimi on jo käytössä kaupallisessa pelissä.
http://www.strategyplanet.com/darkplane ... een001.jpg
Luonnollisesti googlaan jokaisen pelin nimen kohdalla, mutta koska kyseessä on epäkaupallinen versus kaupallinen peli niin en koe suuriakaan tunnontuskia laittaa samankaltaista nimeä. Esim. ikivanha SwampRacer, samanniminen peli on tehty Nokian kännykälle, mutta nimi oli ollut ensimmäisestä ajatuksesta lähtien yksi pelin peruskivistä. Vähän sama juttu Dark Planetin kanssa, nimi vain iskostui heti alkuunsa eikä sitä halunnut enää vaihtaa :roll:

KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Dark Planet

Post by KankiKalle » Sat Oct 04, 2008 12:15 am

Ketjusarjassa Paras CoolBasic-peli suomipelit.com:iin mikeful pyysi minua arvostelemaan jotakin peliä, joten nyt alan sitten sillekkin alalle.(Tämä on vain harjoitus) Valitsin tämän koska Dark Planetia on vain yksinkertaisesti hauska pelata :D Dark Arvostelu on nyt niinkuin Suomipeleis (tai ainakin yrittää olla sellanen)joten se on aika virallisen olonen. Ja vaikka Dark Planet ei olekkaan valmis peli, arvostelen sen kuin se olisi jo valmis viimeinen versio. Mutta pitemmittä puheitta, itse arvostelu:
Dark Planetissa idea on ikiaikainen tapa-kaikki-alienit-tyyliinen. Peli erottuu joukosta monilla hyvillä ja huonoilla toteutuksilla, mutta täytyy muistaa että peli on ainakin vielä vain tekniikkademo. Sääli, sillä tästä olisi saanut pienellä kehityksellä loistavaa ajanvietettä.
Grafiikka on hyvin yksinkertaista mustan ja vihreän sekoitusta, josta voi olla monta mieltä: toiset tykkää, toiset inhoaa.
Äänet ovat mukavaa ja peliin sopivaa, mutta valitettavasti keskeneräiset joltakin osa-alueilta. Silti Dark Planet on mukava pelikokemus, jota jaksaa pelata.
Alienmättöä,loputonta juoksemista ja lisää vain ampumista ja juoksemista
Alkuvalikossa eteen hyppää yksinkertainen valikko pelin tyyliin toteutetulla musta-vihreällä grafiikalla. Useimmat sitä tuskin sen pitempää ihmettelee, suoraan vaan toimintaan! Toiminta alkaakin sen pitempiä ihmettelemättä, yht'äkkiä olet keskellä pimeää ei-mitään, joka kuhisee outoja palluroita ja avaruuden otuksia. Erikoista on se,että hahmon näkäkenttä rajautuu vain noin puoleen ruudusta, eli öllisköt ovat lähellä jo heti alusta , eivätkä tuolla kaukana kaukana jossakin. Useimmissa tilanteissa tästä selvitään vain juoksemalla taaksepäin vähän väistellen ja ampumalla. Ja tätä koko peli sitten onkin täynnä. Pelaaminen on nimittäin hyvin yksinkertaista, juostaan ja ammutaan. Tämä onnistuu näppäimistöllä ja hiirellä mukavanlaisesti. Tosin välillä ukko kääntyy liiankin nopeasti, jolloin voi tulla kohtalokas virhe ja kuolema. Mukavan lisän loputtomaan ammuskeluun tuo se, että ase voi ylikuumentua, jolloin et ymmärrettävästi voi ampua hetkeen. Ja tämä ei ole kiva juttu kun alieneita vyöryy edestä, takaa ja molemmilta sivuilta. Aseita on myös hyvin erilaisia ja niitä on sopivasti. Esim rynkkyä, minigunia ja grenadelauncheria.
Dark Planetin idea on vain päätön ammuskelu. Pelissä on toki levelit, mutta ne tuntuvat olevan oikeastaan vain muodollisuus, joka mahdontaa uusien aseiden saannin. Myöskään minkäänlaista highscore-listaa ei ole, voit ainostaan ottaa hahmon kuoltuasi kuvakaappauksen, joka näyttää montako alienin päivä ehdit päättää ennenkuin sait kuolemasi.
Äänimaailma sopii loistavasti peliin, vaikka onkin hyvin suppea. Musiikkina soiva ooo-o-oo-o-oo laulanta sopii tyyliin ja tuo jostakin mieleen Halo-pelisarjan...Tosin muunkinlaista , vähän räväkämpää toimintamusaakin olisi saanut olla. Alienin kuoltua kuuluu selkäpiitä hyytäviä(?) kirkunoita, joita on myös erilaisia ettei tarvitse kuunnella aina vain samaa kuolinhuutoa. Aseiden äänet ovat asiaankuuluvia, ei huonoja mutta eivät myöskään maailmaa mullistavia.
Jonkin aikaa pelattua alkaa tulla väkisinkin mieleen, missä ne muunlaiset avaruushirviöt piileksii? Siis aina vain samoja öllisköitä avaruudenkolkasta toiseen? Ei voi olla. Mutta harmi kyllä on. Hirviöitä olisi voinut olla muutamia erilaisia, ja niitä voisi tupata tulemaan vaikka kolmea samaan aikaan, niin olisi ollut hauskempaa kun saa suuren mammuttiotuksen tapettuaan keskittyä pieniin vilistäviin hämähäkkeihin. Mutta ei on ei.
Pelimaailma koostuu loputtomasta avaruudennäköisestä maailmasta, jossa pelaaja näyttää leijuvan. Alue on loputon ja aina samanlainen. Tästä loputtomuudesta on hyötyä kun ei halua joutua kuolleksi, joka onkin hyvin helposti tehty. Avaruusmonsterin täytyy vain kerran osua pelaajaan ja se on sitten game over. Joten vaikeustaso on todella yksiselitteinen. Tässä on kieltämättä hyvätkin puolensa, mutta eikö olisi ollut mukavempaa vaikka rajata alue, ja kerätä esim.lääkintäpakkauksia saadakseen healtit täyteen. Tällöin peli ei olisi yhdestä pienestä virheestä kiinni.
Säästä vihasi alieneihin, sillä niitä kyllä riittää
Dark Planetissa on puutteensa, ja niitä kehittämällä tästä voisi saada loistavaa ajanvietettä. Harmi kyllä peli taitaa kumminkin jäädä tälläiseksi, joka todella suuri harmi. Grafiikat on ihan mukavat, muuta loputon mustavihreä maisema käy tylsäksi. Jos pelissä olisi useita erilasia kenttiä ja alieneita niin se pitäisi mielenkiintoa yllä pitempään. Dark Planetia ei jaksa varmaan kovin moni pelata kauan putkeen, koska se käy sitten tylsäksi. Mutta parhaimmillaan Dark Planet on pieninä pelikertoina, kun haluaa purkaa aggressioita johonkin muuhun kuin pikkuveljeen tai huonekaluihin.Se on erilaisempaa kuin moni muu alienräiskintä, joka on sekä plussaa että myös pientä miinusta.
Lyhyesti
Dark Planet on mukava pikkupeli, jossa on oma hohtonsa ja puutteensa, mutta pieninä peliannoksina peli on takuuvarmaa viihdettä, joka olisi kyllä voinut olla parempaakin.
Arvosana 4 (suomipelit.com arvosteluperusteilla)
Hyvää:

- Alienien mättäminen on kivaa
- Mukavan erilainen
- Ja kaikkea pientä

Huonoa.
- Vähän musiikkia
- Pelimaailma aina samanlainen
- Grafiikat kyllästyttää melko nopeasti
- Ei monenlaisia alieneita

Tein arvostelun illalla väsyneenä n.20 km pyöräilylenkin jälkeen, joten siinä on varmasti kirjoitusvirheitä ym. vastaavaa.
Sanokaa mitä mieltä olette arvostelusta, kehittysikö minusta vielä oiva arvostelija? ( kaikki kommenti sallittuja, kommentoi topikis: Paras CoolBasic-peli suomipelit.com:iin ) Ja ne yhen lauseen rivit on sitten väliotsikoita.
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.

Post Reply