Collision - feeling collapsed?

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Collision - feeling collapsed?

Post by Ruuttu »

Collision muuttaa maailmaa. Se on omaperäinen, viihdyttävä, kaunis ja kiva.
Pelimekaniikka on yksinkertainen: Ylänuolesta pelihahmo liikkuu ylöspäin, sivunuolista sivuille. Alanuolta ei tarvita, sillä pelissä on painovoima (!).
Tämä käänteentekevä uutuus auttaa sinua parantamaan maailmaa: painamalla alanuolta vähemmän näppiksesi kestää kauemmin, ja näin hidastat ilmastonmuutosta.
Collisionin juoni ottaa rakentavasti kantaa moniin maailman ongelmiin - sotiin, politiikkaan, ja moraaliin, - ja kertoo koskettavan ja kiihkeän tarinan loputtomasta epäonnistumisesta.
Pelin korvia nuoleva äänimaailma antaa sinulle kaikkien aikojen THX kokemuksen jopa tavallisilla pc kaiuttimilla. Pelin upea grafiikka kuluttaa näytönohjaimen viimeisetkin resurssit upeilla filttereillä ja shadereillään: tämä on pakko nähdä.

Okei, tuo kaikki ei ollut ihan totta.
Tein tämän pelin lähinnä koska minua alkoi harmittamaan projektieni ainainen jäätyminen.
Niinpä päätin tehdä jonkun käsittämättömän yksinkertaisen pelin, jotta saisin sen
varmasti valmiiksi, ja sainhan minä. Collisionissa ohjataan persoonatonta pientä
palloa, ja - kuten tuossa jo mainittiin - painovoimaa apunakäyttäen. Kentät ovat
simppeleitä ja (aika) haastavia, ja muutenkin voisin kutsua peliä aika hyväksi.
En kuitenkaan kutsu, sillä tämä peli on aivan samanlainen kuin muutkin pelini:
Se jaksaa viihdyttää kokonaiset 12 sekuntia, jonka jälkeen peli lentää roskikseen.

Tästä pelistä voisi saada hyvän, mutta se vaatisi paljon uusia ideoita,
jotain, mikä tekisi siitä erilaisen. Otan mieluusti ideoita vastaan. :)
Myös tasojen suunnittelijaa kaivattaisiin... Itseltäni loppuivat ideat, ja pelissä on vain 13 kenttää...
Collision_104.zip
(1.08 MiB) Downloaded 319 times
Collision_105.zip
(1.09 MiB) Downloaded 287 times
Anna Collisionille mahdollisuus, jooko?
Last edited by Ruuttu on Fri Jul 25, 2008 2:24 pm, edited 20 times in total.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Collision - feeling collapsed?

Post by Koodiapina »

Hieno peli, vaikka hermothan tässä mene :D Vois laittaa asetuksiin, että vois säätää haluaako aikarajan (Se on todella ärsyttävä). Omaperäinen idea ja grafiikat olivat todella tyylikkäät. Tohon vois kyl tehdä tasoeditorin, vois olla kiva lisä.

EDIT: Tota paketin kokoa vois optimoida sen verran, että vaihtais noi .til tiedostot kuviksi, ja kattois törmäyksen värien perusteella.
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Collision - feeling collapsed?

Post by Ruuttu »

Grandi wrote:Tota paketin kokoa vois optimoida sen verran, että vaihtais noi .til tiedostot kuviksi, ja kattois törmäyksen värien perusteella.
Siis tota... Luulen, että vaikka tallentaisin kentät 256 värisinä bittikarttoina, ne veisivät enemmän tilaa kuin tilemapit. Jäikö minulta jotain ymmärtämättä?
Olen myös miettinyt sitä tasoeditoria. Alun perin pelin menussa oli "Customize" valikko, johon olisi tullut kenttäeditori. Mutta minulla ei ole hajuakaan miten noita .til tiedostoja tallennetaan, joten tällä hetkellä on tyydyttävä Tilegeniin/A Stigmatoriin/Tilesteriin/Rististeriin/Whateveriin. Ehkä voisin koittaa tutustua tuohon .til formaattiin vielä...
Grandi wrote:hermothan tässä mene :D Vois laittaa asetuksiin, että vois säätää haluaako aikarajan (Se on todella ärsyttävä)
:D Jopa minulla menee hermot tämän pelin kanssa. En tiedä onko se hyvä vai huono asia... Mutta aikarajaa en aio poistaa,
se on ainoa juttu joka lisää peliin jonkinlaista jännitystä. Ainahan voit h4x4ta levels tiedoston ja lisätä kenttien aikaa.
Kannattaa muuten pelata ainakin vitostasoon asti, silloin peliin tulee pientä vaihtelua.
Pelissä muuten on huijauskoodeja... Jos jokin kenttä alkaa liikaa ärsyttämään niin...
Last edited by Ruuttu on Mon Jun 30, 2008 1:06 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: Collision - feeling collapsed?

Post by Substance »

Tämä peli ei mene roskikseen ;)
Yllätyin koska en kironnut sitä ja heivannut roskikseen vaikka "popsahdin" sekunnin välein, sininen väriteema rauhoittaa kummasti.
Minua ei aikaraja ahdistanut ja asetuksia sai säätää tarpeeksi.
Yksinkertaiset pelit on hyviä , paitsi jos ne on p*skoja.

Continuesta tulee muutes mavi, jos vaihtaa kieltä, ainakin myöhemmissä kentissä,tai jotakin, en tiiä.
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Collision - feeling collapsed?

Post by koodaaja »

Kenttä 11 oli jo liian ärsyttävä. Itse en pidä tällaisista "yhden pikselin virhearvio ja kuolet" -peleistä, etenkään näppäinohjauksella. Mutta teknisesti ihan hyvää jälkeä. Voimat olivat valtavia, hienosäätö oli vaikeaa. Eipä siinä mitään, ihan hiano peli.

Grandi tarkoitti varmaan, että teet tilemappia vastaavan kuvan, esimerkiksi 255, 0, 0 vastaa tileä 1. Ja esimerkiksi sinistä värikomponenttia käytetään vain tileissä, joihin törmätään. Näistä sitten ohjelma lukee ja piirtää pikkukuvat. Tämä tosin vaatii siirtymistä kuviin (niinno, ei vaadi mutta koodista tulee vähempi purkkaisaa ja lataus on nopeampaa)
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Collision - feeling collapsed?

Post by Ruuttu »

koodaaja wrote:Kenttä 11 oli jo liian ärsyttävä. Itse en pidä tällaisista "yhden pikselin virhearvio ja kuolet" -peleistä, etenkään näppäinohjauksella.
Tiedän. :roll: Aloitin tässä äskettäin pelin läpipeluun löytääkseni bugeja, ja suorastaan raivostuin ko. kenttään. Olen vissiin laittanut vaikeustaso/ärsyttävyys vivun liian pitkälle.
Minulla on muutenkin ongelmia noiden kenttien suunnittelussa, sillä mielikuvitukseni on aika rajoittunut.
EDIT:

Teen tässä parhaillaan päivitystä peliin. Tähän mennessä olen suorittanut pelin grafiikalle pienen pehmennysoperaation ja hieman epä-ärsytyttänyt 11. kenttää. Olen myös korjannut muutamia bugeja jne. Tarpeeksi parannusta ei kuitenkaan ole vielä tehty, jotta sitä varten viitsisi päivityksen julkaista, joten löytyisikö parannusehdotuksia?

Last edited by Ruuttu on Thu Jun 26, 2008 11:01 am, edited 2 times in total.
Khamûl
Member
Posts: 73
Joined: Sat Sep 22, 2007 8:46 pm

Re: Collision - feeling collapsed?

Post by Khamûl »

tosiaan, viihdyttävä ja erillainen peli ^^
ensimmäinen ajatus oli wtf, sitten tuli ahaa, hetken sekoiltuani level 4 pääsemättä läpi tuli argh :D
parannusehdotuksia:
-kuolemasta vähennetään enemmän pisteitä
-jotkut mapit on ehkä vähän liian pieniä
Will the highways on the Internet become more few? --G.W.Bush
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Päivitys 1.01

Post by Ruuttu »

Julkaisin tässä välissä päivityksen. Itse pelissä ei näy juuri minkäänlaista muutosta, mutta koodin puolella on tehty työtä, ja
peli on nyt hieman vakaampi. Päivityksen (1.01) voit ladata ensimmäisestä viestistä.

Muutoksia:
- Lisätty : Motionblur tehoste palloon. Näyttää hyvältä lähinnä suurilla kuvataajuuksilla.
- Lisätty : Commandline -ominaisuudet. Voit välittää ohjelmalle parametrejä näin:
"Ohjelman polku" resox, resoy, ruututila 0-2, motionblur_vahvuus 0-50, framelimit 5 - 100
- Muutettu : Helpotettu muutamia kenttiä, pehmennetty grafiikkaa (vähemmän 8-bit look)
- Korjattu : Useita bugeja ja virheitä, mm. muutama MAVia ja tallennusvirhettä, sekä ajanottovirhe.

Huomasin muuten, että peli on aivan käsittämättömän nopea. Sain aikamoisen wow elämyksen,
kun laitoin commandlinella ison resoluution, ja framelimitin sataan. FPS oli jossain 60 paikkeilla,
ja peli oli aivan käsittämättömän pehmeä! :D
Commodore 92
Newcomer
Posts: 15
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:28 pm

Re: Collision - feeling collapsed?

Post by Commodore 92 »

Se jaksaa viihdyttää kokonaiset 12 sekuntia, jonka jälkeen peli lentää roskikseen.
No ei tuota ainakaan 12 sekuntiin pelaa läpi. Hähää. Ihan mukava peli. Läpi pelasin. Loppuvaiheessa alko jo vähä ärsyttämään. Ja ihan hyvin toimi. En bugeja löytäny kun en niitä kummemmin ettinykkään.
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Päivitys 1.02

Post by Ruuttu »

Ja taas pukkaa uutta päivitystä. Paketti löytyy ensimmäisestä viestistä.

- Lisätty taustamusiikki (olen pahoillani). Jos se kyllästyttää, paina kaiuttimen kuvaa ruudun alareunassa.
(Musiikki on sitten väliaikainen kunnes löydän paremman. Ehdotuksia?)
- Optimoitu kenttien latausoperaatiota, nyt kiintolevyä käytetään paaaljon vähemmän, kenttien lataus nopeampaa hitailla koneilla.
- Korjattu skinien vaihdosta aiheutuva MAV.
- Lisätty ilmanvastus. Muutos on minimaalinen, mutta pallo myös liikkuu realistisemmin (tämän huomaa lähinnä pitkissä matkoissa).
- Vähennetty painovoimaa 10 % ja helpotettu alkupuolen kenttiä. Pelin ei enää pitäisi olla niin ärsyttävä...

Lisäksi commandlinen käyttöä on muutettu hieman, nyt järjestys on: "kansio\collision.exe" resoX, resoY, ikkunatila 0-2, värisyys, framelimit

Tämäkään päivitys ei lisää peliin mitään erityistä, mutta tekee siitä hieman vähemmän huonon. :D
Parannusehdotuksia kaivataan yhä, ja tasojen suunnittelijan paikka on auki...
Sepi
Member
Posts: 84
Joined: Thu Jun 05, 2008 1:38 pm

Re: Collision - feeling collapsed?

Post by Sepi »

Viihdyttävä peli. Kymppi kenttään pääsin, mutta sitten loppuivat hermot. Löysin muuten yhden bugin: Pelaa eka peliä vaikka 5 kenttää asti ja painaa Esciä -> menee päävalikkoon -> painaa jatka peliä -> pisteet pysyvät samassa mihin jäit, mutta kentät alkaa alusta.
Wolfman
Newcomer
Posts: 37
Joined: Sat Apr 12, 2008 9:43 pm

Re: Collision - feeling collapsed?

Post by Wolfman »

Todella hyvän pelin olet saanut aikaan, vaikka lopussa alkaa ärsyttämään. Musiikki ja väriteema ovat kumman rauhallisia.
Ps. Voisit pienentää pallon osumaaluetta koodilla objectrange.
Image
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Päivitys 1.04

Post by Ruuttu »

Taas vaihteeksi uusi päivitys. (Minulta alkaa kuules parannettavien asioiden lista lyhenemään...)

- Lisätty pelin valikoihin liukutehoste, valinnan muuttuminen esitetään nyt selkeämmin.
- Lisätty uusi vastustaja: Kanuuna! (vain kahdessa kentässä tällä hetkellä on se)
- Muutettu ohjaussysteemiä hieman. Vanhassa ilmeni tökkimistä ja satunnaisia nopeuden muutoksia,
jos FPS ei pysynyt vakiona. Nyt pallon nopeus suhteutetaan FPS:ään joka framessa, eikä epävakautta
pitäisi ilmetä. Ohjaus on myös hieman hallittavampi, toivottavasti mielekkäämpi kuin entinen.

Olisiko kamalaa jos seuraavassa versiossa pistelistalle pääsisi vain pelaamalla pelin loppuun asti?
Tällä hetkellä pelaajan nimeä kysytään joka kerta kun pelistä poistuu (isommin pistetuloksin), ja se
on aika ärsyttävää.

EDIT: Päivitys ladattu yli 40 kertaa ja kommentoitu 0 kertaa? Taitaa olla aika mitäänsanomaton peli...
EDIT: Nyt 42 kertaa. The answer to life...

EDIT: Tein VIELÄ yhden päivityksen, 1.05. Löytyy ensimmäisestä viestistä. Uudessa versiossa paranneltu
pallon liikkuvuutta, virheilmoituksia, ja uusi KONSOLI!!!, jolla pääsee muokkaamaan esim. painovoimaa,
ja pallon pysty- ja vaakanopeutta, elikkäs ohjauksen voi säätää itselleen mielekkääksi. Konsolin saa pelissä
esiin näppäinyhdistelmällä Ctrl+Shift+C. Jos sinulla on jo 1.04, tämän päivityksen lataamiseen ei ole juuri
mitään syytä. :)
Last edited by Ruuttu on Fri Jul 25, 2008 10:26 am, edited 1 time in total.
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Collision - feeling collapsed?

Post by axu »

itse peli on ärsyttävä:D ei pahalla, mutta palaa pinna. mutta tämä onkin siihen sarjaan pelejä...
hyvin toteutettu, positiiviseksi yllätykseksi uuden skinin tekeminen onnistui ilman mitään vastuksia, pelattavuus on hyvä, ilmanvastus voisi olla isompi;) pitemmittä puheitta, 9½
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
Post Reply