Pelimekaniikka on yksinkertainen: Ylänuolesta pelihahmo liikkuu ylöspäin, sivunuolista sivuille. Alanuolta ei tarvita, sillä pelissä on painovoima (!).
Tämä käänteentekevä uutuus auttaa sinua parantamaan maailmaa: painamalla alanuolta vähemmän näppiksesi kestää kauemmin, ja näin hidastat ilmastonmuutosta.
Collisionin juoni ottaa rakentavasti kantaa moniin maailman ongelmiin - sotiin, politiikkaan, ja moraaliin, - ja kertoo koskettavan ja kiihkeän tarinan loputtomasta epäonnistumisesta.
Pelin korvia nuoleva äänimaailma antaa sinulle kaikkien aikojen THX kokemuksen jopa tavallisilla pc kaiuttimilla. Pelin upea grafiikka kuluttaa näytönohjaimen viimeisetkin resurssit upeilla filttereillä ja shadereillään: tämä on pakko nähdä.
Okei, tuo kaikki ei ollut ihan totta.
Tein tämän pelin lähinnä koska minua alkoi harmittamaan projektieni ainainen jäätyminen.
Niinpä päätin tehdä jonkun käsittämättömän yksinkertaisen pelin, jotta saisin sen
varmasti valmiiksi, ja sainhan minä. Collisionissa ohjataan persoonatonta pientä
palloa, ja - kuten tuossa jo mainittiin - painovoimaa apunakäyttäen. Kentät ovat
simppeleitä ja (aika) haastavia, ja muutenkin voisin kutsua peliä aika hyväksi.
En kuitenkaan kutsu, sillä tämä peli on aivan samanlainen kuin muutkin pelini:
Se jaksaa viihdyttää kokonaiset 12 sekuntia, jonka jälkeen peli lentää roskikseen.
Tästä pelistä voisi saada hyvän, mutta se vaatisi paljon uusia ideoita,
jotain, mikä tekisi siitä erilaisen. Otan mieluusti ideoita vastaan.

Myös tasojen suunnittelijaa kaivattaisiin... Itseltäni loppuivat ideat, ja pelissä on vain 13 kenttää...
Anna Collisionille mahdollisuus, jooko?