Päivitystä pukkaa jälleen. Tänään en ole kerennyt koodailemaan paljoa, koska tulin kotiin vasta iltapäivällä ja minulla oli harjoitukset illalla. Sain kuitenkin tehtyä damagen lasku syteemin ja alusten tuhoutumisen taistelussa. Damage tyyppejä on viisi erilaista: heat (lämpö), blast (räjähdys), physical (fyysinen), radiation (säteily) ja gravity (painovoima). Myös jokaiselle damage tyypille on oma resistance (vastustus), joka vähentää tehtyä vahinkoa.
Lasku systeemi tapahtuu näin: katsotaan ensin aluksessa olevan aseen damaget->muokataan damageja sen mukaan, mitä efektejä aluksessa on (esim. jos aluksessa on "increase heat damage"-efekti, niin lisätään lämpö damagea jne..)->vähennetään damageista aluksen resistancet->lasketaan kaiken tyyppiset damaget yhteen ja kerrotaan luku ampuvien alusten määrällä. Tämän jälkeen vähennetään puolustavan aluksen "defensestä" hyökkäävän aluksen "attack". Jäljelle jäävä defense vähennetään vielä yhteenlasketusta damagesta.
Ennen kuin laskeminen on vielä valmis, muutetaan damagea satunnaisesti +-10 prosenttia, jotta saadaan vähän vaihtelua.
Tämän jälkeen vielä on 5% mahdollisuus "citical" tai "unlucky" osumaan. Unlucky osuma puolittaa tehdyn vahingon, kun taas critical osuma tekee siitä 1.5 kertaisen. Tämän jälkeen vahinkopisteiden laskeminen on valmista ja päästään vähentämään se puolustavan aluksen kestosta. Luonnollisesti, jos aluksen kesto menee alle nollan, se tuhoutuu.
EDIT: Phons, isompi alus ei tule lopullisessa versiossa ampumaan noin paljoa ohjuksia. Itseasiassa alus ei ammu edes ohjuksia, koska se on tykki alus
Laitoin vain reilusti ylimitoitetut aseet, jotta näkisitte paremmin noita efektejä.