The Monarch - Avaruus strategia

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
oskari
Newcomer
Posts: 22
Joined: Sat Nov 29, 2008 5:30 pm
Location: Kempele

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by oskari » Fri Dec 19, 2008 7:24 pm

onko projekti jäätynyt?

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by esa94 » Fri Dec 19, 2008 8:29 pm

Varmaankin, edellinen viesti kun on syyskuulta.

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Koodiapina » Fri Dec 19, 2008 9:10 pm

Uskon, että projekti saa uutta tuulta siipiensä alle näin loman tienoilla. Sami kun sanoi, että projekti on ollut jäässä lähinnä koulun takia.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

lukutoukka
Active Member
Posts: 111
Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by lukutoukka » Sat Dec 20, 2008 3:32 pm

Tietääkseni tämä ei ole jäässä, sillä olen tällä hetkellä tekemässä diplomatia valikon grafiikkaa. Mutta koodauspuolesta en sitten tiedä mitään.

User avatar
reeperi
Newcomer
Posts: 5
Joined: Mon Nov 05, 2007 10:09 pm
Location: Piikkiö
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by reeperi » Sat Dec 20, 2008 7:41 pm

Olen saanut tehtyä alkuvalikon musiikin ja yhden taustabiisin + ääniä valikoihin. Lähettelin niitä samille viime viikolla.
Nyt lomalla koitan saada tehtyä alusten ääniä sun muita, jos ehdin.
The Monarch

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 3:40 pm
Location: Lempäälä

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by kaneli2000 » Sat Dec 27, 2008 7:01 pm

On se vaan hianon näkönen peli. :O
I see the rainbow rising

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great » Sun Mar 01, 2009 11:25 am

Noniin pitkästä aikaa päivitystä tänne foorumille. On jäänyt vähän kirjoittelematta tästä pelistämme. Kaikki varmaan luulevat, että peli on jäässä, mutta se ei ole. Itse asiassa edistystä on tullut paljonkin viime viestistä. Grafiikka puoli on kylläkin vähän kehnonlainen, koska en kerkeä tekemään grafiikkaa ja pelimoottoria samaan aikaan. Joten tarvittaisiin lisä graafikko tiimiin. Jos olet kiinnostunut grafiikka hommasta ota yhteyttä. En nyt jaksa selostaa kaikkea, mitä olen peliin koodaillut, mutta kuva kertoo enemmän. Elikkäs kuva on otettu suoraan pelistä eikä sitä ole muokattu paintilla tjms.


EDIT: /////////////////// Tässä oli kuva, josta on päivitetty versio alemmassa viestissä /////////////////
Last edited by Sami The Great on Tue Mar 03, 2009 5:20 pm, edited 2 times in total.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Viltzu » Sun Mar 01, 2009 11:49 am

Noniin, hienoa että ei ollut jäässä. Näyttää mahtavalta, mutta nuo tekstit näyttävät jotenkin kummallisilta.. Jos sitä testiversiota tulis.. <3

User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 687
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Ruuttu » Sun Mar 01, 2009 12:04 pm

Ootteko muuten koskaan tulleet ajatelleeksi, miten avaruusalusten navigaattorit toimii? Siinä ei taida edes 2048 -bittinen käyttöjärjestelmä riittää, luvut kun loppuu auttamatta kesken. :D
[/offtopic]

Mutjoo, pelin näyttää ihan hyvältä, yhdestä kuvasta nyt ei kovin paljoa tietoa saa revittyä, mutta pari asiaa tuli mieleen:

- Kuvankaappauksen resoluutio on todella pieni. Henk. kohtaisesti sanoisin että 1024 x 768 on ihan ehdoton minimiresoluutio; 640 x 480 on nykyisenä HD -aikana auttamattoman pieni. Suosittelen, että kun projekti ei sinänsä ole kovin pitkällisessä vaiheessa grafiikkojen suhteen, kasvattaisit resoluutiota hivenen tai tekisit grafiikkasysteemin tukemaan eri resoluutioita. Eli muuttujat ScrW ja ScrH, ja kun haluat nappulan keskelle ruutua, et kirjoita 320, 240, vaan ScrW*0.5, ScrH*0.5. Tämä on erittäin kätevä tapa saada peli tukemaan mitä tahansa resoluutiota, suosittelen.

- Vaihda fontti, pliiz. Näyttävyys tulee luettavuuden jälkeen.

- Taustan tähdet näyttävät epäilyttävästi staattiselta kuvalta. Jos jaksat, toteuta jokainen tähti yksitellen typeillä tai laita edes pari erisyvyistä tähtitaustaa päällekkäin, jotta tähdissä on liikuttaessa edes jonkinlaista syvyysvaikutelmaa.

- Käyttöliittymä näyttää jotenkin hämärältä. Onko se kesken? Toivottavasti, sillä en tajua sitä lainkaan.

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Taatero » Sun Mar 01, 2009 9:02 pm

Heinolta kyllä näyttää! Vosin tullaa graafikoksi tiimiin jos vain pääsee. Voin lähettää jotain näytteitä haluammistanne grafiikoista.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great » Sun Mar 01, 2009 9:26 pm

Ruuttu wrote:Ootteko muuten koskaan tulleet ajatelleeksi, miten avaruusalusten navigaattorit toimii? Siinä ei taida edes 2048 -bittinen käyttöjärjestelmä riittää, luvut kun loppuu auttamatta kesken. :D
[/offtopic]

Mutjoo, pelin näyttää ihan hyvältä, yhdestä kuvasta nyt ei kovin paljoa tietoa saa revittyä, mutta pari asiaa tuli mieleen:

- Kuvankaappauksen resoluutio on todella pieni. Henk. kohtaisesti sanoisin että 1024 x 768 on ihan ehdoton minimiresoluutio; 640 x 480 on nykyisenä HD -aikana auttamattoman pieni. Suosittelen, että kun projekti ei sinänsä ole kovin pitkällisessä vaiheessa grafiikkojen suhteen, kasvattaisit resoluutiota hivenen tai tekisit grafiikkasysteemin tukemaan eri resoluutioita. Eli muuttujat ScrW ja ScrH, ja kun haluat nappulan keskelle ruutua, et kirjoita 320, 240, vaan ScrW*0.5, ScrH*0.5. Tämä on erittäin kätevä tapa saada peli tukemaan mitä tahansa resoluutiota, suosittelen.

- Vaihda fontti, pliiz. Näyttävyys tulee luettavuuden jälkeen.

- Taustan tähdet näyttävät epäilyttävästi staattiselta kuvalta. Jos jaksat, toteuta jokainen tähti yksitellen typeillä tai laita edes pari erisyvyistä tähtitaustaa päällekkäin, jotta tähdissä on liikuttaessa edes jonkinlaista syvyysvaikutelmaa.

- Käyttöliittymä näyttää jotenkin hämärältä. Onko se kesken? Toivottavasti, sillä en tajua sitä lainkaan.
- Pelin resoluutio tulee aika varmasti olemaan sen 640x480, koska pixel arttia on vaikea toteuttaa liian suurella resoluutiolla ja tuo resoluutio riippumattomuus on tuttu asia jota käytän parissa projektissani, mutta tähän se ei sovi, koska tämä peli on "vanha" eikä siis tue HD resoja.

- Fontin aion vaihtaa kunhan vain löydän sopivan.

- Taustan tähdet eivät ole staattisia, vaan taustalla on kolme objectFlooria joita rullataan kameran kanssa eri tahtia. Eli siis alin kerros liikkuu hitaiten ja ylin nopeiten ja näin saadaan syvyys vaikutelmaa. Typeillä toteutettuna tuhannet tähdet voisivat hidastaa peliä liikaa, jos alustana on jokin vanha tietokone.

- Käyttöliittymä on vielä kesken, itseasiassa tänään se sai vähän päivityksiä. Mitä tarkoitat, että se on hämärä ja mitä kohtaa et ymmärrä?
Taatero wrote:Heinolta kyllä näyttää! Vosin tullaa graafikoksi tiimiin jos vain pääsee.Voin lähettää jotain näytteitä haluammistanne grafiikoista.
Lähetä minulle vaikka pari näytettä ja kysyisin vielä, että mitä grafiikkaa haluaisit tehdä. Tällä hetkellä aurinkojen kuvista on pulaa, itse asisaa niitä ei ole yhtään. Ja erilaisia planeettoja olisi kiva saada myös lisää. Pitää ottaa tiimimme yhteen graafikkoon yhteyttä, joka on nykyiset planeetat väkerrellyt. Itse voisin piirrellä lisää aluksia ja parannella noita vanhoja kun piirsin ne aika hätäisesti.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Taatero » Sun Mar 01, 2009 9:52 pm

Tein yhden tässä nopeasti hutaisten, jotta voin hakea vähän suuntaa. Tarkoitatko tälläistä vai sellaista valkoista valopalloa?
Edit: Tämä ei siis ole vielä näyte, lähetän pari ehkä huomenna. Kyllä näihin planneettoihin tyydyn, mutta kaikki graffaaminen kelpaa.
Attachments
Aurinko.png
aurinko
Aurinko.png (7.84 KiB) Viewed 9202 times
Last edited by Taatero on Sun Mar 01, 2009 9:55 pm, edited 1 time in total.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

User avatar
duck
Member
Posts: 80
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:41 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by duck » Sun Mar 01, 2009 9:54 pm

Image

piirsin tollasen aluksen sulle jos kelpaa ;) vapaassa käytössä on.
Lentäjä-ässä:
lentäjä-ässä

User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 687
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Ruuttu » Sun Mar 01, 2009 10:32 pm

Sami The Great wrote:- Pelin resoluutio tulee aika varmasti olemaan sen 640x480, koska pixel arttia on vaikea toteuttaa liian suurella resoluutiolla ja tuo resoluutio riippumattomuus on tuttu asia jota käytän parissa projektissani, mutta tähän se ei sovi, koska tämä peli on "vanha" eikä siis tue HD resoja.
- Käyttöliittymä on vielä kesken, itseasiassa tänään se sai vähän päivityksiä. Mitä tarkoitat, että se on hämärä ja mitä kohtaa et ymmärrä?
- Eihän pixelarttia ole yhtään vaikeampi toteuttaa isolla resoluutiolla. Kirjoitat vain Screen -komennon parametreiksi isommat luvut. Alukset näyttää isommalla resolla pienemmiltä, mutta sama juttu on kaikissa 2D -peleissä. Se ei haittaa, sillä yleensä jos resoluutio on ihan valtava, ni ruutukin on vähän normaalia isompi, joten grafiikka on aina suurinpiirtein samankokoista.
- Käyttöliittymän hämäryydestä: Jos vaikka haluaisin lähettää alukseni paikkaan B tai ampua jonkun planeetan, niin mulla ei olis mitään hajua, mitä nappia klikata. Sillä meinaan että "hämärä".

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great » Tue Mar 03, 2009 12:22 am

Tein tänään pientä päivitystä fontteihin ja GUI:hin liittyen. Nyt myös resulssit näkyvät pelaajalle sekä valinnan vieressä lukee kohteen nimi (joka on UNKNOWN, koska alukselle ei ole annettu nimeä editorissa. Myöhemmin alusten nimet arvotaan generaattorilla jos niille ei ole ennalta nimeä määritelty). Tämä päivä oli vähän kiireinen, joten ei mitään suurta ole tapahtunut edistyksessä. Ja kun Ruuttu sinä ihmettelit, että miten hyökäisit planeetalle niin hämmästyksesi johtuu siitä, että siihen tarkoitukseen ei ole vielä nappia :lol: Teen ja lisäilen alus kohtaiset toiminnot myöhemmin, ja hyökkääminen kuuluu niihin.

EDIT: Ja se kuva vielä jäi unohtumaan. Tässä, nyt pitäisi saada fontista paremmin selvää:

Image
Image
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great » Fri Mar 27, 2009 9:52 pm

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen tänne. Koulussa on ollut vähän kiireitä, joten en ole paljoa editynyt. Olen kuitenkin saanut tehtyä jo jonkinmoisen scripti moottorin puolikkaan ja tänään aloittelin taistelumoottorin tekoa. Taistelumoottoriin olen saanut nyt tehtyä ruudukko systeemin ja pohjan käyttöliittymälle, josta tosin puuttuu kaikki napit vielä : D.
Tässä on pieni demo tulevasta taistelusta, josta saa jotain kuvaa, että minkälainen taistelu systeemi tähän tulee:
Image
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Viltzu » Fri Mar 27, 2009 9:55 pm

Tästähän näyttää tulevan niin hieno peli, että jos tekisit monta kieltä pelille? Itse ehdottaisin, että sanat ladataan tekstitiedostoista.
Esim. On tekstitiedosto "finnish.txt":

Code: Select all

planets=planeetat
save=tallenna
...
:D Hienon näköistä on.

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great » Mon Apr 06, 2009 9:51 pm

Tein tänään pienen trailerin pelistä, tai pääasiassa sen tarinasta, jonka on suunnitellut lukutoukka ja minä.
Musiikin on tehnyt reeperi.

Eli tässä latauslinkki: http://files.filefront.com/introExerar/ ... einfo.html
Mielipiteitä tarinasta ja trailerista otetaan vastaan ;)

EDIT: Höh! Jo päivä mennyt eikä kukaan ole edes ladannut.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by CCE » Tue Apr 07, 2009 5:57 pm

No mikäs siinä, kelpo juoni ja silleen, loppupuolella tuntui hieman pakkopullalta. Musiikki sopi kylmään avaruustunnelmaan hyvin, mutta silkkaa tekstiä lukiessa tylsistyi hieman. Jotkut tarinaan liittyvät kuvitukset tai liikkuva animoitu tausta voisi parantaa tilannetta :)

User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Taatero » Tue Apr 07, 2009 6:22 pm

Sami The Great wrote:Tein tänään pienen trailerin pelistä, tai pääasiassa sen tarinasta, jonka on suunnitellut lukutoukka ja minä.
Musiikin on tehnyt reeperi.

Eli tässä latauslinkki: http://files.filefront.com/introExerar/ ... einfo.html
Mielipiteitä tarinasta ja trailerista otetaan vastaan ;)

EDIT: Höh! Jo päivä mennyt eikä kukaan ole edes ladannut.
Kyllä latasin, mutta kommentointi jäi vhän niin ja näin. No, se on kuitenkin korjattavissa. Niinkuin CCE jo mainitsikin, tunnelma oli mukavan avaruusmainen, mutta hidas tekstinsyöttö alkoi lopussa ärsyttämään. Kirjoitusvirheitä löytyi, en nyt muista juuri tarkalleen mutta:

-Jossain oli ylämääräinen a-artikkeli.
-Johonkin päitäis korjata "to the galaxy" "on the galaxy":n sijaan.
-Jossain oli turha monikion tunnus, "s". Se oli muistaakseni "group"-sanan kanssa.
-jotain jossain

Jotain grafiikkaa olisi sen avaruusaluksen lisäksi kiva saada, mutta toimii tuo traileri mainiosti ilmankin. Tekstin häivytys oli kiva.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

Post Reply