The Monarch - Avaruus strategia

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by phons »

Chaosworm wrote:
phons wrote:(oikeasti tulee tommonen?)
Ihan aikuisten oikeastihan sieltä ei kuulu yhtään mitään, kuten ei avaruudessa yleensäkään.
Tarkoitin sitä isomman aluksen ampumista, mistä ennen sulku-puhetta puhuin.. Ja joo ehkei kuulu, mutta yleensä tällaiset pelt eivät ole niin aitoja, se tekee niistä tylsempiä.

Edit: Mutta tarkoitit ääniä minä taas rakettien määrää, olisin voinut tarkentaa saman tine, mutta antaa olla..
Last edited by phons on Wed Apr 21, 2010 5:12 pm, edited 1 time in total.
Image
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Awaclus »

phons wrote:Tarkoitin sitä isomman aluksen ampumista.
Niin tarkoitin minäkin.
User avatar
Knoy
Active Member
Posts: 187
Joined: Fri Feb 12, 2010 10:50 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Knoy »

Sami The Great wrote: Mitä tarkoitit "Initiatella vai vuoroilla?"
Initiate systeemi on tällainen

Alus 1 initiate = 1
Alus 2 initiate = 2

Vuorot:
Alus 2, Alus2, Alus 1, Alus 2, Alus2, Alus 1...

Vuorotsyteemi
Alus1, Alus2, Alus 1, Alus2...
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

Päivitystä pukkaa jälleen. Tänään en ole kerennyt koodailemaan paljoa, koska tulin kotiin vasta iltapäivällä ja minulla oli harjoitukset illalla. Sain kuitenkin tehtyä damagen lasku syteemin ja alusten tuhoutumisen taistelussa. Damage tyyppejä on viisi erilaista: heat (lämpö), blast (räjähdys), physical (fyysinen), radiation (säteily) ja gravity (painovoima). Myös jokaiselle damage tyypille on oma resistance (vastustus), joka vähentää tehtyä vahinkoa.
Lasku systeemi tapahtuu näin: katsotaan ensin aluksessa olevan aseen damaget->muokataan damageja sen mukaan, mitä efektejä aluksessa on (esim. jos aluksessa on "increase heat damage"-efekti, niin lisätään lämpö damagea jne..)->vähennetään damageista aluksen resistancet->lasketaan kaiken tyyppiset damaget yhteen ja kerrotaan luku ampuvien alusten määrällä. Tämän jälkeen vähennetään puolustavan aluksen "defensestä" hyökkäävän aluksen "attack". Jäljelle jäävä defense vähennetään vielä yhteenlasketusta damagesta.

Ennen kuin laskeminen on vielä valmis, muutetaan damagea satunnaisesti +-10 prosenttia, jotta saadaan vähän vaihtelua.
Tämän jälkeen vielä on 5% mahdollisuus "citical" tai "unlucky" osumaan. Unlucky osuma puolittaa tehdyn vahingon, kun taas critical osuma tekee siitä 1.5 kertaisen. Tämän jälkeen vahinkopisteiden laskeminen on valmista ja päästään vähentämään se puolustavan aluksen kestosta. Luonnollisesti, jos aluksen kesto menee alle nollan, se tuhoutuu.

EDIT: Phons, isompi alus ei tule lopullisessa versiossa ampumaan noin paljoa ohjuksia. Itseasiassa alus ei ammu edes ohjuksia, koska se on tykki alus :D Laitoin vain reilusti ylimitoitetut aseet, jotta näkisitte paremmin noita efektejä.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

Taistelumoottori alkaa olla nyt siinä vaiheessa, että jätän sen hetkeksi aikaa olemaan. Taistelusta puuttuu enää erikoisiskut, planeetan puolustus systeemi ja minimap sekä tietenkin tekoäly, jonka koodailen peliin vasta, kun se on muutoin täysin valmis. (Pelimoottori on tehty valmiiksi tekoälylle niin, että kaikki käskyt annetaan ns. command systeemin kautta. Command systeemi sitten ohjaa itse peliä toimimaan. Tällä tavalla tekoälyn on helppo antaa käskyjä command systeemin kautta). Olen nyt alkanut koodailemaan erikoisisku systeemiä. Pelissä niitä kutsutaan Tactical Aid:ksi (TA). Peliin on tulossa valikko, josta näkee kaikki hallussa olevat TA:t. TA:ita saa lisää kehittämällä uusia upgradeja. Jotta uusia upgradeja voi kehittää, tarvitaan niihin eri vaatimuksia. Esimerkiksi, vaikka vähintään kolmen planetan aseteknologia taso pitää olla yli 5, että sen voi kehittää jne.. TA:t ammutaan flagshipistä taisteluissa. Erikoisiskuillakin voi olla tiettyjä käyttövaatimuksia. Esim. ohjuskeskitystä ei voi käyttää, jos aluksessa ei ole "missile battery" moduulia kiinni.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by -Z- »

Ääniefektit makasivat korvani väkisin, mutta muuten näytti varsin mainiolta. Tässä on selvästi potentiaalia.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Someday coder
Active Member
Posts: 106
Joined: Wed Jul 30, 2008 5:04 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Someday coder »

Hienolta kyllä vaikuttaa, toivottavasti ei jäädy tekoälyyn.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by esa94 »

-Z- wrote:Ääniefektit makasivat korvani väkisin
No kyllä nyt on raamatullinen ilmaisu :D
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

Uutta kuvaa itse peliruudusta:
Image

Olen saanut tehtyä alusten hallintaan tarkoitetun GUI:n valmiiksi (alhaalla aluspaikkoja). Eli siis kuvassa näkyy planeetalla olevat alukset sekä flagship, joka on laskeutunut planeetalle. Numero aluksen kuvakkeessa kertoo, kuinka monta alusta samassa joukkiossa on. Takeoff komentonappista saa valitun aluksen nousemaan planeetalta avaruuteen. Divide nappi avaa pienen pop-up ikkunan, jossa voi jakaa alusjoukkion kahtia. Yhdelle planeetalle mahtuu samanaikaisesti kuusi alusjoukkiota. Seuraavaksi olisi tarkoitus siirtyä koodailemaan rakennussysteemiä.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Ant
Newcomer
Posts: 4
Joined: Fri Apr 23, 2010 4:39 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Ant »

Tosiaan upeelta näyttää, toivottavasti jaksat tehdä loppuun asti eikä kaadu mihinkään.. Screenshotti on tosi hienon näköinen ja se antaa ymmärtää että kyseessä on peli juuri minun makuuni :P
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by JATothrim »

.__. The Monarch - projekti on varmaankin massiivisin CB:llä ikinä koodattu yksittäinen ohjelma/peli. Veikaan, että valmistuessaan tämä hakkaa "Net Match The end":in 3-1. Odotan innolla projektin edistymistä. Pelattava demo tai beta olisi varsin maukas tarjous. ;)
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by esa94 »

Sami The Great wrote:Uutta kuvaa itse peliruudusta:
<picpicpic>
Hei, ovatko nuo planeetat automaattisesti/randomisti nimettyjä? Ja mihin nimeäminen perustuu?
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

esa94 wrote:
Sami The Great wrote:Uutta kuvaa itse peliruudusta:
<picpicpic>
Hei, ovatko nuo planeetat automaattisesti/randomisti nimettyjä? Ja mihin nimeäminen perustuu?
Planeetan nimet ladataan karttatiedostosta itse peliin. Karttaa tehtäessä on mahdollisuus antaa karttaeditorin valita randomisti planeetoille nimet, joille ei ole käsin syötetty nimeä. Valinta tapahtuu listasta johon on generoitu paljon erilaisia nimiä (löysin generaattorin jostain netin kätköistä).
Ant wrote:Tosiaan upeelta näyttää, toivottavasti jaksat tehdä loppuun asti eikä kaadu mihinkään.. Screenshotti on tosi hienon näköinen ja se antaa ymmärtää että kyseessä on peli juuri minun makuuni :P
JATothrim wrote:.__. The Monarch - projekti on varmaankin massiivisin CB:llä ikinä koodattu yksittäinen ohjelma/peli. Veikaan, että valmistuessaan tämä hakkaa "Net Match The end":in 3-1. Odotan innolla projektin edistymistä. Pelattava demo tai beta olisi varsin maukas tarjous. ;)
Peli tosiaan on todella massiivinen ja siinä on paljon hommaa tehtävänä vielä, mutta nyt viime aikoina olen edistynyt huimaa vauhtia koodauksen puolella. Kiitos positiivisista palautteista, jotka parantavat motivaatiotani jatkaa peliä. Scripti systeemi tuo myös paljon lisävaivaa koodaukseen, mutta toivon, että tehty vaiva tulee takaisin sitten, kun pitää alkaa itse sisältöä lisäämään pelimoottorin käyttöön.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

Pientä edistystä taas. Olen saanut koodailtua käyttöliittymää eteenpäin. Nyt aluksjoukkiota voi kasata päällekkäin ja erotella toisistaan. Esim. jos on kaksi alusjoukkiota, toisessa on 5 alusta ja toisessa 10 alusta, joukkiot voidaan yhdistää, jolloin uudessa joukkiossa on 15 alusta. Rakennussysteemiä olen sen verran saanut koodattua, että nyt pelimoottori osaa ladata rakennus scriptit ja käsitellä niitä. Jos planeetalla olevassa rakennuksessa on ase, saa alus ampua nyt taistelussa. Ennen kuin itse taistelukierros aloitetaan, kaikki planeetan puolustustykit ampuvat vihollisaluksia. Tämä tapahtuu tietokoneohjatusti, eli tietokone arpoo, mitä alusta se aikoo ampua. Planeetan tykit saavat lisää hyökkäyspisteitä planeetan aseteknologia tasosta. Lisäksi, jos planeetalla on flagship, se saa bonuksen energiateknologiasta, joka parantaa combat energian latautumista. Kun kaikki planeetan tykit ovat ampuneet, aloitetaan taistelukierros. Seuraavaksi olisi tarkoitus koodata rakennussysteemiä eteenpäin, tekemällä oma paneeli, jossa uusia rakennuksia voi rakentaa planeetoille.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Wingman »

varmistan vielä epäilykseni: pelistä tulee vähän SW empire at warin kaltainen(liikkumisessa)?
- - - -
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by CCE »

Heh hauska pikku makupala :9 Räjähdysefekti oli komea ja silleen, mutta aluksen liikkumisalueen näyttävät ruudut voisivat olla ehkä hieman selkeämpiä, peli voisi myös näyttää jonkinlaisena viivana aluksen mahdollisen reitin hiirtä siirrellessä. Aluksi hämmennyin vuoroista, ruudulla voisikin ehkä lukea selkeämmin "Xirads turn". FPS pyöri sinä 40-50 hujakoilla Pentium 4 -prosessorillani.

Näyttää varsin odottamisen arvoiselta, mutta älä vain anna featurecreepin yllättää!
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

Noniin! Päivityksien aikaa taas vähän. En ole tässä viime viikolla paljoa koodaillut peliä, mutta olen saanut aikaiseksi nyt module GUI:n grafiikat sekä koodannut moduuli systeemiä pelimoottoriin. Nyt flagshipeissä olevat moduulit vaikuttavat alukseen efektimoottorin kautta. Esim. moduuli voi antaa lisää hyökkäyspisteitä alukselle. Jokaisessa flagshipissä voi olla yhteensä kymmenen moduulia kiinni yhtäaikaisesti. Niitä voi myydä myös pois, jos haluaa, ja silloin niistä saa puolet alkuperäisestä hinnasta takaisin. Nyt pitää vielä koodailla napit ja härpäkkeet paikoilleen, jotta moduulisysteemin funktioita voitaisiin kutsua sitten muuttelemaan asioita itse pelissä. Rakennussysteemi on suunnilleen samoilla vaihelilla, paitsi en ole piirtänyt mitään grafiikkaa siihen, mutta olen koodaillut rakennusscripti systeemiä sekä funktioita, joilla voidaan esim. tarkistaa mitä rakennuksia on mahdollista rakentaa jne..
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Wingman »

Sami The Great wrote:Noniin! Päivityksien aikaa taas vähän. En ole tässä viime viikolla paljoa koodaillut peliä, mutta olen saanut aikaiseksi nyt module GUI:n grafiikat sekä koodannut moduuli systeemiä pelimoottoriin. Nyt flagshipeissä olevat moduulit vaikuttavat alukseen efektimoottorin kautta. Esim. moduuli voi antaa lisää hyökkäyspisteitä alukselle. Jokaisessa flagshipissä voi olla yhteensä kymmenen moduulia kiinni yhtäaikaisesti. Niitä voi myydä myös pois, jos haluaa, ja silloin niistä saa puolet alkuperäisestä hinnasta takaisin. Nyt pitää vielä koodailla napit ja härpäkkeet paikoilleen, jotta moduulisysteemin funktioita voitaisiin kutsua sitten muuttelemaan asioita itse pelissä. Rakennussysteemi on suunnilleen samoilla vaihelilla, paitsi en ole piirtänyt mitään grafiikkaa siihen, mutta olen koodaillut rakennusscripti systeemiä sekä funktioita, joilla voidaan esim. tarkistaa mitä rakennuksia on mahdollista rakentaa jne..
Voiko scripteillä tehdä omia moduuleita? tai onko ylipäänsä mahdollista omien moduulien teko
- - - -
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

Moduulit tehdään scripteillä, ja käyttäjä pystyy toki tekemään omia scriptejä, jos haluaa, mutta pääasiassa ne on vain minulle työväline lisätä peliin sisältöä. Käytännössä siis käyttäjä pystyy tekemään vaikka omia aluksia, moduuleita ja efektejä peliin, mutta tietenkin teen niitä suuren liudan valmiiksi ennen pelin julkaisua.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

Päivityksiä taas tännekkin. Projekti on ollut vähän jäässä kesän aikana, koska minulla on ollut kaikkea muuta tekemistä, mutta olen silti jotain pientä saanut tehtyä, kuten alusten rakennus paneelin, jossa voi ostaa uusia aluksia, sekä jotain uusia aluksia olen piirrellyt. Myös Tuxi on liittynyt auttamaan minua koodauksen puolella, joten se helpottaa työmäärää paljon. Tarvitsisimme tiimiin kipeästi lisää apuvoimaa, etenkin käyttöliittymien puolella, koska minulla menee melkein kaikki koodaus aika niiden suunnitteluun ja piirtämiseen.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Post Reply