The Monarch - Avaruus strategia

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Wingman »

Sami The Great wrote:Päivityksiä taas tännekkin. Projekti on ollut vähän jäässä kesän aikana, koska minulla on ollut kaikkea muuta tekemistä, mutta olen silti jotain pientä saanut tehtyä, kuten alusten rakennus paneelin, jossa voi ostaa uusia aluksia, sekä jotain uusia aluksia olen piirrellyt. Myös Tuxi on liittynyt auttamaan minua koodauksen puolella, joten se helpottaa työmäärää paljon. Tarvitsisimme tiimiin kipeästi lisää apuvoimaa, etenkin käyttöliittymien puolella, koska minulla menee melkein kaikki koodaus aika niiden suunnitteluun ja piirtämiseen.
jonnekkin kadotin omat riipustelut käyttöliittymästä, joten pitää piirrellä vähän lisää.. vai lähetinkö niitä jo sinneppäin? no, YVllä voimme kommunikoida lisää ;)
- - - -
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

Pientä päivitystä taas pukkaa. Projekti on edennyt aika laiskasti viime aikoina, mutta eiköhän taas innostus palaa jossain vaiheessa takaisin, kun näinkin pitkälle olen jaksanut projektia tehdä. Olen saanut pikkuhiljaa koodailtua taistelumoottorin melkein lopulliseen muotoonsa. Nyt puuttuu vain enää TA-systeemi, eli erikoisasesysteemi taistelusta, jonka lisään, kun ensin saan TA-scripti systeemin täysin valmiiksi. En ole varma mainitsinko jo edellisissä päivityksissä planeetan puolustustykeistä, jotka toimivan nyt myös taistelussa. Eli ennen kuin hyökkääjä saa aloittaa vuoron, planeetalla olevat tykit ampuvat ensin omat tulituksensa hyökkääjän aluksiin. Kohdetta ei voi itse päättää, vaan tietokone päättää mihin ammutaan, mutta kuitenkin, niin, että ammutaan aina vihollisen parasta alusta. Tykkejä voi rakennella erilaisia, riippuen planeetan rakennuksista ja puolustusteknologiasta, joka parantaa myös tykkien hyökkäysvoimaa. Täysin uutta on ns. valloitusvalikko, joka ilmestyy taistelun jälkeen. Tässä tilassa ilmoitetaan mahd. tappiot ja tuhot sekä tuhotut vihollisalukset. Jos ollaan valloittamassa planeettaa, niin voidaan myös valita kolmesta vaihtoehdosta mitä planeetalle tehdään. Vaihtoehtoja ovat; Occupy, joka säästää planeetan siihen muotoonsa, missä se on, mutta pelaajan pitää maksaa uudelleenrakennus, jonka hinta riippuu planeetan tasosta. Enslave, joka tuhoaa planeetan kaikki rakennukset ja vähentää populaation puoleen, sekä vähentää teknologiatasot puoleen, mutta tämä vaihtoehto ei maksa mitään. Annihilate, tuhoaa planeetan täysin, mutta tuottaa pelaajalle resulsseja ja rahaa.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Wingman »

Sami The Great wrote:...Kohdetta ei voi itse päättää, vaan tietokone päättää mihin ammutaan, mutta kuitenkin, niin, että ammutaan aina vihollisen parasta alusta...
olisi hyvä, jos tykkejä upgradeillessa/ostettaessa tai taistelun aikana jostain napista voisi valita, ampuvatko tykit parasta alusta, vai vaikka alusta, jolla on eniten healthia (sillä hetkellä), tai sitä, jota mikään muu tykki ei ammu jne. jne.
- - - -
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Awaclus »

Semmoinen tekoäly olisi näppärä, että laskisi, mitä alusta ampumalla saa omiin aluksiin tulevaa vahinkoa pienennettyä eniten suhteessa siihen kuluneeseen aikaan, eli parhaita uniitteja joilla on vähän healthia, mutta ei parhaita uniitteja joilla on paljon healthia eikä myöskään huonoja uniitteja joilla on vähän healthia.
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by naputtelija »

Sami The Great wrote:Vaihtoehtoja ovat; Occupy, joka säästää planeetan siihen muotoonsa, missä se on, mutta pelaajan pitää maksaa uudelleenrakennus, jonka hinta riippuu planeetan tasosta. Enslave, joka tuhoaa planeetan kaikki rakennukset ja vähentää populaation puoleen, sekä vähentää teknologiatasot puoleen, mutta tämä vaihtoehto ei maksa mitään. Annihilate, tuhoaa planeetan täysin, mutta tuottaa pelaajalle resulsseja ja rahaa.
Idea... "Enslave" lisäisi kapinan riskiä, ja kapinan tullessa planeetalle pitäisi ohjata aluksia/sotilaita kapinan tuhoamiseen, vai mitä?
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Tuxi
Active Member
Posts: 190
Joined: Wed Jan 21, 2009 10:25 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Tuxi »

Vähän hitaasti edistyy minullakin, koulun alun jälkeen en ole tehnyt juuri mitään.
Mukana on screenshotti nykyisestä rakennusvalikosta. Sen ulkonäkö tulee todennäköisesti muuttumaan vielä paljonkin.
Attachments
Screenshot
Screenshot
TheMonarch_screenshot.PNG (13.14 KiB) Viewed 10930 times
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by naputtelija »

Tänne ei olekaan postattu pitkään aikaan. Herätys, Monarch-topic!

Tämä vaikuttaa todella kiinnostavalta projektilta. CoolBasicilla ei olekaan pitkään aikaan tehty juuri mitään käsittämättömän mullistavaa. Ei kai vain projekti ole jäätynyt? Tämän projektin valmistuminen olisi todella hyvä homma.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
kemp250
Newcomer
Posts: 24
Joined: Fri Nov 14, 2008 5:39 pm
Location: En voi kertoa. He voivat kuunnella meitä.

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by kemp250 »

Ei kai tämä nyt ole jäätynyt? Vai onko tässä kyseessä vain koulukiireet jne. ja proju jatkuu myöhemmin? Vaikuttaa nimittäin ihan mahtavalta, enkä millään malttaisi odottaa että pääsisi jotain kokeilemaan. :geek: No, mutta toivottavasti ei jäädy, jos valmistuisi niin olisi varmaan parhaita coolbasic-pelejä, ainakin tähän asti tulleiden tietojen/screenien perusteella.
"Working" for GameTailors.

Projektit:
Tower Climber, 23%
Avaruusjalkkisjuttu jossa ei ole jalkoja eikä palloja, 19%

I have been using coolbasic many years. I just fail a lot.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

Projekti on tällä hetkellä aika pahasti jäissä, koska itse olen tällä hetkellä armeijassa ja se päättyy vasta ensi tammikuussa vuoden päästä, niin ei ehdi koodailla lomillakaan niin paljoa, kun on kaikkea muuta tekemistä. Jossain vaiheessa ostan jonkun kannettavantietokoneen, niin kerkee koodailemaan iltasin siellä :D
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
Execute
Active Member
Posts: 110
Joined: Fri Feb 11, 2011 6:41 pm

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Execute »

Toivottavasti tämäkin nousisi jossakin vaiheessa. Sitten siletä armysta päästyäsi alapa koodaamaan tätä sillä monet innokkaat "fanit" odottavat sen ilmestymistä.
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: The Monarch - Avaruus strategia

Post by Sami The Great »

Lähdekoodi löytyy nyt vapaasti Esimerkit ja tutoriaalit alueelta.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Post Reply