First Contact

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
KoviZZ
Newcomer
Posts: 12
Joined: Mon Jun 09, 2008 3:08 pm

First Contact

Post by KoviZZ »

Noniin, tekeillä olisi pieni avaruusräiskintä nimeltään First Contact. Pelistä olisi tarkoitus tulla ensimmäinen valmiiksi asti saamani peli, coolbasicia nimittäin takana jo pari vuotta, joten korkea aika saadaa valmiiksikin jotain :D . Tällä hetkellä valmiina on hyvin rullaava pelimoottori, eli uusien kenttien ja vihujen lisääminen on suht vaivatonta. Myös alkuvalikko ja jonkinlainen tallennus/lataus systeemi on valmis. Peli kaipaa vielä pientä hiomista, mutta suurin työ on kenttien ja median tekemisessä.

Beta tulossa lähipäivinä.

Sitten pari kuvaa, ettei mene topic lukkoon:
Image
Image

Image
Image
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: First Contact

Post by Harakka »

Hei, hyvältä näyttää! :D Laitappa sitten kasaan sen verran paljon kenttiä ja muuta, että pelattava ei lopu heti kättelyssä kesken. Näyttää ainakin oikein hyvältä viihteeltä ja grafiikkakin on ihan tyylikästä. Odottelen betaa.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: First Contact

Post by MikkoK »

On se kyl hieno pakko sanoo.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: First Contact

Post by Myst!c »

Mahtavat grafiikat, lienenkö oikeassa että valikossa "liikutaan" valonnopeutta koska nuo kaikki valkoiset viivat menevät saman pakopisteen linjassa? Pidin valikon fontista ja näyttää kokonaisuudeltaan mahtavalta. :)
Pelikuva näytti olevan täynnä toimintaa, juuri niin kuin harakka sanoi, paljon kenttiä, paljon samanlaista pelaamista, eri aseita ja uudistuksia, hyvältä näyttää.

Nyt vain betaa luukulle!

Ja mikkoK141, miten viitsit lähettää tuollaisia viestejä tänne..
Tajutonta viestilaskurin "pakko"kasvattamista...
MikkoK141 wrote:On se kyl hieno pakko sanoo.
.......
Every Legend Has A Start!
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: First Contact

Post by Pate5 »

Hienolta näyttää. Tutkasysteemi näyttää ihan kehyttyneeltä, samoin pelimoottori. Onnea projektillesi!
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
KoviZZ
Newcomer
Posts: 12
Joined: Mon Jun 09, 2008 3:08 pm

Re: First Contact

Post by KoviZZ »

Myst!c wrote: lienenkö oikeassa että valikossa "liikutaan" valonnopeutta koska nuo kaikki valkoiset viivat menevät saman pakopisteen linjassa?
Oikeassa olet, tosin efekti on vain härski kopio Marcoderin rainenginestä :) .
Myst!c wrote:paljon samanlaista pelaamista, eri aseita ja uudistuksia
Olisiko mitään ideoita noihin uudistuksiin?
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: First Contact

Post by Myst!c »

KoviZZ wrote:
Myst!c wrote: lienenkö oikeassa että valikossa "liikutaan" valonnopeutta koska nuo kaikki valkoiset viivat menevät saman pakopisteen linjassa?
Oikeassa olet, tosin efekti on vain härski kopio Marcoderin rainenginestä :) .
Myst!c wrote:paljon samanlaista pelaamista, eri aseita ja uudistuksia
Olisiko mitään ideoita noihin uudistuksiin?
Eli voi ostaa parempi suoja alukseen, parempia aseita, niihin nopeampi tulitus, enemmän lippaassa paukkuja, enemmän tehoa, kaikki on mahdollista. :)
Every Legend Has A Start!
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: First Contact

Post by Koodiapina »

Mun mielestä piirtokomentojen käyttäminen grafiikan kanssa on yleensä ruma ratkaisu, mutta tässä se on osattu tehdä oikein. Muutenkin grafiikka on tyylikästä. Itsekkin siis odotan betaa innolla :)

Mikäs tuon käyttämäsi fontin nimi on?
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: First Contact

Post by Awaclus »

Jos lentävä lautanen olisi vähän isompi sen levyn yläpuolelta, kuin alapuolelta, se ei näyttäisi yhtä paljon vesimelonilta.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: First Contact

Post by Olwi »

Onnea projulle;)
Hienolta näyttää.



Chaosworm wrote:Jos lentävä lautanen olisi vähän isompi sen levyn yläpuolelta, kuin alapuolelta, se ei näyttäisi yhtä paljon vesimelonilta.
Mun mielestä se näyttää halkaistulta kiiviltä?
Huuda mun ip:tä!
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: First Contact

Post by MaGetzUb »

Näyttää kyllä kuvista päätellen mainiolta, tuosta valikon tausta kuvasta sen verran kun itse olen graafikko miehiä niin, tekstin varjostus menee oikealle, vaikka tähdet jotka lipuvat taakse päin tavallaan kohdistuu keskelle, se vain näyttää ristiriitaiselta, eli varjostus pitäisi mennä alaspäin ei oikealle.
Radar näyttää hyvin toimivan... =) Ei siinä muuta... Koit(t)a(kaa) saada proju valmiiksi.. :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
KoviZZ
Newcomer
Posts: 12
Joined: Mon Jun 09, 2008 3:08 pm

Re: First Contact

Post by KoviZZ »

Grandi wrote:Mikäs tuon käyttämäsi fontin nimi on?
Fontin nimi on Earth http://fontit.dy.fi/f/2431/ .
Myst!c wrote:Eli voi ostaa parempi suoja alukseen, parempia aseita, niihin nopeampi tulitus, enemmän lippaassa paukkuja, enemmän tehoa, kaikki on mahdollista.
Tuollainen "ostamis" ominaisuus vaatisi melko suurta pelimoottorin muokkausta. Pidän itse parempana vaihtoehtona powerup systeemiä, jossa kenttä aloitetaan aina samalla nopeudella, aseella, tulituksen nopeudella jne. ja niitä voidaan sitten parantaa kentässä olevilla powerupeilla.
Myst!c wrote:tekstin varjostus menee oikealle, vaikka tähdet jotka lipuvat taakse päin tavallaan kohdistuu keskelle, se vain näyttää ristiriitaiselta, eli varjostus pitäisi mennä alaspäin ei oikealle.
Empä ollut tuota itse ajatellutkaan, mutta nyt kun mainitsit niin kyllä se kieltämättä näyttää vähän ristiriitaiselta.

Eilen oli jo tarkoitus laittaa betaa ulos, mutta kun olin lisäämässä uutta vihollistyyppiä sain huomata, että pelimoottori ei olekaan ihan niin joustava -> CoolBasic heitti tupla mavia ja windows herjasi omilla virheilmoituksillaan :mrgreen: .
Nabixy
Member
Posts: 51
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:22 pm

Re: First Contact

Post by Nabixy »

KoviZZ wrote:
Grandi wrote:Mikäs tuon käyttämäsi fontin nimi on?
Fontin nimi on Earth http://fontit.dy.fi/f/2431/ .
Mutta onko pelaajilla sitten tätä fonttia koneellaan, onko se oletuksena mukana Windowsissa? Eikös peli ala herjata että fontti puuttuu elleivät pelaajat ole erikseen fonttia koneelleen ja Windowsin font-kansioon asentaneet? Mielestäni cb:ssä ei ole tukea omien fonttien käyttöön ilman erillisiä dll:iä.

Tokihan se ainakin onnistuu jos fontilla tehdyt osat olisivat vain kuvia.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: First Contact

Post by Koodiapina »

Ainakin CB pelissä Jarppe's nightmare 2 käytetään erikoisfonttia. Se oli sisällytetty pelin pakettiin, joten uskoisin, että loadfont funktiolla voi ladata myös muita kuin Windowsin fonttikansiossa löytyviä fontteja.

Sori offtopic.
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: First Contact

Post by Harakka »

Grandi wrote:Ainakin CB pelissä Jarppe's nightmare 2 käytetään erikoisfonttia. Se oli sisällytetty pelin pakettiin, joten uskoisin, että loadfont funktiolla voi ladata myös muita kuin Windowsin fonttikansiossa löytyviä fontteja.

Sori offtopic.
Tätä on moneen kertaan kysytty, ja se ei ole mahdollista. Joku pikselifonttisysteemi on kuitenkin tehty, se löytynee (vanhoilta) foorumeilta tai koodikirjastosta.

EDIT: Tässä. Oli se sittenkin uusilla foorumeilla.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
KoviZZ
Newcomer
Posts: 12
Joined: Mon Jun 09, 2008 3:08 pm

Re: First Contact

Post by KoviZZ »

Itse teen homman niin, että ohjelman alussa tarkistetaan onko windownsin fonttikansiossa ko. fonttia. Jos ei ole niin sitten se kopioidaan sinne copyfilellä.
Tuo ei kuitenkaan ole nyt ongelmista suurin. En edelleenkään ole saanut uutta vihollistyyppiä toimimaan, joka kerta kun luulen korjanneeni ongelman, niin seuraavaksi heittää jälleen tuplamavia. Joten jos, joku kokeneempi koodari (ei liian kokenut, sillä koodin purkkaisuus saattaa aiheuttaa vatsakipuja) viitsisi vilkaista sitä. Voin pistä koodin ja mediat privalla jos joku suostuu.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: First Contact

Post by MaGetzUb »

KoviZZ wrote:Itse teen homman niin, että ohjelman alussa tarkistetaan onko windownsin fonttikansiossa ko. fonttia. Jos ei ole niin sitten se kopioidaan sinne copyfilellä.
Tuo ei kuitenkaan ole nyt ongelmista suurin. En edelleenkään ole saanut uutta vihollistyyppiä toimimaan, joka kerta kun luulen korjanneeni ongelman, niin seuraavaksi heittää jälleen tuplamavia. Joten jos, joku kokeneempi koodari (ei liian kokenut, sillä koodin purkkaisuus saattaa aiheuttaa vatsakipuja) viitsisi vilkaista sitä. Voin pistä koodin ja mediat privalla jos joku suostuu.
Ongelmat alueelle tällaiset viestit, en ole mode, mutta huomautan... ;)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Post Reply