First Contact
First Contact
Noniin, tekeillä olisi pieni avaruusräiskintä nimeltään First Contact. Pelistä olisi tarkoitus tulla ensimmäinen valmiiksi asti saamani peli, coolbasicia nimittäin takana jo pari vuotta, joten korkea aika saadaa valmiiksikin jotain . Tällä hetkellä valmiina on hyvin rullaava pelimoottori, eli uusien kenttien ja vihujen lisääminen on suht vaivatonta. Myös alkuvalikko ja jonkinlainen tallennus/lataus systeemi on valmis. Peli kaipaa vielä pientä hiomista, mutta suurin työ on kenttien ja median tekemisessä.
Beta tulossa lähipäivinä.
Sitten pari kuvaa, ettei mene topic lukkoon:
Beta tulossa lähipäivinä.
Sitten pari kuvaa, ettei mene topic lukkoon:
Re: First Contact
Hei, hyvältä näyttää! Laitappa sitten kasaan sen verran paljon kenttiä ja muuta, että pelattava ei lopu heti kättelyssä kesken. Näyttää ainakin oikein hyvältä viihteeltä ja grafiikkakin on ihan tyylikästä. Odottelen betaa.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Re: First Contact
On se kyl hieno pakko sanoo.
Code: Select all
#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Re: First Contact
Mahtavat grafiikat, lienenkö oikeassa että valikossa "liikutaan" valonnopeutta koska nuo kaikki valkoiset viivat menevät saman pakopisteen linjassa? Pidin valikon fontista ja näyttää kokonaisuudeltaan mahtavalta.
Pelikuva näytti olevan täynnä toimintaa, juuri niin kuin harakka sanoi, paljon kenttiä, paljon samanlaista pelaamista, eri aseita ja uudistuksia, hyvältä näyttää.
Nyt vain betaa luukulle!
Ja mikkoK141, miten viitsit lähettää tuollaisia viestejä tänne..
Tajutonta viestilaskurin "pakko"kasvattamista...
Pelikuva näytti olevan täynnä toimintaa, juuri niin kuin harakka sanoi, paljon kenttiä, paljon samanlaista pelaamista, eri aseita ja uudistuksia, hyvältä näyttää.
Nyt vain betaa luukulle!
Ja mikkoK141, miten viitsit lähettää tuollaisia viestejä tänne..
Tajutonta viestilaskurin "pakko"kasvattamista...
.......MikkoK141 wrote:On se kyl hieno pakko sanoo.
Every Legend Has A Start!
Re: First Contact
Hienolta näyttää. Tutkasysteemi näyttää ihan kehyttyneeltä, samoin pelimoottori. Onnea projektillesi!
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: First Contact
Oikeassa olet, tosin efekti on vain härski kopio Marcoderin rainenginestä .Myst!c wrote: lienenkö oikeassa että valikossa "liikutaan" valonnopeutta koska nuo kaikki valkoiset viivat menevät saman pakopisteen linjassa?
Olisiko mitään ideoita noihin uudistuksiin?Myst!c wrote:paljon samanlaista pelaamista, eri aseita ja uudistuksia
Re: First Contact
Eli voi ostaa parempi suoja alukseen, parempia aseita, niihin nopeampi tulitus, enemmän lippaassa paukkuja, enemmän tehoa, kaikki on mahdollista.KoviZZ wrote:Oikeassa olet, tosin efekti on vain härski kopio Marcoderin rainenginestä .Myst!c wrote: lienenkö oikeassa että valikossa "liikutaan" valonnopeutta koska nuo kaikki valkoiset viivat menevät saman pakopisteen linjassa?
Olisiko mitään ideoita noihin uudistuksiin?Myst!c wrote:paljon samanlaista pelaamista, eri aseita ja uudistuksia
Every Legend Has A Start!
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: First Contact
Mun mielestä piirtokomentojen käyttäminen grafiikan kanssa on yleensä ruma ratkaisu, mutta tässä se on osattu tehdä oikein. Muutenkin grafiikka on tyylikästä. Itsekkin siis odotan betaa innolla :)
Mikäs tuon käyttämäsi fontin nimi on?
Mikäs tuon käyttämäsi fontin nimi on?
Re: First Contact
Jos lentävä lautanen olisi vähän isompi sen levyn yläpuolelta, kuin alapuolelta, se ei näyttäisi yhtä paljon vesimelonilta.
Re: First Contact
Onnea projulle;)
Hienolta näyttää.
Hienolta näyttää.
Mun mielestä se näyttää halkaistulta kiiviltä?Chaosworm wrote:Jos lentävä lautanen olisi vähän isompi sen levyn yläpuolelta, kuin alapuolelta, se ei näyttäisi yhtä paljon vesimelonilta.
Huuda mun ip:tä!
Re: First Contact
Näyttää kyllä kuvista päätellen mainiolta, tuosta valikon tausta kuvasta sen verran kun itse olen graafikko miehiä niin, tekstin varjostus menee oikealle, vaikka tähdet jotka lipuvat taakse päin tavallaan kohdistuu keskelle, se vain näyttää ristiriitaiselta, eli varjostus pitäisi mennä alaspäin ei oikealle.
Radar näyttää hyvin toimivan... =) Ei siinä muuta... Koit(t)a(kaa) saada proju valmiiksi..
Radar näyttää hyvin toimivan... =) Ei siinä muuta... Koit(t)a(kaa) saada proju valmiiksi..
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: First Contact
Fontin nimi on Earth http://fontit.dy.fi/f/2431/ .Grandi wrote:Mikäs tuon käyttämäsi fontin nimi on?
Tuollainen "ostamis" ominaisuus vaatisi melko suurta pelimoottorin muokkausta. Pidän itse parempana vaihtoehtona powerup systeemiä, jossa kenttä aloitetaan aina samalla nopeudella, aseella, tulituksen nopeudella jne. ja niitä voidaan sitten parantaa kentässä olevilla powerupeilla.Myst!c wrote:Eli voi ostaa parempi suoja alukseen, parempia aseita, niihin nopeampi tulitus, enemmän lippaassa paukkuja, enemmän tehoa, kaikki on mahdollista.
Empä ollut tuota itse ajatellutkaan, mutta nyt kun mainitsit niin kyllä se kieltämättä näyttää vähän ristiriitaiselta.Myst!c wrote:tekstin varjostus menee oikealle, vaikka tähdet jotka lipuvat taakse päin tavallaan kohdistuu keskelle, se vain näyttää ristiriitaiselta, eli varjostus pitäisi mennä alaspäin ei oikealle.
Eilen oli jo tarkoitus laittaa betaa ulos, mutta kun olin lisäämässä uutta vihollistyyppiä sain huomata, että pelimoottori ei olekaan ihan niin joustava -> CoolBasic heitti tupla mavia ja windows herjasi omilla virheilmoituksillaan .
Re: First Contact
Mutta onko pelaajilla sitten tätä fonttia koneellaan, onko se oletuksena mukana Windowsissa? Eikös peli ala herjata että fontti puuttuu elleivät pelaajat ole erikseen fonttia koneelleen ja Windowsin font-kansioon asentaneet? Mielestäni cb:ssä ei ole tukea omien fonttien käyttöön ilman erillisiä dll:iä.KoviZZ wrote:Fontin nimi on Earth http://fontit.dy.fi/f/2431/ .Grandi wrote:Mikäs tuon käyttämäsi fontin nimi on?
Tokihan se ainakin onnistuu jos fontilla tehdyt osat olisivat vain kuvia.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: First Contact
Ainakin CB pelissä Jarppe's nightmare 2 käytetään erikoisfonttia. Se oli sisällytetty pelin pakettiin, joten uskoisin, että loadfont funktiolla voi ladata myös muita kuin Windowsin fonttikansiossa löytyviä fontteja.
Sori offtopic.
Sori offtopic.
Re: First Contact
Tätä on moneen kertaan kysytty, ja se ei ole mahdollista. Joku pikselifonttisysteemi on kuitenkin tehty, se löytynee (vanhoilta) foorumeilta tai koodikirjastosta.Grandi wrote:Ainakin CB pelissä Jarppe's nightmare 2 käytetään erikoisfonttia. Se oli sisällytetty pelin pakettiin, joten uskoisin, että loadfont funktiolla voi ladata myös muita kuin Windowsin fonttikansiossa löytyviä fontteja.
Sori offtopic.
EDIT: Tässä. Oli se sittenkin uusilla foorumeilla.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Re: First Contact
Itse teen homman niin, että ohjelman alussa tarkistetaan onko windownsin fonttikansiossa ko. fonttia. Jos ei ole niin sitten se kopioidaan sinne copyfilellä.
Tuo ei kuitenkaan ole nyt ongelmista suurin. En edelleenkään ole saanut uutta vihollistyyppiä toimimaan, joka kerta kun luulen korjanneeni ongelman, niin seuraavaksi heittää jälleen tuplamavia. Joten jos, joku kokeneempi koodari (ei liian kokenut, sillä koodin purkkaisuus saattaa aiheuttaa vatsakipuja) viitsisi vilkaista sitä. Voin pistä koodin ja mediat privalla jos joku suostuu.
Tuo ei kuitenkaan ole nyt ongelmista suurin. En edelleenkään ole saanut uutta vihollistyyppiä toimimaan, joka kerta kun luulen korjanneeni ongelman, niin seuraavaksi heittää jälleen tuplamavia. Joten jos, joku kokeneempi koodari (ei liian kokenut, sillä koodin purkkaisuus saattaa aiheuttaa vatsakipuja) viitsisi vilkaista sitä. Voin pistä koodin ja mediat privalla jos joku suostuu.
Re: First Contact
Ongelmat alueelle tällaiset viestit, en ole mode, mutta huomautan...KoviZZ wrote:Itse teen homman niin, että ohjelman alussa tarkistetaan onko windownsin fonttikansiossa ko. fonttia. Jos ei ole niin sitten se kopioidaan sinne copyfilellä.
Tuo ei kuitenkaan ole nyt ongelmista suurin. En edelleenkään ole saanut uutta vihollistyyppiä toimimaan, joka kerta kun luulen korjanneeni ongelman, niin seuraavaksi heittää jälleen tuplamavia. Joten jos, joku kokeneempi koodari (ei liian kokenut, sillä koodin purkkaisuus saattaa aiheuttaa vatsakipuja) viitsisi vilkaista sitä. Voin pistä koodin ja mediat privalla jos joku suostuu.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.