Koukussa Kalastukseen 2

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
ManualIntelligence
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Sep 04, 2007 3:22 pm

Koukussa Kalastukseen 2

Post by ManualIntelligence » Sun May 18, 2008 5:22 pm

Koukussa Kalastukseen pelin suuren suosion myötä (50 latausta lol) päätin tehdä täysin erilaisen kalastuspelin. Kyseessän on suomenkielinen Fpf (First Person Fishing) peli jossa tavoitteena on kerätä mahdollisimman paljon rahaa kalastamalla ja myymällä kaloja. Pelissä vaikeusaste määräytyy aikarajan muodossa eli mitä lyhyempi aika sitä haastavampaa. Peli on v1.0 eli ensimmäinen tämä on ensimmäinen julkaisu. Lisä tiedot löytyvät ReadMesta. Pelissä on mahdollisesti parannettavaa joten olisi mukavaa, jos postaisitte niitä tänne.

Screenshotit:
Kylä
Kalaa nostamassa

LATAA
Last edited by ManualIntelligence on Mon Aug 18, 2008 4:29 pm, edited 1 time in total.
Progress of "Target Humanity":
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by koodaaja » Sun May 18, 2008 6:19 pm

Kävi hienoinen munkki, sain 379-grammaisen ahvenen heti alkuun.. Kun peruskalat olivat jotain alle 30g. En kyllä osaa sanoa mitään oikeista painoista (pilkunviilaajat: siis massoista), mutta kevyiltä kuulostavat :p Tekemistä löytyi, muttei ainakaan kalastuksessa tarvinnut muuta tehdä kuin odottaa ja painaa namiskaa - sinänsä hieman tylsää. Sama matojen kanssa. Grafiikat olivat kyllä ihan hyvät, ja hommaan oli selvästi uhrattu jo vähän aikaakin.

User avatar
ManualIntelligence
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Sep 04, 2007 3:22 pm

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by ManualIntelligence » Sun May 18, 2008 7:28 pm

Juu sieltä saattaa isoja harvakseltaan tulla, mutta pääosin ovat pieniä. Matojen kaivelusta voisi tehdä jonkinlaisen graafisen version.
Progress of "Target Humanity":
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by Awaclus » Sun May 18, 2008 7:56 pm

Kivalta kuulostaa :o -> lataukseen -> testaukseen -> arvosteluun. muokkaan sitten

EDIT:
Plusmiinus:
+ Kivat graffat
+ Kiva peli muutenkin

- Liian lyhyet pelit
- Pelit olisivat saaneet kestä pidempään, kolme minuuttia ei oikein riitä. kokonaan customoitu aika olisi parempi.
- Kolmessa minuutissa ei ehtinyt kunnolla päästä pelin makuun ennen kuin se jo loppui.

User avatar
Alligaattori
Active Member
Posts: 135
Joined: Fri Mar 07, 2008 9:49 pm

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by Alligaattori » Sun May 18, 2008 8:36 pm

Korjattavaa:

Kun painoin "Osta matoja" rahat menivät melkein heti pariin kymppiin ja sain kymmenkunta matoa itselleni (rahaa oli ennen sitä monta sataa). Vaihda
KeyDown :arrow: KeyHit.

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by koodaaja » Sun May 18, 2008 8:57 pm

Ahem, siis MouseDown->MouseHit. Homman voisi toteuttaa vaikka niin, että pitämällä pitkään pohjassa tai vaikka toisesta namiskasta painamalla siirtely olisi nykyisenlaista, ettei menisi elämä pelkäksi hiiren nakutteluksi.

Niin, ja mene kalaan-buttoni on vähän turha, kun ei kyseisessä paikassa muutakaan voi tehdä. Ja kalastamisesta voisi tehdä mielekkäämpää tai taitoa vaativaa, ettei olisi randomilukugeneraattorin varassa koko homma.

User avatar
ManualIntelligence
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Sep 04, 2007 3:22 pm

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by ManualIntelligence » Mon May 19, 2008 1:56 pm

Joo kyllä sen matojen oston voisi muuttaa. Ja tarkoituksena on tehdä kyllä pidempään kestävä peli (sitä varten oli kalan pakastuskin.) Sekä lisätä kalojen määrää. Kalastamiseen on tulossa eri toimintoja. Ja suunnittelin tuohon random kalaan vaihtelua lisäämällä liikkuvia parvia.
Progress of "Target Humanity":
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf

User avatar
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by tuhoojabotti » Mon May 19, 2008 2:29 pm

60 kilonen ahven ja 67 kilonen särki??? aika painavia kaloja.... graafisesti peli on aika hieno (itse en saisi piirrettyä noin hienosti) tylsän puoleinen se oli kyllä ja tuli joku aika loppui ilmoitus??!?! enkä pelannut edes kauaa...
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”

User avatar
ManualIntelligence
Newcomer
Posts: 38
Joined: Tue Sep 04, 2007 3:22 pm

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by ManualIntelligence » Mon May 19, 2008 2:57 pm

tuhoojabotti wrote:60 kilonen ahven ja 67 kilonen särki??? aika painavia kaloja.... graafisesti peli on aika hieno (itse en saisi piirrettyä noin hienosti) tylsän puoleinen se oli kyllä ja tuli joku aika loppui ilmoitus??!?! enkä pelannut edes kauaa...
Alussa valitaan aika ja jos silmä ei saatunut osumaan sen kohdalle niin siinä luki sekunteja joten ei se kovin pitkä ole. Ja ne ovat grammoja.
Progress of "Target Humanity":
> Koukussa Kalastukseen 2
> Koukussa Kalastukseen
> RistiNolla 07
> Offlimits Minigolf

User avatar
Alligaattori
Active Member
Posts: 135
Joined: Fri Mar 07, 2008 9:49 pm

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by Alligaattori » Tue May 20, 2008 8:16 pm

koodaaja wrote:Ahem, siis MouseDown->MouseHit.
No tuotahan minä tietysti tarkoitin. Pahoittelen kaikkia psyykkisiä vammoja saaneita.
Last edited by Alligaattori on Wed May 28, 2008 9:02 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Ilkka
Active Member
Posts: 201
Joined: Mon Oct 08, 2007 8:01 am

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by Ilkka » Sat May 24, 2008 4:47 pm

Hyvä peli! Grafiikat olivat loistavia ja jonku aikaa jakso pelata. :) Ainoa mistä
en pitänyt oli kalojen saanti. ;) Joskus ei saanut kokoaikana kalaa ja joskus
kalaa tuli kokoajan.

Kouluarvosana: 9½
Image

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by Koodiapina » Sat May 24, 2008 5:12 pm

Värikäs wrote:Ainoa mistä en pitänyt oli kalojen saanti. ;) Joskus ei saanut kokoaikana kalaa ja joskus kalaa tuli kokoajan.
Eikös se tee pelistä hyvin realistisen? Ja aika tylsäähän se olis jos tulis tasaisin väliajoin...
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:02 pm

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by nevssons » Mon May 26, 2008 5:43 pm

Peli on täydellinen kun:
aidonnat vähän
joihinkin kohtiin klikkaukset
pidempi aika (ja tallennus)
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by koodaaja » Mon May 26, 2008 10:26 pm

nevssons wrote:Peli on täydellinen kun:
aidonnat vähän
joihinkin kohtiin klikkaukset
pidempi aika (ja tallennus)
Tietysti voisi kertoa oikeasti mitä pitää tehdä. (niin, ja täydellinen on jo aika suuri adjektiivi) Koitan suomentaa:

Aidonnat vähän->kalastusmoden realistisuutta voisi lisätä
joihinkin kohtiin klikkaukset-> ?
pidempi aika (ja tallennus)->nevssons ei lukenut readmetä tai sitten kolme minuuttia ei vain riitä. Koska peli kestää vain sen kolme minuuttia, ainoa tarpeellinen tallennushan on highscoreissa, ja sehän toimii hyvin.

Muuten, kun vapaa siirtelee sivusuunnassa, se kääntyy.. muuten kiva, mutta jos sen siirtää tasaisella nopeudella, kohon liike häiriintyy ärsyttävästi >:3 ei siitä tosin mitään oikeaa haittaa ole.

User avatar
Maamyyrä
Newcomer
Posts: 27
Joined: Thu Jun 05, 2008 10:59 am

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by Maamyyrä » Fri Jun 06, 2008 2:57 pm

Hyväpeli!!

Itse en yltäisi läheskää samaan (vielä)! :D
Kuten muutkin ovat sanoneet maksimi aika voisi olla suurempi. esim 5 minuuttia. ;)
Kalastuksessa minulle tuli bugi. Koho katosi ja onki rupesi ittekseen vetämään kaloja järvestä :lol:

Muuten oikein mukava. Ei tosin kovin pitkä ikäinen.
One object to rule them all

Just don't kill the Master

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by Awaclus » Wed Jun 11, 2008 2:08 pm

Löysin bugin. Jos rahaa on yli kaksi miljardia, ne menevät miinuksen puolelle.

User avatar
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by Harakka » Wed Jun 11, 2008 3:01 pm

Itse asiassa tuo ei ole bugi, vaan integer-tietotyypin rajoite. Kokonaisluku on 4 bittiä ja sen arvo voi olla väliltä -2147483647 ja 2147483647. En tosin osaa vastata miksi se vaihtuu miinusmerkkiseksi arvon ylittymisen jälkeen.

Code: Select all

rahat = 500000000 '500 milj.
Repeat
    If KeyHit(cbkeyspace) Then
       rahat + 100000000 'sata miljoonaa lisää
   EndIf
   Text 10,10,"Rahaa: " + rahat
   DrawScreen
Forever
Tuolla koodilla ilmiö on itse helppo havaita. Rahaa aluksi 500 milj. ja spacen painaminen lisää muuttujaan sata miljoonaa.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by Awaclus » Thu Jun 12, 2008 7:53 am

aha, eli bugi ei siis olekaan tässä pelissä, vaan se johtuu CoolBasicista :) En tiennyt, koska en pahemmin käytä sitä ohjelmoimisessa.

User avatar
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by SPuntte » Thu Jun 12, 2008 11:51 am

Chaosworm wrote:aha, eli bugi ei siis olekaan tässä pelissä, vaan se johtuu CoolBasicista :) En tiennyt, koska en pahemmin käytä sitä ohjelmoimisessa.
Ei, vaan "bugi" esiintyy tietokoneissa yleensä. Kaikella on rajansa, myös muistin koolla. Kaikissa muissa kielissä on sama ongelma. Tosin joissain kielissä on vaihtoehtoja ratkaista tuo, esim. käyttää etumerkitöntä (unsigned) muuttujaa, jolloin kapasiteetti kasvaa, mutta negatiiviset luvut eivät ole mahdollisia. Toinen vaihtoehto on enemmän muistia vievä muuttujatyyppi (double, long double). Tai jos tarkkuus ei ole kaikki kaikessa, luvut voi esittää likiarvoisina kymmenen potenssien kerrannaisina.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX

User avatar
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Koukussa Kalastukseen 2

Post by MikkoK » Sat Aug 16, 2008 8:49 am

Jatketaanko tätä projektia enään meinaan on aika kiva peli. =D Sain muute 600 grammasen jonkun mikä olikaa ja oli 9 €/g ni tuli aika paljo rahaa. =D

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.

Post Reply